بازدید 5685

تاکید روسیه بر اهمیت توسعه روایط با کشورهای اسلامی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش برای توسعه روابط دوستانه با کشور‌های اسلامی اهمیت فراوان قائل است.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ 24 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری تاتاراینفورم جمهوری تاتارستان روسیه، پوتین روز چهارشنبه در پیام به نشست گروه دیدگاه‌های راهبردی روسیه و جهان اسلام در جده عربستان که رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان آن را قرائت کرد، تصریح کرد: روسیه برای گسترش همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی در چارچوب دوجانبه و در چارچوب سازمان همکاری اسلامی اهمیت قائل است.

وی افزود: مواضع ما در بسیاری از مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی، به یکدیگر بسیار نزدیک است.

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه امروز برای استفاده از ظرفیت‌های روابط ما تلاش بیشتری باید بکنیم، اضافه کرد: باید به اتفاق یکدیگر کارایی مبارزه با تروریسم و همکاری در عرصه‌هایی همچون دفاع از ارزش‌های اخلاقی سنتی، مراقبت از افراد کم بضاعت و اقلیت‌های ملی و مقابله با بلایای طبیعی و سوانح را افزایش دهیم.

پوتین از دستور کار فشرده نشست گروه دیدگاه‌های راهبردی روسیه و جهان اسلام تقدیر و خاطرنشان کرد: طرف‌ها در این نشست راه‌های همکاری برای حل و فصل مناقشه‌های منطقه‌ای و مبارزه با خطرات تروریسم و افراط‌گرایی بین‌المللی را بررسی می‌کنند.

رئیس جمهوری روسیه سپس بر توسعه همکاری‌ها با جهان اسلام در عرصه‌های گوناگون ازجمله حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی و انسانی تاکید کرد.

رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان پس از پایان قرائت پیام پوتین، به تشریح تجربیات تاتارستان برای بنای جامعه‌ای چندقومی و چندمذهبی پرداخت و گفت که تاتارستان الگویی برای همزیستی اقوام و پیروان مذاهب سنتی است.

وی همچنین همکاری‌های روسیه و سازمان همکاری اسلامی و بانک توسعه اسلامی را موفق خواند و افزود: در این عرصه ها، تلاش‌های گسترده در چارچوب همایش اقتصادی سالانه روسیه و جهان اسلام صورت می‌گیرد.

روسیه از حدود ۱۵ سال پیش به عنوان عضو ناظر در سازمان همکاری اسلامی حضور دارد و با این سازمان بین المللی مشارکت می‌کند.

گروه دیدگاه‌های راهبردی روسیه و جهان اسلام با هدف نزدیکتر کردن روسیه با جهان اسلام و هم کوششی آن‌ها در عرصه بین المللی و تلاش مشترک برای حل مسایل و چالش‌های جهانی تشکیل شده است.

این گروه از سال ۲۰۰۶ فعالیت می‌کند و رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان از سال ۲۰۱۴ ریاست آن را برعهده دارد.

کازان پایتخت جمهوری تاتارستان هشتم مرداد ماه میزبان نشست بین المللی اقتصادی روسیه و جهان اسلام بود که با حضور ایران در برگزار شد.

سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در این نشست بر توسعه مشارکت راهبردی و روابط دوستانه روسیه و کشور‌های اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، لاوروف خاطرنشان کرد: این نشست به میدان مهمی برای گسترش همکاری‌های عملی روسیه و کشور‌های جهان اسلام تبدیل شده است.

وی افزود: هر ساله صد‌ها نفر از محافل رسمی، تجاری، علمی و کارشناسی از بیش از ۷۰ کشور جهان در آن شرکت می‌کنند و مایه خرسندی است که مناطق روسیه نیز در این نشست مشارکت فعال دارند.

وزیر خارجه روسیه گفت: پایه و اساس روابط روسیه و کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی را روابط سنتی دوستانه و مشارکت بین مذاهب و گفتگو‌های تمدنی و تلاش‌های مشترک برای حفظ و برقراری امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی با پایبندی به اهداف و اصول منشور ملل متحد تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: به همین خاطر طبیعی است که ما بطور تنگاتنگ و موفق در فرمت‌های متفاوت با یکدیگر همکاری می‌کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان