بازدید 18184
پیمانه اقتصادی

میرکاظمی: بازگشت به شرایط ده سال قبل پس از شش سال رشد اقتصادی ۸ درصدی/ خرید دلار اتوبوسی با کارت ملی اجاره‌ای ممنوع شد/ رئیس سازمان هواپیمایی: مردم گرانفروشی بلیت هواپیما را اطلاع دهند/ پیش‌نیاز آزاد شدن قیمت‌ خودرو چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان شاخص کل بورس در دومین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو، واردات بیشتر از صادرات شد، هراس کرونایی به کمک طلا می‌آید؟ و صدور مجوز ورود موقت ماشین آلات و خودرو‌های معدنی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ 28 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نوسان شاخص کل بورس در دومین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو، واردات بیشتر از صادرات شد، هراس کرونایی به کمک طلا می‌آید؟ و صدور مجوز ورود موقت ماشین آلات و خودرو‌های معدنی را در بر دارد.

میرکاظمی: بازگشت به شرایط ده سال قبل پس از شش سال رشد اقتصادی ۸ درصدی

سیدمسعود میرکاظمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هشت سال فعال اقتصادی با این خطای محاسباتی، دست رو دست گذاشت و با این تفکر وابسته به غرب، سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی تخت الشعاع قرار گرفت و هزاران هزار میلیارد بدهی برجای ماند. امروز ماهیانه ده و یازده هزار میلیارد تومان بازپرداخت اوراق فروخته شده در دولت قبل پرداخت می‌شود و همچنین بدهی‌هایی که به صندوق توسعه ملی که بالغ بر ۵۰ میلیارد بدهی است، بر جای گذاشته است. میرکاظمی با بیان اینکه در هشت سال گذشته بیکاری افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در هشت سال گذشته فاصله طبقاتی افزایش پیدا کرد و فقیر، فقیرتر شد و دارا، داراتر؛ بنابراین نباید این تفکر ادامه پیدا کند. معاون رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه تفکر بسیجی باید حاکم شود، افزود: تفکر بسیجی معتقد است ما می‌توانیم. ایران کشوری ثروتمند است و نیروی جوان تحصیلکرده فراوان دارد و این مزیت بزرگی است. ذخایر طبیعی فراوان در منطقه سوق الجیشی قرار دارد و در بسیاری از اقلام کشاورزی ایران، رتبه اول تا دهم جهان را دارد.

میرکاظمی: بازگشت به شرایط ده سال قبل پس از ۶ سال رشد اقتصادی ۸ درصدی/ خرید دلار اتوبوسی با کارت ملی اجاره‌ای ممنوع شد/ رئیس سازمان هواپیمایی: مردم گرانفروشی بلیت هواپیما را اطلاع دهند/ پیش‌نیاز آزاد شدن قیمت‌ خودرو چیست؟

میرکاظمی اضافه کرد: شش سال در کشور نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی باشد، شرایط کشور به سال ۱۳۹۰ می رسد؛ چقدر برای کشور عقب ماندگی ایجاد شده است؟ این تفکر لیبرالیستی خانماسوز است که رنگ و لعاب روشنفکری دارد، ولی در باطل پوسیده است، منافع ملی را به خطر می اندازد. تنها راه نجات کشور، توسعه فرهنگ ایثار و بسیج است؛ توسعه فرهنگ خودباوری و اتکا به ظرفیت های کشور.

نوسان شاخص کل بورس در دومین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۷۴۴۱ واحدی معادل ۱.۹۷ درصدی به یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۶۶۴ واحد رسید، حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد ۲۷۰۰ واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۱ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۶۲۹ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۹ درصد معادل ۲۲۵ هزار و ۲۲۰ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۵۷۷ تومان رسیده است.

میرکاظمی: بازگشت به شرایط ده سال قبل پس از ۶ سال رشد اقتصادی ۸ درصدی/ خرید دلار اتوبوسی با کارت ملی اجاره‌ای ممنوع شد/ رئیس سازمان هواپیمایی: مردم گرانفروشی بلیت هواپیما را اطلاع دهند/ پیش‌نیاز آزاد شدن قیمت‌ خودرو چیست؟

پیش‌نیاز آزاد شدن قیمت‌ خودرو چیست؟

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره انتشار اخباری مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، گفت: یکی از موضوعاتی که پیش از افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو باید مدنظر قرار گیرد، روشن شدن سازوکار تعیین قیمت تمام شده خودرو است؛ به این معنا که باید مشخص شود، در بهای تمام شده خودرو چه هزینه‌هایی اثرگذار است.

سیدجواد حسینی کیا با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌هایی که قیمت تمام شده خودرو را تعیین می‌کند، شفاف نیست، افزود: باید میزان تاثیرگذاری بهای قطعه، دستمزد پرسنل، هزینه‌های بالاسری و... در قیمت تمام شده مشخص شود. نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بخشی از هزینه تمام شده تولید خودرو مربوط به سر بار است که خودروسازان باید هرچه سریعتر این هزینه‌ها را حذف کنند؛ نباید این هزینه‌های بالاسری تولید خودرو را از مردم دریافت کرد. نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت صمت باید هرچه سریعتر اصلاح ساختار خودروسازان را در دستورکار قرار دهد، ادامه داد: افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو پیش از اعلام شفاف هزینه‌های تمام شده تولید منطقی نیست.

احتمال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ۲۳ آبان ماه اعلام کرد، با پیگیری‌های سازمان بورس و وزیر اقتصاد و در جلساتی که با حضور وزیر صمت و رئیس جمهور برگزار شد، مقرر گردید، اصلاح قیمت خودرو مجدد در ستاد تنظیم بازار بررسی شود که و به زودی نتیجه آن اعلام می‌شود. در همین رابطه، هرچند انتظار می‌رفت در یکم آذر ماه قیمت‌های جدید اعلام و تکلیف صنعت و بازار خودرو تعیین شود، در روزهای گذشته جلسات ستاد خروجی خاصی در مورد خودرو نداشت و فقط وزیر صمت طی دو جلسه گزارشی در مورد بازار و تولید خودرو ارائه داده است. با این حال پیگیری‌ها نشان می‌دهد، به احتمال زیاد در جلسه روز چهارشنبه هفته جاری، ستاد تنظیم بازار، موضوع قیمت‌گذاری خودروهای داخلی بررسی و این ستاد نظر نهایی خود را نسبت به اصلاح قیمت‌ها اعلام خواهد کرد. همچنین اخبار به دست آمده، بیانگر این است که ستاد تنظیم بازار مخالف افزایش قیمت‌های قبلی بوده و به دنبال افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودروست. باید توجه داشت که عدم شفاف سازی مسئولان دولتی در مورد سیاست گذاری صنعت خودرو و بلاتکلیف کردن صنعت و بازار، نه تنها منجر به ساماندهی بازار نمی‌شود بلکه بیش از پیش زمینه برای جولان دلالان و افزایش زیان‌دهی خودروسازان فراهم می‌کند. /مهر

واردات بیشتر از صادرات شد

میراشرفی، رئیس کل گمرک کشور گفت: در هشت ماه سال جاری ۱۱۰ ممیز ۳ میلیون تن به ارزش ۱ /۶۳ میلیارد دلار کارنامه تجارت خارجی کشور است که به لحاظ وزنی ۴۳ و نیم و به لحاظ ارزشی ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است. سهم صادرات از این میزان 83.7 میلیون تن است که ارزش آن ۱/ ۳۱ میلیارد دلار و از لحاظ وزنی ۱۰ و نیم درصد و به لحاظ ارزشی ۴۲ درصد رشد داشته است. میراشرفی در خصوص کشورهای مقصد صادرات ایران هم افزود: ۵ کشور مقصد برای صادرات وجود دارد که به ترتیب چین، عراق، ترکیه، امارات و افغانستان هستند. وی افزود: سهم واردات در این مدت ۲۶ و نیم میلیون تن به ارزش ۳۲ میلیارد دلار است که به لحاظ ارزشی ۳۸ درصد و از لحاظ وزنی ۲۱ درصد رشد داشته است. رئیس کل گمرک کشور در خصوص مبدا واردات از کشورهای دیگر هم اظهار کرد: پنج مبدا وارداتی هم وجود دارد که به ترتیب امارات، چین، ترکیه، آلمان و سوئیس هستند.

خرید دلار اتوبوسی با کارت ملی اجاره‌ای ممنوع شد

جدیدترین بخشنامه بانک مرکزی در ارتباط با ساماندهی بازار ارز منتشر شد. این نهاد پولی در بخشنامه‌ای که به شبکه صرافی‌های کشور ابلاغ کرده، ضمن تاکید بر تداوم روند تخصیص ارز به صورت اسکناس با مصارف خدماتی ۲۵‌گانه، از شبکه صرافی‌های کشور خواسته است درصورتی‌که متقاضیان درخواست خرید ارز برای مصارفی، به‌جز مصارف تعریف شده در فهرست مذکور دارند، به بانک مرکزی اعلام کنند. طی ماه‌های اخیر، بارها گزارش‌های مختلفی از سوءاستفاده دلالان از ارز تخصیص‌ یافته در سرفصل نامشخص خدماتی در بازار با روش‌‌هایی همچون استفاده از کارت‌های ملی اشخاص متعدد برای خرید این ارز از شبکه صرافی‌های مجاز و فروش در بازار غیررسمی به نرخ آزاد منتشر شده است. در برخی از این موارد، حتی دلالان با اتوبوس، اقدام به انتقال افراد مختلف از سایر شهرها با هدف استفاده از کارت ملی و دریافت ارز از آنها به‌ازای پرداخت مبالغ جزئی، با هدف سوداگری و فروش ارز در بازار غیررسمی به قیمت‌های بالاتر کرده بودند که همین امر، از علل ایجاد التهاب در بازار ارز با هدف سوداگری و کسب سودهای نامتعارف در این بازار بود.

رئیس سازمان هواپیمایی: مردم گرانفروشی بلیت هواپیما را اطلاع دهند

طی روزهای گذشته برخی از ایرلاین‌ها همچنان بلیت بعضی از پروازهای خود را بالاتر از قیمت مصوب فروختند و همین سبب اعتراض مردم در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی شد. رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن تاکید بر الزام ایرلاین‌ها با تعدیل ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما، اعلام کرد: با لغو محدودیت کرونایی در پروازهای داخلی، تمامی ایرلاین‌ها باید ضمن تعدیل ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما، تمام خدمات گذشته را به حالت عادی بازگردانند. وی تصریح کرد: در این خصوص با شرکت‌هایی که اقدام به فروش بلیت با قیمت بالاتر از نرخ مصوب کنند، برخورد جدی خواهد شد.

محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی مختلف می‌توانند بر اساس نرخ نامه اعلام شده در پروازهای داخلی قیمت بلیت هواپیما را شناور و بسته به وضعیت عرضه و تقاضا تنظیم کنند و کلاس نرخی نیز بر همین اساس تعریف شده است. وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای مختلف می‌تواند تنها در سقف نرخی فروخته شود یا اینکه باید شناور باشد، افزود: اینگونه نیست که شرکت‌های هواپیمایی بلیت پروازهای خود را تنها در سقف نرخی مشخص شده عرضه کنند و بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته نرخ‌ها شناور است. البته اگر چنانچه مانند روزهای گذشته شرکتی قیمت بلیت پرواز خود را پایین‌تر از حداقل نرخ تعیین شده عرضه کند نیز به او تذکر می‌دهیم چرا که باید منفعت مردم و منفعت سازمانی هر دو با هم دیده شود. اگر مردم شاهد گرانفروشی بلیت هواپیما در هر یک از مسیرهای پروازی داخلی بودند، می‌توانند از طرق مختلف این را به اطلاع سازمان هواپیمایی کشوری برسانند که از طریق بخش حقوق مسافر در سایت این سازمان و از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قابل انجام است. مسلما با این تخلفات به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

هراس کرونایی به کمک طلا می‌آید؟

ترس از کووید ۱۹ به بازار برگشته و سرمایه گذاران، دارایی‌های پرریسک را رها کرده و به دنبال پناهگاه‌های امنی مانند طلا هستند. فضا در بازارهای مالی جهانی اواخر روز پنج شنبه در پی انتشار خبر شناسایی واریانت جدید احتمالا خطرناکی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی تغییر کرد و سرمایه گذاران دارایی‌های پرریسک را رها کردند. به گفته کِرِگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار شرکت OANDA، دارایی‌های پرریسک اواخر هفته پس از این که واریانت جدید کووید ۱۹ هراس از محدودیتهای و قرنطینه‌های جدید را برانگیخت، ریزش کردند. نگران کننده ترین موضوع درباره واریانت جدید در حال حاضر این است که شناخت اندکی نسبت به آن وجود دارد و نشانه های اولیه از مشکل سازتر بودن آن نسبت به واریانت دلتا حکایت دارند.

قیمت اونس طلا در معاملات صبح جمعه همزمان با صعود شاخص نوسان CBOE به بالاترین حد دو ماه اخیر، به بالای ۱۸۰۰ دلار بازگشت. با این حال عمر رشد قیمت طلا کوتاه بود و هر اونس طلا در معاملات روز جمعه آخرین بار با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۸۵ دلار و ۵۰ سنت بسته شد و بیش از سه درصد کاهش هفتگی نشان داد. اما این فلز ارزشمند پس از این که عمده رشدی که سه هفته پیش داشت، واگذار کرد، هنوز فضای زیادی برای بهبود قیمت دارد. بعضی از اقتصاددانان و تحلیلگران بازار اظهار کرده‌اند که شیوع واریانت جدید می تواند در صورت اثرگذاری روی فعالیت اقتصادی و جهت آتی سیاست پولی، از قیمت طلا پشتیبانی کند.

صدور مجوز ورود موقت ماشین آلات و خودروهای معدنی

معاون فنی و امور گمرکی گمرک، از صدور مجوز ورود موقت ماشین آلات و خودروهای معدنی خبر داد. مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک گفت: با در نظر گرفتن جوانب حمایت از تولید داخل، مقرر شد برای ماشین آلات و خودروهای معدنی از جمله لودر با قدرت بیش از ۳۲۰ اسب بخار، بیل مکانیکی با قدرت بیش از ۳۰۰ اسب بخار و دامتراک و بولدوزر در هر قدرتی که به گمرکات وارد شدند، مجوز ورود موقت شش ماهه صادر شود.
 
وی افزود: مجوز ورود موقت برای ماشین آلات و خودروهای معدنی با گرفتن تضامین لازم از جمله تضمین بانکی یا سپرده نقدی برای بهره بردار و یا پیمانکارانی که طرف قرارداد بهره برداران هستند، صادر و در این باره درخواست‌های متعددی از سوی بهره برداران دارای جواز بهره برداری به گمرکات ارائه شده بود که با جمع بندی آن‌ها و در نظر گرفتن شرایط، مجوز ورود موقت به گمرکات کشور ابلاغ شد. ارونقی گفت: این ماشین آلات و خودروهای معدنی در مقاطع مختلف به گمرکات کشور وارد شده بود، اما به دلیل برخی سودجویی‌ها و به منظور حمایت از تولید داخل، گمرک اجازه ترخیص آن‌ها را صادر نکرد. وی افزود: در این باره جلسات متعددی میان کارشناسان وزارت صمت، گمرک و اتحادیه مربوط صورت گرفت که مقرر شد گمرک مهلت شش ماهه‌ای را برای ورود موقت این ماشین آلات صادر کند که در عین حال صاحبان این ماشین آلات و خودروها قادر خواهند بود در صورت تولید نشدن آن‌ها در داخل کشور، بحث ثبت سفارش و اخذ مجوزهای ورود و ترخیص قطعی این کالاها را پیگیری کنند که اگر بتوانند مجوزهای قانونی و مقرراتی لازم را از مراجع مختلف اخذ کنند گمرک هم به ترخیص قطعی این کالاها اقدام خواهد کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۰
طبق کدام آمار؟ 1.08 به توان 6 تقریبا می شود 1.58. فکر کنم منظور ایشان 1.8 بوده است یعنی رشد اقتصادی 80 درصدی.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
رشد اقتصادی ۸ درصدی !!!
حداقل سهم هر ایرانی در یک سال از ارز دولتی به بهانه مبارزه با دلالی حذف شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
قشنگ معلومه که دلالی
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
از کجای کامنت این بابا فهمیدی دلاله؟؟؟؟
راست میگوید
ارز مسافرتی در این ایام کرونایی یعنی چی؟؟؟
مسافرتهای خارجی که خیلی اش کنسل شده برای کرونای جدید
یعنی این مسئولین با کلی حقوق نجومی و مزایای مادی و نقدی و صدها امتیاز دیگه حتی توانایی فهمیدن اینکه کجا گرانفروشی می شود ندارند و بعد از مردم می خواهند گزارش دهند؟؟؟؟ یعنی مردم گزارش دهند حل می کنید؟ ۴۳ ساله گزارش دادیم یک مشکل را حل نکرده اید
مردم باید خوب توجه کنند که اگر به رشد ۸ درصدی برسیم !!

پس از ۶ سال !!

تازه به دوران فلاکتهای سال ۱۳۹۰ خواهیم رسید !!!

صداقت میر کاظمی منو کشته ، دمش گرم و باید بریم از امروز علاوه بر خواندن نماز باران !!!

نماز وحشت رسیدن به سال ۱۳۹۰ را هم جلو جلو بخوانیم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
اکثریت مردم مثل مردگان متحرکند
نماز میت بخونین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
میرکاظمی میخواد بگه دوره انها خیلی گل وبلبل بود در حالیکه دوره فلاکت ایران را انها کلید زدند که روحانی دوره اول خوب مدیریت کرده ولی دوره دوم چند برابر انرا بر کشور تحمیل کرد در هر صورت این میرکاظمی قبلا امتحان پس داده
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
به خدا اگر پراید بشه یک میلیارد این مردم بازم می ایستند و نگاه میکنند
مگه نگفتن هر هفته فروش فوری میذاریم، پس چی شد؟ چرا کسی بهشون گیر نمیده؟ ...
شما که جاتون نرمه و حسابتون هم پر پول اگه به جای ۶ سال ۱۶ سال هم طول بکشه اتفاقی براتون نمیوفته.ما که جوونیمون توی همین سالهای بی پولی کشور فدا شد و رفت آیا بعد از دوران ۶ سالی که فرمایش کردید دوباره میتونیم از اول شروع کنیم.نه داداش بعد از شش یا ده سال دیگه ما وارد میانسالی میشیم که دیگه برای خیلی از کارها بسیار دیر شده.آقایون حکومتی سرمایه انسانی کشور که بزرگترین سرمایه است و حتی از نفت با ارزشتره رو به راحتی سوزوندند...
رئیس سازمان هواپیمایی: مردم گرانفروشی بلیت هواپیما را اطلاع دهند
پس وظیفه بازرسی سازمان شما چی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
مگر چند تا شرکت هواپیمائی داریم؟ فقط کافی است که بازرسی سازمان هواپیمائی هر روز 10 دقیقه وقت بگذارد و به سایتهای این شرکتها سر بزند و قیمتها را ببیند.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
فقط جریمه کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
داره توپو شوت میکنه به اوت تا خودشونو تبرئه کنن و بگن که اطلاعی ندارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
قیمت جلوی چشمشون هست
مردم اگه شاکی باشن و پیگیری کنن، اینا ممکنه کاری بکنن
حقوق برا چی میگیرن؟
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
بلیط قطار در زمان نصف ظرفیت با حالا که ظرفیت کامل شده یکی است کسی هست به فریاد مردم برسد و متخلفین را مجازات کند
قادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
چندین سایت فروش اینترنتی هست که بلیط میفروشند خودتون ببینید اطلاع دادن نمیخواد
محسن
| Belgium |
۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
شما این حرفها را جدی نگیرید، همه گرانیها کار خودشان است.....؟
جناب میرکاظمی، احتمالا بصورت خودخواسته فراموش کرده آید که مردم به شرایط تورمی وحشتناک، روابط خارجی قطع شده، افزایش چند برابری قیمتها و... به تفکر تیم آقای احمدی نژاد پشت کردند و با رای حداکثری به آقای روحانی رای دادن، پس با بازی با اعداد و کلمات با روح و روان یک ملت بازی نکنید و حافظه ما را به تمسخر نگیرید...
شما تلاش کنید نمرات منفی شش و منفی هفت نگیرید همان رشد اقتصادی صفر درصد هم جای بسی سپاس از تلاش بی دریغ شما دارد.
دوران شما را من که خوب یادم هست. فلاکت امروز نتیجه عملکرد شما با نفت ۱۴۰ دلاری است.
بابت گرانی بلیط هواپیما به کی شکایت کنیم؟

چرا مردم را مسخره میکنید؟
جناب میر کاظمی حرف شما یعنی اینکه باشرایط فعلی امکان باز گشت به ده یال پیش نیست
آقای میرکاضمی چرا به مردم نمی گید که دولت قبل بابت بدهی هایش تا سال 1403، اوراق به طلباکاران داده است؟
آنهم چه اوراقی؟
اگر فردی یا شرکتی 1 میلیارد طلب داشته، یک میلیارد را با پیش بینی دلار آن سال مثلا 1403 محاسبه کرده و یک میلیارد بدهی شده دو برابر یا بیشتر....
والله در این چند دهه اقتصادی مردم زیادی زیر فقر رفتن فکر میکنم وقط وضع مسولین و اقازادها و کشورهای اطراف خوب شده باشه. کلا
از مسئولان محترم بابت افزایش قیمت خودرو نهایت تشکر را دارم. حدود یک ماه بود افزایش پیدا نکرده بود و موجب ناراحتی بخش عظیمی از مردم شده بود.
... موقعی لوضاع اقتصاد و دلار و ...درست میشه که،مثل کشورهای دیگه هر کس به هر میزان خواست دلاربخره، بفروشه و هر ماری میخواد بکنه، ولی این کارهای خودش نشان دهنده اوضاع اقتصاد هست....
میرکاطمی از اکیپ احمدنژاد :شش سال در کشور نرخ رشد اقتصادی ۸ درصدی باشد، شرایط کشور به سال ۱۳۹۰ می رسد) ... اگر رشد اقتصادی ان موقع این حد بود پس چرا دلار را از 900 تومن خاتمی به 3200 رساندید چرا بنزین 400 تومنی را هزار تومن کردید چرا 800 میلیارد دلار را بر باد دادید چرا ان همه بدهی به داخل و خارج برجا گذاشتید و خزانه را خالی به دولت روحانی دادید تازه اون موقع هنوز به این حد تحریم نبودیم و ترامپی وجود نداشت که حتی نگذارد دارو و غذا وارد مملکت بشه....
جناب با کدام درآمد ارزی و کدام سرمایه خارجی به مردم وعده سر خرمن می دهی
اقای میر کاظمی :

ای کاش این سخنان را کسی می گفت که خودش در بدنه دولتی

که بالاترین درامدهای نفتی را بدست اورد

اما پائین ترین نرخ رشد را در طول دولت ها داشت

و سراغاز مصیبت های دولت های بعد شد بود

و حضور تمام قدی همچون شما داشت

حداقل شما نمیزدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
هدیه قطع نامه ها که منشا هزار مشکل شد نگفتید
دولت باید گردش دلار در داخل را محدود به حواله دلار کند و ساز و کاری درست کند که حواله دلار در مبادی ورودی و خروجی تبدیل به دلار شود یعنی صرافی ها به جای دلار حواله دلار را در داخل جابجا کنند تا دست کسانی که دارند با دلار بازی و سوری آنرا بالا می برند قطع شود یعنی مثل قدیم ما تراول چک دلار داشته باشیم 
البته اگر دست های پنهان و مافیای چسبیده به قدرت اجازه این کار را بدهند و سنگ اندازی نکنند
متوسط رشد اقتصادي ايران طي 10 سال گذشته نزديك به صفر بوده و دربهترين سالهاي اقتصادي نهايتا يك سال به حدود 5درصد رسيديم و سال بعد افت كرديم.
ميركاظطمي چيزي رو ميگه كه نشدني است، لازمه برنامه ها و نحوه تحقق رشد 8 درصدي براي 10 سال پي در پي رو ترسيم كنه و ريسك هاي مثبت و منفي تحقق اين رشد رو هم اعلام كنه، ميزان بودجه لازم و شرايط سياسي كشور و دعوا با همه جهان و رفتارهاي تندروانه كه باعث فرار سرمايه گذاران خارجي مي شود و...
دو هفته پیش بلیط قطار رفت خریدم 96 هزارتومان که با نصف ظرفیت بود الان هم بلیط برگشت خریدرم باز همان قیمت بود ولی با ظرفیت کامل .
چطور می شود قیمت با نصف ظرفیت و تمام ظرفیت بکسان باشد . این تخلف و گرانفروشی را به کجا باید گزارش و طلب خسارت کنیم لطفا یک نهاد یا یک نفر مسئول راهنمائی کند.
اخبار را که بخوانی از سیولین و از آینده ناامید و از زندگی سیر میشی
رئیس سازمان هواپیمایی: مردم گرانفروشی بلیت هواپیما را اطلاع دهند
نیاز به گزارش مردم نیست. به قیمت سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما مراجعه کنید همه چیز مشخصه.
میرکاظمی جان چرا این توسعه فرهنگ ایثار و بسیجی بین شماها و مدیران شماها که در بدنه دولت هستین، نیست؛ چرا نمی تونین حقوق زیر 5میلیون تومنی دریافت کنین و برای کشور و وطن و خون شهدا کار کنین. یادتون نرفته که در دولت احمدی نژاد هم صاحب پست و مقام بودین. اگه مردم فداکاری شماها رو ببینن جانشونو برا وطن فدا می کنن ولی متاسفانه ناعدالتی و اختلاس و دزدی در دوره ها هیچ اعتمادی به شماها و دیگران نذاشته.
رشد اقتصادی 8 درصد تو این اوضاع ؟؟؟ یعنی جناب وزیر از هیچی خبر نداره

رشد اقتصادی با افزایش قیمت خودرو های درپیت؟؟؟
شما به 3 ماه قبل برگرد 10 سال باشه طلبت
پاسخ ها
افسون
| United States of America |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
سه ماه دردی را درمان نمیکند اگر خیلی مردنگی دارد همه قیمت هارا برگرداند دوره زمان محمدخاتمی
... تو رئیس هواپیمایی هستی مردم اطلاع دهند؟اگر هم اطلاع دهند تو چکارمیکنی ؟
آقای میرکاظمی شما لطفا شرایط رو از ایکه هست خرابتر نکن.این سبک تفکر را در زمان احمدی نژاد هم دیدیم.
پیش نیاز نمی خواهد شما اراده کنید هر کاری می توانید بکنید شما سازنده (مونتاژ کننده) خودرو هستید ریش و قیچی دست شماست مردم تماشاچی هستند عده‌ای که منافعشان هست برای شما کف و هورا می کشند
بدهی خرج کشور شده است خورده نشده است اگر می خواهی شفاف بگویی بگو به کجا بدهی و برای چی بدهی است بنده هم همیشه بدهی دارم این بدهی را خانه خریدم دختر شوهر دادم پسر زن دادم بی خودس که برای خودم درست نکرده ام
يعني آقاي حسيني كيا هنوز نمي داند كه ساختار فعلي صورتهاي مالي يك ساختار استاندارد است كه در دنيا به رسميت شناخته شده؟ ايشان هنوز نمي داند كه هزينه هاي سربار از جمله حمل و نقل، انرژي و ... جزئي از بهاي تمام شده يك محصول است كه بدون آن امكان تبديل يك ماده اوليه به محصول وجود ندارد؟
اقای میر کاظمی اگر خاطرتان باشد تو این 8 سال در مجلس بودید شما چرا گذاشتید که این اتفاقات رخ دهد . اگر اقدامی نکردید که اشتباه است اگرنتوانستید از طریق قوه مقننه که ناظر بر اجرای قوه مجریه است اقدام بکنید معلوم میشود که راهی جز این نبود . کمی انصاف داشته باش . منتظریم که ببینیم شما چکاری را میخواهید انجام بدهید ؟
فلاکت کشور رو گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
درابعاد.زیاد
میرکاظمی: بازگشت به شرایط ده سال قبل پس از شش سال رشد اقتصادی ۸ درصدی/در نتیجه با داشتن این تیم در دولت یعنی امکان پذیر نیست روز بروز بدتر از دیروز
بااحترام،بهترمی بودریاست محترم سازمان برنامه وبودجه مراجعه ای به حافظه تاریخی خودمیکردند هنگامیکه قیمت هربشکه نفت140 دلاربود ومملکت بعوض رشداقتصادی به چه وضع فلاکت باری افتاده بود.اگرایشان بیادنمی آورندما که بیاد داریم.
پیش‌نیاز آزاد شدن قیمت‌ خودرو چیست؟
اجازه واردات بدون تعرفه
بالاترین رشد چین سالی ۸ در صد نمیشه، برای رشد ۸ در صدی نیاز به صادرات غیر نفتی بالای ۳۰۰ میلیارد هر سال و صادرات حد اقل روزی ۵ میلیون بشکه بقیمت ۱۲۰ دلار و سرمایه گذاری خارجی سالی ۴۰۰ میلیارد دلار...
آقای میر کاظمی زمانی وزیر نفت شد گفت برنامه دارم سه ماهه در چاه‌های نفت رو ببندم و کشور از صادرات نفت بی نیاز بشه...
همه شان می خواهند مردم گزارش دهند.میشه بفرمایید وجود شما به چه درد میخورد وقتی قراره مردم همه کارها را انجام دهند؟
فرهنگ ایثار و بسیج برای ملت، کانادا نشینی در کاخ ها برای اقازاده ها!!
اقای میرکاظمی از عملکردش از نفت ومجلس یه توضیح مختصر بدن
سلام.

آقای سید مسعود میرکاظمی، اگز آسیاب به نوبت است، نوبت شما هم در راه است، شما زمانی وزیر نفت شدید، چه گلی به سر مملکت زدید، حالا سازمان برنامه و بودجه در دست شماست، مردم انتطار از شما دارند، به قران این مردم فهم و شعور دارند و خوب بد، کار آمد و نا کار آمد را می شناسند، فلذا اگر کار برای نجات مملکت از دست کاری ساخته است بسم الله، و در غیر این صورت سکوت شما بهتر از نقادی شما از پیشینیان است. نگاه کنید جناب آقای ریسی آنچه در توان دارند در کف اخلاص گذاشته اند و کار میکند و فرافکنی نمی کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان