بازدید 5394

رییسی: اولویت ما همکاری با کشور‌های منطقه است

رییس جمهوری گفت: ما نسبت به همکاری با کشور‌های همسایه و کشور‌های منطقه اولویت قائل هستیم و معتقدیم این همکاری‌ها می‌تواند در جهت ارتقای مناسبات اقتصادی بسیار موثر واقع شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰ 27 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر شنبه پیش از ترک تهران به مقصد عشق‌آباد در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: این سفر با دعوت رییس جمهور ترکمنستان انجام می‌شود. رییس جمهوری ترکمنستان ریاست دوره‌ای اجلاس اکو را عهده دار هستند و هدف از این سفر شرکت در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی- منطقه‌ای اکو هست.

وی اضافه کرد: این اجلاس پانزدهمین اجلاسی است که به عنوان نشست سران و شعار " همراه هم باشیم برای آینده‌ای بهتر و آینده پیش‌رو" برگزار می‌شود.

رییس جمهوری گفت: هدف از این نشست مروری بر اقداماتی است که در سازمان همکاری اقتصادی اکو انجام شده و همچنین تصمیمات آینده این سازمان است.

آیت الله رییسی دیدار‌های دوجانبه با سران کشور‌های منطقه را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: در این سفر دیدار‌های دوجانبه‌ای با سران کشور‌های منطقه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که بار‌ها اعلام کردیم ما نسبت به همکاری با کشور‌های همسایه و کشور‌های منطقه اولویت قائل هستیم و معتقدیم این همکاری‌ها می‌تواند در جهت ارتقای مناسبات اقتصادی در منطقه بسیار موثر واقع شود.

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های منطقه این نوع ارتباط و ارتباطات اقتصادی به صورت خاص بسیار موثر خواهد بود، گفت:ما سیاست همسایگی را جزو محور‌هایی قرار دادیم که همواره در جهت رشد و ارتقای آن فکر می‌کنیم و برای آن برنامه داریم.

آیت الله رییسی اضافه کرد: در سفر به عشق آباد طبیعتاً نشستی با میزبان محترم رئیس جمهور ترکمنستان و مسئولین عالی این کشور خواهیم داشت.

وی ارتباطات همسایگی، موضوع گاز، و ترانزیت و مسائل دیگر که بین دو کشور هست را از محور‌های گفتگو‌های خود با مقامات ترکمنستان عنوان کرد و گفت: این سفر هم در جهت همکاری‌های منطقه‌ای و هم در جهت ارتباط دوجانبه با کشور‌های منطقه می‌تواند سفر موثری باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر