بازدید 14741

کشف فسیل انسان ۲۵۰ هزار ساله در آفریقای جنوبی

محققان توانستند بقایای فسیل یک انسان اولیه مربوط به ۲۵۰ هزار سال پیش را در آفریقای جنوبی کشف کنند.
کد خبر: ۱۰۸۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 05 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، فسیل انسانی متعلق به ۲۵۰ هزار سال پیش کشف شد.

این گزارش می افزاید بقایای فسیل یک انسان اولیه در غاری در آفریقای جنوبی مربوط به ۲۵۰ هزار سال پیش کشف شد که مربوط به یک کودک چهار یا شش ساله است.

این فسیل در عمق این غار پیدا شده است. پروفسور لی برگر (Lee Berger) دیرینه شناس در دانشگاه ویت واترسراند (Witwatersrand) درباره این کشف گفت: تنها این جمجمه کوچک که فک پایین ندارد، در آنجا قرار داشت و هیچ قسمتی دیگری از بدن وجود ندارد.

شاید یکی از بزرگترین راز‌هایی است که درباره این فسیل وجود دارد و من پاسخی برای آن ندارم. بر روی جمجمه که به یک کودک تعلق دارد فرورفتگی‌های عمیقی مشاهده می‌شود. ما باید آن را شستشو دهیم تا بتوانیم بیشتر مطالعه کنیم. این امکان وجود دارد که بخش‌های دیگر بدن وی را با کاووش بیشتر کشف کنیم.

وی افزود: این یک گونه کوچک غیرانسانی داری مغز است. این یک انسان نیست و شما نباید این را با یک کودک انسان اشتباه بگیرید. شما همچنین نباید آن را با گونه انسان‌های نخستین هومو نالدی (Homo naledi) اشتباه بگیرید. دلایل مرگ در هنگام کشف این فسیل‌ها باید به خوبی بررسی شود. شاید هم جمجمه از مکان دیگری به این نقطه منتقل شده باشد، که واقعا سطح قابل توجهی از توجه به مردگان را نشان می‌دهد. دکتر توبگو ماخوبلا (Tebogo Makhubela) زمین شناس هم در این رابطه گفت: من سن زمین شناسی این فسیل را تعیین کردم. دوره زمانی که این گونه در آن زندگی می‌کرده است مربوط به ۲۵۰ هزار سال پیش است، زیرا ما قدمت آن را در مقایسه با دوران همو نالدی استخراج می‌کنیم. ما همچنین قدمت غار را بررسی کرده ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی