بازدید 4811

معاون حزب‌الله: به دنبال تنش با عربستان نیستیم

شیخ «علی دعموش» معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان یکشنبه شب درخصوص تنش به وجود آمده میان کشورش و عربستان گفت: تمایلی به ایجاد تنش با عربستان یا هیچ کشور عرب دیگری از حاشیه خلیج فارس نداریم.
کد خبر: ۱۰۸۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۴ 15 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از پایگاه خبری العهد لبنان، دعموش که در مراسم بزرگداشت روز شهید در شهرک جنوبی ”عیتیت“ لبنان سخن می‌گفت، افزود: علاقه‌مند و مشتاق هستیم که روابط لبنان با برادران عرب خود پایدار و مستحکم باشد، اما مشروط بر این که حاکمیت و کرامت ما زیر سؤال نرود.

وی گفت: دیروز نمایندگان آمریکا، عربستان را به کشتار یمنی‌ها متهم و اعلام کردند محاصره ویرانگر یمن باید فورا پایان یابد، اما آیا عربستان جرأت احضار سفیر خود از واشنگتن و اخراج سفیر آمریکا از ریاض و درخواست استعفای این نمایندگان را از کنگره به خاطر این صحبت‌ها دارد؟

دعموش افزود: قطعا ریاض جرأت و جسارت چنین کاری را ندارد. اما با لبنان تنش ایجاد می‌کند و بحران بوجود می‌آورد و جنگی بیهوده را علیه لبنانی‌ها به راه می‌اندازد و برخی از لبنانی‌ها سفارتخانه‌های خارجی و برخی کشور‌ها هم که به مزدوری از برخی کشور‌ها و دستگاه‌های خارجی عادت دارند نیز در این تنش سهیم هستند.

وی هدف اصلی از تنش آفرینی عربستان را محاصره مقاومت، حزب الله و تغییر معادله سیاسی داخلی لبنان و بنیان نهادن واقعیت‌های سیاسی جدیدی دانست که به گفته وی مقاومت را تضعیف و لبنان را وارد حوزه فرمانبری و اطاعت کامل از دولت ریاض کند.

معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: جنگ علیه مقاومت در لبنان محکوم به شکست و طرف مقابل بازنده است.

وی به به کسانی که هدفشان تضعیف مقاومت است، توصیه کرد که مقاومت در لبنان استوار و ریشه دار است و هیچکس نمی‌تواند آن را حذف کند یا نقش آنرا را در حمایت از لبنان نادیده بگیرد.

دعموش در پایان خطاب به سعودی‌ها گفت که آن‌ها خودشان را خسته نکنند و تلاش هایشان را برای چگونگی خروج خود از باتلاق یمن بیشتر کنند.

سخنان این مقام حزب الله چند روز پس از آن رخ می‌دهد که "جورج قرداحی" وزیر اطلاع‌رسانی لبنان به تازگی در برنامه‌ای تلویزیونی با بیهوده خواندن جنگ عربستان علیه یمن، از نیرو‌های جنبش انصارالله یمن حمایت کرده و گفته بود که این نیرو‌ها نیز همانند حزب‌الله از خود و کشورشان حفاظت می‌کنند.

همین اظهارات قرداحی بهانه‌ای برای تشدید مواضع عربستان علیه لبنان شد و دولت ریاض به همراه امارات، بحرین، کویت و دولت مستعفی یمن سفیران خود را از بیروت فراخوانده و از سفرای لبنان در کشورشان خواستند تا این کشور‌ها را ترک کنند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل