بازدید 10775
۶

تغییرات طرح ترافیک تهران همزمان با بازگشایی مدارس

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران جزییات تغییر زمان مجدد اجرای طرح ترافیک همزمان با بازگشایی کامل مدارس پایتخت را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ 10 November 2021

به گزارش تابناک، سید مجتبی شفیعی در مورد تغییر مکرر ساعات طرح ترافیک افزود: شرایط کرونا اقتضا می کرد که به دلیل محدودیت های مختلف، برنامه ریزی این ساعات در اختیار ستاد کرونا قرار گیرد و ملاحظات مربوط به حوزه سلامت نسبت به حوزه ترافیک اولویت داشت و بر همین اساس، هر تغییری برای حفظ سلامت مردم اعمال می شد.

شفیعی اظهارداشت: به تازگی در شورای ترافیک تهران، مصوب شد که با توجه به تصمیم مربوط به بازگشایی مدارس و رفع دیگر محدودیت ها، در مرحله نخست که هنوز بازگشایی مدارس اعلام نشده در زمان اجرای طرح ترافیک یک ساعت به صبح و یک ساعت به عصر اضافه شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ساعت کنونی اجرای طرح ترافیک را از ۷:۳۰ تا ۱۷ اعلام کرد و گفت: همچنین مصوب شد که همزمان با بازگشایی کامل مدارس از اول آذر ماه، ساعت اجرای طرح ترافیک را در نیمه دوم سال از ۶:۳۰ تا ۱۸ و در نیمه نخست سال از ۶:۳۰ تا ۱۹ تغییر دهیم.

شفیعی در خصوص نتیجه طولانی تر شدن ساعت طرح ترافیک در کنار محدودیت تردد شبانه برای افرادی که امکان تردد در مراکز شهر را از دست می دهند، خاطرنشان کرد: با پیشنهاد لغو محدودیت شبانه بخشی از حجم تردد عصر به پیک شب منتقل می شود و به نظر به زودی این طرح باید اجرا شود.

به گفته وی همه اعضا شورای ترافیک بر لغو محدودیت تردد شبانه مصر هستند چرا که این محدودیت کارکرد چندانی در حوزه سلامت و ترافیک ندارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران به آنالیز سفرهای درون شهری پایتخت اشاره کرد و گفت: این آنالیز نشان می دهد که در حدود ۲۰ درصد سفرها غیر ضروری بوده و پیک ترددهای عصرگاهی یکی برای بازگشت به خانه و دیگری آغاز سفرهای جدید است.

شفیعی اضافه کرد: این سفرهای غیر ضروری، با اعمال محدودیت های جدید با کاهش بسیار به نزدیک صفر رسید، اکنون در داخل محدوده، ۲۰ درصد و در خارج از محدوده، ۱۰ درصد کاهش سفر می بینیم در حالی که رشد تقاضا در حمل و نقل عمومی پنج درصد است و نشان می دهد که کل این جمعیت به استفاده از حمل و نقل عمومی منتقل نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اعلام کرد: به نظر می رسد با توجه به امکانات موجود، راهی غیر از تغییر ساعات طرح ترافیک نداریم، اگر بتوانیم روش مدیریت را تغییر دهیم یا از تکنولوژی های جدید استفاده کنیم، ممکن است در مجموع رویکرد تغییر کند.

وی تاکید کرد: این نوع اعمال طرح ترافیک کنونی، از نسل های جدید مدیریت ترافیک است و اجرای سیستم قدیمی حدود سه سال قبل علاوه بر کارکرد ضعیف به دور از عدالت اجتماعی هم بود.

شفیعی در خصوص اینکه آیا احتمال دارد سال آینده طرح ترافیک در تهران با مدل جدیدی اجرا شود، افزود: در حال کارشناسی روی این موضوع هستیم اما هنوز در حدی نیست که بتوان اعلام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶
هر چند میدونم و به همکارامام هم گقتن که ببینن که نظر بنده رو چاپ نمیکنی ولی باز میگم
این طرح فقط و فقط برای پر کردن جیب شهرداری و شورای شهره وگرنه آوردن ساعت شروع طرح از 8 و نیم به 7 و نیم و بعد هم به 6 و نیم فقط باعث شدت تراکم در نتیجه افزایش ترافیک اول صبح میشه و همچنین باعث حجوم مردم به اتوبوس و مترو و افزایش حجم و تراکم و افزایش کرونا میشه
مسئولین شهری صادقانه به مردم بگن که تنها حدفشون پر کردن جیب و جبران کسری بودجه حاصل از بی لیاقتی مسئولین است چرا دروغ خوب
اینجا قطعی میگید طرح برگرده به حالت سابق بعد در مورد تردد شبانه میگه ما موافق برداشتنیم ، خوب اونم با قاطعیت لغو کنید دیگه پینوکیوها
دقت کردین تو این مدت هرچی ساعت طرح ترافیک کمتر بوده، ترافیک کلی معابر هم کمتر بوده؟ چرا اصرار به طرحهایی دارند که اصلا کارشناسی نیست؟ یک تیم بی طرف از کارشناسان تشکیل بدین و این طرح رو مجدد بازبینی کنید فقط فکر درامدزایی و محدودیت گذاشتن نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
برای ترافیک نیست . این طرح برای پول گرفتن است!!
مگه می‌شه از پول جریمیه شبانه گذشت!!!
انتقال ترافیک به ساعات پایانی جر هجوم آلودگی در اون ساعات نیست خود من شبها پیاده روی می کردم الان از بوی دود که ترافیک بعد از ساعت 5 نمی شود از منزل بیرون رفت .در صورتیکه اگر درآمد زایی نباشه برای شهرداری و به روال خود واگذار بشه ترافیک پخش میشود در کل ساعات روز نه در یک سعت مشخص به بعد .
ضمنا اگر قرار است یک نفر از اسلامشهر با بدختی بیاد سرکار و ماهی 5 میلیون تومان به سختی دریافتی داشته باشدبعد هم 3 میلیون خرج خودرو بده آیا خود شهردار این کار را انجام می دهد بترسید از خدا باید جواب پس بدهید
راست میگه هر چی ساعت ترافیک را بیشتر کنند وضعیت بدتر است.
چرا خطوط اتوبوسرانی مرتبا کم اتوبوس میشوندو عملا بسیاری از مسیرها جمع شده است یا یکی دو تا اتوبوس قراضه دارند.
همه چیز این مملکت باید افتضاح باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان