بازدید 7995

ثبت شرکت و ثبت برند با نیک پارس در سال جدید

در این مقاله قصد داریم درباره نحوه ثبت شرکت، برند تغییرات شرکت توضیح دهیم.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 13 November 2021

شرکت یعنی دو یا چند نفر تصمیم می‌گیرند یک کسب و کار را با اهداف تجاری و سودآوری راه‌اندازی کنند. اگر هدف شرکت تجاری نباشد آن را با نام شرکت مدنی یا حقوقی می‌شناسند. طبق مواد دو، سه، چهار و شش قوانین تجاری کشور برای همه امور تجاری، تولیدی و خدماتی ثبت شرکت در قالب‌های حقوقی و حقیقی الزامی می‌باشد و کسانی که از این قانون پیروی نکنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. ثبت شرکت مانند سایر امور اداری روندی مرحله‌ای دارد و طبق قواعد و اصول خاصی انجام می‌شود. امروزه تعداد موسساتی که امور ثبتی را انجام می‌دهند، در حال افزایش است. افرادی که قصد دارند اعتبار فعالیت‌های اقتصادی خود را با راه‌اندازی شرکت افزایش دهند و سود بیشتری کسب کنند، باید برای تسریع امور ثبتی شرکت خود به یکی از مراکز و موسسات معتبر که سابقه طولانی در انجام این امور دارد، مراجعه کنند .

ثبت شرکت و ثبت برند با نیک پارس در سال جدید

ثبت شرکت چیست و به چه مدارکی نیاز دارد؟‌

تمام شرکت‌های داخلی و خارجی که قصد دارند در داخل ایران فعالیت کنند، باید قبل از شروع فعالیت نسبت به ثبت شرکت خود به صورت قانونی و رسمی اقدام کنند. در عصر جدید فعالیت‌های انسانی و مناسبات اداری گسترده‌تر شده‌اند و برای قانونمندی و انسجام بخشی آن‌ها باید در قالب شرکت‌های تجاری به ثبت برسند. وظیفه ثبت شرکت‌های اقتصادی و غیر اقتصادی به عهده اداره اسناد می‌باشد. شرکت‌ها ابتدا باید به مراجع قانونی مراجعه کنند و تقاضانامه مربوط به ثبت شرکت خود را تحویل بدهند. اگر تقاضانامه توسط مراجع مربوطه پذیرفته شود، اقدامات لازم برای ثبت انجام خواهد شد. سهامداران یا صاحبان شرکت باید اسناد و مدارک مورد نیاز را برای بررسی کارشناسان تحویل دهند‌.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت عبارتند از: اساسنامه شرکت به همراه امضای تمام شرکا و سهامداران، اقرارنامه شرکت به همراه امضای تمام شرکا و سهامداران،‌ شرکت نامه، اولین صورت‌جلسه هئیت مدیره شرکت، اولین صورت‌جلسه هئیت موسسین شرکت، مدارک شناسایی تمام اعضای هئیت مدیره شامل شناسنامه و کارت ملی، مدارک شناسایی، مدرک تحصیلی و گواهی عدم سوء پیشینه، مدیر عامل شرکت، گواهی عدم سوء پیشینه برای تمام اعضای هئیت مدیره. در شرکت‌های حقیقی و حقوقی بین اعضا و شرکا طبق سرمایه موجود قراردادی نوشته می‌شود و سودی حاصل از کسب و کار بین تمام اعضا تقسیم می‌شود.

شرکت‌ها در هفت گروه مختلف تقسیم بندی شده‌اند که عبارتند از: شرکت‌ سهامی عام یا خاص، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی، شرکت تعاونی تولید و مصرف. برخی از افراد برای افزایش سرعت امورات شرکت آماده می‌خرند و مشخصاتی مانند نام و آدرس شرکت را تغییر می‌دهند.

ثبت برند چیست و چه مزایایی دارد؟‌

بعد از اینکه مراحل به ثبت رسیدن شرکت‌ به پایان رسید، نوبت به مرحله ثبت برند می‌رسد‌. برند نام تجاری، لوگو یا آرم شرکت است که محصولات و خدمات یک شرکت را به صورت رسمی و تخصصی معرفی می‌کند. در واقع شرکت‌ها با ثبت نام تجاری و معرفی محصولات و خدمات خود از رقبایشان متمایز می‌شوند‌‌.  برندسازی باعث می‌شود که به مرور زمان محبوبیت و شهرت یک شرکت در بین مشتریان بیشتر شود. ثبت نام تجاری شرکت از منظرهای اقتصادی، فرهنگی، شخصیت شناسی، اجتماعی، مصرف کنندگی و مدیریت رابطه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

ثبت شرکت و ثبت برند با نیک پارس در سال جدید

یکی از مهم‌ترین مزایای ثبت برند برای یک شرکت این است که به شرکت‌های دیگر اجازه ثبت نام‌های شبیه به محصولات و خدمات  را نمی‌دهد و در واقع تضمین کننده هویت کسب و کار شما محسوب می‌شود. تمایز خدمات و محصولات شما از کسب و کارهای دیگر، افزایش شهرت اقتصادی، کمک به بازاریابی، کاهش هزینه‌های تبلیغاتی، افزایش مشتری‌های ثابت، دریافت وام و تسهیلات اعتباری، کمک به اعطای نمایندگی، کسب سود از طریق اجازه استفاده به شخص ثالث از مزایای دیگر ثبت برند به شمار می‌رود.

ثبت تغییرات شرکت چیست؟

به تغییرات و تصمیماتی که زیر نظر مجامع عمومی عادی، مجامع عمومی فوق‌العاده و یا جلسات هیئت مدیره شرکت در اساسنامه شرکت ایجاد می‌شود، ثبت تغییرات شرکت می‌گویند. ثبت تغییرات شرکت تغییراتی مانند تغییر اساسنامه، تغییر نام و آدرس، تغییر زمینه فعالیت شرکت، سهام، هئیت مدیره، میزان سرمایه، ورود یا خروج شرکا، انحلال شرکت، غیره را شامل می‌شود و از نظر قانون همانند ثبت شرکت الزامی است. تغییرات ایجاد شده شرکت حتما باید به صورت آگهی در یک روزنامه رسمی چاپ شود. یکی از روش‌های ثبت تغییرات به عهده جلسات هئیت مدیره است. این هئیت مدیره توسط سهامداران شرکت انتخاب شده‌اند و یک رئیس و نائب رئیس دارند‌.

دومین روش ثبت تغییرات یک بار در طول سال و بر اساس اساسنامه شرکت توسط مجمع عمومی با امضای سهامداران انجام می‌شود. سومین روش نیز در مجمع عمومی فوق‌العاده که به صورت فوری و ضرب‌العجل تشکیل می‌شود، با حضور دو سوم از سهامداران به ثبت می‌رسد. مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت عبارتند از: کپی شناسنامه، کپی کارت ملی شرکا یا شریک تازه، کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی شرکای قبلی، اساسنامه شرکت، نام شرکا به همراه درصد سهام آن‌ها در شرکت، کپی روزنامه  رسمی آخرین تغییرات رخ داده در شرکت و هئیت مدیره، حضور تمام مدیران و شرکا برای انحلال شرکت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تغییرات شرکت مرتبط با شرکت خود حتما با کارشناسان مشاوره کنید تا آن‌ها راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

ثبت شرکت و برند خود را به شرکت نیک پارس بسپارید

ثبت شرکت و ثبت برند با نیک پارس در سال جدید

برای انجام امور ثبتی شرکت خود می‌توانید به سایت موسسه ثبت شرکت و ثبت برند نیک پارس با آدرس اینترنتی https://nikepars.com/ مراجعه کنید. این شرکت خدمات خود را با سرعت مناسب و با قیمتی ارزان ارائه می‌دهد. اخذ رتبه و ثبت شرکت نیک پارس فواید زیادی برای کسب و کارها و شرکت‌ها دارد. به عنوان مثال شما با استفاده از اخذ رتبه و ثبت شرکت نیک پارس می‌توانید به نقاط قوت و ضعف شرکت خود پی ببرید و تلاش خود را برای از بین بردن نقص‌ها افزایش دهید. آگاهی از رتبه شرکت در اهداف بلند مدت شرکت، برنامه‌ریزی‌های مورد نیاز و شناخت جایگاه رقبا تاثیرگذار است. خدمات شرکت نیک پارس شامل ثبت انواع مختلف شرکت‌ها، ثبت انواع برند، ثبت نمایندگی و شعبه‌های داخلی و خارجی، ثبت تغییرات، انجام امور مالی و ثبتی، ارائه خدمات مشاوره‌ای و خدمات آموزشی و غیره می‌باشد. این شرکت دارای 20 خط مخصوص برای مشاوره رایگان است و مشاوران متخصص این شرکت همواره آماده پاسخگویی هستند.

منبع : https://nikepars.com/%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA/

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست