بازدید 7542

نمایشگاه نقاشی‌خط عبدالله مقدسی به نیاوران رسید

نمایشگاه آثار نقاشی‌خط عبدالله مقدسی ۱۴ آبان در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹ 09 November 2021


به گزارش تابناک به نقل از روابط ‎عمومی فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه عبدالله مقدسی با ۱۵ اثر نقاشی‌خط از این هنرمند، با عنوان آیه‌های مقدس و استفاده از کلام الهی؛ خاصه بسم الله است که در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این آثار به لحاظ فرم و فضا و همچنین ابعاد بزرگ و در واقع کاملاً آوانگارد، شخصی و به دور از هرگونه نزدیکی به نمونه‌های رایج در ایران و جهان ارزیابی شده است.

مقدسی متولد مرداد ۱۳۵۶ تهران، دانش آموخته هنرستان صدا و سیما در رشته هنرهای تجسمی و دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری در دانشکده هنر و معماری آزاد اسلامی و دانشگاه ناصرخسرو، هنرجوی خوشنویسی استاد عبدالله فرادی، محمّد کیایی و محمّد رامین ضیا، تا مقطع ممتاز و سپس در محضر اساتیدی همچون استاد محمّد حیدری و صداقت جبّاری به کسب مهارت‌های متعددی در حوزه هنر پرداخته‎ است.

هنرمند برگزیده همایش خوشنویسی جهان اسلام در بخش گرایش‌های نوین در سال ۱۳۷۵. اگر چه وی آثار خود را فاصله گرفته از خوشنویسی و حتی نقاشی خط می‌داند ولی آثارش را در سبک نقاشی خط تجریدی و یا abstract calligraphy ارزیابی می‌کنند. آثار وی در روسیه امارات و چین بر روی دیوار رفته و مقدمات نمایشگاه‌هایی در اروپا و بعضی کشورهای عربی و البته با تأخیر آن هم به دلیل درگیری جهان با پاندمی کرونا، در حال فراهم آمدن است.

نمایشگاه نقاشی‌خط از ۱۴ تا ۲۲ آبان در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

نمایشگاه نقاشی‌خط عبدالله مقدسی به نیاوران رسید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار