بازدید 3702

رایزنی تلفنی رییسی و نخست وزیر عراق

رئیس جمهور گفت: موضع اصولی و ثابت تهران، حمایت از استقلال، امنیت و استقرار حاکمیت مردمی در عراق است.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵ 18 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، با تاکید بر روابط دیرینه و نزدیک دو کشور و با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت عراق قرار دارد، اظهار کرد: وحدت و یکپارچکی در عراق موضوعی راهبردی است و نباید خدشه‌دار شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمنان ملت‌های منطقه، امنیت، ثبات و پیشرفت مردم عراق را نمی‌پسندند و با فتنه‌انگیزی بدنبال اهداف پلید خود هستند لذا همگان باید در مقابل چنین توطئه‌هایی هوشیار باشند.

رئیسی استفاده از همه ظرفیت‌ها برای آرامش و ثبات در عراق را ضروری دانست و اظهار کرد: اصل انتخابات را یک دستاورد مهم در راستای حاکمیت مردم عراق بر سرنوشت خود می‌دانیم و همواره بر تعیین سرنوشت ملت‌ها از طریق صندوق آرا تاکید داشته‌ایم و در این راستا از حل و فصل هرگونه ابهام، از طریق روند‌های سیاسی و بصورت قانونی و شفاف حمایت می‌کنیم.

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق نیز در تماس تلفنی خود با قدردانی از حمایت‌های بی دریغ ایران از ملت عراق، گفت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به عراق، همیشه مبتنی بر استقرار و حفظ ثبات و امنیت بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار