بازدید 20100
۲
بسته ویدیویی «تابناک»

پیروزی اراده آدولف هیتلر / ساعات آخر نبرد استالینگراد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / آوتوروس شیمن، خودرو غول روسی / گوشه‌ای از اسنودونیا

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 25 November 2021

پیروزی اراده آدولف هیتلر / ساعات آخر نبرد استالینگراد / شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین / آوتوروس شیمن، خودرو غول روسی / گوشه‌ای از اسنودونیا

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


پیروزی اراده آدولف هیتلر

روز سی ام ژانویه سال 1933 مصادف با آغاز دوران صدراعظمی آدولف هیتلر، دیکتاتور نژادپرست آلمانی بود. هیلتر یکی از قوی ترین دستگاه های تبلیغاتی تاریخ را داشت و در زمینه پروپاگاندا الگویی برای رقبا محسوب می شد! «پیروزی اراده / Triumph des Willens / Triumph of the Will» یکی از اولین فیلم های بلند است که به مفهوم واقعی کلمه کارکرد پروپاگاندا دارد. این فیلم 114 دقیقه ای توسط لنی ریفنشتال درباره چهار روز کنگره حزب نازی است که در 1934 در نورنبرگ برگزار شد، ساخته شد و در 1935 اکران شد. تماشای پیروزی اراده برای شناخت جریان های نژادپرست که نماد امروزی شان صهیونیست ها هستند، بسیار بااهمیت است. این مستند را برای نخستین بار با زیرنویس دقیق در «تابناک» تماشا می کنید. ذکر این توضیح ضروری است که بخش از این فیلم در نسخه اصلی فاقد صدا است که طبیعتاً در این نسخه زیرنویس شده نیز همین مسئله وجود دارد.

 


ساعات آخر نبرد استالینگراد

نبرد استالینگراد یکی از نبردهای تعیین کننده سرنوشت جنگ جهانی دوم بود. اکنون تصاویری از ساعات آخر نبرد استالینگراد را می بینید که در آن نیروهای اتحاد جماهیر شوروی لشکر ششم آلمان به فرماندهی بزرگ‌ارتشبد پائولوس را شکست داده و او را به اسارت گرفتند. هیتلر که اجازه تسلیم و عقب نشینی به نیروهای خود نداده بود، در عمل آن‌ها را محکوم به نابودی کرده بود. او با اشاره به اینکه ژنرال‌های آلمانی تسلیم نمی‌شوند، به پائولوس دستور داده بود که در صورت خطر اسارت خودکشی کند. اما پائلوس نهایتا تسلیم شد و روسیه 24 ژنرال آلمانی را در این نبرد اسیر گرفت و شعار رادیوهای آلمانی را در هم شکست. در این ویدئو آخرین شلیک‌های ارتش سرخ و لحظه تسلیم نیروهای آلمانی را ببینید. پایانی برای یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ جنگ. در «تابناک» با زیرنویس فارسی برای نخستین بار تماشا می‌کنید.

 


شیر و یوزپلنگ‌های پسر صدام حسین

عدی صدام حسین پسر بزرگ صدام حسین بود. مدیر اصلی روزنامه بابل عراق و مدتی رئیس کمیته المپیک عراق بود و اقدامات عجیب و تنبیهات غریبش در قبال ناکامی‌های ورزشکاران عراقی زبانزد بود. او در قساوت و خشونت جنسی مشهور بود و جنایات بسیاری را مرتکب شد و به واسطه همین رفتارها، هدف ترور نیز قرار گرفت و از ناحیه پا آسیب جدی دید. در طول حمله آمریکا به عراق، عدی صدام در لیست افراد شدیداً مورد تعقیب دولت آمریکا بود تا اینکه در سال 22 ژوئیه 2003 در پی حمله نیروهای آمریکایی به پناهگاهشان در موصل کشته شد. عدی در دوران دیکتاتوری صدام حسین زندگی شاهانه داشت و از جمله تفریحاتش نگهداری از گروهی از شیر و یوزپلنگ در ویلاش بود. تصاویر این شیر و یوزپلنگ‌ها که پسر صدام در دوران نفت در برابر غذا و گرسنگی مردم عراق، به آنها ظرف مملو از گوشت را می‌دهد، می‌بینید.

 


آوتوروس شیمن، خودرو غول روسی

«آوتوروس شیمن 8 در 8 / Avtoros Shaman 8x8» یک خودرو ای تی وی، غول‌پیکر است که ساخت کمپانی روسی آوتوروس می‌باشد. این خودرو دارای موتور دیزلی چهار سیلندر است و مناسب برای هر نوع جاده و آفرودی می‌باشد. در این ویدیو با این خودرو عظیم‌الجثه بیشتر آشنا خواهید شد و در ادامه مشخصات و توانایی‌های خودرو را خواهید دید.

 


گوشه‌ای از اسنودونیا

«اسنودونیا / Snowdonia» منطقه سرسبزی در شمال ولز و یک پارک ملی به پهنای 2130 کیلومترمربع است. گوشه‌ای از طبیعت زیبای اسنودونیا را در قالب 4K در تابناک می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هایل هیتلر
اون کلیپ نبرد روس ها و توپ هاشون رو دیدم نمیدونم چرا فکرم رفت به جنگ روسیه تزاری و ارتش ایران دویست سال پیش که با این روس های بی دین جنگیدیم و شکست خوردیم ازشون...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان