بازدید 32310
۳
آخرین تحولات خاورمیانه

بازداشت یک مقام سابق دولت افغانستان در ایران/ آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک/ تحریم چهار وزیر سوری توسط اتحادیه اروپا/ پیام دختر صدام به پسر قذافی

بازداشت یک مقام سابق دولت افغانستان در ایران، آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک، تحریم چهار وزیر سوری توسط اتحادیه اروپا، پیام دختر صدام به پسر قذافی و درخواست شورای امنیت برای حل مسالمت آمیز اختلافات در عراق، از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 16 November 2021

بازداشت یک مقام سابق دولت افغانستان در ایران/ آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک/ تحریم چهار وزیر سوری توسط اتحادیه اروپا/ پیام دختر صدام به پسر قذافی

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: بازداشت یک مقام سابق دولت افغانستان در ایران، آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک، تحریم چهار وزیر سوری توسط اتحادیه اروپا، پیام دختر صدام به پسر قذافی و درخواست شورای امنیت برای حل مسالمت آمیز اختلافات در عراق، از جمله مهمترین خبرها، رویدادها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

بازداشت یک مقام سابق دولت افغانستان در ایران

«مهدی محمودی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، از دستگیری «نظام‌الدین قیصاری» از سیاسیون نزدیک به حکومت سابق افغانستان در تهران خبر داد.

بازداشت یک مقام سابق دولت افغانستان در ایران/ آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک/ تحریم چهار وزیر سوری توسط اتحادیه اروپا/ پیام دختر صدام به پسر قذافی

محمودی در رابطه با این خبر اظهار داشت: این مقام نزدیک به حکومت سابق افغانستان، غیرقانونی وارد ایران شده و اقدام به برخی امور خلاف قانون در رابطه با مدارک هویتی مهاجرین افغانستانی کرده بود.

بنا بر اعلام مدیرکل امور اتباع و‌ مهاجرین وزارت کشور ایران، قیصاری با افتتاح سه دفتر غیرقانونی در تهران، کرج و حومه پایتخت اقدام به جعل اسناد هویتی برای مهاجرین افغانستانی به ویژه مهاجرین فاقد هرگونه مدرک اقامتی می‌کرد و در ازای این امور مبالغی را از این افراد دریافت می‌نمود.

محمودی اظهار داشت: تنها مرجع قانونی و رسمی برای رسیدگی به امور مهاجرین، ادارات اتباع، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بوده و هیچ فرد ایرانی یا افغانستانی، دفتر یا مرکزی برای سازماندهی به امور هویتی و اقامتی ندارد و در صورت مشاهده چنین ادعا یا دفاتری باید حتما موضوع را به مراجع ذی‌صلاح برای برخورد قانونی اطلاع دهند.

پس از سقوط حکومت اشرف‌غنی در افغانستان تعدادی از مقامات و سیاسیون این کشور، افغانستان را ترک کرده و به کشورهای دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران پناه آوردند.

برخی از این افراد با استفاده از فرصت به وجود آمده و موج حضور مهاجرین غیرقانونی در ایران، اقدام به اخاذی از این افراد کرده و در ازای جعل اسناد هویتی، مبالغ هنگفتی از اتباع افغانستانی دریافت می‌کردند.

نظام‌الدین قیصاری نیز یکی از همین افراد بود که بلافاصله با حضور در ایران، با افتتاح دفاتر غیرقانونی و جعل اسناد هویتی اقدام به اخاذی از هموطنان خود می‌کرد که با تدبیر وزارت کشور ایران در مدتی کوتاه، جلوی ادامه فعالیت غیرقانونی او‌ گرفته و به مراجع قانونی سپرده شد.

آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک

وزارت کشور ترکیه، روز دوشنبه اعلام کرد، عملیات امنیتی تحت عنوان "اِرَن زمستان۳" را برای تعقیب نیروهای مسلح حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شرق این کشور آغاز کرده است.

بازداشت یک مقام سابق دولت افغانستان در ایران/ آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک/ تحریم چهار وزیر سوری توسط اتحادیه اروپا/ پیام دختر صدام به پسر قذافی

به گزارش سایت خبری العین، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، عملیات امنیتی "ارن زمستان۳" علیه این حزب در دو استان دیاربکر و بینگول در شرق ترکیه شروع شده است.

ترکیه روز سه شنبه گذشته هم عملیات امنیتی "ارن زمستان ۱" را علیه حزب کارگران کردستان در استان شرناق واقع در جنوب شرقی این کشور با مشارکت ۱۵۵۰ نیرو آغاز کرده بود. در ماه ژانویه ۲۰۲۱ هم عملیات ارن ۲ را در استان دیاربکر شروع کرده بود.

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد، هدف از این عملیات خارج کردن کامل کار این نیروهای مسلح از دستورکار کشور است.

تحریم چهار وزیر سوری توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا روز دوشنبه چهار وزیر سوری را که اخیرا به دولت این کشور پیوسته بودند، تحریم کرد و مدعی شده که وزیران جدید در سرکوب غیرنظامیان در این کشور نقش داشته‌اند.

بازداشت یک مقام سابق دولت افغانستان در ایران/ آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک/ تحریم چهار وزیر سوری توسط اتحادیه اروپا/ پیام دختر صدام به پسر قذافی

وزرای تجارت داخلی، اطلاع‌رسانی و کار از جمله وزیرانی هستند که توسط اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که دارایی‌های این وزرا در این اتحادیه بلوکه شده و از ورود آنها به کشورهای اتحادیه اروپا جلوگیری خواهد شد.

اتحادیه اروپا پیشتر نیز «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه را تحریم کرده بود. 

 اتحادیه اروپا از ۹ سال پیش، اقدام به تحریم سوریه کرده و هر سال نیز این تحریم‌ها را تمدید می‌کند. تحریم‌های اتحادیه اروپا صنعت نفت سوریه را نیز هدف گرفته و درباره سرمایه گذاری در این کشور هشدار داده و اقدام به بلوکه کردن اموال شماری از مسئولان این کشور کرده است.

دولت سوریه نیز همواره تحریم‌های اروپا علیه خود را محکوم و اعلام کرده که این تحریم‌ها باعث تشدید فشارها بر مردم این کشور در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا شده است.

«رابرت فورد» سفیر سابق آمریکا در سوریه نیز اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود: «دولت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه همچنان هست و بر ۷۰ درصد خاک سوریه از جمله شهر‌های بزرگ تسلط دارد. معارضان مسلح قادر نیستند اسد را کنار بزنند.»

فورد در ادامه اذعان کرد: «به رغم آنکه اقتصاد سوریه ویران شده است، در پایان این اسد بود که در جنگ داخلی پیروز شد.»

وی با اشاره به عادی شدن روابط برخی از کشورهای عربی با دمشق، اظهار داشت: «من بر این باورم که کشورهای عربی و نه فقط امارات بلکه مصر و اردن نیز اذعان کرده‌اند که دولت سوریه همچنان باقی است و به قدرت خود ادامه می‌دهد.» 

پیام دختر صدام به پسر قذافی

رغد صدام بعد از نامزدی سیف الاسلام قذافی برای انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی برای او پیام فرستاد.

بازداشت یک مقام سابق دولت افغانستان در ایران/ آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک/ تحریم چهار وزیر سوری توسط اتحادیه اروپا/ پیام دختر صدام به پسر قذافی

به گزارش روسیا الیوم، رغد صدام دختر دیکتاتور سابق عراق در توییتر نوشت: برادر بزرگوارم، سیف الاسلام قذافی با اهتمام بسیار، من و تمام دوستدارانت برای مرحله آینده منتظر شما هستیم.

او اضافه کرد: دعای من برای شما این است که به جایگاهی که شایسته شماست، بازگردید و به لیبی خدمت کنید و کشورتان را به جایگاه واقعی خود بازگردانید.

روز گذشته، سیف الاسلام قذافی برای انتخابات ریاست‌جمهوری لیبی که قرار است ماه دسامبر بزگرار شود، ثبت نام کرد.

اما امروز به رغم انتشار خبری درباره رد نامزدی «سیف الاسلام قذافی» برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور، «عماد السایح» رئیس مرکز اطلاع رسانی کمیسیون در یک نشست خبری آن را تکذیب کرد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی کمیسیون انتخابات لیبی اظهار کرد، رد نامزدی سیف الاسلام قذافی، فرزند معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور صحت ندارد و بیانیه توضیحی در این خصوص متعاقبا منتشر خواهد شد.

وی در واکنش به انتشار خبر رد نامزدی سیف الاسلام در صفحه فیسبوک کمیسیون انتخابات لیبی گفت که صفحه فیسبوک کمیسیون هک شده است.

درخواست شورای امنیت برای حل مسالمت آمیز اختلافات در عراق

شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای از تمام احزاب سیاسی عراق خواست، با استفاده از ابزار قانونی و مسالمت‌آمیز برای حل اختلافات انتخاباتی خود اقدام کنند.

بازداشت یک مقام سابق دولت افغانستان در ایران/ آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک/ تحریم چهار وزیر سوری توسط اتحادیه اروپا/ پیام دختر صدام به پسر قذافی

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: ما از همه ذینفعان می‌خواهیم تا به روند قانونی احترام گذاشته و بررسی قضایی درخواست‌های انتخاباتی را تسهیل کنند.

شورای امنیت همچنین تاکید کرد سازمان ملل بر هرگونه اقدام غیرقانونی برای تضعیف روند انتخابات نظارت خواهد کرد.

اعضای شورای امنیت، با اشاره به اظهارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، از همه احزاب سیاسی و طرف‌ها در عراق خواستند صبور باشند و هر مسأله باقی مانده را با استفاده از کانال های قانونی حل کنند.

شورای امنیت اعلام کرد این شورا علاقه‌ مند به تشکیل مسالمت‌آمیز یک دولت فراگیر در عراق است تا بتواند اصلاحات معنادار اجرا کرده و به نیازها و آرزوهای مردم عراق رسیدگی کند.

این شورا همچنین از آزادی، حاکمیت، اتحاد و تمامیت ارضی عراق حمایت کرد.

شورای امنیت بار دیگر ترور نافرجام نخست وزیر عراق، استفاده از خشونت برای حل اختلاف انتخاباتی و تلاش برای بی اعتبار کردن انتخابات را محکوم کرد و همچنین پیش از این، در ۲۲ اکتبر (۳۰ مهرماه ۱۴۰۰) در تایید انتخابات اخیر عراق، قبل از اینکه نهادهای ذیربط عراقی آن را نهایی کنند، بیانیه ای صادر کرده بود که  با مواضع انتقادی جریان های سیاسی عراق مواجه شد.

بیانیه شورای امنیت که به گفته ناظران بسیار شتابزده صادر شده و پیش از اینکه دستگاه های ذیربط در عراق، نتایج نهایی را تایید کنند، پیشدستی و آن را تایید کرد، جامعه ملتهب پساانتخابات این کشور را بیش از پیش دچار شکاف سیاسی کرد.

انتخابات پارلمانی اخیر عراق در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ (۱۰ اکتبر ۲۰۲۱)  برگزار و نتایج آن با مخالفت برخی جریان های سیاسی عراقی روبه رو شد؛ نتایجی که با طرح اتهام دستکاری و تقلب از سوی برخی گروه های سیاسی به اعتراضات خیابانی در برخی شهرهای عراق و عمدتا در ورودی های منطقه سبز بغداد و کشته شدن چند معترض منجر شد.

در این میان با وجود گذشت بیش از یک ماه از برگزاری این رویداد، اعتراض ها و مخالفت های سیاسی و مردمی با اقدام های کمیسیون انتخابات این کشور همچنان ادامه دارد.

معترضین معتقدند که نتایج الکترونیکی انتخابات دهم اکتبر گذشته در معرض دستکاری اینترنتی قرار گرفته و کشورهای امارات، آمریکا، رژیم صهیونیستی به علاوه «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق متهم به دست داشتن در این دستکاری شده اند.

چارچوب هماهنگی گروه ها و احزاب سیاسی شیعه تاکنون چندین بیانیه در رد نتایج انتخابات پارلمانی عراق صادر کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
جای بسی تاسف هست که خود اقا قیصاری غیر قانونی وارد کشور شود و شروع به تاسیس دفاتر در شهرها کند و کلاهبرداری و .... ! یعنی اینقدر بی حساب و کتابه اوضاع ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
پس چرا گرفتنش؟
هدف از چاپ عکس سرباز ترکیه ای کنار سرباز آمریکایی چیست . چه ربطی دارد به خبر؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر