بازدید 4377

حمله سایبری به سیستم ایمیل اف بی آی آمریکا

یک گروه از هکرها توانستند با نفوذ بر سیستم ایمیل خارجی اداره تحقیقات فدرال (FBI) آمریکا برای بیش از ۱۰۰ هزار حساب کاربری هرزنامه ارسال کند.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 15 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، براساس گزارش مرکز (Spamhaus Project) که مسئولیت نظارت بر ایمیل ها را دارد، وب سیایت ایمیل پلیس اف بی آی مورد حمله سایبری هکرها قرار گرفت.

واشنگتن پست با انتشار خبر حمله سایبری گزارش داد که این نفوذ سایبری نشان از ضعف و خرابی امنیت سایبری و آسیب پذیری سیستم ایمیلی آمریکا در برابر حملات هکرها است.

براساس این گزارش، سیستم مورد نفوذ قرار گرفته سروری بوده است که توسط پرسنل پلیس اف بی آی برای برقراری ارتباط اطلاعات طبقه بندی نشده خارج از سازمان استفاده قرار می‌گرفته است.

پلیس اف بی آی نیز در بیانیه ای تایید کرد که شخصی ایمیل های جعلی را از سرور سازمانی پلیس فدرال ارسال کرده است، اما نفوذ بر شبکه سازمان را رد کرد.

در ماه های اخیر تعداد حملات سایبری به شرکت و نهادهای کلیدی آمریکا افزایش یافته و آسیب پذیری امنیت سایبری سیستم های این کشور را نشان می دهد.

تنها در تیرماه سال جاری به گفته یک شرکت امنیت سایبری حدود ۲۰۰ کسب و کار در آمریکا هدف حمله بزرگ باج افزاری قرار گرفت.

شرکت مایکروسافت نیز یک ماه بعد از این حادثه اعلام کرد که بیش از ۱۵۰ اداره دولتی، اندیشکده و سایر سازمان‌ها در آمریکا هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند.

در پاییز سال گذشته نیز مدیریت شبکه نرم‌افزار آمریکایی سولارویندز تحت کنترل هکرهای نوبلیوم قرار گرفت و هزاران کارمند دولتی که پیام به‌روز کردن این نرم‌افزار را دریافت و اقدام به به‌روزرسانی کردند، قربانی حمله سایبری شدند.

در جریان این حملات سایبری که بسیار گسترده توصیف شد، وزارتخانه خزانه‌داری و اداره ارتباطات و اطلاعات ملی وزارت بازرگانی آمریکا و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده هدف قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل