بازدید 8052

تورم شدید در آلمان ناشی افزایش بهای انرژی

در پی افزایش بهای انرژی در اروپا، آلمانی ها با بالاترین میزان تورم در دهه های اخیر روبرو هستند.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 08 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، افزایش قیمت انرژی در اروپا،‌ تورم شدید در آلمان را به همراه داشته است. این گزارش می افزاید آلمانی‌ها با بالاترین میزان تورم در دهه‌های اخیر در پی افزایش بهای انرژی روبرو هستند.

از انرژی و مواد غذایی تا کاغذ و اجاره بها، قیمت‌ها در آلمان و اروپا در حال افزایش می باشند. تازه‌ترین اطلاعات، میزان تورم سالانه را در بزرگترین اقتصاد اروپا یعنی آلمان، پنج درصد نشان می‌دهد که بالاترین سطح، ظرف سه دهه گذشته است.

سایمون و لِنا وندلند، والدین دو قلو‌های تازه متولد شده‌ای هستند که می‌گویند زندگی شان با عدم قطعیت و بی ثباتی بیشتر همراه شده است. آن‌ها که هم اکنون در جستجوی یک محل زندگی برای خود هستند، گفتند: می‌دانیم که هزینه‌های ساخت و ساز هم خیلی بالا رفته است. (شرایط) قدری ترسناک شده است. لنا که یک فیزیوتراپیست است، گفت: با این وضع، احتمالا باید به روستا برویم. چون شهر، دیگر برای ما دور از دسترس شده است. روزنامه «بیلد» که پرفروش‌ترین روزنامه آلمان است بانک مرکزی اروپا را برای ناتوانی در مهار قیمت‌ها و افزایش مشکل در ارتباط با سیاست‌های پولی ارزان، مورد نکوهش قرار داده است.

این روزنامه حتی ماریو دراگی، سلف کریستین لاگارد (رئیس بانک مرکزی اروپا) را «دراگیلا» نامیده است. در واقع این روزنامه، دراگی را دراکولای خون آشام نامید که در حال مکیدن آخرین قطره از حساب‌های بانکی ماست. برخی گزارش‌های اخیر، کریستین لاگارد را «مادام تورم» خوانده اند و این طور می‌گویند که او، لباس با برند «شانل» می‌پوشد، اما سرنوشت و تقدیر بازنشستگان، کارمندان و صرفه جویان را به سخره می‌گیرد.

با این حال به باور برخی تحلیلگران، بانک مرکزی اروپا رونق و رفاه منطقه یورو را با سیاستهایش حفظ کرده است. کارستن برزسکی، اقتصاددان آلمانی در این باره گفت: هم اکنون میزان تورم، عمدتا معطوف به بالا رفتن بهای انرژی، افزایش مواد خام و نیز پایان تعطیلی‌های متاثر از همه گیری کروناست که منجر به افزایش اندک قیمت‌ها در بخش هتلداری و گردشگری شده است. بعد از ویرانی‌های ناشی از بحران‌های دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۷۰ میلادی، آلمان‌ها از تورم، یک ترس و واهمه دیرینه و عمیق دارند. متوسط بهای انرژی در سراسر اروپا تنها در سپتامبر گذشته، بیش از هفده درصد افزایش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۱
تورم کلی آلمان رو بفرمایید. در سال ۲۰۲۱ تورم آلمان ۲.۸۸ درصد بوده. منبع سایت statists. لطفا درست اطلاع رسانی کنید. تورم شدید. خخخخ
5 درصد شد شدید تورم ایران میشه چی اونوقت؟؟؟
تورم ندیدن که به این نسیم ملایم میگن تورم!
5 درصد تورم شدید؟!!!

داداش اینجا 50 درصد تورم بشه سر چهاراه ها ملت شیرینی پخش میکنن
ما رو مسخره کردی یا آلمانی ها رو ، تورم ۵ درصد !
وای راست میگی شده 5 درصد
چجوری مردم زندگی میکنن خدا بهشون رحم کنه
نکنه بیان ایران مرزها رو زودتر ببندید
جان اون پدرتون از این خبرا نزنید
عرض سلام و احترام - طوری افزایش نرخ تورم را پررنگ کردید که هرکسی میخونه پیش خودش فکر میکنه الان کل آلمان رفتن زیر خط فقر. کلا 5% ؟ چرا تورم چند صد درصدی مملکت خودمان را راحت از کنارش و چراغ خاموش رد میشید؟
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی....
اگر 5 درصد تورم شديد محسوب ميشه 50 درصد چه نوع تورمي است؟؟
خوش بحالشون به تورم 5 درصد در سال تورم شدید می گویند. با این حساب به تورم ایران چه باید بگویید؟
من هنوز دارم به این جمله " (شرایط) قدری ترسناک شده است." فکر میکنم که چطور نویسنده این مقاله به خودش جرعت داده این رو بنویسه!!!
بیچاره‌ها
پنج درصد!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها