بازدید 29347
۱
هفته آینده، امضای تفاهم‌نامه همکاری دولت و اتحادیه کسب‌ و کارهای اینترنتی

طرح توزیع اینترنتی کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی

درحالی‌که براساس اعلام وزارت جهاد و کشاورزی، طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی از 10 آذرماه آغاز شده، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی کشور از نشست روز 11 آذر خود با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی، خبر داده که خروجی آن توافق برای امضای تفاهم‌نامه همکاری طی هفته آینده، بوده تا بسترهای لازم جهت مشارکت فعال کسب‌وکارهای اینترنتی در اجرای توزیع هوشمند کالاهای اساسی که طرحی، نه موقت بلکه همیشگی است، فراهم شود و نهایتاً، کالاهای برخوردار از ارز 4 هزار و 200 تومانی، مشمول طرح شوند.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹ 02 December 2021

طرح توزیع اینترنتی کالاهای مشمول ارز 4200 تومانی

درحالی‌که براساس اعلام وزارت جهاد و کشاورزی، طرح توزیع هوشمند کالاهای اساسی از 10 آذرماه آغاز شده، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی کشور از نشست روز 11 آذر خود با معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاون روستایی، خبر داده که خروجی آن توافق برای امضای تفاهم‌نامه همکاری طی هفته آینده، بوده تا بسترهای لازم جهت مشارکت فعال کسب‌وکارهای اینترنتی در اجرای توزیع هوشمند کالاهای اساسی که طرحی، نه موقت بلکه همیشگی است، فراهم شود و نهایتاً، کالاهای برخوردار از ارز 4 هزار و 200 تومانی، مشمول طرح شوند.

طرح ورود میوه نوروزی به فهرست توزیع اینترنتی

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌ و کارهای اینترنتی در گفت‌وگو با تابناک ضمن تائید چالش‌های زیرساختی کسب‌وکارهای آنلاین برای اجرای گسترده توزیع اینترنتی کالای اساسی در سراسر کشور، درعین‌حال، نسبت به تحولات اخیر و حمایت دولت برای رفع بخش عمده‌ای از این چالش‌ها، ابراز خوش‌بینی کرد.

رضا الفت نسب، درباره محتوای مذاکره امروز خود با رئیس سازمان تعاون روستایی به‌عنوان متولی اصلی طرح توزیع هوشمند کالا در کشور، گفت: در این جلسه ضمن بررسی ابعاد مختلف این طرح و نحوه اجرای آن، مقرر شد تا هفته آینده، تفاهم‌نامه‌ای رسمی میان اتحادیه و سازمان تعاون روستایی برای همکاری در این طرح امضا شود. به گفته وی، دولت برنامه دارد در کنار کالاهایی مانند مرغ، برنج، روغن، شکر و.. توزیع میوه نوروزی را نیز با ایجاد بسترهای موردنیاز به‌صورت اینترنتی انجام دهد.

پل ارتباطی برای حذف واسطه‌ها

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم‌نامه، اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی، اعضای علاقه‌مند به همکاری در این طرح را به سازمان تعاون روستایی هدایت می‌کند تا به مجریان طرح، اضافه شوند.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی، افزود: هم‌اکنون، فقط تعداد معدودی کسب‌وکار آنلاین در طرح توزیع هوشمند کالا مشارکت دارند و با پیوستن سایر کسب‌وکارها، به‌طورقطع، شاهد بهبود کیفیت و افزایش سرعت اجرای این طرح خواهیم بود.

به گفته وی، در همین اندک زمانی که از آغاز این طرح می‌گذرد، شاهد تأثیر مثبت آن در بازار و مهار گرانی‌های کاذب هستیم که برندگان اصلی این تحول، تولیدکنندگان واقعی و مردم و بازندگان آن نیز واسطه‌ها و دلالان هستند.

الفت نسب تأکید کرد: در این میان، اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی، پل ارتباطی اعضای اتحادیه با سازمان تعاون روستایی خواهد شد و این سازمان نیز به‌نوبه خود، همانند پل ارتباطی میان کسب‌وکارهای اینترنتی با نهادهای دولتی تأمین‌کننده کالا مانند پشتیبانی و امور دام، عمل خواهد کرد.

طرح؛ موقت نیست، همیشگی است

وی در پاسخ به این پرسش که تفاهم‌نامه چه زمانی عملیاتی می‌شود و تا چه زمانی ادامه دارد؟ گفت: پس از امضای نهایی تفاهم‌نامه در هفته آینده، کار آغاز می‌شود و حداقل تا نوروز امسال ادامه دارد. اما براساس اعلام مسئولان، این طرح در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت و به تعبیری، طرحی همیشگی است..

به گفته این فعال کسب‌وکارهای اینترنتی، درمجموع دولت قصد دارد تا کالاهایی که ارز 4 هزار و 200 تومانی به آن‌ها تخصیص داده می‌شود، به‌صورت اینترنتی توزیع کند.

چالش‌های اجرایی طرح

وی خاطرنشان کرد: قادری فر، رئیس سازمان تعاون روستایی، پیش‌از این در معاونت علمی رئیس‌جمهور اشراف زیادی بر فعالیت استارتاپ‌ها دارد و برهمین اساس با حضور در سازمان تعاون روستایی پیشنهاد اجرای این طرح را داده، زیرا به‌خوبی آگاه است که این کسب‌وکارها، چه مزیت‌ها و ظرفیت‌هایی دارند و نگاه سایر مقامات دولتی در این زمینه، مثبت و سازنده است.

این فعال کسب‌وکارهای اینترنتی با اشاره به این‌که درمجموع اجرای این طرح کمک زیادی به مصرف‌کننده و تولیدکننده و کسب‌وکارهای اینترنتی می‌کند، گفت: نکته طلایی این طرح، تائید تغییر نگاه دولت به کسب‌ و کارهای آنلاین است که آنان را به شناخت و بهره‌گیری از مزیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان این کسب‌وکارها هدایت کرده و برای اساس، قابل پیش‌بینی است، نقش و وزن کسب‌وکارهای اینترنتی در اقتصاد کشور افزایش یابد و به همین نسبت، موانع فعالیت این کسب‌وکارها نیز با هم‌افزایی نهادهای دیگر، به‌ویژه، دولت، مجلس و قوه قضاییه برطرف شود.

الفت نسب ادامه داد: درصورتی‌که تحول نگاه مسئولان به کسب‌وکارهای اینترنتی گسترش یابد و عمیق‌تر شود، آنگاه، کاستی‌های احتمالی این حوزه از طریق تعامل کارشناسی، پیگیری و حل‌وفصل می‌شود.

وی درباره سایر چالش‌های محوری کسب‌وکارهای آنلاین، یادآور شد: یکی از این چالش‌ها، کندی سرعت اینترنت و کمبود پهنای باند است. این درحالی‌که است که اجرای این طرح بزرگ نیازمند توجه ویژه وزارت ارتباطات برای رفع دغدغه‌های موجود دارد. به نظر می‌رسد در این حوزه باید یک متولی واحد در خصوص اینترنت شکل بگیرد.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی اضافه کرد: علاوه براین، نظام توزیع در کشور ما بر پست متکی است اما این تغییر عظیم هدف‌گذاری شده در بخش توزیع، نیاز به سرمایه‌گذاری کلانی جهت اصلاح بسترها دارد. برای مثال در لجستیک کالاهای فسادپذیر مانند مرغ و گوشت کسب‌وکارهای اینترنتی چالش جدی دارند درصورتی‌که این طرح پایدار باشد، کسب‌وکارها می‌توانند برای توسعه انبارها یا ناوگان حمل‌ونقل خود، سرمایه‌گذاری کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
قبلا سامانه یخچال و به روز رسان رو معرفی کرده بودن حالا شده بازرگام معلوم نیست این سایت بارزگام هم برای کدام یک از این اقایون هست که میخواهند رونقش بدن تا از این طریق پولی به جیب بزنن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار