بازدید 19156

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۲۱ آبان/ سقوط آمار واکسن‌های تزریق شده در روز به کمتر از ۱۶۰ هزار دوز

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۹۷ میلیون و ۵۶۰ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از ۷ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۳۵۴۶ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 12 November 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۵۵ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۲۸ دوز اول و ۴۱ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۳۷ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده و همچنین ۳۹۸ هزار و ۸۸۱ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند؛ تزریق مجموعا ۹۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۲۴۶ دوز واکسن در ایران که ۱۵۹ هزار و ۹۱۰ دوز از آن‌ها در شبانه روز اخیر تزریق شده و کمتر از ۱۱ هزار دوز آن، دوز اول بوده است!

به گزارش «تابناک»؛ بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و از این بیماران، ۱۱۵۸ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۶ میلیون و ۲۷ هزار و ۲۶۹ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۰۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان‌باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲۷ هزار و ۹۱۸ تن رسیده است، در حالی که تا به امروز خوشبختانه ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶۵۶ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۳۵۴۶ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۳۶ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۱۳۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۰ شهر در وضعیت زرد و ۱۰۰ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. همچنین بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۲.۲ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۷.۸ درصد؛ وضعیتی تقریبا مشابه میانگین جهانی.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
اونایی که واکسن نمی زنند در حق خود و مخصوصا بقیه خیانت می کنند باید اجبار صورت بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
حرفتان زمانی درست بود که واکسن جلو انتقال رو می‌گرفت و فرد واکسینه شده هم مبتلا نمیشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
بیخود.هرکسی خواست واکسن می زنه.اگر یک نفر واکسن زد ومرد دولت باید دیه اش را بدهد.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
دوست عزیز خبرها رو با دقت تر مطالعه بفرمایید
واکسن کرونا ایمنی ایجاد نمی کنه، صرفا احتمال مرگ رو
کاهش میده. واکسن زدن برای ایجاد ایمنی و عدم ابتلاست
به به واکسن اجباری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
چرا در حق ديگران
ديگران خودشون برن واكسن بزنن كه مبتلا نشن
تابناک هدفت چیه، واکسن زدن مردم یا کنترل کرونا؟! دومی که تقریبا حاصل شده و این فوتی ها هم اکثرا کسانی هستن که از پیک پنجم تو بیمارستان بستری بودن.
چند روز قبل معاون عین الله( وزیر مخالف واردات واکسن) در افشانی کرده بودند و گفته بودند که مردم قدر واکسن رایگان را بدانند!!؟ و همچنین گفته بودند واکسیناسیون نود درصد میزان بستری را کاهش داده!! خواستم به ایشان بگویم ظاهرا شما نه اخبار را دنبال میکنید و نه تا خالا به خودتان اجازه داده اید که از سر کوچه تان آنطرفتر بروید!! مرد حسابی! واکسن کرونا در تمام دنیا رایگان بوده و حتی مسافرین و خارجی‌ها هم از این خدمات استفاده می‌کردند نمونه همین کشورهای همسایه خودمان که دست بر قضا خیلی از اینها کشورهای متمولی نیز نیستند!!!! بر خلاف ما که کشور متمول وپول دآری هستیم!!!!!! حتی در کشورهای بسیار فقیر هم این وظیفه دولت‌ها بوده که آن را انجام داده اند و این هم وظیفه شما بود که این مهم را در اختیار مردم بگذارید بنابراین منتی وجود ندارد که مردم بخواهند قدردان شما باشند و انتظار دست بوسی از طرف ملت بخاطر این کار شگرف را داشته باشید!!!! دوما کقته اید که واکسن نود درصد در کاهش بستری تاثیر داشته اگر شما هم در تاخیر واکسیناسیون نقشی داشته اید که باید بابت همین قضیه پاسخگو باشید و اگر نه دیگرانی که در این ماجرا نقش داشته اند و مانع از ایمنی جمعی زود هنگام مردم شده اند باید پاسخگو باشند
از کودکی به ما گفته اند که بسیاری از چیزها تقدیر است!!! والان هم عده ای در توجیح ناکارآمدی خودشان پای قضا وقدر را به میان می‌کشند!!! آیا هر سهل انگاری تقدیر است!؟ چرا این تقدیر شامل مردم خیلی جاهای دیگر دنیا نشد!!؟ چرا مثلا امارات با دو هزار کشته این بیماری را جمع کرد در حالی که نزدیک به ده میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه میلیونها نفر هم به امارات سفر می‌کنند و تراکم جمعیتی بالایی نیز دارد!؟
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
چرا آمریکا جونت هر روز بالای هزار فوتی میده در این روزها. و چرا تقریبأ همیشه در صدر جدول بوده هم استعداد فوتیها هم تعداد مبتلاها
متاسفانه ما یکی از چند کشور ضعیف در برخورد با این بیماری بودیم و متل دیگر موارد منفی روی سکو هستیم!!؟ چرا باید از نظر بهداشتی بعد از این همه سال اینقدر ضعیف باشیم و در زیر ساخت‌های بهداشتی هیچگونه سرمایه گذاری صورت نگرفته باشد!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
فوتی کرونا نسبت به جمعیت کل رو اگه حساب کنیم رتبه ۴۷ دنیا هستیم و آمریکا ۲۲ ، یعنی وضعمون نسبت به خیلی کشورها بهتر هست
همه کارهامون باید به هم بیاد از بس که همه فعال و پر انرژی هستیم برای کار کردن آدم خجالت می کشه می بینه افغانی‌ها اگه نباشن ما کلا به فنا می رویم.
چیزی که واقعا تاسف آوره، اینه که همه این مسائل از ماهها پیش قابل پیش بینی بود. مثلا از ماهها قبل معلوم بود که واردات واکسن، باتوجه به روند تولید و مصرف جهانی، از حدود شهریور بیشتر خواهدشد، ولی مردم ترجیح دادند، حالا بطور مثبت یا منفی نگرانه، سورپریز شوند!
اینهم کاملا از یکی دوماه قبل معلوم بود که با اینهمه واکسنی که وارد می شود، و تعداد کسانیکه داوطلب هستند، همین نبود واکسن و قطره چکانی، اتفاقا خوب بود و مردم را بیشتر تشویق می کرد که هرطورشده واکسن بزنند، و از وقتیکه زیادشد، و کسانی هم که اصرارداشتند واکسن بزنند، زدند، دیگه خیلی سریع میل به واکسن کم شد و تعداد داوطلبان کمتر.
نکته مهم اینه که، از اوایل مهرماه، این روند کاملامشخص بود؛ اما دولت همینطوری فقط تصمیم گرفت جز واردکردن واکسن، کاری نکند و هیچ سیاست مدونی برای تشویق و نهایتا اجبار مردم به واکسن زدن نداشته باشد.
الان هم کار نمی کند؛ حداکثر طوری وانمود می کند که "اِه، چقدر عجیب!"
حالاکه واردات واکسن امریکایی با یک فرمول جدید حلال شد اجازه دهند شرکتهای خصوصی آنهارا وارد وبدون یارانه دولتی دراختیارمردم قراردهند.هرچند تزریق 2 دوز این واکسنها با ارز آزاد حدود 2 میلیون هزینه دارد ولی با توجه به بی اعتمادی مردم به واکسنهای چینی که با کاهش شذیذ تزریق درین روزها شاهدش هستیم با این طزیق میتوان این عده بی اعتماد که تعدادشان کم هم نیست رابه سوی واکسیناسیون تشویق کرد.
یادم رفت بگم مشابه اینکار الان درمورد واکسن انفلوانزا انجام میگیره وواکسنهای فرانسوی که اتفاقا درخودفرانسه هم ساخته شده اند توسط شرکتهای غیردولتی وبا قیمت تمام شده دراختیارمتقاضیان قرارگرفته. بس کنند عده ای ازمسئولان محدویتهای خودساخته شان برای مردم را. دارو با جان مردم سروکاردارد خودرو نیست که چندگردن کلفت جلوی وارداتشو بگیرند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر