بازدید 5534

تسویه حساب فامیلی در اینستاگرام

کد خبر: ۱۰۸۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹ 25 November 2021

مرد کینه جو که با انتشار تصاویر خصوصی یکی از بستگانش در فضای مجازی قصد انتقام داشت از سوی پلیس دستگیر شد.

به‌ گزارش ایران، چندی قبل زن جوانی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد فردی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی کرده و موجب بر هم زدن آرامش روانی او و خانواده‌اش و هتک حیثیت وی شده است.

شاکی در ادامه گفت: مدتی قبل شخصی ناشناس در فضای مجازی با عناوین مختلف برای من مزاحمت ایجاد و تهدید می‌کرد که تمامی تصاویر خصوصی‌ام را در فضای مجازی منتشر می‌کند. من اهمیتی ندادم تا اینکه متوجه شدم تعدادی صفحه جعلی با نام و شماره تلفنم در اینستاگرام ایجاد شده که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی‌ام می‌کند و موجب برهم زدن آرامش و آبروی خانوادگی‌ام شده است.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در تشریح این خبر گفت: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت اقدامات خود را آغاز کردند و پس از مطالعه اظهارات شاکی و بررسی همه جوانب پرونده با بهره‌گیری از روش‌های علمی و فنی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

کارشناسان این پلیس با تحقیقات گسترده در فضای مجازی ضمن به دست آوردن اطلاعات هویتی متهم پس از تشریفات قضایی مجرم را که از بستگان شاکی بود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به پلیس فتا منتقل کردند.

گودرزی بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا تهران بزرگ از موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کرد اما پس از روبه‌رویی با شاکی لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: با شاکی اختلاف داشتم و برای تلافی و انتقام از وی با ایجاد چند صفحه جعلی با نام و مشخصات وی دست به این اقدام زدم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فضای مجازی مکان مناسبی برای حل کردن اختلافات خانوادگی و همچنین انتقامجویی نیست، با مرتکبان این جرایم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طبق قانون برخورد خواهد شد، همچنین شهروندان می‌توانند موارد مشکوک را از طریق تماس تلفنی با 110 یا مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار