بازدید 5232
۲

مشکل کشاورزان، اجرانشدن مصوبات شورای عالی آب

استاندار اصفهان گفت: آنچه سبب شده است کشاورزان استان اصفهان، این روز‌ها و در سال‌های گذشته دچار رنج و محنت فراوان شوند اجراء نشدن مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب کشور است.
کد خبر: ۱۰۸۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷ 20 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید رضا مرتضوی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: پیگیری اجرای این مصوبات از جمله مطالبات کشاورزان این استان است.

استاندار چهار محال و بختیاری هم در ارتباط تلفنی با این بخش خبری گفت: شورای عالی آب، ۱۳ بار مصوبه داشت که یکی از آن‌ها در سال ۱۳۹۳ بوده است.

اقبال عباسی ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ برای استان چهار محال و بختیاری از ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب، ۲۳۷ میلیون مترمکعب در نظر گرفته شد که این مقدار، امسال به ۱۵۰ میلیون متر مکعب هم نرسید و اکنون بیشتر از ۲۰۰ روستا و حدود ۶ شهرک صنعتی را با تانکر آبرسانی می‌کنیم.

وی بر لزوم اجرای همه مصوبات شورای عالی آب تاکید و اضافه کرد: در استان چهار محال و بختیاری بیش از ۹۰ درصد برداشت‌ها توسط کنتور هوشمند انجام می‌شود و آبیاری باغات و مزارع به صورت قطره‌ای یا بارانی مکانیزه است.

عباسی گفت: استان چهار محال و بختیاری بیشتر از استان اصفهان در حوزه آب و حتی آب شرب، مشکل دارد، اما مردم به گونه‌ای مدیریت و تحمل می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: سخنان هر ۴ استان حوضه آبریز زاینده رود شنیده شود و یک راهکار عقلانی و منطقی که همه این ۴ استان را دربر گیرد اجرایی شود.

استاندار خوزستان هم در ارتباط تلفنی با این بخش خبری گفت: امسال متأسفانه وضعیت این استان به علت شرایط خشکسالی، مناسب نیست و اکنون آب آشامیدنی بخشی از شهر‌های این استان، شور شده است و مجبورند از دستگاه‌های آب شیرین کن استفاده کنند.

صادق خلیلیان افزود: در بخش‌های شمالی استان مانند مسجد سلیمان که صاحب ۲ سد است حتی آب آشامیدنی برخی از روستا‌ها دچار مشکل شده است و سعی می‌کنیم با تانکر آبرسانی کنیم برخی روستا‌ها در هفته فقط یک مخزن هزار لیتری آب در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: شرایط، خوب نیست و تقریباً تراز سد‌های استان خوزستان منفی شده است و بخش عمده‌ای از کشاورزان موفق به کشت نشدند.

خلیلیان افزود: اقداماتی در استان انجام شده است و به سمت مصرف آب با روش‌های نوین آبیاری رفته ایم تا مقداری صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم.

وی اضافه کرد: یک سوم منابع آب استان خوزستان کاهش یافته است و در شرایط نامناسبی قرار دارد.

در ادامه استاندار یزد نیز در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ گفت: متأسفانه وضعیت استان یزد هم وضعیت مناسبی نیست و به شدت بحرانی است اکنون ۳۶۰ روستا را با تانکر آبرسانی می‌کنیم.
وی ادامه داد: حتی در حاشیه مرکز استان یعنی شهر یزد با تانکر آبرسانی را انجام می‌دهیم.

مهران فاطمی با بیان اینکه EC آب مصرف مردم که باید کمتر از ۹۰۰ باشد اکنون حدود ۲ هزار است، افزود: ۱۱۰ میلیون متر مکعب، آب شرب و بهداشتی مان و ۵۵ میلیون متر مکعب آن از خط اول است که با کوچکترین مشکلی دچار مسائل جدی و در تأمین آب شرب مردم دچار مشکل می‌شویم.

وی اضافه کرد: تاب آوری آبی استان یزد کمتر از ۸ ساعت است اگر نتوانیم در کمتر از ۸ ساعت، خط را تعمیر کنیم مردم در آب شرب و بهداشت خود دچار مشکل می‌شوند.

فاضلی افزود: هر راه حلی برای عبور از این بحران باید مبتنی بر حل مشکلات هر چهار استان و نیز باید راه حل کاملاً علمی و کارشناسی شده باشد.

استاندار یزد گفت: همه ما برادر هستیم و در دفاع مقدس برای هم جان و شهید دادیم؛ اکنون هم باید با صبوری و تعامل مشکلات را حل کنیم و نگذاریم ضد انقلاب از برخی حرکات هیجانی سوء استفاده و برادری و یکپارچگی و انسجام ملی ما را خدشه دار کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲
تنها را برای حل مشکل به صورت همیشگی
1- محدود کردن سطح تولید صنایع استان در محدود نیاز خود استان است و هر کسی آهن و فولاد و روغن و ... می خواهد یا خودش تولید کنند یا آب مورد نیاز آن را در اختیار استان قرار دهد
2- تعدیل نیروی صنایع، پس از محدود سازی سطح تولید و اخراج نیروهای غیر بومی با این عمل هم نیروهای غیر بومی به استانهای خودشان برگشته و تولید سنگ و آهن و فولاد و ... را با اب درون استان خودشان و در کارخانه های خودشان انجام دهند با این کار و کاهش جمعیت مشکل آلودگی هوا ترافیک کمبود اب و .... همگی حل می شود و در یک اقدام سریع اب و خدمات شهری به ساکنین مناطق چون شاهین شهر جوی اباد خمینی شهر و ... را قطع و یا محدود کنند و زمینه برگشت انها به استان خود را فراهم کنند زمان جنگ با توجه به شرایط سخت زندگی در خوزستان مردم اصفهان به انها پناه دادند ولی حالا که مردم اصفهان به حمایت انها نیازدارند چنین کردند حالا هم مشکلی نیست حق با انهاست ولی از این زمان ما اب و کار مسکن و زمین برای انها نداریم واقعا اگر شاهین شهر خالی از سکنه شود مشکل مسکن همه مردم اصفهان حل می شود
3- چطور کشورهای امارات و عربستان و کویت و اسرائیل با استفاده از تصفیه اب دریا برای همیشه مشکل کمبود اب خود را رفع کردند چند استان کرمان یزد اصفهان و سیستان با همکار یکدیگر و با استفاده از اب بنادر جاسک و چابهار و انرژی خورشیدی برای همیشه این مشکل را حل کنند
4- با حمایت همه جانبه (وام کم بهره و بلاعوض و تجهیزات)از کشاورزان کشت گلخانه ای را در مناطق کم اب توسعه دهند و کل زمین های ان مناطق را تبدیل به گل خانه کنند و 80 تا 90 درصد مصرف آب را کاهش دهند
مشکل کشاورزان کل ایران خشکسالی وبی ابی است با جلسه و دستور حل نمیشه دولت وصداوسیما وخبرگزاریها اطلاع رسانی درست انجام دهند قرار نیست با یه تجمع دراصفهان کل اب خوزستان وچهار محال را بدن اصفهان ....اگه به تجمع باشه ...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار