بازدید 3800

کاربران برای خرید از سایت های معتبر استفاده کنند

رییس پلیس فتا استان البرز با اشاره به گسترش کسب و کارها در فضای مجازی ، از کاربران خواست برای خرید کالا به صورت اینترنتی از سایت های معتبر استفاده کنند .
کد خبر: ۱۰۹۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 03 December 2021

به گزارش «تابناک»، سرهنگ رسول جلیلیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : به دلیل ناآگاهی برخی کاربران از شرایط امنیتی، کلاهبرداری در فضای اینترنت رواج یافته و سود جویان اینترنتی ازاین فضا سواستفاده کرده و آرامش روانی جامعه را به خطرمی اندازند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که با هر عنوانی اقدام به تبلیغ، خرید و فروش کالای قاچاق در فضای مجازی کنند با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

جلیلیان یادآور شد: کلاهبرداران با این روش کاربران را فریب داده و برای پرداخت مبلغ آنها را به صفحات جعلی درگاه‌های اینترنتی (فیشینگ) هدایت می‌کند و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی در صفحه جعلی درگاه بانکی که توسط کلاهبردار طراحی شده است اطلاعات حساب بانکی را به سرقت می‌رود.

وی تاکید کرد: فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بسیار حساس است و کاربران برای حفظ اطلاعات خصوصی در این فضای گسترده اطلاعاتی بسیار حائز اهمیت است.

جلیلیان گفت که در چنین شرایطی کلاهبرداران با ترفند خاص کاربران را وادار به ارائه اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را در اختیار کلاهبرداران فضای مجازی قرار دهند.

وی بیان داشت که کابران توجه داشته باشند به عنوان استعلام هر گونه سایت تجاری باید مجوز صنعت ،معدن و تجارت نماد اعتماد الکترونیکی ازسوی این وزارت و همچنین مجوز از کسب و کار های فضای مجازی داشته باشند.

وی افزود: ثبت اطلاعات در سایت‌های جعلی زمینه ساز سوء‌استفاده از کاربران را بوجود آورده که سبب سرقت اطلاعات و کلاهبرداری خواهد شد.

جلیلیان بیان داشت: کاربران درصورت مشکوک شدن به اخبارجعلی، لینک های آلوده به بد افزار و همچنین دریافت پیامک های مشکوک با عناوین مختلف، بلافاصله موضوع را به واحد مشاوره و فوریت های پلیس فتا گزارش نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان