بازدید 35717
پیمانه اقتصادی

جزئیات طرح جدید مجلسی‌ها برای واردات خودرو از طریق ایرانیان مقیم خارج/ پیشنهاد تهاتر برنج پاکستان با نفت ایران/ هشدار معاون فنی گمرک: هزاران تن برنج وارداتی در معرض نابودی/ آغاز خرید برق از مردم در این کشور

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقبگرد بورس پس از صعود صبحگاهی، قیمت خودروی خارجی در ایران هشت برابر قیمت واقعی است، گرانی لاستیک سبب شده برخی کامیون‌داران لاستیک تاریخ گذشته بخرند، آمار وزارت جهاد از صادرات خاویار غلط است، تاکنون مجوزی برای ارتقای موسسه اعتباری ملل صادر نشده است و قیمت رب گوجه همچنان بر مدار صعود را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 07 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب گرد بورس پس از صعود صبحگاهی، قیمت خودروی خارجی در ایران ۸ برابر قیمت واقعی است، گرانی لاستیک سبب شده برخی کامیونداران لاستیک تاریخ گذشته بخرند، آمار وزارت جهاد از صادرات خاویار غلط است، تاکنون مجوزی برای ارتقای موسسه اعتباری ملل صادر نشده است و قیمت رب گوجه همچنان بر مدار صعود را در بر دارد.

عقبگرد بورس پس از صعود صبحگاهی

در حالی که سهامداران، روز گذشته شاهد رشد شاخص کل بورس و تداوم این روند در ساعات ابتدایی بازار امروز بودند، حال در لحظه انتشار این پیمانه، روند معکوس نماگر را نظاره گر هستند. به گونه‌ای که در حال حاضر شاخص کل بورس با افت ۴۳۸۶ واحدی مواجه شده است.

جزئیات طرح جدید مجلسی ها برای واردات خودرو از طریق ایرانیان مقیم خارج

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به اینکه تعدادی از همکاران نماینده در حال بررسی و جمع‌آوری امضا برای طرحی به نام واردات خودرو بدون انتقال ارز هستند، گفت: براساس این طرح، ایرانیان مقیم خارج از کشور و یا ایرانیان دارای سپرده در خارج در ازای واردات هر دستگاه خودرو به دولت رقم مشخصی را پرداخت می‌کنند. وی افزود: برای واردات هر دستگاه خودروهای خارجی بین دو تا چهار میلیارد تومان حقوق گمرکی در نظر گرفته شده است. در این طرح تمام ملاحظات و جوانب در نظر گرفته شده و این واردات با دو هدف ابتدا ایجاد رقابت با صنعت خودروسازی داخلی و کیفی سازی و دیگر توسعه خطوط ریلی کشور انجام می‌شود.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: افراد دارای امکان واردات خودرو با پرداخت حقوق گمرکی یک رقابت صحیح را در بخش خودروی کشور ایجاد می‌کنند و این گونه کیفیت ناوگان حمل و نقل کشور بهبود پیدا کرده و از بروز بسیاری از تصادفات جلوگیری خواهد شد و امنیت سفرها بیشتر می شود و خودروهای با آپشن بهتر در اختیار مردم قرار می گیرند. از سوی دیگر صنعت خودرو داخلی کیفیت را افزایش داده و برای قشرهای متوسط خودرو با کیفیت تولید می‌کند. میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه این واردات خودرو درآمد خوبی را برای دولت به دنبال خواهد داشت،‌ افزود: ۵۰ درصد منابع حاصل از واردات خودرو طبق این طرح برای توسعه خطوط ریلی در نظر گرفته شده است. بر اساس برنامه ششم باید خطوط ریلی حداقل ۱۱ هزار کیلومتر توسعه و به ۲۵ هزار کیلومتر می‌رسید، اما اکنون ۱۴ هزار کیلومتر خطوط ریلی ایجاد شده است.
جزئیات طرح جدید مجلسی‌ها برای واردات خودرو از طریق ایرانیان مقیم خارج/ پیشنهاد تهاتر برنج پاکستان با نفت ایران/ هشدار معاون فنی گمرک: هزاران تن برنج وارداتی در معرض نابودی/ آغاز خرید برق از مردم در این کشور
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: ۵۰ درصد دیگر منابع درآمدی این طرح برای جبران کسری بودجه در نظر گرفته شده است که بستگی به میزان مجوز ارائه شده برای واردات خودرو دارد. بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار خودرو در بازار ظرفیت واردات وجود دارد و ایرانیان مقیم خارج و یا ایرانیان دارای سرمایه خارج از کشور می‌توانند خودرو وارد کنند. وی اظهار کرد: از سوی دیگر، اکنون حدود ۴ هزار خودرو در گمرکات کشور وجود دارد که حقوق گمرکی خود را نیز پرداخت کرده اند و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت دارند. تمامی خودرو‌ها غیر از بخشی که شورای عالی اقتصاد ورود آن‌ها را ممنوع کرده و با توجه به ضوابط می‌توانند به کشور وارد شوند. این طرح در حال نهایی شدن است و بعد از آن به هیات رئیسه مجلس ارسال خواهد شد. /خانه ملت
 

قیمت خودروی خارجی در ایران ۸ برابر قیمت واقعی است

سیدجواد حسینی کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در برنامه «تهران ۲۰»، درباره قیمت خودرو، گفت: اکنون خودروسازان هر گونه که دلشان می‌خواهند با مردم رفتار می‌کنند. حدود ۵۵۰ هزار تن از بخش قطعه سازی و ۱۵۰ هزار تن نیز از بخش خودروسازی نان بر سر سفره خانواده‌هایشان می‌برند. اما خودرویی که الان تولید می‌شود، در تراز جمهوری اسلامی ایران نیست. به طوری که بعد از چهل سال هنوز در تامین قطعات مشکل داریم. نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ایران، خودرو کالایی سرمایه‌ای شده است، ادامه داد: در همه جای دنیا خودرو یک کالای مصرفی است و تنها در ایران کالای سرمایه‌ای است. باید توجه داشته باشیم انحصار، مانع از رشد تولید خودرو شده است. ما نیاز به تولید خودروی ارزان قیمت، رقابت پذیر و صادرات محور هستیم، اما این هدف تاکنون محقق نشده که یکی از دلایل مهم آن همین انحصار است.
 
جزئیات طرح جدید مجلسی‌ها برای واردات خودرو از طریق ایرانیان مقیم خارج/ پیشنهاد تهاتر برنج پاکستان با نفت ایران/ هشدار معاون فنی گمرک: هزاران تن برنج وارداتی در معرض نابودی/ آغاز خرید برق از مردم در این کشور
 
حسینی کیا با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی در حال حاضر نیازمند سرمایه در گردش است، ادامه داد: انحصار از کیفیت لازم کاسته و بر قیمت افزوده است، در نتیجه هم خودروساز نگران است و هم مردم از خودرویی که با مبلغ گران به دستشان می رسد و متناسب با توقعاتشان نیست ناراضی اند. بنابراین باید هم از صنعت خودروسازی حمایت و هم به صورت  پلکانی واردات خودرو آزاد شود. وی گفت: در طرح ساماندهی بازار خودرو به چهار عامل کلیدی توجه دارد؛ عامل اول صادرات خودرو، دوم قطعات، مبحث سوم خدمات فنی و نکته چهارم هم ارز موردنیاز واردات است که منشا آن باید مشخص باشد. حسینی کیا مطرح کرد: اگر واردات زیاد شود و بتواند میزان عرضه و تقاضا را جواب دهد، انحصار به وجود آمده شکسته می شود و خودروساز هم به دنبال ارتقای کیفیت خودروهایش می رود. در حال حاضر قیمت خودروی خارجی در ایران، هشت برابر واقعی آن است. در حالی که اگر این پروسه طی شود، نقدینگی از خودرو به سمت دیگری می رود. طرح مجلس هم طرح هوشمندی است که نقدینگی را از بازار دلالی خودرو بیرون می برد.
 

گرانی لاستیک سبب شده برخی کامیونداران لاستیک تاریخ گذشته بخرند

احمد کریمی، دبیر کانون سراسری کامیونداران درباره خرید لاستیک تاریخ مصرف گذشته از سوی کامیون داران گفت: به دلیل افزایش نرخ لاستیک در روزهای اخیر، کامیونداران مجبور به خرید لاستیک‌های تاریخ مصرف گذشته شده اند. وی ادامه داد: لاستیک‌هایی که وارد گمرک شده، ولی به دلیل مشکلات تأمین ارز، تاریخ مصرف آنها به اتمام رسیده است به مبدأ وارداتی که معمولاً اربیل عراق است، برگشت داده شده و دوباره از طرق غیررسمی وارد کشور می‌شود. بعد از اعلام انجمن تایر مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی قیمت لاستیک و ممانعت آن از سوی سازمان حمایت، این اعلام افزایش تأثیر خود را در بازار گذاشت و قیمت لاستیک افزایش یافته است.

جزئیات طرح جدید مجلسی‌ها برای واردات خودرو از طریق ایرانیان مقیم خارج/ پیشنهاد تهاتر برنج پاکستان با نفت ایران/ هشدار معاون فنی گمرک: هزاران تن برنج وارداتی در معرض نابودی/ آغاز خرید برق از مردم در این کشور

دبیر کانون سراسری کامیونداران گفت: حتی برخی تولید کنندگان داخلی لاستیک محصول خود را در سامانه کالا قرار داده و بلافاصله به فروشنده‌ها می‌گویند که از سامانه خرید کنند و با قیمت بالاتر در بازار به فروش برسانند. فعال صنفی صنعت حمل و نقل یادآور شد: زمانی که فروش لاستیک به صورت حواله‌ای و در سامانه سازمان راهداری با نرخ ارز ترجیحی عرضه می‌شد، بازار به تعادل رسیده است؛ اما بعد از آنکه ارز لاستیک از ۴۲۰۰ تومانی به نیمایی تغییر کرد و فعالیت سامانه فروش لاستیک سازمان راهداری متوقف شد، قیمت لاستیک افزایش ناگهانی پیدا کرد. در حال حاضر لاستیک با برندهای چینی، کره‌ای، ژاپنی، اروپایی و تایلندی در بازار وجود دارد که دامنه قیمت متنوعی دارند، ولی پرمصرف‌ترین آنها لاستیک‌های چینی هستند که جفتی ۱۶ میلیون تومان به فروش می رسند، در حالی که قیمت لاستیک تاریخ مصرف گذشته همین تایرهای چینی با حدود ۲ میلیون ارزان‌تر عرضه می‌شود. به گفته این فعال صنعت حمل و نقل، لاستیک‌های تولید داخل بعد از اعلام افزایش ۴۰ درصدی به ۱۱ میلیون در بازار برای هر جفت رسیده است. این اعلام افزایش قیمت، کار خود را کرد و لاستیک تولید داخل گران شد. /مهر

آمار وزارت جهاد از صادرات خاویار غلط است

سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: صادرات خاویار در سال ۹۹، دوهزار و ۲۸۲ کیلوگرم به ارزش یک میلیون و ۸۵ هزار و ۶۷۴ دلار بوده است و آمار اعلامی توسط یکی از مدیران وزارت جهاد کشاورزی، آمار دقیقی نبوده و فاصله زیادی با واقعیت دارد. لطیفی ضمن تاکید بر دقت در ارائه آمار توسط مدیران کشور گفت: ارائه آمار دقیق می‌تواند در بررسی واقعیت‌های میدانی و برنامه ریزی صحیح در مسیر رونق اقتصادی کشور مؤثر باشد. سخنگوی گمرک در ادامه افزود: در سال ۹۹، امارات متحده عربی با خرید ۵۶۰ کیلوگرم خاویار، آلمان ۲۲۰ کیلوگرم، ژاپن ۲۰۲ کیلوگرم، بلژیک ۲۰۱ کیلوگرم و اسپانیا ۱۹۹ کیلوگرم، پنج مقصد اول صادرات خاویار ایرانی بودند.

پیشنهاد تهاتر برنج پاکستان با نفت ایران

«عبدالرزاق داود » مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری (سرپرست وزارتخانه بازرگانی پاکستان) در دیدار با  ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، گفت: اکنون روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان هیچ مناسبتی با پیشینه روابط این دو کشور ندارد و امیدواریم بتوانیم این شرایط را تغییر دهیم. وی افزود: در این منطقه نیازمند یک اتصال و ارتباط بین کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان و تاجیکستان است که در این روند، ایران و پاکستان مهمترین کشورها هستند، بدون ایران این ارتباط به ظرفیت نهایی نخواهد رسید. داود ادامه داد: هر گونه بهبود همکاری تجاری و اقتصادی با ایران بسیار مهم است و حجم تجارت این دو کشور به خصوص در حوزه کشاورزی باید گسترش یابد.

جزئیات طرح جدید مجلسی‌ها برای واردات خودرو از طریق ایرانیان مقیم خارج/ پیشنهاد تهاتر برنج پاکستان با نفت ایران/ هشدار معاون فنی گمرک: هزاران تن برنج وارداتی در معرض نابودی/ آغاز خرید برق از مردم در این کشور

وی با اشاره به ظرفیت تهاتر در دو کشور گفت: پاکستان دارای برنج و ایران دارای نفت و پتروشیمی است که می توانیم این کالاها را با هم تهاتر کنیم. مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری تصریح کرد: ما به شرایط تحریمی ایران واقف هستیم و به دنبال یک ساز و کار برای ایجاد ارتباط موثر و مفید با ایران هستیم. به همین دلیل پیشنهاد تهاتر را مطرح می کنیم. وی افزود: ما امکان صادرات محصولاتی همچون کینوا، انبه و مرکبات به ایران را داریم و امیدواریم مشکلات موجود برای تبادلات تجاری در سایه روابط با ایران مرتفع شود.

هشدار معاون فنی گمرک: هزاران تن برنج وارداتی در معرض فساد یا نابودی

مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی و گمرکی گمرک ایران در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر درباره بلاتکلیفی ۱۵ هزار تن برنج وارداتی در انبارهای بنادر و گمرکات اظهار کرد: ممنوعیت فصلی واردات برنج در ابتدای مرداد ماه سال جاری آغاز و گمرک مکلف شد از ترخیص هر گونه برنج خودداری کند. محموله‌هایی هم داشتیم که قبل از اعلام ممنوعیت فصلی برنج وارد گمرکات و بنادر کشور شده بودند و با مصوبه‌ای که از ستاد تنظیم بازار اخذ کردیم، توانستیم ۱۵ هزار تن برنج را با استفاده از این مصوبه ترخیص کنیم.

جزئیات طرح جدید مجلسی‌ها برای واردات خودرو از طریق ایرانیان مقیم خارج/ پیشنهاد تهاتر برنج پاکستان با نفت ایران/ هشدار معاون فنی گمرک: هزاران تن برنج وارداتی در معرض نابودی/ آغاز خرید برق از مردم در این کشور

معاون فنی و گمرکی گمرک ایران افزود: ۷۰۰ هزار تن برنج نیز قبل از آن و تا آغاز زمان ممنوعیت فصلی برنج ترخیص شده بود. در حال حاضر نیز دو دسته برنج در بنادر و گمرکات داریم، نوع اول، برنج‌هایی هستند که قبل از ممنوعیت فصلی وارد گمرک شده اند که تا هشت ماه است در بنادر مانده اند؛ گمرک ایران نیز با استفاده از مصوبه ترخیص ۹۰ درصدی کالاهای اساسی، بخش زیادی از آنها را ترخیص کرده بود که الان ۱۰ درصد تتمه برنج‌ها و کالاهایی هستند که قبل از ابلاغ ممنوعیت واردات برنج، دپو شده اند. مجموع این ۱۰ درصدی‌های باقی مانده به ۱۵ هزار تن می‌رسد؛ گمرک به وزارت جهاد موضوع را اعلام و درخواست کرده که به دلیل شرایط جوی گمرک‌های بنادر شهید رجایی و شهید بهشتی چابهار، بلافاصله در این خصوص تصمیم عاجلی اتخاذ و ابلاغ کند. ارونقی گفت: دسته دوم برنج‌های مانده در گمرکات و بنادر به برنج‌هایی برمی گردد که بعد از ابلاغ ممنوعیت فصلی واردات برنج وارد گمرکات شده اند و میزان آن، ۸۵ هزار تن است؛ ۱۶ روز بیشتر تا پایان ممنوعیت فصلی واردات برنج باقی نمانده و بعد از آن باید بلافاصله نسبت به ترخیص آنها اقدام کند. وی خاطرنشان کرد: به طور کلی نزدیک به ۱۰۰ هزار تن در گمرکات و بنادر کشور داریم که منتظر ترخیص هستند؛ تأکید گمرک عمدتاً بر ۱۵ هزار تن باقی مانده از قبل از ممنوعیت فصلی واردات برنج است تا دچار فساد یا نابودی یا ترخیص بیش از حد نشوند و ترخیص آنها از گمرک سریع‌تر عملیاتی شود.

قیمت رب گوجه همچنان بر مدار صعود

اخیرا افزایش قیمت رب گوجه خبرساز شد و دبیر سندیکای صنایع کنسرو افزایش قیمت مواد اولیه، بسته‌بندی و سایر ملزومات تولید و فرارسیدن پایان فصل گوجه فرنگی را از دلایل این افزایش قیمت عنوان کرد. قیمت رب گوجه در زمان مشابه سال قبل بیش از ۲۰ هزار تومان، اوایل امسال حدود ۳۵ هزار تومان و تا دو هفته پیش ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان بود. اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد، قیمت این محصول حالا به ۴۷ هزار تومان هم رسیده است. گفتنی است این محصول مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست و در بازار تعیین می‌شود. همچنین سامانه ۱۲۴ زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت که طبق اعلام مسئولان باید برای رصد روزانه قیمت استفاده شود، از بازار بسیار عقب‌تر است، چون محدوده قیمت هر قوطی ۸۰۰ گرمی رب گوجه را ۱۴ هزار و ۹۰۰ تا ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده است.

تاکنون مجوزی برای ارتقای موسسه اعتباری ملل صادر نشده است

بانک مرکزی اعلام کرد تاکنون مجوزی مبنی بر ارتقای مؤسسه اعتباری غيربانكی ملل به بانک صادر نکرده و صرفا با رسیدگی به درخواست این مؤسسه برای ارتقا موافقت کرده است.

آغاز خرید برق از مردم در این کشور

دولت ازبکستان نخستین قرارداد خرید برق از خانه هایی که مجهز به پنلهای خورشیدی هستند را آغاز کرد. به گزارش ایسنا، این جمهوری شوروی سابق برق وارد می کند و سرمایه گذاری سنگینی در تجدیدپذیرها برای افزایش تولید داخلی انجام داده است. همچنین مذاکراتی با روسیه برای ساخت نیروگاه برق هسته ای داشته است. وزارت نیروی ازبکستان اعلام کرد خانه ای که در تاشکند - پایتخت ازبکستان- نخستین قرارداد برای فروش نیرو به شبکه برق این کشور را امضا کرد ۳۰۰ سُوم ازبکستان (۰.۰۲۸ دلار) به ازای هر کیلووات ساعت دریافت خواهد کرد که تقریبا مشابه پولی است که برای برق مصرفی پرداخت می کند؛ با این حال قیمت بر اساس موقعیت متفاوت است.

جزئیات طرح جدید مجلسی‌ها برای واردات خودرو از طریق ایرانیان مقیم خارج/ پیشنهاد تهاتر برنج پاکستان با نفت ایران/ هشدار معاون فنی گمرک: هزاران تن برنج وارداتی در معرض نابودی/ آغاز خرید برق از مردم در این کشور

رستم یودگروف کارآفرین ۴۳ ساله که این قرارداد را امضا کرده است، اظهار کرد: برنامه وی در ابتدا داشتن برق پشتیبان برای خانواده اش در صورت وقوع خاموشی بود که در سال ۲۰۱۹ در زمان بازسازی خانه اش متداول بود. وی سال گذشته ۴۰ پنل خورشیدی به ظرفیت شش کیلووات و یک دستگاه جمع آوری خورشیدی نصب کرد که آب را گرم می کند و اجازه داده است مصرف گاز این خانواده ۳۰ درصد کاهش پیدا کند. اما فراهم کننده تجهیزات به وی توصیه کرد به شبکه نیرو وصل شود و نیروی مازاد را بفروشد تا هزینه هایی که وی در ساعات اوج و در هنگام ناکافی بودن تولید پنل های خورشیدی متحمل می شود، جبران شود. یودگروف گفت: هنگام روز ما حداقل برق را مصرف می کنیم. اکنون فروش برق را آغاز کردم اما با این کار از راحتی که هدف اولیه من بود، صرفنظر کردم.

بر اساس گزارش رویترز، وی ۵۰ میلیون سُوم (حدود ۵۰۰۰ دلار) برای خرید و نصب تجهیزات هزینه کرده و تحت یک برنامه دولتی دیگر برای جبران بخشی از این هزینه ها درخواست کرده است که به سه میلیون سُوم محدود می شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۱
عجب عاقبت به شری شدیم که نفت بدیم برنج بو گندوی پاکستانی وارد کنیم لابد باید جشن و شادمانی هم برپا کنیم. هی روزگار ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
چه شده که شمابرنج پاکستانی رابوگندو لقب داده ایدشایدهم معنی بوگندوراخوب نمیدانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
اقتداررررر
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
من شش ماهه کانادا زندگی میکنم بلافاصله بعداز ورودم تویوتای کرولای زیبا و مدرن ۲۰۲۱ را خریدم از دم قسط ماهی ۲۳۰ دلار که قیمت نقدش حتی بااحتساب دلار ازاد کانادا کمتر از ۵۰۰ میلیون درمیاد حالا حساب کنید بااین پول چه ماشینی میتونید توایران بخرید!!! حقیقتا مردم مطلومی هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
بر طبل شادانه بکوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
من هم سال 2116 یه تویوتا کرولای خلیجی از دبی وارد کردم به قیمت حدود 55میلیون و پلاک منطقه اروند.تاهمین الانه فقط بنزین زدم و روغنشو تعویض کردم متاسفم برای وضعیت خودرو های داخلی
دمپایی پاره بیار اسباب بازی ببر !!
چرا با یک قرار داد بلند مدت با پاکستان خرید برنج چند سال را تضمین شده از خارج وارد نمی کنیم و فشار بر منابع آبی استان های فارس و اصفهان و خوزستان و ... را کاهش نمی دهیم
پاکستان دارای برنج و ایران دارای نفت و پتروشیمی است که می توانیم این کالاها را با هم تهاتر کنیم.
متاسفم برای مسئولین محترم که ایران را برگرداندن به عصر حجر و پارینه سنگی که به دلیل نبود پول تجارت کالا به کالا بود
با این مالیاتی که برای ورود خودرو گذاشته‌اند یعنی هر خودرو حداقل چهار میلیارد تومن قیمتش میشه....باز هم به سود سرمایه دارا و طبقه مرفه....پس چه زمانی ادمای معمولی میتوانند یک ماشین نسبتا خوب خارجی بخرند؟ چرا برای اکثریت جامعه یه فکری نمیکنند؟ من یک پژو ۱۹۸۲ دارم و فکر کنم تا اخر عمرم باید همینو سوار بشم تازه اگه مجبور نشم بفروشمش چون دیگه واقعا از پس هزینه ها بر نمیام.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
برادر مشگل مردم ما این است که حد و اندازه خودشان را در دنیای امروز نمی دانند در پاسخ شما میگم هر وقت همه بزرگسالان هندوستان و بنگلادش توان خرید خودرو را پیدا کردند کسی در سطح شما هم سوار خودروی ژاپنی و المانی می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
چرا مارو با هند و بنگلادش قیاس میکنی چرا با قطر و کویت وامارات قیاس نمیکنی.عمان چی از ما بیشتر داره که من نیسان پاترول 2118 پلاک عمان روی توی سافاری دبی دیدم با 4 تا جوون عمانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
رضا ۲۲:۰۶
منظورت از حد و اندازه چیست؟ مگر با رعیت صحبت میکنی؟ کشور ما غنی از منابع انرژی و معادن است حق ماست که خوب زندگی کنیم . در ضمن در دیگر کشور ها خودرو با اقساط ۵ ساله فروخته میشود با ماهی ۲۰۰ ۳۰۰ دلار در حالی که حداقل دستمزد ساعتی ۱۵ دلار است یعنی خودروی خوب برای همه .
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
اقایان دنبال کسب درامدند تا حل مشکل مردم
حقوق گمرکی برای هر خودرو دو تا چهار میلیارد تومان؟
تامین کسری بودجه به چه قیمتی؟
این نماینده های مجلس دغدغه دیگری به جز واردات خودرو ندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
بعضی آقازاده ها چشم دوخته اند
بابا این مافیای خودرو مگه میزاره تا پراید یک میلیارد نشه ول کن نیست یک میلیارد هم برسه میگن ما داریم ضرر می کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
خيلي خيلي جالب است. در دبستانها مگر ياد نميدهند كه 8 برابر يعني چند تا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ در بازهارهاي جهانمي خودرو سدان زير 15000 دلار وجود ندارد يعن ي450 ميليون تومان. همني خودرو در تهارن 900 تومان است. يادم ميايد در دبستان بهما تقسيم ياد داده بودند. نميدونم چي بگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
متريال ايراني گرانتر از مشابه خارجي است مردم توقع چه دارند. اميدوارم صنايع تعطيل شوند تا امثال شماها يا با خودروهاي چند ميلياردي تردد كنيد و يا پياده منتظر ميني بوس اتوبوس باشيد.
وی افزود: برای واردات هر دستگاه خودروهای خارجی بین دو تا چهار میلیارد تومان حقوق گمرکی در نظر گرفته شده است.
حالتون خوبه؟
چه خودروی می خواهید وارد کنید که حقوق گمرکی بین 2 تا 4 میلیارد هست ؟پس این خودروها واسیه خودتون می خواهید وارد کنید نه مردم عادی.اصلا وارد نکنید ببینم کی ناراحت میشه.می خواهید ب ام و ،پورشه و خودرو های آنچنانی وارد کنید به ماشیهای ارزان قیمت راضی نیستید
(جزئیات طرح جدید مجلسی ها برای واردات خودرو از طریق ایرانیان مقیم خارج)

اقایان نمایندگان انقلابی که بنا دارید با این کار تحریمها را دور بزنند

ایا کسانی که بناست خودرو وارد کند بغیر از بفکر سود کلان خود در این باره که هستند قطعا

ایا

بفکر ملت مصیبت زده و رنج کشیده هم هستند که خودروئی وارد کنند که هزینه وبهای تمام شده ان قابل دسترسی و خرید برای این ملت زجرکشیده باشند

یا خیر محصولات وارداتی انان فقط برای قشر بالا نشینی هست
که شبها با ماشینهای لوکس شان در خیابان ها عشق و حال کنند و به ریش ملت بخنند

ایا اینگونه مجلس بدنبال

رفاه مردم هست

بنام مردم به کام ثروتمندان

بعدبا شعارها و ادعاهایتان گوش فلک راه کر کرده اید
تهاتر ازاوایل دهه 90 زمان محمود اغازشد.به عبارت ساده تر برگشتیم به دوران قبل اختراع پول .تخم مرغ میدهیم نخودلوبیا میگیریم..ازترکیه وامارات وهندو صدالبته روسیه وچین بگیرید تا قاچاقچیان بین المللی ازتحریمهای ما نون میخورند.الان پاکستان زپرتی هم اضافه شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
نه اینکه بخواهیم دفاع ازپاکسنان زپرتی شما بکنیم شمابدورخودت نگاه کن ببین ارزش پولت دردنیا چقدراست صنایع ماآیادردنیا چقدرخریدار دارد آسایش ودرآمد سرانه مردممان چقدراست وبعداًبگوپاکستان زپرتی متاسفانه ماتنها چیز باارزشی که برای صادرات داریم نفت وگازاست که آنهم تحریم هستیم ولی انکشورزپرتی کت وشلوار ولباس به پیشرفته تریین کشورها صادرمیکند برنجش راشما درفروشگاه های زنجیره ای اروپا وامریکا میتوانید تهیه کنید وازهمه مهمترکشوردوست وهمکیشمان است وباهمه دنیا درارتباط است لطفا ًبی مطالعه و کتره ای صحبت نفرمائید که ازارزش شما کاسته شوددرضمن اهالی پاکستانی ها بما وسایرهمکیشانشان بسیارعلاقمندهستند
سلام. با در نظر گرفتن 2 تا4 میلیارد تومن حقوق گمرکی برای هر خودرو خارجی نه تنها رقابتی بین خودروسازان داخلی ایجاد نمیکند بلکه باعث میشود خودروساز داخلی هر بنجلی را به اسم خودرو به مردم بینواب فروشند . چون مردم عادی هیچ وقت توان خرید خودرو خارجی را نخواهند داشت حتی پول گمرکی را هم نمیتوان پرداخت چه برسه به اینکه قیمت خودرو هم به حق گمرکی اضافه بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
مردم ايران كه توان خريد قطعات اوريجينال را ندارند چطور ميخواهند خودرو خارجي سوار شوند. يك چيزي توقع كنيد كه از پس آن بر بياييد. صاحبان خودروهاي خارجي اغلب دنبال نمونه قطعات داخلي هستند و جاي شكر دارد كه با اين همه تمسخر فرهنگي هنوز عده اي قطعه ساز داريم و با جهل مركب مبارزه ميكنند.
ظاهرا نمایندگان محترم از امکان کمک به هموطنان داخلی و مقیم ناامید شده و جهت ایفای مسئولیت خطیر خود در صدد کمک به هموطنان مقیم خارج میباشند. حالا که برای داخلی کاری نمیشه کرد خارجی رو بچسب.
این جمله را با دقت بخوانید
"برای واردات هر دستگاه خودروهای خارجی بین دو تا چهار میلیارد تومان حقوق گمرکی در نظر گرفته شده است، در این طرح تمام ملاحظات و جوانب در نظر گرفته شده و این واردات با دو هدف ابتدا ایجاد رقابت با صنعت خودروسازی داخلی و کیفی سازی و دیگر اینکه توسعه خطوط ریلی کشور انجام می‌شود"
2 تا 4 میلیارد عوارض گمرکی بگید نمی خواهید عموم جامعه ماشین خارجی سوار بشن و بعد با این قیمت قراره با کدام خودرو داخلی رقابت کنه؟
خرید پراید 150 میلیونی برای خیلی ها امکانپذبر نیست بهتر بگویم:دوستان دنبال کاسبی هستند تا رفاه مردم
برنج پاكستان در برابر نفت ايران؟!يعني به درجه اي از اقتدار رسيده ايم كه بايد طلاي سياه بدهيم و بجايش برنج پاكستانيبي كيفيت بگيريم و تازه خوشحال هم باشيم!؟!احسنت به اين كشور داري شما!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
اقتدار یعنی همین!!
در تهاتر نفت با هر کالایی بازنده ما خواهیم بود تمام کنید این افتضاح را کشور باید بتواند از هر کجا بصلاح است خرید کند چقدر مردم خسارت بدهند
بهترین زمان افزایش قیمت رب گوجه!
لابد کارخانجات در زمستان گوجه می خرند و رب درست می کنند!
مگر آن زمانی که فراوانی گوجه بود رب گوجه ارزان شد؟
صنایع رب گوجه متعلق به کیست؟ همیشه پرچمدار تورم بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
رب و گوجه و گوشت و حبوبات را ول كن . مسكن را ول كن. فقط قيمت خودرو را بچسب و حول بده تا مفت شود.
هرچه می کنند برای پولداران است. خسته نباشی حاجی .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
خوب پولداران پول دارن و خرج می کنن
بقیه که ...
اخبار رقت انگیز. ما حتی کره شمالی هم نیستیم.
این جناب میرتاج الدینی حالششان روبه راه است. مبلغ دو تا 4 میلیارد تومان گمرکی؟
ماشینی که دو تا چهار میلیارد حق گمرکی داره، خودش حتما شش میلیارد بالا میشه، با کدوم ماشین تولید داخل می تونه رقابت کنه.
برا رقابت باماشین داخلی ماشین زیر پونصد تومن باید وارد کرد
این نماینده ها به چی فکر می کنند
2 تا 4 میلیارد تومان حقوق گمری؟!!!!! احساس هم می کنید این روش باعث پیشرفت خودروسازی میشود؟!!! ارزانترین خودرو دنیا ساخت سایپا است با قیمت حدود 5 هزار دلار ! با کمتر از این نمیشه خودرو ساخت. درامد مردم پایین است! نیاز نیست خودرو ارزان تولید کنید شما درامد مردم را بالا ببرید تا ملت ایران سوار خودرو لوکس شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
مردمي كه نميتوانند خودرو 5000 دلاري سوار شوند ( البته ميتوانند) و قطعات ارزان ايراني بخرند با هي هي چه كساني انقدر هياهو ميكنند.
حالم از کشورایه همسایون بهم می خوره ...یه مشت مفت خور و فرصت طلب ..
جناب آقای تاج الدینی مگر چه خودروئی میخواهید وارد بشه که دو تا چهار میلیارد تومان حقوق گمرکی بگیرید .یک خودروی بنز صفر فول آپشن قدرت موتور 2500 کلا 1.5 یک و نیم میلیارد تومان در نمایشگاههای خارج قیمتش است. حالا چند درصد گمرک میخواهد پول به جیب بزنه بالای 100 درصد ؟ اولا ایرانیان مقیم فکر نکنم دست به چنین کاری بزنند و خودشون را درگیر امور گمرک و کار های اداری بکنندچون بدین خاطر مقیم خارج شده اند. دوم اینکه چه کسی یا این شرایط جاده ها و شرایط رانندگی در ایران و بیمه ها بخواهد یک خودروی بالای سه چهار میلاردی سوار بشه. شاید آقا زاده ولی مردم عادی فکر نکنم.
بنظر من تا زمانی که حقوق کمرگی و عوارض خودرو به زیر 20 درصد نرسد واردات خودرو جز برای یک عده برای مردم عادی هیچ فابده ای نداره و باعث میشه خودرو مثل همیشه یک محل سرمایه گذاری باشه نه مصرفی. فعلا بهتر است کیفیت خودروی داخلی را بهتر کنید و قیمتش را پائین بیاورید یا در همین حد نگه دارید.
تهاترنفت ایران بابرنج پاکستانی یاهمان نفت دربرابرغذا...واقعاچقدرمقتدریم!!
برق تجدید پذیر اصلا صرفه ندارد
تا وقتی خودرو سود خوبی براتون داره هیچ وقت ارزون نمیشه و نه تنها ارزون نمیشه بلکه مثل همین الان پنج برابر قیمت جهانی به مردم بدبخت ایران میفروشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
سواد داريد قربان. سرچ كنيد اگر خودرو ژاپني آلماني كره اي زير 15000 دلار يافتيد جايزه داريد. سدان معمولي منظروم ميباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
۱۸:۰۲
شما که زیر همه نظرات کامنت میگذارید ۱۵ هزار دلار میشه ۴۵۰ میلیون یعنی ارزان تر از دنا . وقتی این خودرو وارد شود دیگر کسی دنا نمیخرد در نتیجه قیمت افت میکند و در نتیجه قیمت ماشین های داخلی دیگر هم افت میکند تا فاصله اش را با دنا حفظ کند . یک مثال ساده زدم باشد که بفهمی
جناب میر تاج الدینی ، ایا مطمین هستید؟
که واردات خودرو از خارج در حالیکه برای هر دستگاه ان ۲ تا ۴ میلیارد تومان باید عوارض بدهند

برای رقابت با تولید کنندگان خودرو داخلی است !!!!!!؟؟؟؟

واقعا حالتون خوب است ،؟
مردم را چه فرض کرده اید ،؟

واردات خودرو زمانی قابل رقابت است
که خودرو های ۵ تا ۸ هزار دلاری با کیفیت وارد کنند

نه خودرو های چندین میلیارد تومانی برای از ما بهتران !!!!!
خبر "هزاران تن برنج وارداتی در معرض فساد یا نابودی" رو در كنار خبر " تهاتر نفت با برنج پاكستان در قالب نفت در برابر غذا " منتشر كردين ، اول اون 15 هزار تن برنج در حال فساد رو تعيين تكليف كنين بعد دنبال تهاتر نفت با برنج باشين . چرا بايد هر ساله شاهد پخش اخبار در مورد فساد و از بين رفتن هزاران تن مواد غذايي و غلات مانند برنج و ذرت در گمرك باشيم ؟ مگر اينها سرمايه ملي ايران نيستن؟ ميليونها نفر در كشور گرسنه هستن و ميليونها تن برنج و غلات ديگه تو گمرك داره از بين ميره ؟ مديران اين كشور دارن چكار مي كنن؟!!!!!!!!!!
با سلام واحترام
متاسفانه ، مافیای خودرو تاکنون اجازه نداده واردات خودرو آزاد شود، تا ازاین طریق قیمت ها کاهش یابد. امیدواریم نمایندگان کوتاه نیایند ودوباره تلاش کنند.
انشالله شکست خواهند خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
همين مافياي خودرو ساز داخلي مردم را صاحب خودرو كرده است. در روستاهايي كه مردم آب و برق ندارند خودرو دارند. در يخچالها از خالي است. دم دربها حتما خودرو هست. فرهنگ مردم ايران تاب راحتي را ندارد و آنچه راحت بدست مي آورد آشغال ميشمارد. همان بهتر كه تعطي شوند و ملت مايه دار باهرآنچه شايسته است حمل و ئنقل شوند
امروز تو مغازه دیدم سیب زرد و قرمز کیلویی ۲۰ تومن
بعد هزاران تن سیب کشاورزان دپو شده و خراب شد.
واقعا مسخره نیست؟؟؟
حدود ۵۵۰ هزار تن از بخش قطعه سازی و ۱۵۰ هزار تن نیز از بخش خودروسازی نان بر سر سفره خانواده‌هایشان می‌برند؟؟؟؟؟
اگر مصرف کنند و خریداران از این خودروها و قطعات بی کیفیت ناراضی باشند ایا این نون حلال است یا خیر !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
شما چكار ميكنيد و كرديد براي اين مردم. ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
۱۷:۱۸
ببخشید من نمیدونستم وزیری نماینده ای چیزی هستم الان که شما گفتید متوجه شدم . ممنون
زحمت کشیدید که
برای هر خودرو ۲ تا ۴ میلیارد حق گمرک بدهند که باز هم قیمتش زیاد میشود .
الان خودرو داریم ۱۷ هزار دلار میشه حدودا ۴۰۰ میلیون
با ۲ میلیارد حق گمرکی میشه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون
گرون تر از قبل هم میشه .
دوتاچهارمیلیاردتومان فقط سودبازرگانی وعوارض گمرکی که دولت ازهراتومبیل میگیرد حالا قیمت دلارراهم حساب کنید یعنی
قیمتی که خریداربایداتومبیل رابخردوبه ایران بیاورد ببینید قیمت اتومبیل خارجی چه رقمی خواهد شدوافزایش قیمت ارزکه باین طرح پدیدخواهدآمدرابه آن اضافه کنید آنوقت قیمت یک انومبیل خارجی درمیآید که واقعاًهیچکس بجزجندنفرخاص خاص قادربه خرید آن نخواهدبود ...
نمایندگان محترم اگربیشتر
بکارهائی بپردازندکه مشکلی ازمشکلات بگشایدبهتراست
تهاتر برنج با پاکستان کار خوبیست . چون آنها مسلمانند و میدانیم برنج به صورت شرعی کاشته شده. و نفت هم بصورت شرعی خارج
پاسخ ها
بنده خدا
| Germany |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
آره والله در عوض چیزی از ارزش هامون کم نمیشه خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
طنز با حالی بود
شکر خورده!
فروشنده و خریدار!
بی اعصابم حوصله ندارما!!!!!
واقعا راهی جز فرار نیست با این عاقبتی که مسئولین برای مردم رقم می زنن
احتمالا منظورش ۲ تا ۴ میلیارد ریال بوده نه تومان
یعنی هر ماشین بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان حق گمرکی
گمرک ماشین بین ۲ تا ۴ میلیارد؟ مردم را به علت سود یک عده خاص از رفاه و آرامش محروم کرده‌اید. اصلا ادامه این راه از نظر اقتصادی هم هیچ توجیهی نداره. ماشینهای جدید کم مصرف تر و امن‌تر هستند و با جایگزینی ماشینهای قدیمی میلیاردها صرفه جویی ارزی میشه.
واقعا باعث تاسف هست.
تابی روت نمیشه بنویسی نفت در برابر غذا اسمش را میگذاری تهاتر که مربوط به دوران نوسنگی است.
این طرح مجلس برای واردات ماشین فقط برای گرفتن مالیات و درامد دولت است و هیچ هیچ فایده ای ندارد و به فنا خواهد رفت چون شاید اندکی از افراد برای خودشان ماشین وارد کنند ولی باز هم داخلی ها هستند که توسط خارج نشینان ماشین وارد می کنند خوب همین الان هم دارند این کار را انجام می دهند بدون خارج نشینان و این یک تصمیم بی خاصیت بیش نیست.این تصمیمات به فنا است....تا ماشین با مالیات پایین ازاد نشود برای همگان فایده ای ندارد البته ان موقع تولیدات ماشین داخلی به فنا می روند چون کسی دیگر لگن نمی خرد.....
با این طرح عملا واردات خودرو محدود می‌شه به بنز و پورشه‌ی آقازاده‌ها.
برجام خفته اون‌وقت نفت در برابر برنج عزته؟
با سلام
یاد گذشته افتادم باز هم رانت به ایرانی های خارج نشین جدا این افکار از کجا میاد منم میرم خارج حالا که رانت به من میدهید انگار کشور با رانت زاده شده
وقتی یه کارمند و کارگرحقوق می گیرد میره لوازم می خره اگه صاحب کار در عوض پول به اندازه نیاز لوازم مورد نیاز داده بشه خوب پول کم بشه خوب ما نفت صادر می کنیم مقداری از آن به برنج و روغن و گوشت و قطعات ماشین می دهیم الان درعوض پول همان کالاها وارد میشن چه فرقی داره برای سبد معیشت مردم هیچ ایرادی ندارد
کشور را نابود کردید
سلام
هیچ ماشینی نیست که دویا 4 میلیارد تومان حقوقی گمرکی باشد بهترین ماشین 120 هزاردلار یعنی چی این عوارض من فکرمیکنم 200 تا 400 میلیون منطورشان بوده که این هم خیلی زیاد است اگربخواهند مردم عادی سوارماشین خوب سوارشوند
در کشورهای دیگر بهترین برند ماشین را با ماهی چندر غاز از دم قسط بهزمین مردمشان میفرئشند در این جا اگر بخواهی یک ماشین استاندارد سوار شوی باید هفت جد و ابادت را بفروشی
بهترین کار تهاتر کالا با کالا است لطفا مردم را از شر دلار خلاص کنید البته اگر سود حکومت در گرانی دلار نیست...
.این آقایان نماینده ها تازه از اول خط شروع کردند در مورد خرید خودرو برای مردم بدتر مشکل ایجاد کردند دغدغه مردم گرانی چند برابر خودروهای بی کیفیت است . که با این کار مجلس. بدتر خودرو گران میشود این کارشان یعنی چه. کدام کشور بهترین خودرو های دنیارا میگذارد تا از ایران خودرو بخرد . ازطرفی مردم چند سال باید انتظار بکشند شاید شرکتهای خودرو سازی چند دستگاه خودرو صادر کند ودربرابر آن خودرو خارجی وارد کنند. اکنون خانواده های متوسط وفقیر که خودرو ندارند وپیاده هستند توانای خرید خودرو با این گرانی را ندارند چکار کنند ؟ واقعا این کاره ها خنده داره. چون آقایان نماینده ها خودرو های حداقل دناپلاس دارند به فکر پیاده ها نیستند به همان منظور طرحی که دادند چندسال طول میکشد تازه اگر رانت خواری ویژه خواری نباشد خودروساز به فکر کیفیت خودرو باشد طرح جواب بدهد چند سال طول میکشد دلمان را به مجلس انقلابی خوش کرده بودیم
عامل اصلی اتلاف کالاها در گمرک سیستم معیوب و مدیران ناکارامد گمرک هستند.همچین فنی به گمرکات زدند که مردم ایران را رسما کولبر کرده اند
دارترین وارد دوره نفت در برابر غذای عراق در زمان صدام می شیم
مبارکه .
درحالیکه نان درسفره مردم بزور یافت میشود بخاطر این گرانیهای سرسام آور ،برنج در گمرکلت خراب وفاسد میشوند وبعداز خرابی حتما به رستوران‌ها و وووفروخته میشود چکار میکنید با نان مردم
نفت دربرابر برنج
نفت دربرابر آب
نفت دربرابر دسته بیل
نفت دربرابر خوراک دام وطیور
نفت دربرابر.........
فاسدشدن صدها هزارتن برنج ،گوشت، خوراک دام.................. درگمرکات کشور
بعد اعلام می کنیم ما اقتصاد مان را شرطی نمی کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بسیار عالی بااین روش وعده حذف دلار ازاقتصاد ایران هم محقق می گردد
همون برنامه نفت در برابر غذا. کلا اسمها رو عوض میکنیم همه چیز حل میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار