بازدید 11796
۲

روسیه و ترکیه خواستار آغاز مذاکرات قره باغ با حضور ایران

معاونان وزارت خارجه ترکیه و روسیه خواستار آغاز سریع ساز و کار مذاکرات ۳+۳ با حضور آنکارا و مسکو به همراه ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان شدند.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲ 16 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، «آندری رودنکو»، معاون وزیر امور خارجه روسیه و «صدات اونال»، معاون وزرات خارجه ترکیه‌، خواستار آغاز سریع ساز و کار مذاکرات ۳+۳ با حضور آنکارا و مسکو به همراه ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان شدند.

این درخواست مقامات دیپلماتیک روسیه و ترکیه در گفتگوی تلفنی دو طرف مورد تاکید قرار گرفته است. دو طرف همچنین درباره گسترده‌ترین موضوعات مهم همکاری روسیه و ترکیه در جنوب قفقاز و آسیای مرکزی گفت‌وگو کردند.

در این گفتگوها، دو طرف همچنین درباره وضعیت آسیای مرکزی با توجه به تحولات جاری در افغانستان تبادل نظر کردند.

رؤسای جمهوری آذربایجان و ترکیه مبتکر شکل‌گیری همکاری‌های شش‌جانبه‌ای در ترکیب ۳+۳ با مشارکت جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، روسیه، ایران و ترکیه هستند و مقامات تهران هم از این نظریه حمایت و آمادگی خود برای همکاری در این ترکیب برای تقویت صلح و امنیت در منطقه قفقاز جنوبی را اعلام کرده‌اند.

سرگئی لاوروف نیز پیش از این تأکید کرد که طرف روسی برای تحقق این ابتکارعمل با همتایان ارمنستانی خود کار می‌کند و امیدوار است که گرجستان نیز به مشارکت در چنین مکانیزم منطقه‌ای علاقه‌مند باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۲
حالا وقت گرفتن پوئن های فراوان از ایران و ارمنستان و گرجستان و آذربایجان توسط ترکیه و روسیه زرنگ هست...
واقعا خسته شدیم از این بازی های سیاسی این دو همسایه...
امیداست ایران هم مثل بارآخرطرف حق رابگیردوازارمنستان متجاوزبخواهد که دست ازتجاوزوغارت خاک آذربایجان بردارد
براساس دستورسازمان ملل متحد وایران وترکیه مراقب باشند مانع حمایت ناحق روسیه ازارمنستان گردند ماهمانگونه که ازحقوق فلسطینیان دربرابراسرائیل دفاع میکنیم دراینجابمراتب ضروری تراست که ازحقوق آذری هاکه ازهرجهت بمانزدیکترند
بیشترحمایت کنیم وتحت تاثیرموذیگری ارامنه قرارنگیریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها