بازدید 4177

باقری‌کنی در وین: روند اجرای برجام بررسی شد

علی باقری رئیس هیأت ایرانی در گزارشی از نشست افتتاحیه رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت که در این نشست روند اجرای برجام و دیدگاه هریک از اعضا درباره چشم انداز مذاکرات بیان شده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶ 29 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علی باقری رئیس هیأت ایرانی در پایان جلسه افتتاحیه گفتگو‌های رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران گفت: این نشست به ریاست نماینده اتحادیه اروپایی و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و شرکت‌کنندگان دیدگاه خودشان را در مورد دو موضوع بیان کردند.

وی افزود: یکی در مورد وضعیت اجرای برجام دیدگاه خود را بیان کردند و دوم درمورد چشم انداز آتی به ویژه نگاه هر یک از اعضا نسبت به مذاکرات در روند پیش رو.

او ادامه داد: ما در این نشست بر این نکته تاکید داشتیم که عامل اصلی شرایط کنونی اقدام کشوری است که با نقض توافق و نقص قطعنامه شورای امنیت از توافق خارج شد و بر خلاف قانون و مقررات بین المللی، تحریم‌های گذشته را مجدداً باز گرداند و همین‌طور تحریم‌های جدیدی را علیه ملت ایران وضع کرد.

باقری افزود: در نهایت قرار بر این شد که اولاً موضوع لغو تحریم‌ها به‌عنوان دستورکار اولیه کمیسیون مشترک برجام قرار بگیرد و برهمین اساس قرار شد فردا صبح سه‌شنبه نهم آذرماه کارگروه بررسی موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه علیه ملت ایران آغاز به کار بکند.

وی تصریح کرد: به نظر من این خودش یک دستاورد قابل توجه است که همه کشور‌های عضو گروه ۱+۴ به مطالبه به‌حق جمهوری اسلامی تن داده‌اند و تاکید و تصریح کرده‌اند که باید ابتدا وضعیت تحریم‌های غیرفانونی رژیم آمریکا علیه مردم ما روشن شود و بعد از آن در مورد سایر موارد بحث و بررسی و تصمیم گیری شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر