بازدید 5712

استقبال عربستان و مصر از توافق سیاسی در سودان

عربستان از توافق سیاسی جدید که امروز، یکشنبه بین فرمانده ارتش سودان و نخست‌وزیر این کشور برای پایان بحران امضا شد، استقبال کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷ 21 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان از توافقی که بین طرف‌های مرحله گذار در جمهوری برادر سودان روی ماموریت مرحله آینده، احیای موسسات انتقالی تا برگزاری انتخابات در موعد مقرر، تشکیل دولت شایسته سالار برای پیشبرد روند گذار به سمت جلو و مشارکت در تحقق خواسته‌های ملت برادر سودان از جمله حفظ دستاورد‌های سیاسی و اقتصادی محقق شده و حفظ وحدت صف بین گروه‌های سیاسی سودان حاصل شده، استقبال می‌کند.

وزارت خارجه عربستان بر لزوم ثبات در موضع این کشور در حمایت از اقدامات در جهت تحقق صلح و حفظ امنیت و ثبات و رشد در جمهوری سودان عربی تاکید کرد.

وزارت خارجه مصر نیز از توافق سیاسی که عبدالفتاح البرهان و حمدوک در تلاش برای پایان به بحران سیاسی در سودان امضا کردند، استقبال کرد.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای از درایت و مسؤولیتی که طرف‌های سودانی در دستیابی به توافق حول موفقیت دوره گذار نشان دادند که در جهت خدمت به منافع عالی سودان است، تقدیر کرد.

این کشور ابراز امیدواری کرد، توافق جدید گامی به سمت پیشرفت مستمر در سودان باشد که آفاق توسعه و آسایش را برای ملت برادر باز کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار