بازدید 4753

توقف روند صعودی قیمت نفت

قیمت نفت پس از دو روز رشد متوالی که تحت تاثیر تصویب لایحه زیرساخت آمریکا و صادرات چین داشت، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی کاهش پیدا کرد.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 09 November 2021

توقف روند صعودی قیمت نفت

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۱۰ سنت کاهش، به ۸۳ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه ۰.۸ درصد افزایش قیمت داشت.

بهای معاملات نفت آمریکا پس از افزایش ۰.۸ درصدی که روز گذشته داشت، در معاملات روز جاری شش سنت کاهش یافت و به ۸۱ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید.

تصویب لایحه زیرساخت یک تریلیون دلاری دولت آمریکا در کنگره و صادرات بهتر از حد مطلوب چین کمک کرد تصویر مثبت تری از رشد اقتصاد جهانی ترسیم شود.

لوییس دیکسون، تحلیلگر بازارهای نفت شرکت "ریستاد انرژی" در این باره گفت: مسئله نامعلوم بزرگ این است که آیا اقتصادها می توانند به رشد در فضای قیمتهای بالا دست پیدا کنند.

به گفته تحلیلگران کالای بانک "جی پی مورگان چیس"، تقاضای جهانی برای نفت در نوامبر نزدیک به سطح ۱۰۰ میلیون بشکه در روز پیش از شیوع پاندمی ویروس کرونا بود.  

زمانی که سفرها به طور جدی دوباره آغاز شوند و تقاضا برای سوخت جت دوباره اوج بگیرد، رشد مصرف بیشتر خواهد شد. اما تولیدکنندگان بزرگ در اکتبر محدودیت عرضه را به طور جدی رعایت کردند و قیمتهای نفت به بالاترین حد هفت سال اخیر صعود کرد.

با این حال جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه گفت: بایدن ممکن است در هفته جاری در واکنش به افزایش قیمتهای بنزین، اقداماتی را انجام دهد. گرانهولم در مصاحبه با شبکه MSNBC گفت: وی مطمئنا در حال بررسی ابزارهایی است که یک رییس جمهور می تواند برای پاسخگویی به هزینه بنزین در پمپ بنزینها داشته باشد زیرا این یک بازار جهانی است.

با وجود محدود شدن عرضه در بازار، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته برای سومین هفته متوالی رشد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، دیکسون گفت: اگر آمریکا نتواند اوپک پلاس را وادار کند به تعهدش برای تولید بیشتر عمل کند، ابزارهایی را برای مقابله با قیمتهای بالاتر فرآورده های نفتی در اختیار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار