بازدید 9591

کاسپاروف: انسان از هوش مصنوعی خطرناک‌تر است

استادبزرگ شطرنج جهان انسان را بسیار خطرناک‌تر از هوش مصنوعی دانست.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶ 05 November 2021


به گزارش تابناک به نقل از فرانس۲۴؛ گری کاسپاروف استاد بزرگ سابق شطرنج از روسیه گفت: انسان تهدیدی به مراتب بدتر از هوش مصنوعی است.

نگرانی کاسپاروف از انسان به جای هوش مصنوعی در حالی است که او در سال ۱۹۹۰ و در یک مسابقه شطرنج از رایانه شرکت آی‌بی‌ام به نام آبی عمیق شکست خورد.

کاسپاروف در اجلاس هوش مصنوعی در پایتخت پرتغال گفت: چه خوشتان بیاید یا نیاید، ماشین در زندگی بشر هر روز بیشتر و بیشتر مداخله کرده و نقش ایفا می‌کند و این یک واقعیت خطرناک است؛ با این حال به نظر من، خطری که انسان برای انسانیت و جهان دارد به مراتب بیشتر از هوش مصنوعی است؛ هیچ مدرکی برای اینکه ماشین‌ها تهدیدی برای انسان هستند وجود ندارد؛ تهدید برای انسان از جانب ربات قاتل نیست از خود انسان است.

گری کاسپاروف که به دنیای سیاست وارد شده و از منتقدان جدی ولادیمیر پوتین است افزود: تهدید واقعی از سوی تمامیت‌خواهان، دیکتاتورها و تروریست‌ها است که فناوری را علیه انسان به کار می‌گیرند.

کاسپاروف که به خوشبینی بیش از حد به فناوری‌های نوین متهم شده در لابلای صحبت‌هایش به شبکه‌های اجتماعی نظیر گوگل و فیسبوک و خطراتی که برای همه به خصوص کودکان دارند نیز اشاره کرد و از گروه‌های حقوق بشری و دولت‌ها خواست سازوکار فعالیت اینگونه فناوری‌های اطلاعاتی را متعادل کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل