بازدید 17111
کیوسک بین الملل تابناک

واکنش لبنانی‌ها به ورود مسلحانه تیم ملی امارات به بیروت/ سقوط جنگنده اف-۳۵ انگلیس در دریای مدیترانه/ گزارش جدید آژانس درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران/ حمله هکری به زیرساخت‌های بهداشت و حمل و نقل آمریکا

واکنش لبنانی‌ها به ورود مسلحانه تیم ملی امارات به بیروت، سقوط جنگنده اف-۳۵ انگلیس در دریای مدیترانه، گزارش جدید آژانس درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران، حمله هکری به زیرساخت‌های بهداشت و حمل و نقل آمریکا و ابراز نگرانی کره جنوبی از آزمایش سلاح ضد ماهواره روسیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲ 17 November 2021

واکنش لبنانی ها به ورود مسلحانه تیم ملی امارات به بیروت/ سقوط جنگنده اف-۳۵ انگلیس در دریای مدیترانه/ گزارش جدید آژانس درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران/ حمله هکری به زیرساخت‌های بهداشت و حمل و نقل آمریکا

کیوسک بین الملل تابناک: واکنش لبنانی‌ها به ورود مسلحانه تیم ملی امارات به بیروت، سقوط جنگنده اف-۳۵ انگلیس در دریای مدیترانه، گزارش جدید آژانس درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران، حمله هکری به زیرساخت‌های بهداشت و حمل و نقل آمریکا و ابراز نگرانی کره جنوبی از آزمایش سلاح ضد ماهواره روسیه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش لبنانی‌ها به ورود مسلحانه تیم ملی امارات به بیروت

در حالی که بازی تیم‌های ملی لبنان و امارات روز سه شنبه با پیروزی تیم میهمان پایان یافت، واکنش‌ها به ورود مسلحانه تیم اماراتی به بیروت و موضعگیری دوگانه یک مقام لبنانی در قبال این تیم و تیم ملی فوتبال ایران همچنان ادامه دارد.

 پنجشنبه گذشته، تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی میزبان لبنان بود که موفق شد، تیم ملی لبنان را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

اما سفر تیم ملی فوتبال ایران به لبنان با حاشیه‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌های مغرض علیه ایران و تلاش برخی محافل در داخل و خارج از لبنان برای برهم زدن روابط دوستانه بین دو کشور و دو ملت ایران و لبنان همراه بود و در همین راستا، یک شاهزاده سعودی و شماری از کاربران حامی سعودی‌ها برای حاشیه سازی علیه اعضای تیم ملی ایران با دستاویز قرار دادن تعداد چمدان‌های آن‌ها تلاش کردند.

آن‌ها با طرح ادعا‌های واهی علیه ایران تلاش کردند که بزرگ بودن چمدان‌های ملی پوشان و تعداد آن‌ها را زیر سوال ببرند و درباره محتوای این چمدان‌ها نیز شک و تردید ایجاد کنند و در آستانه دیدار تیم ملی فوتبال ایران با لبنان، فضای دوستانه بین دو کشور را با استفاده از ابزار رسانه تحت تاثیر قرار دهند.

در این میان، برخی اظهارنظر‌های داخلی در لبنان باعث تحریک آفرینی و فضاسازی بیشتر در سطح داخلی این کشور شد.

در همین راستا بود که «بسام المولوی» وزیر کشور لبنان بر فضاسازی‌ها در آستانه تیم ملی ایران با لبنان افزود و از دستگاه امنیتی فرودگاه بین المللی بیروت خواست کرد تا موضوع چمدان کاروان تیم ملی ایران بررسی شود.

او در توییتر نوشت: پس از انتشار تصاویری از ورود بازیکنان فوتبال خارجی به بیروت با تعداد زیاد چمدان‌ها و برخی اظهارنظر‌ها درباره عدم بازرسی آن‌ها در بدو ورود به فرودگاه، به رئیس دستگاه امنیتی فرودگاه نامه‌ای ارسال کردم تا بررسی‌های لازم را در این باره انجام و گزارشی ارایه کند.

واکنش لبنانی ها به ورود مسلحانه تیم ملی امارات به بیروت/ سقوط جنگنده اف-۳۵ انگلیس در دریای مدیترانه/ گزارش جدید آژانس درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران/ حمله هکری به زیرساخت‌های بهداشت و حمل و نقل آمریکا

«حسن عطیه» از جمله خبرنگار لبنانی بود که با انتقاد از وزیر کشور لبنان و عدم آگاهی او از وسایل و تجهیزاتی که لازم است تیم های فوتبال با خود به همراه داشته باشند، با کنایه نوشت که اگر وی از یکی از بازیکنان بین المللی لبنان مشورت می‌گرفت، کار راحت‌تری داشت. 

عطیه در اشاره به نیاز تیم ملی ایران به تجهیزات و وسایل بیشتر افزود: تیم ملی ایران بعد از بازی با لبنان رهسپار اردن می‌شود؛ با ایران یا علیه ایران فرقی ندارد، این (برداشت وزیر کشور) ساده لوحانه است. 

وی همچنین در ادامه توییت خود با طعنه به وزیر کشور لبنان تصاویر چمدان های تیم های ملی کره جنوبی و امارات را در فرودگاه منتشر کرد.

اما وزیر کشور لبنان که با موج واکنش ها روبرو شده بود، تلاش کرد تا ورود تیم ملی امارات همراه با یک تیم امنیتی مسلحانه به لبنان را این گونه توجیه کند که "تیم امنیتی مسلح امارات برای تامین امنیت و همراهی تیم ملی فوتبال امارات به لبنان آمده است. این تیم از وزارت دفاع و فرماندهی ارتش لبنان برای وارد کردن سلاح مجوز گرفته است و این سلاح ها قبل از ورود بررسی شده تا اینکه هنگام خروج تیم امنیتی از لبنان نیز همین امر صورت گیرد".

کاربران شبکه های اجتماعی بار دیگر به این اظهارات وزیر کشور لبنان واکنش نشان دادند و از جمله یک کاربر به نام «احلام» نوشت: یک تیم امنیتی، تیم ملی امارات را در ورود به فرودگاه بیروت به بهانه حفاظت از آن در جریان اقامت و بازی با تیم ملی لبنان همراهی می کند... این دروغ اندر دروغ است. این علت واقعی نیست. امارات وارد هر کشوری شده، فساد و ویرانی به بار آورده است.

کاربر دیگری به نام "محمد لهج" هم با انتقاد از ورود یک تیم مسلح اماراتی و نقش دستگاه های امنیتی لبنان در توییتی نوشت: یک تیم امنیتی مسلح! همراه با تیم ملی فوتبال امارات وارد فرودگاه بیروت می شود؛ چرا؟ نقش آنها چیست؟ نقش نیروهای امنیتی لبنانی برای حفاظت از هر طرفی که به لبنان می آید، کجاست؟

«خضر زعیتر» دیگر کاربر لبنانی بود که از برخورد دوگانه وزیر کشور لبنان در قبال تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان و گفته او مبنی بر بررسی تیم امنیتی اماراتی و سلاح های همراه آنها هنگام خروج از لبنان به کنایه نوشت: وقتی تیم ملی ایران وارد شد، زمین و زمان بهم دوخته شد. فکر می کنم که وقتی اینها (تیم امنیتی مسلح اماراتی) لبنان را ترک کنند، کسی پیش از پرواز هواپیما، جلوی آنها را برای بازرسی نمی گیرد تا تو و همه کسانی که در فرودگاه کار می کنند، مورد حمله امارات قرار نگیرند. با این حال، منتظریم تا ببینیم وقتی آنها لبنان را ترک می کنند، چه اتفاقی می افتد.

کاربران لبنانی از برخورد دوگانه وزیر کشور لبنان با تیم ملی ایران و تیم ملی امارات ابراز تعجب کردند و برخی از فعالان لبنانی نیز ورود یک تیم امنیتی مسلح به خاک لبنان را نقض حاکمیت و کاستن از شان و منزلت این کشور دانستند.

سقوط جنگنده اف-۳۵ انگلیس در دریای مدیترانه

وزارت دفاع انگلیس سقوط یک جت F-۳۵ انگلیسی در دریای مدیترانه را تایید کرد.

به گزارش روزنامه گاردین، وزارت دفاع انگلیس روز چهارشنبه تایید کرد که خلبان جت F-۳۵ انگلیس که از ناو هواپیمابر ملکه الیزابت به پرواز درآمده بود، طی عملیات روزمره بر فراز دریای مدیترانه مجبور شد برای نجات جان خود به بیرو بپرد.

واکنش لبنانی ها به ورود مسلحانه تیم ملی امارات به بیروت/ سقوط جنگنده اف-۳۵ انگلیس در دریای مدیترانه/ گزارش جدید آژانس درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران/ حمله هکری به زیرساخت‌های بهداشت و حمل و نقل آمریکا

این خلبان نجات پیدا کرد؛ اما جت ۱۰۰ میلیون یورویی در ساعت ۱۰ صبح به وقت انگلیس با سطح دریا برخورد کرد.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این زمینه گفت: خلبان به سلامت به کشتی بازگردانده و تحقیقات شده است. اظهارنظر بیشتر در این زمان بی‌جاست.

گزارش جدید آژانس درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران 

روز چهارشنبه مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود به اعضای شورای حکام، ادعا کرد که ایران ذخایر اورانیوم غنی خود را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رافائل گروسی در این گزارش ادعا کرده که ایران دارای ذخایر حدود ۱۷.۷ کیلوگرم اورانیوم غنی شده با خلوص ۶۰ درصد است که از اوت گذشته تقریباً ۸ کیلوگرم افزایش داشته است.

وی مدعی شد، به دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای بازرسی از مراکز هسته ای ایران، نمی تواند ذخایر دقیق اورانیوم غنی شده را تأیید کند.  

پیشتر سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفته بود که ایران تاکنون ۲۵ کیلو (اورانیوم) با غنای ۶۰ درصد تولید کرده است.

بهروز کمال‌وندی ۱۲ آبان گذشته بیان داشت: خوشبختانه با قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی دست و بالمان باز شد. طبق قانون از ما ۱۲۰ کیلو ۲۰درصد خواستند، در حالی که الان از ۲۱۰ کیلو عبور کرده‌ایم. تاکنون ۲۵ کیلو ۶۰درصد تولید کرده‌ایم که به استثنای کشورهای دارای سلاح هسته ای، هیچ کشوری قادر به تولید آن نیست.

ایران دو سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز کرد.

 پانزدهم دی‌ماه ۱۳۹۸، ایران با صدور بیانیه‌ای، گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد که طبق آن، تهران دیگر هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده، و تحقیق و توسعه) نخواهد داشت و از این پس، برنامه هسته‌ای ایران فقط بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز طبق روال ادامه می‌یابد.

پنجم اسفند ماه پارسال نیز ایران در راستای اجرای ماده ششم قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده، در صورت لغو موثر تحریم‌ها و اجرای کامل تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، تدابیر جبرانی برگشت پذیر خواهد بود.

حمله هکری به زیرساخت‌های بهداشت و حمل و نقل آمریکا

 مسئولان سایبری آمریکا و همتایان آنها در استرالیا و انگلیس روز چهارشنبه ایران را به حملات هکری به نهادهایی در بخش بهداشت و حمل و نقل متهم کردند. 

«اف‌بی‌آی» (FBI)، «آژانس امنیت زیرساختی و امنیت سایبری آمریکا (CISA)»، «مرکز امنیت سایبری استرالیا(ACSC)» و «مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس(NCSC)» مدعی شده‌اند که ایران قصد دارد با شناسایی آسیب‌پذیری‌های سایبری زمینه‌های حملات باج‌افزاری بیشتر در آینده را مهیا کند. 

واکنش لبنانی ها به ورود مسلحانه تیم ملی امارات به بیروت/ سقوط جنگنده اف-۳۵ انگلیس در دریای مدیترانه/ گزارش جدید آژانس درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران/ حمله هکری به زیرساخت‌های بهداشت و حمل و نقل آمریکا

در بیانیه مشترک نهادهای فوق‌الذکر آمده است: «کنشگران تحت حمایت حکومت ایران فعالانه در حال هدف قرار دادن طیف وسیعی از قربانیان در بخش‌های متعددی از زیرساخت‌های آمریکا، از جمله بخش حمل و نقل، بهداشت و سلامت عمومی هستند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ارزیابی FBI، CISA، ACSC و NCSC این است که هدف این کنشگران بیشتر سوءاستفاده از آسیب‌های شناخته شده است تا هدف قرار دادن برخی بخش‌های معین.»

ابراز نگرانی کره جنوبی از آزمایش سلاح ضد ماهواره روسیه

انهدام یک ماهواره متعلق به روسیه توسط موشک جدید فضایی این کشور، انتقاد کره جنوبی را نیز برانگیخت.

وزارت امور خارجه کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای در این‌ باره گفت: «ما نسبت به آزمایش موشک ضد ماهواره در ۱۵ نوامبر توسط روسیه و به ویژه در مورد این واقعیت که قطعات زیادی از زباله فضایی در نتیجه همین آزمایش ایجاد شد، نگران هستیم.»

واکنش لبنانی ها به ورود مسلحانه تیم ملی امارات به بیروت/ سقوط جنگنده اف-۳۵ انگلیس در دریای مدیترانه/ گزارش جدید آژانس درباره افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده ایران/ حمله هکری به زیرساخت‌های بهداشت و حمل و نقل آمریکا

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در این بیانیه آمده است: «ما از همه کشورها می‌خواهیم از فضای خارج [از جو] در جهتی صلح‌آمیز و پایدار در بلندمدت از طریق اقدامات مسئولانه استفاده و در توسعه هنجارهای بین‌المللی مرتبط همکاری کنند.»

شامگاه دوشنبه بود که فرماندهی فضایی آمریکا خبر داد که روسیه یک ماهواره را در مدار فضایی خود توسط یک موشک ضد ماهواره سرنگون کرده است. 

به نوشته یونهاپ، آزمایش انهدام ماهواره‌ای این هفته یادآور یک مسابقه تسلیحاتی رو به رشد در فضا، آن هم زمانی است که قدرت‌های جهانی مانند آمریکا و چین در تلاش برای تقویت حضور خود در این قلمرو امنیتی نوظهور هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر