بازدید 10198
۷

برخورد زشت با یک خبرنگار دیگر

انتشار فیلمی از رفتار توهین آمیز با یک خبرنگار و اخراج او از جلسه علنی شورای شهر کاشان که در یکی ـ دو روز اخیر، دست به‌دست می‌شود، اتفاق تلخی دیگر است که متاسفانه به واسطه تکرار از سوی برخی مسوولان، چندان غیرمنتظره هم محسوب نمی شود.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 23 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در فیلمی که توسط خبرنگار اخراجی از صحن علنی شورای شهر کاشان گرفته شده است، در حالی که یکی از اعضای این شورا در حال بیان وضعیت خدمات شهری است، رئیس شورای شهر با ادبیات دستوری خطاب به خبرنگار، می‌گوید که نه فیلم بگیرد و نه عکس و وقتی خبرنگار این پرسش را مطرح می کند که مگر اینجا صحن علنی شورا نیست؟ در ادامه از او خواسته می شود که جلسه را ترک کند و رییس شورای شهر به سایر اعضا می‌گوید جلسه تا زمان خروج خبرنگار ادامه پیدا نخواهد کرد!

خبرنگار از رییس شورای شهر کاشان علت رفتارش را می‌پرسد و او می‌گوید: «نمی‌خواهم علت را بگویم.»

علیرضا خانی، سردبیر رونامه اطلاعات، در واکنش به این رویداد گفت: «ما هنوز در حال تمرین و سیاه مشق کردن اساس ها و روش های دموکراسی و مردمسالاری هستیم. در حدی که فردی در حد بخشدار، فرماندار و یک عضو شورایی در یک روستا حتی به خود اجازه می دهد بدیهی ترین مسائل که باید آشکار و در مرئی و منظر مردم باشد را محرمانه جلوه دهد، اینگونه وانمود کند که از اختیارات خیلی بالایی برخوردار است و حق دارد که هر کاری انجام دهد، بدیهی ترین و پیش پا افتاده ترین موضوعات را محرمانه بیانگارد و فکر کند آدم مهمی است و این حق را دارد که حرف هایش را سانسور کند.»

او درباره برچسب محرمانه بودن به برخی موضوعات و تخلفات اظهار کرد: «اساسا در دنیای امروز موضوع محرمانه بودن به طور کلی در حال منتفی شدن است. زمانه ای است که ویکی‌لیکس می آید و میلیون ها صفحه از اسناد سرویس های امنیتی کشورش را روی سایت می گذارد و منتشر می کند. حال تصور کنید در یک شهرستان کوچک که شورای شهر آن می خواهد به عنوان مثال درباره ی فاضلاب و جوی و آسفالت یک کوچه تصمیم گیری کند، این رفتارها را که ناشی از جهل و ناآگاهی است، به دنبال دارد و مسائل بسیار پیش پا افتاده ای را تصور می کنند باید محرمانه باشد.»

این روزنامه نگار قدیمی همچنین اظهار کرد: «عنوان کردن کلمه محرمانه دلیل دیگری هم دارد که آقایان دوست دارند زیاد آن را به کار ببرند. کسی که مدام می گوید حرف های من محرمانه است یا جلسه محرمانه است یا این نشست محرمانه است، فکر می کند به خود شأن و اعتبار می دهد و می گوید آدم مهمی است که حرف های محرمانه می زند. در حالی که از سر کوچه خبر ندارد و خودش بسیار در حد ترحم برنگیزی است، اما تصورش از محرمانگی این است که به خود شأن و اعتبار می دهد.»

او گفت: «در برخورد با این‌گونه رفتارها ضمن تذکر جدی، مقرراتی باید تصویب شود که به عنوان مثال جلسه شورای شهر در فضای مجازی مثل اینستاگرام پخش زنده داشته باشد. همچنین باید تذکری به آقایان داده شود که این رفتارهایشان نه تنها غیرمعقول، بلکه مضحک است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
لابد چیزی تقسیم می کردند!
پررویی کرده بیرونش کردند
مربا بده بابا !!!!!!!!!
آقایان داشته اند برای کسب مقامات بالاتر تمرین می کرده اند. از خبرنگار به عنوان حریف تمرینی استفاده کرده اند.
برخی مواقع کرم از خود درخت هم است با کمال احترام به قشر فرهیخته و زحمتکش اصحاب رسانه, برخی از خبرنگاران تازه کار فکر می کنند چون خبرنگار هستند دیگر خدا را هم بنده نیستند و بسیار روی اعصاب و ذهن مدیران می روند وا با سوالات و پیگیری های بیمورد همه را کفری می کنند.
خبرنگاران نمایندگان مردم هستند و کسی حق برخورد ندارد مگر به حکم قضایی ...حتما برخورد نمایید.
مسلما وقتی در مورد بوجه یک پروژه صحبت میشود باید محرمانه باشد چون بعد از مدتی به وسیله قوه قضایی رونمایی میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان