بازدید 9215
۵

مخالفت‌کمیسیون‌بهداشت‌با‌به‌رسمیت‌شناختن‌طب‌سنتی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از مخالفت این کمیسیون با طرح الزام به رسمیت شناخته شدن طب سنتی ایرانی در قوانین کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ 05 December 2021
به گزارش تابناک، زهرا شیخی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان طرح الزام به رسمیت شناخته شدن طب سنتی ایرانی در قوانین کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: این طرح با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایرت دارد، زیرا بار مالی تشکیل شورای عالی طب سنتی ایرانی پیش‌بینی نشده علاوه بر عنوان طرح با مقدمه توجیهی آن منطبق نیست؛ در مقدمه توجیهی طرح آمده که یک تبصره به قانون تشکیل وزارت بهداشت باید اضافه شود و با توجه به سیاست‌های تنقیحی مجلس در قانون تنقیح قوانین و مقررات کشور مصوب ۱۳۸۹ مبنی بر جلوگیری از تورم قوانین و با توجه به سابقه قانون گذاری در زمینه این طرح و در قانون الحاق به قانون تشکیلات و وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب ۱۳۶۷ که دارای ارتباط موضوعی با آن است باید تنظیم شود و عنوان طرح هم بر همین اساس مورد اصلاح قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این طرح با اصل ۸۵ قانون اساسی مغایرت دارد، افزود: مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص و هیاتی واگذار کند بنابراین چناچه منظور از تدوین و اجرای تمهیدات قانونی در ماده واحده وضع قانون باشد این بخش مغایر اصل ۸۵ قانون اساسی است و از سویی مطابق اصل ۱۳۸ قانون اساسی مرجع آیین نامه اجرایی هیات وزیران و یا کمیسیون مرکب از تعدادی از وزرا است و چنانچه منظور از تدوین و اجرای آیین نامه لازم در ماده واحده وضع آیین نامه باشد مغایر اصل ۱۳۸ قانون اساسی است و همچنین این طرح مغایر با بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.
شیخی همچنین گفت: در ادامه این نشست رئیس سازمان پزشکی قانونی ضمن ارائه برنامه‌های این سازمان، از وضعیت حقوق‌های پایین پزشکان این رشته و عدم تخصیص بودجه برای تغییرات ساختاری و ساختمانی انتقاد کرد و خواستار شد که تدابیری برای افزایش بودجه سازمان اتخاذ شود.
وی همچنین با اشاره به گزارش رئیس کمیته امداد در ادامه جلسه کمیسیون بهداشت گفت: بختیاری رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) نیز مباحث درمانی مددجویان را مطرح کرد و ضمن ارائه پیشنهاداتی، بر ضرورت توجه به بودجه کمیته امداد تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
شاید ۵۰ درصد
خــــــــــــــداروشکر

طبابتی که بر اساس نتایج آزمایش های میلیون نفری و کلان نباشد یعنی خرافات و توهم

دم پزشکان مملکت گرم برای رد این طرح
چقدر خودزنی میکنیم.کشورهای آسیای شرقی کشته کمتر دادند چون به طب سنتی خودشون که با طبیعت مردمشان سازگار است بها دادند اونوقت ما با پایه قوی مثل ابن سینا...
تا وقتی مشکل تعارض منافع در این مملکت حل نشه و تصمیم گیرها خود ذینفع باشند همین آشه و همین کاسه. شایدم بدتر
این طرح با اصل ۸۵ قانون اساسی مغایرت دارد، افزود: مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص و هیاتی واگذار کند) فقط در این مورد !!!! پس چرا همین مجلس همین چند ماه قبل اختیار قانون گذاری را به شورای نگهبان داد و گفت هر چه میخواهید درباره نحوه احراز صلاحیت ها بنویسید تا ما مصوب کنیم ؟!!! خوب البته دور از انتظار هم از این مجلس نبود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر