بازدید 18605
۱

عجیب ترین و جالب ترین جاذبه های دبی

در این مقاله به معرفی عجیب‌ترین و جالب‌ترین جاذبه های دبی خواهیم پرداخت .
کد خبر: ۱۰۸۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱ 15 November 2021

عجیب ترین و جالب ترین جاذبه های دبی

دبی یکی از پرطرفدارترین شهرهای دنیا است. امروزه این شهر پیشرفت بسیار زیادی کرده است و به یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. با خرید بلیط رفت و برگشت پرواز دبی به تهران می‌توانید به این شهر سفر کنید و از جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید.

دبی مهم‌ترین شهر امارات است و در سال ۲۰۰۷ میلادی به یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان تبدیل شده است. مراکز تفریحی و گردشگری دبی بسیار متنوع هستند. این عامل سبب افزایش تعداد گردشگران در دبی شده است.

به عنوان مثال سالن‎‌های اسکی سرپوشیده، آسمان خراش‌های مرتفع، پارک‌های آبی مهیج، رستوران‌های لوکس و گران قیمت، شهربازی‌های مفرح، مراکز خرید متنوع و .... از بهترین جاذبه‌های شهر دبی هستند. اگر قصد استفاده از تور دبی را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برج خلیفه

یکی از جذاب‌ترین و مشهورترین جاهای دیدنی دبی برج خلیفه است. این برج بلندترین ساختمان این شهر و کل جهان است و ارتفاعی معادل ۸۲۹ متر دارد. تماشای منظره شهر از طبقات بالای این برج بسیار لذت‌بخش است. کمتر کسی است که پس از سفر به دبی به بازدید این برج شگفت انگیز نرود.

برج خلیفه دبی در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد. همه ساله گردشگران و عکاسان بسیار زیادی به دبی سفر می‌کنند تا از برج بلند خلیفه بازدید کنند.

عجیب ترین و جالب ترین جاذبه های دبی

آب نمای دبی

یکی از گران‌ترین پروژه‌های تفریحی دبی، ساخت آب نما بوده است که هزینه‌ای معادل ۲۱۸ میلیون دلار داشته است. افتتاح آب‌نما در دبی که شهری خشک و گرم است، ایده بسیار خوبی بوده است. مجموعه این آبنماها در روبه‌روی برج خلیفه و در نزدیکی مرکز خرید بزرگ دبی واقع شده است.

این آبنما از ۵ دایره و ۲۵ رنگ مختلف تشکیل شده است که زیبایی بسیار زیادی را در تاریکی شب خلق می‌کند. این سازه می‌تواند تا ۱۵۲ متر آب را به سمت بالا پرتاب کند. یکی از مهم ترین تفاوت‌های این آبنما با دیگر آبنماهای دنیا در پخش موسیقی و هماهنگی آن با فواره‌های آب است.

آکواریوم دبی

دبی یکی از منحصربفردترین آکواریوم‌های دنیا را در خود جای داده است. در این مجموعه بالغ بر ۱۴۰ نوع ماهی و حیوانات دریایی زندگی می‌کنند. از ماهی‌ها و کوسه‌های عظیم‌الجثه گرفته تا ماهی‌های بسیار ریز آکواریومی همگی در این مجموعه در معرض نمایش قرار داده شده‌اند.

این آکواریوم در مرکز خرید دبی مال قرار گرفته است. علاوه‌بر تماشای آکواریوم شما در این مجموعه می‌توانید غواصی در قفس را تجربه کنید و یا سوار قایق‌های کف شیشه‌ای شوید و از تماشای زیبایی موجودات دریایی لذت ببرید.

سافاری دبی

اگر اهل هیجان و تفریحات شاد هستید، سری به مجموعه سافاری دبی بزنید. در سافاری ماشین‌های مخصوص، عرض بیایان‌های دبی را طی می‌کنند و در مکان‌هایی جهت گرفتن عکس نگه می‌دارند. در طول مسیر از مزرعه پرورش شتر نیز عبور خواهید کرد. در نهایت به اردوگاه شبانه خواهید رسید. در این مکان می‌توانید غروب زیبای خورشید را تماشا کنید.

در بیابان‌های دبی می‌توانید تفریحات دیگری همچون شترسواری، آرایش حنا، شن سواری، رانندگی با اتوموبیل‌های بیابان‌رو، نوشیدنی دور آتش، رقص و پایکوبی و ... را  نیز تجربه کنید.

اپرا دبی

یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های دبی، ساختمان اپرا است که در مرکز شهر واقع شده است. این مجموعه بزرگترین مرکز هنری و تفریحی در کل کشور امارات است. بسیاری از سرگرمی‌های هنری همچون نمایشگاه‌های عکاسی، نقاشی و مجسمه سازی، همچنین نمایش‌های کمدی، رقص باله، درام و ... در این سالن برگزار می‌شوند. خوانندگان مشهور بسیار زیادی در سالن اپرای دبی اجرا داشته‌اند و کنسرت‌های زیادی برگزار کرده‌اند.

ساختمان اپرای دبی ساختاری بسیار منحصربفرد در حوزه معماری دارد و در عصر خودش یک شاهکار بزرگ محسوب می‌شود. این ساختمان توسط Junus Rostock طراحی شده است و می‌تواند سه حالت مختلف داشته باشد و برای نمایش، کنسرت و ضیافت‌های گوناگون مناسب باشد. رستوران‌ها و کافه‌های باکیفیتی در این مجموعه وجود دارند که در تمامی روزها آماده پذیرایی از مراجعین هستند.

شهر بازی سرپوشیده آی ام جی ورد

یکی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین جاذبه‌های دبی، شهربازی سرپوشیده آی ام جی ورد است. این مجموعه پس از ساخت به یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده در دنیا تبدیل شد. شهربازی آی ام جی ورد بیش از ۲۰ هزار نفر در روز گنجایش دارد.

وسایل بازی و تجهیزات این شهربازی بسیار هیجان انگیز هستند. در این مجموعه می‌توانید یک ترن هوایی بسیار مهیج را تجربه کنید.

ساخت و طراحی این مجموعه براساس بازی‌های مشهور و شخصیت‌های معروف کارتونی است. شهربازی آی ام جی ورد از چهار بخش مختلف تشکیل شده است که شامل قسمت‌های زیر می‌شود.

  1. بخش ماجراجویی و دایناسورها
  2. شبکه کارتون
  3. بخش شگفت انگیز Marvell
  4. بلوار آی ام جی

این شهربازی به فروشگاه‌ها و مراکر خرید بسیار خوبی هم مجهز شده است که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و لباس شخصیت‌های معروف فیلم و انیمیشن را برای خود و کودکانتان تهیه کنید.

ساحل جمیرا

یکی از بهترین سواحل دبی برای شنا، ورزش های آبی و آفتاب گرفتن ساحل جمیرا است. این ساحل را می‌توان مشهورترین ساحل دبی به حساب آورد. درختان نخل بلند، شن‌های طلایی گرم، آب‌های بلورین و شفاف همگی به زیبایی‌های این منطقه افزوده‎‌اند. ساحل جمیرا بخش بزرگی از شهرت خود را مدیون دو برج مشهور و بلند جمیرا و برج‌العرب است که در این ناحیه واقع شده‌اند. اگر به تفریحاتی همچون پیک نیک و کمپینگ علاقه‌مند هستید، می‌توانید به این ساحل مراجعه کنید و از طبیعت آن لذت ببرید.

همچنین می‌توانید انواع تفریحات آبی را در این ساحل تجربه کنید. به عنوان مثال کلوپ‌هایی جهت سوارشدن قایق، شاتل، بانانا، پاراسل و ... در نزدیکی این ساحل وجود دارد.

موزه دبی

یک موزه بسیار مشهور در دبی وجود دارد که توجه اغلب گردشگران را به خود جذب می‌کند. این موزه در فورت‌الفاهیدی قرار گرفته است و ساختمان آن در سال ۱۷۸۷ ساخته شده است. ساختمان این موزه به یک قلعه شباهت دارد که از بلوک‌های مرجانی ساخته شده است و با آهک نگهداری می‌شود.

این قلعه به عنوان اقامتگاهی برای حاکم و محلی برای حکومت پادشاهان بوده است. این مجموعه دوبار و در سال‌های ۱۹۷۱ و ۱۹۹۵ بازسازی شده است. در حیاط این مجموعه می‌توانید چند قایق سنتی، چند نخل، خانه چوبی و ... را تماشا کنید. در سمت راست سالن نیز قفسه‌های نگهداری سلاح‌های سنتی و قدیمی قرار گرفته‌اند. اگر به ساز و موسیقی اصیل علاقه‌مند هستید، به سالن سمت چپی موزه مراجعه کنید تا بتوانید نمایشگاهی از ساز‌های سنتی امارات را تماشا کنید.

جزیره نخل دبی

عجیب ترین و جالب ترین جاذبه های دبی

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی دبی، جزیره‌ای است که به شکل نخل طراحی شده است. این جزیره از طریق پل‌هایی به زمین متصل شده‌اند و در ۵ کیلومتری دبی و در آب‌های خلیج فارس واقع شده است. گفته می‌شود حاکم دبی برای این که این جزیره را به یک مجموعه لوکس و گران‌قیمت تبدیل کند، چیزی حدود 2 میلیارد دلار هزینه کرده است. این منطقه امکانات رفاهی و گردشگری زیادی دارد. مراکز خرید متنوع، رستوران و کافه گوناگون، مراکز خرید، هتل‌های لوکس، سایت‌های مخصوص غواصی، باغ وحش دریایی، زمین اسکی، پارک آبی آتلانتیس و ... همگی از امکانات این مجموعه هستند.

سخن پایانی

سالانه تعداد زیادی از توریست‌ها و گردشگران به سمت این شهر سفر می‌کنند تا از فضای تفریحی و جذاب دبی استفاده کنند. دبی می‌تواند به یکی از بهترین تجربه‌های شما در سفر تبدیل شود. از دیگر جاذبه‌های جالب هیجان‌انگیز در دبی، فستیوال‌ها و جشنواره‌هایی هستند که در بسیاری از ماه‌های سال در این شهر برگزار می‌شوند.

دبی آب و هوای گرمی دارد و در تابستان‌ها هوا به شدت گرم و مرطوب و در زمستان‌ها نیز هوا همچنان گرم اما مساعدتر است. اگر قصد رزرو پرواز خارجی به دبی و سفر به این شهر را دارید، بلیط خود را برای فصل‌های پاییز یا زمستان رزرو کنید. در این فصل‌ها دبی آب و هوای مناسب‌تری دارد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
بابا تبلیغ کاشت مو حالمون رو بهم زد خواهشا بردارید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی