بازدید 6258

همدستی زن و شوهر برای خالی کردن حساب مردم

کد خبر: ۱۰۹۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱ 02 December 2021

زوج جوان که به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی از مردم کلاهبرداری می‌کردند دستگیر شدند.

به‌ گزارش ایران، یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد خانمی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان مجری رادیو با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و اقدامات فریبنده اعلام کرده که شما برنده مسابقه رادیویی شده‌اید.

مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که برای دریافت جایزه خود باید به نزدیک‌ترین دستگاه خودپرداز مراجعه کند و پس از وارد کردن کارت عابر بانک به دستگاه کدهای مختلفی را که مجرم از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده است وارد کنند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود می‌شود.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در تشریح این خبر اظهار داشت: پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمان که یک زن و شوهر بودند شناسایی و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس گیرنده‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌نمایند قطعاً کلاهبردار هستند، شهروندان همچنین می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا ناجا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر