بازدید 5686
اظهارات نماینده بخش خصوصی در کمیسیون مشترک مجلس

اجازه دهید مانند «بازار» و «گوگل‌ پلی» مردم انتخاب کنند

کد خبر: ۱۰۸۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵ 21 November 2021
اجازه دهید مانند «بازار» و «گوگل‌ پلی» مردم انتخاب کنند
 
به گزارش «تابناک» به نقل از فرارو- عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در جلسه اخیر کمیسیون مشترک بررسی طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» مخالفت این اتحادیه را با کلیات طرح صیانت اعلام کرد. او همچنین با ابراز گلایه از نمایندگانی که مخالفان این طرح را معاند می‌خوانند بر لزوم حمایتی شدن این طرح تاکید کرد.
طبق آیین‌نامه داخلی کمیسیون مشترک، پیش از رای گیری درباره کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی بایستی نظرات دستگاه‌های مختلف از جمله بخش خصوصی شنیده شود. از همین روی با دعوت نمایندگان، «رضا الفت‌نسب»، عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در جلسه کمیسیون حاضر و به نمایندگی از صنفی با بیش از سه هزار عضو، مخالفت این اتحادیه با کلیات طرح صیانت را اعلام کرد. 
او گفت: «ما بارها مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم. البته دغدغه‌های دوستان را درک کرده و با ولنگاری در فضای مجازی مخالفیم. اما با این روش راه به جایی نخواهیم برد. همان طور که فیلتر تلگرام نه تنها نتیجه‌بخش نبود بلکه بسیاری از نوجوانان و کودکان را با انواع VPN آشنا ساخت.»
او در ادامه با ابراز گلایه از برخی نمایندگان که مخالفان طرح صیانت را با معاندین یکی دانستند، گفت: «ما طرح را کاملا خوانده‌ایم و به آن اشراف کامل داریم. از همین روی نمایندگان از بیان این که منتقدین طرح را کامل نخوانده‌اند، خودداری کنند.»
الفت‌نسب با تاکید بر اینکه بایستی مردم انتخاب‌کننده باشند، افزود: «کاملا از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت می‌کنیم اما در مقابل با محدودیت و مسدودیت پیام‌رسان‌های خارجی کاملا مخالفیم. اجازه دهید مدل بازار و گوگل پلی شکل گیرد تا مردم، خود انتخاب کننده باشند. مردم طرفدار کسب‌وکارهای داخلی هستند.»
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی اعتقاد دارد طرح صیانت بایستی تبدیل به طرحی حمایتی شود.
او در این رابطه اظهار کرد «برای اسنپ، دیجی‌کلا یا بازار که نصبی بالای ۴۰ میلیون دارند راه‌اندازی یک پیام‌رسان کار سختی نیست اما به علت اینکه این کسب‌وکارها دچار هزاران مشکل هستند نمی‌توانند در این زمینه اقدام کنند.»
به گفته او کسب‌وکارهای بزرگ مثل دیجی‌کالا و اسنپ با مساله تحریم داخلی نیز مواجه هستند چرا که به طور مثال نمی‌توانند در صدا و سیما تبلیغ کنند: «وقتی چنین مشکلاتی وجود دارد و نتوانستیم مشکلات خود را حل کنیم، چطور توقع داریم اینستاگرام یا سایر پلتفرم‌ها در ایران، نمایندگی ایجاد کنند.»
الفت‌نسب در پایان تاکید کرد از زمانی که طرح صیانت بدون اقناع‌سازی مردم مطرح شده است، افراد و کسب‌وکارهای آنلاین نگران این ماجرا بوده و به شدت موضوع مهاجرت افزایش یافته است: «اگر نیروی انسانی را از دست بدهیم، سرمایه‌ای در کشور نخواهیم داشت.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان