بازدید 4476

اطلاعات موسسات مشمول قانون، قابل انتشار است

مدیر سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات گفت: بر اساس قانون, بجز اطلاعات امنیتی و اطلاعات مربوط به حریم شخصی؛ همه اطلاعات قابل انتشار است.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 24 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن نیک پی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: سابقه تقنینی قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سال ۱۳۸۷ بوده است، اما ۵ سال متوقف و در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴, آیین نامه‌های اجرایی آن مصوب شد.

او ادامه داد: پس از تشکیل کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال ۱۳۹۶، این سامانه به عنوان بستر دسترسی مردم به اطلاعات مؤسسات مشمول این قانون، راه اندازی شد.

نیک پی افزود: از آن زمان، کمیسیون بر اساس قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از دستگاه‌های مشمول این قانون دعوت به اتصال به این سامانه کرد تا مردم درخواست خود را ثبت کنند و تحت نظر این کمیسیون، اطلاعات، ارائه شود.

نیک پی با بیان اینکه کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بر اجرای این قانون، نظارت می‌کند، افزود: قانون، مدت زمان پاسخگویی را ۱۰ روز قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری