بازدید 4599
۳

ثبت کالا در سامانه جامع تجارت ضروری است

معاون امور بازرگانی سازمان صمت ایلام گفت: همه واحدهای تولیدی، اصناف و شرکت‌های پخش مکلف به ثبت‌نام در سامانه جامع تجارت هستند.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 16 November 2021

به گزارش «تابناک»، "سعیدشریفی" در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: واحدهای اقتصادی عرضه‌کننده کالا از جمله شرکت‌های پخش بخش دولتی، عمومی و خصوصی، ملزم به ثبت اطلاعات توزیع و تجارت در سامانه‌های تجارت و انبارها هستند و عرضه کالا فقط در چارچوب ثبت در این سامانه‌ها و توسط اشخاص دارای کد نقش میسر است.

وی گفت: در صورت انجام نشدن این تکلیف قانونی، علاوه‌ بر نبود امکان عرضه کالا، با متخلفان بر اساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی انجام می‌شود.

شریفی تاکید کرد: در مرحله اول ثبت اقلام اساسی از قبیل روغن نباتی، شکر، برنج، چای، کره، مرغ، محصولات فولادی، سیمان، اقلام ضدعفونی کننده و شوینده، ماسک، پوشک بچه و شیر خشک، لوازم خانگی، حبوبات، تایر سبک و سنگین و انواع کالاهای پتروشیمی و روغن موتور در برنامه کاری قرار گرفته است.

معاون اموربازرگانی سازمان صمت تصریح کرد:همه تولیدکنندگان، پخش‌کنندگان، عمده‌فروشان، خریداران و فروشندگان خُرد باید ضمن ثبت‌نام در سامانه، نسبت به ثبت ورود و خروج کالاها اقدام کنند.

شریفی با اشاره به اثرات مثبت اجرای این سامانه خاطرنشان کرد:رصد کالا در زنجیره تجاری و نظارت سیستمی برای تسهیل، سبب جلوگیری از گران‌فروشی، احتکار و قاچاق کالا و نیز بهبود و شفاف‌سازی فعالیت عاملان تجاری و فراهم کردن امکان اعتبارسنجی و رتبه‌بندی عادلانه فعالان می‌شود.

وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی استان برای رفع هرگونه مشکل در این خصوص می‌توانند به معاونت امور صنایع، واحدهای معدنی و صنایع معدنی به معاونت امور معادن واصناف به معاونت امور بازرگانی سازمان صمت استان ایلام مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
من تجربه کار با این سیستم رو به مدت 5 سال دارم، فقط می تونم بگم که همون کاغذبازی و بوروکراسی اداری در یه قالب شبک به اسم سامانه و نرم افزار قالب شده و هیچ تاثیر محسوسی در سیستم توزیع، کنترل قیمت، جلوگیری از قاچاق کالا و ... نداشته و نخواهد داشت. مشکل از جای دیگه هست ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
سلام ضمن تایید حرف جنابعالی طراحی این مدل سامانه ها جز اتلاف وقت و هزینه هیچ تاثیر مثبتی در بازار ندارد و فقط کار بر مراکز قانونی سخت تر می شود و مراکز غیر قانونی به راحتی و با هزینه پایین تر به کار خود ادامه می دهند.استقرار اینگونه سامانه ها صرفا زمانی کارخواهد کرد که 100 درصدی باشد و بصورت نصف و نیمه بهتر است انجام نشود
یه بودجه ای گرفتن و بخشی خرج شده بخشی به جیب زده شده برای راه اندازی دکان جدید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست