بازدید 31122
پیمانه اقتصادی

رونمایی محسن رضایی از یک تصمیم مهم در دولت سیزدهم/ رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی برنامه‌ریزی شده است/ خبر خوش برای متقاضیان مسکن در طرح جدید دولت/ وعده وزیر صمت برای تولید خودروهای کم‌مصرف تا ۲ سال آینده

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی اعلام شد، صعود طلای جهانی به اوج قیمت دو ماهه، صعود قیمت نفت در پی تصویب لایحه آمریکایی، شهر‌های اضافه شده در نهضت ملی مسکن تهرانی‌ها و سهمیه پرداختی هر بانک در قانون جهش تولید مسکن را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 08 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس در معاملات امروز، تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی اعلام شد، صعود طلای جهانی به اوج قیمت دو ماهه، صعود قیمت نفت در پی تصویب لایحه آمریکایی، رباط کریم و پاکدشت هم به شهر‌های نهضت ملی مسکن تهرانی‌ها اضافه شد و سهمیه پرداختی هر بانک در قانون جهش تولید مسکن را در بر دارد.

رونمایی محسن رضایی از یک تصمیم مهم در دولت سیزدهم

دکتر محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور در توئیتی با هشتگ های اقتصاد قوی و مردم نوشت: "در دولت سیزدهم به استان ها و استانداران به ویژه در بودجه و اعتبارات نقش بیشتری داده خواهد شد. اقتصاد قوی با سپردن مسئولیت و اختیارات به استان ها و مشارکت بخش خصوصی و مردم حاصل می شود."

رونمایی محسن رضایی از یک تصمیم مهم در دولت سیزدهم/ رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی برنامه‌ریزی شده است/ خبر خوش برای متقاضیان مسکن در طرح جدید دولت/ وعده وزیر صمت برای تولید خودروهای کم‌مصرف تا ۲ سال آینده

رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی برنامه‌ریزی شده است

سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است، افزود: تفاوت بودجه امسال با سنوات قبل در این است که دیگر استانداران برای بودجه و اعتبار به مسئولین مرکز کشور مراجعه نمی‌کنند و به هر استان اعتباری داده شده تا سهم خود را در راستای تحقق رشد ۸ درصدی ایفا کند. رئیس جمهور تأکید کرد: رشد اقتصادی بدون حضور همه دستگاه‌ها و اعطای سهم به هر یک از آنها اتفاق نمی‌افتد، لذا بر این اساس برای ایجاد رشد ۸ درصدی همه دستگاه‌ها، استان‌ها و استانداران باید نقش جدی ایفا کنند.

رشد شاخص کل بورس در معاملات امروز

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۹۶۸۹ واحدی معادل ۰.۶۷ درصد به یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۹۶۱ واحد رسید، حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه؛ نماگر کل بورس با رشد بیش از چهار هزار واحدی همراه شده است.

تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس

دکتر صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در جلسه مشترک با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار به توسعه همکاری های مشترک بازارهای پولی و مالی، ثبات در بازارها و ایجاد ظرفیت ها جدید کمک می‌کند، چون بازار پول و سرمایه نه رقیب، بلکه مکمل یکدیگرند. صالح آبادی هماهنگی در اتخاذ سیاست های بازار پول و سرمایه را یک ضرورت دانست و افزود: سیاست‌های پولی بانک مرکزی با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و در نهایت در شورای پول و اعتبار جمع‌بندی می‌شود و در این مسیر نگاه جامعی به بازارهای مختلف کشور به ویژه بازار سرمایه وجود دارد. وی افزود: نباید این نگاه حاکم باشد که بازار سرمایه و پول رقیب یکدیگرند و زبان مشترکی ندارند و امروز خوشبختانه در این خصوص، بین ارکان اقتصادی کابینه دولت به ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی اتفاق نظر وجود دارد. رئیس کل بانک مرکزی همچنین به ضرورت ایجاد شورای ثبات مالی اشاره کرد و گفت: با ایجاد این شورا، می توان هماهنگی بین اجزای مختلف بازار مالی، به ویژه بازار پول و سرمایه در کشور را ارتقا داد و شرایط کنونی، زمان بسیار مناسبی برای تأسیس شورای ثبات مالی و ارتقای این همکاری هاست. صالح آبادی با بیان اینکه بازار سرمایه، یک بازار تخصصی است، تأکید کرد: بازار سرمایه باید به دور از سیاست زدگی و در یک فضای پیش بینی پذیر و مبتنی بر رویکردهای تخصصی، مسیر رو به رشد خود را ادامه دهد.

قیمت دلار در صرافی های بانکی اعلام شد

بر اساس جدیدترین نرخ‌های بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۶۶۳۶ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به نرخ ۲۷۱۷۴ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

صعود طلای جهانی به اوج قیمت دو ماهه

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی به روند صعودی خود ادامه داد و به بالاترین حد دو ماه اخیر رسید. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۱۸ دلار و ۹۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۲۰ دلار و ۱۰ سنت رسید. بانک مرکزی آمریکا پس از این که هفته گذشته نشست سیاست پولی خود را برگزار کرد، بر این دیدگاه که تورم موقتی خواهد بود و احتمالا نیازی به افزایش نرخ های بهره ندارد، پا بر جا ماند. بانک مرکزی انگلیس هم بر خلاف انتظارات نرخ های بهره را بدون تغییر نگه داشت. سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا روز جمعه اعلام کردند تورم در سال آینده فروکش خواهد کرد و شرایط برای افزایش نرخ های بهره در سال ۲۰۲۲ فراهم می شود، در حالی که بازارها انتظار داشتند افزایش نرخها در اکتبر انجام شود.

صعود قیمت نفت در پی تصویب لایحه آمریکایی

قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر نشانه‌های مثبت از رشد اقتصاد جهانی، تقاضای انرژی و افزایش قیمت فروش رسمی شرکت آرامکوی سعودی، افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت ۸۴ سنت معادل یک درصد افزایش یافت و به ۸۳ دلار و ۵۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته حدود دو درصد کاهش داشت. بهای معاملات نفت آمریکا ۹۵ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۲ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا هفته گذشته حدود سه درصد کاهش داشت. به گزارش ایسنا، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، روز شنبه از تصویب لایحه زیرساخت یک تریلیون دلاری در کنگره استقبال کرد. لایحه مذکور می تواند رشد اقتصادی و تقاضا برای سوخت ها را تقویت کند.

خبر خوش برای متقاضیان مسکن در طرح جدید دولت

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای تعیین سقف تسهیلات مسکن نهضت ملی در شهرهای مختلف به تصویب شورای پول و اعتبار رسید؛ بنابراین، متقاضیان مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای یک میلیون تن جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد. به گفته محمودزاده، رقم این تسهیلات در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره سود و چگونگی بازپرداخت این تسهیلات، گفت: سود تسهیلات متغیر و بستگی به دهک درآمدی خانوار دارد و دولت از دهک‌های پایین حمایت خواهد کرد. وی اضافه‌ کرد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سود تسهیلات ۱۸ درصد است و با استفاده از امکاناتی که «صندوق ملی مسکن» از طریق «قانون جهش تولید» در اختیار می‌گذارد، برای دهک‌های درآمدی پایین وابسته به استطاعت و توان مالی بخشی از درصد از طریق صندوق تامین خواهد شد. محمودزاده ادامه‌ داد: در این طرح آورده متقاضی قطعی است، بخشی از این پروژه توسط خود مردم تامین مالی می‌شود و بخشی از تامین مالی نیز از طریق تسهیلاتی که شب گذشته به تصویب شورا رسید انجام خواهد شد. /ایرنا

سهمیه پرداختی هر بانک در قانون جهش تولید مسکن

بانک مرکزی در قالب نامه‌ای خطاب به مدیرعامل‌های بانک‌های کشور، سهمیهٔ بانکی و سقف فردی تسهیلات موضوع ساخت نهضت ملی مسکن را ابلاغ کرد. 

رباط کریم و پاکدشت هم به شهرهای نهضت ملی مسکن تهرانی‌ها اضافه شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: تهرانی‌ها می توانند علاوه بر سه شهر جدید هشتگرد، ایوانکی و پرند، شهرهای رباط کریم و پاکدشت را هم در سامانه نهضت ملی مسکن انتخاب کنند.

وعده وزیر صمت برای تولید خودروهای کم‌مصرف تا دو سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌های طراحی شده برای اصلاح صنعت خودروسازی به خوبی در حال اجراست و تا دو سال آینده، شاهد صنعتی به‌روز با تولیداتی با مصرف سوخت پایین و باکیفیت خواهیم بود.

وزیر صمت: روزانه ۷۰۰ دستگاه به تولید خودرو افزوده می‌شود

سیدرضا فاطمی امین با بیان اینکه از هفته بعد تعداد تولید خودروسازان افزایش می‌یابد، گفت: از هفته بعد روزانه ۷۰۰ دستگاه خودرو بیشتر در کشور تولید خواهد شد؛ ایران خودرو ۵۰۰ دستگاه و سایپا ۲۰۰ دستگاه روزانه بیشتر تولید می‌کنند. وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره خبرهایی مبنی بر اینکه عرضه خودرو توسط خودروسازان طی هفته‌های اخیر کاهش یافته است، عنوان کرد: از هفته آینده علاوه بر اینکه تیراژ تولید خودروسازان رشد می‌یابد، عرضه خودروهایی که به دلیل نبود قطعه در کف پارکینگ خودروسازان وجود دارند نیز آغاز می‌شود. فاطمی‌امین در پاسخ به اینکه چه زمانی خودروهای کف پارکینگ خودروسازان صفر می‌شود، افزود: هرچند وجود خودرو در کف پارکینگ خودروسازان به میزان ۱۵ روز تولید معقول است، در حال حاضر این تعداد بیش از حد شده است. وی اضافه کرد: تا دو ماه آینده انباشت غیرمتعارف خودروهای کف پارکینگ رفع می‌شود.

رویای ماشین های خودران به واقعیت نزدیک تر می‌شود

ماشین‌هایی که بدون نیاز به راننده قابلیت طی مسیر را داشته باشند، از مدت‌ها پیش یکی از رویا‌های بشر بوده و در سال‌های اخیر نیز پیشرفت‌های زیادی در این زمینه به دست آمده است. حالا خودروسازی مشهور آلمانی بی ام و که همواره جزو خودروسازان پیشتاز بازار در عرصه استفاده از فناوری بوده، اعلام کرده است، روی برنامه‌ای کار می‌کند که هدف آن نزدیک شدن بیشتر به تحقق خودرو‌های خودران است. به گفته فرانک وبر، مدیر بخش توسعه بی ام و می‌توانیم در سال ۲۰۲۳ انتظار رونمایی از نسل جدید امکانات مربوط به ماشین‌های خودران را داشته باشیم. این امکانات در خودرو‌های سری هفت به کار گرفته خواهد شد؛ اما بی ام و برنامه دارد تا به تدریج از امکانات این چنینی در سایر محصولات خود نیز در صورت دریافت بازخورد مثبت استفاده کند.

هنوز ویژگی‌های اصلی این سیستم اعلام نشده، اما طبق آنچه تاکنون منتشر شده است، کمک به راننده در توقف بر سر گذرگاه‌های دارای چراغ قرمز، شتاب گیری خودکار در مسیر‌های خلوت و ترمز خودکار بر سر موانعی که به طور ناگهانی سر راه خودرو سبز می‌شوند از جمله امکاناتی است که بی ام و قصد اضافه کردن آن‌ها را به خودرو‌های نسل هفت خود دارد. با این حال طبق اعلام خودروساز آلمانی، سیستم‌های هدایت و کنترل به صورت دستی نیز کماکان فعال باقی خواهند ماند و مسئولیت اصلی هدایت و کنترل خودرو در شرایط بحرانی و اضطراری در درجه اول متوجه راننده خواهد بود. خودرو‌های فعلی بی ام و دارای سطحی از هوشمندی هستند، اما همواره این سیستم‌های کمک کننده به عنوان یک آپشن و نه یک استاندارد عرضه شده است؛ بدان معنا که خریدار خود تصمیم می‌گیرد، محصول خریداری شده دارای چنین امکاناتی باشد یا خیر. /ایسنا

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
برای مردم فقط قیمت اجناس مهم است و دیگر هیچ.هر تصمیمی ،هر کاری که منجر به کاهش قیمت شود ارزش دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
کاهش قیمت.خواب ش ببینی.چیزی که هیچ زمان اتفاق نمی افتد.
اقای وزیر صمت از وقتی که در مورد خودرو حرف میزند مرتب قیمت بالا می رود مثلا امروز17ابان ماه در یک روز قیمت خودرو لاکچری کوییک 4میلیون اضافه شد در دنیا بی نظیره این کارها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
خب مردم غیرت داشته باشند و نخرند. البته رسانه ها هم تلاشی برای منصرف کردن مردم از خرید ماشین گران و بی کیفیت نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
اینها افزایش قیمت کالا ها نیستند

فقط نشان دهنده تورم و کم ارزش شدن روزانه ارزش

پول ملی مان است

دقیقا مشابه ونزویلا و زیمبابوه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
توجه کردید همه ی وزرا انشالله می گویند.
آخه تا کی می خواهید انشاالله.انشاالله کنید.
همه اش وعده و وعید
تواين روزهاي خبرهاي خوش الحمدا.. زياد شده يك سري حرف هاس زده مي شه ودر عمل هيچ اتفاقي نمي افته فقط وضعيت بدتر مي شه
40 سال وعده و حواله کردن امور به آینده.40 سال عمر 3 نسل پی درپی بود و لی متأسفانه سوزندید و برای شما ها مهم هم نیست.
دوتا دیگه بزار رو رشد سال آینده سر راست 10 بشه، 8 چیه، بزاری جلو بجه قهر میکنه.
خوش خبر باشین
خیلی خوشحال کننده است اخبار اقتصادیی که میدین که یک درصد این وعده ها هم متاسفانه عملی نمبشه
اما در جامعه فقط گرانی و فقر و تورم و بیکاری به چشم میخوره.دیروز ۴۰۰ هزار تومن بردم بازار کدو.قارچ و کلم و هویج و ذرت شده برای یک هفته خانواده چهار نفری شده.حالا گوشت و برنج و اجاره خونه و .... بماند
18% سود بانکی مه میشود 26 % ......آنهم برای اقشار کم درامد...........دولت دارد از اقشار کم درامد درامد کسب میکند
فقط وعده و حرف و حواله طرحها به سال هاي آينده. دريغ از كمي تغيير و تحول در اوضاع كشور
بالاخره این تصمیم مهم چی هست؟
دلار ۲۸۲۰۰ تومان
با سلام واحترام
چند سوال ساده از مسئولین فوق:
-برای کارگرانی که حتی چند ماه است حقوق نگرفتن، ایا امکان دادن اقساط وام ملی مسکن میسر است.
-اقای وزیر صمت اگر واقعا خواهان کاهش قیمت خودرو هستین،چرا با واردات خودرو که همه مردم خواهان آن هستند،مخالفت کردین.
تمام کالاها تو یکسال تاد۵ برابر افزایش یافتند و قیمت دلار ۵۰ هزاری جلوتر پیش خور کردن
فعلا شما به حراج منابع ارزی ادامه بده تا برسیم به دلار ۱۰۰ هزاری ،؟؟؟؟!!
جناب رییس‌جمهور حتما می‌دونن که ۸٪ رشد اقتصادی برای ایران امروز شوخی بی‌مزه‌ایه و اگه دولت بودجه‌شو بر این اساس ببنده، تو مالیات حتما به کسری جدی می‌خوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
دولت یا نمی داند رشد ۸ درصد برای ما که الان رشد منفی یک داریم

و تحت تحریم سخت عدم تصویب اف ای تی اف و
قطعنامه های سازمان ملل هستیم

و کسری ۵۰ درصدی بودجه داریم

و نفت مان فروش نمی رود و اگر به قیمت ارزان هم
بفروشیم ، پولش بلوکه میشود ، چیست ؟

و یا می داند و با افکار عمومی بدون صداقت رفتار میکند و بس
گفتار درمانی تورم موجود را از بین نمی برد کار ...کار ... و کار بیشتر
رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۸ درصدی برنامه‌ریزی شده است

به خدا اینها معنی رشد اقتصادی رو نمی دونن
طرح ملی مسکن یک طرح شکست خورده است. مردم دل به این چیزها نبندند که دوباره افسار تورم گسیسته شود و دستشان به جایی نرسد.
وقتی قیمت یک خانه در شهری مثل رامسر بالای دو میلیارد هست آنوقت مردم با این‌وام اندک و درآمد اندک چکار کنند؟ مردم نمی توانند با این حقوق ناچیز شکم خودشان را سیر نمایند چه رسد به اینکه بخواهند پول وام را نیز پرداخت نمایند
این خبر خوش فقط اعصابهای مردم را داغون می کنه. این خبر خوش فقط برای بانکها و ذی نفع ها است. آخه مومن من اگر می تونستم یک خانه کلنگی بخرم و اونقدر قدرت مالی داشتم که بسازم دیگه لنگ اون وام شما با 18% سود نبودم. آقا می شه اصلا طرح ندید بزارید حداقل حداقل حداقل اعصابمان آرام باشه.... ممنون
اقای رییسی باشعار وروی کاغذ رشد 8درصدی علاوه براینکه محقق نمی گردد بلکه با این وضعیت موجود مانند سالهای گذشته رشد منفی خواهیم داشت کدام اسباب رشد 8درصدی در این مدت مهیا گردیده که چنین وعدههای ناشدنی می دهید
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
رشد ۸ درصدی؟ :))))))))
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
رشد نیست ریشتر است
به جای این وعده‌های سرخرمن ورود ماشین را برای همه با گمرک ۲۰ درصد آزاد کنید. هم باعث خشنودی و رضایت مردم می‌شوید و هم به علت کم مصرف بودن ماشینهای جدید میلیاردها دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شه.
مهم‌ترین نکته دیگه ایمنی بالا و میزان آلودگی پایین ماشینهای جدیده.
یک بار هم که شده تصمیم اقتصادی درست در جهت منافع و خشنودی مردم بگیرید.
پاسخ ها
مجید
| United States of America |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
اصلا چرا باید پول کمرک پرداخت گردد به اعتقاد هم ارزش افزده وهم پول کمرک برداشته گردد تا طبقه ضعیف بتوانند یک ماشین خوب داشته باشند
به جای وعده و وعید کارشناسان اقتصادی خبره را دعوت کنید و با برقراری صلح با جهان رفاه را برای مردم بیاورید
رشد ۸ درصدی؟ :))))))))
یعنی اینکه برجام مورد موافقت طرفین قرار گرفته و به زودی امضا خواهد شد.
برای معنی رشد 8 درصد بایستی خندید یا گریه کرد چه شوخی مضحکی .
حد اکثر هنر شما این است که یارانه ها را اضافه کنید که حزب تورم بیشتر هیچ حاصلی ندارد
اصل مشکل باید حل شود
هیچکس به این وعده ها اعتقاد ندارد
اقای‌ رئیسی‌باید‌د سایه‌ همدلی‌و هم افزایی‌که با همه مراکز تصمیم گیری در مملکت دارد‌ بتواند هرچه زودتر‌ با دنیا کنار بیاد فرجام را به فرجام برسونه‌ با عربستان رابطه برقرار بکنه‌ و اف ای تی اف را هم قبول بکنه‌ خلاصه با دنیا خاصه‌ دنیای غرب رابطه‌ برقرار بکنه‌ و از ورود افراد تند رو و تنش زا در دولت خودش جلوگیری بکنه‌ تا بتدریج‌ سایه رانتخواران‌ و ویژه خوران‌ و بهرمندان‌ا ز شرایط‌ تحریم‌ از سر این ملت برداشته بشه‌ تا آن شاالله ملت نفسی بکشند در غیر اینصورت‌ چرچیل هم‌ بیاد رئیس جمهور و وزیر بشه کاری ازش ساخته نیست ..... !
خسته شدم
خسته نشدید
بعد چند سال آن وزير مي گويد در ده سال آينده قدرت اول منطقه مي شويم ديگري مي خبري خوشي در راه است و ديگر مي گويد خوشبين هستيم كه درست مي شود و ...
لطفا اقتصاد دانها , رشد ۸ درصد در سال را برای مخاطبین عام نظیر بنده , معنی کنند
باید اختیارات بیشتری به معاون اقتصادی رییس‌جمهور داد شود
اگه پول داری ...شده وسط بیابون یک تیکه زمین خشک بخری از نگه داشتن ریال بهتره....که با این وضع دلار و تورم .....اقتصاد اوضاش خراب تر میشه..
آقای وزیر صمت از زبان خودروسازان به مردم وعده ندهید که هرچه گفتند دروغ بود و هر چه کردند به ضرر مردم با طناب خودرو سازها به چاه نروید
چرا وعده الکی میدهید و اعتبار خود را از بین میبرید حتی رشد اقتصادی چین 8% نیست سنگ بزرگ علامت نزدن است.
چند بار تا کنون خودرو ملی رو نمایی شده چند بار تا حالا تولید ماشین کم مصرف و ارزان قیمت قول داده شده کدام انجام شده اگر وزیر صنعت ادعا خود را قبول دارد در یک سند مکتوب جلو ایرانخودرو به همراه یک روز شمار نصب کنه اگر نتوانست پاسخگوی مردم بشود
صنعت خودرو جز با شراکت با خودروسازهای بزرگ دنیا، نوسازی تجهیزات، به روز رسانی دانش مدیران، شراکت قطعه سازان با قطعه سازان بزرگ دنیا، آزادی واردات و رفع انحصار، بهتر نخواهد شد و آن هم در سایه رفع تحریم ها و عادی سازی روابط با کل دنیا اتفاق خواهد افتاد...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر