در گفت‌وگو با کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه بررسی شد

بورس در هفته آینده چه خواهد شد؛ صف‌‌‌های فروش برچیده می‌شود؟

حسین مریدسادات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است: با توجه به بررسی ریسک‌های و عوامل تاثیرگذار بر بازار می‌توان هفته پیش روی را هفته‌ای متعادل و صعودی پیش بینی کرد که به لیدری گروه خودرویی و بانکی خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 05 November 2021

بورس در هفته آینده چه خواهد شد؟

در روز‌های ابتدایی هفته اخیر، انتقادات سهامداران به اوج خود رسید. آن‌ها معتقد بودند که این سقوط‌های پیاپی بازار به این معناست که بورس به حال خود رها شده و علیرغم وعده‌های داده شده توسط دولتی‌ها به منظور حمایت از بورس، کسی به این بازار توجهی ندارد.  

به گزارش بورس تابناک، با افزایش موج انتقادات از بازار سرمایه، سرانجام روز یکشنبه هفته گذشته، رئیسی رئیس جمهور، به مساله بورس واکنش نشان داد و پس از آن نیز محسن رضایی معاون اقتصادی از بهتر شدن شرایط بازار گفت.  

روز دوشنبه سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز در ساعت ۶ صبح در محل دفتر خود جلسه‌ای را به منظور بهبود شرایط بازار بورس برگزار کرد و در این جلسه سیگنال‌های مهمی به بازار سرمایه مخابره شد؛ از جمله این سیگنال‌ها می‌توان به تعیین تکلیف قیمت گذاری دستوری اشاره کرد. همین یک سیگنال کافی بود تا صف فروش سنگین خودرویی‌ها جمع و روز دوشنبه آن‌ها با صف‌های خرید سنگینی رو به رو شوند. این به صف خرید نشستن نماد‌های خودرویی، خود محرکی بود تا سایر سهام بازار دنباله رو آن‌ها در مسیر سبز شوند.  

هر چند در دو روز معاملاتی دوشنبه و سه شنبه شرایط و ویژگی‌های بازار از جمله خروج پول حقیقی و میزان ارزش معاملات با روز‌های قرمزپوشی تفاوت چندانی نداشت، در روز معاملاتی چهارشنبه در نهایت سبزپوشی بازار با ورود پول حقیقی، افزایش ارزش معاملات به سطح ۴ هزار میلیارد تومان و از همه مهمتر خروج پول از صندوق‌های قابل معامله با درآمد ثابت رو به رو شد.

در نهایت در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، شاخص کل بورس توانست با رشد ۰.۳۲ درصدی در مقایسه با چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ خود را به سطح یک میلیون و ۳۹۸ هزار و ۴۱۶ واحدی برساند.  

همچنین شاخص کل هموزن نیز در مقایسه با معاملات هفته گذشته اُفت ۰.۵۷ درصدی را تجربه کرد و بر روی سطح ۳۷۴ هزار و ۳۴۱ واحدی در هفته جاری به کار خود پایان داد.

در هفته منتهی به ۱۲ آبان ۱۴۰۰ سه صنعت شیرینی‌جات، خودرو و فعالیت‌های مرتبط با اوراق بیشترین بازدهی و سه صنعت نساجی، خرده فروشی به استثنای وسایل نقلیه موتوری و خدمات مهندسی کمترین بازدهی‌ها را داشتند.  

بورس در هفته آینده چه خواهد شد؟

حسین مریدسادات، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: برای بررسی بازار در هفته پیش روی، باید مولفه‌های تاثیرگذار بر بازار بورس را بررسی کنیم و سپس بر اساس درجه اهمیت به پیش بینی بازار بورس بپردازیم.

وی ادامه داد: اولین مولفه تاثیرگذار میزان ورود یا خروج پول حقیقی از بازار در هفته گذشته است؛ در هفته گذشته تنها در روز چهارشنبه حدود ١٠٠ میلیارد تومان ورود پول حقیقی به بازار را شاهد بودیم که با توجه به خروج پول در روز‌های گذشته می‌تواند نکته امیدوار کننده نسبت به شرایط کنونی بازار و حفظ تداوم روند صعودی بازار باشد.

از سوی دیگر، در روز چهارشنبه، شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم که نشان از این موضوع است خریداران از حالت تدافعی خارج شده و خود را مهیای ورود مجدد بازار و خرید سهام کرده اند، که می‌تواند بعنوان پالس مثبت برای ادامه دهنده روند صعودی بازار باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: اما نکته نگران کننده کم بودن مقدار ارزش معاملات بر روی تابلوی بازار است که با روند صعودی شاخص کل و شاخص کل هم وزن همخوانی ندارد! ارزش معاملات ٤٠٠٠ میلیارد تومانی برای تابلو و نقشه یک دست سبز پوش بازار، عددی کم و دور از ذهن است و می‌تواند یک پالس منفی در بازار باشد. از سوی دیگر توقیف بجای نفتکش توسط نیرو‌های مسلح می‌تواند به عنوان یک ریسک سیاسی و تاثیرگذار بر بازار بورس قلمداد شود.

مریدسادات ادامه داد: یکی از دلایل شروع روند صعودی بازار در هفته گذشته منع بازارگردان‌ها از فروش سهام تا اطلاع ثانوی بود که مصداق بارز دستکاری بازار و خارج کردن بازار از شرایط عرضه و تقاضاست و نکته نگران کننده مشخص شدن روزی است که این بازار گردان‌ها مجددا سودای فروش سهام را در سر داشته باشند که باز هم چرخه عرضه و تقاضا در بازار بهم خواهد خورد.

این فعال بازار سرمایه افزود: نکته نگران کننده دیگر شروع روند صعودی بازار پس از جلسه صبحگاهی مدیران سازمان و وزیر محترم اقتصاد در روز دوشنبه است که نشان از دستوری بودن روند صعودی بازار است که برای بازار می‌تواند ریسک سرمایه گذاری را بالا ببرد، زیرا بازار بدون توجیه بنیادی و صرفا بر مبنای یک جلسه روند نزولی را با روند صعودی جایگزین کرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: با توجه به بررسی ریسک‌ها و عوامل تاثیرگذار بر بازار، می‌توان هفته پیش روی را هفته‌ای متعادل و صعودی پیش بینی کرد که به لیدری گروه خودرویی و بانکی خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
پولی نداره کسی وارد بورس کنه بازارها قفل و فلجن گردش پولی نیست سقوط میکنه محدودیتهارو بردارین
دولت‌ آقای رئیسی‌باید‌ بازار بورس را در مسیر صحیح خودش هدایت بکند‌ و با جلب اعتماد سرمایه گذاران‌ خرد و کلا و هدایت این نقدینگی بسوی تولید‌ و اشتغالزایی‌ جلوی سیل بنیانکن‌ این پولهای سرگردان‌ را گرفته و از طرفی سود متعادلی هم نصیب‌ این خریداران‌ سهام‌ صنایع بکند .
به چه زبانی بگیم این بورس دیگه اون بورس سابقی که روزی ۵ درصد بی وقفه سود الکی میداد نخواهدشد ؟؟!!
با وجود رمز ارزها کی میاد تو بورس سرمایه گذاری کنه؟!!!
سهامداران بیچاره سوختند
دوران طلایی رشدهای بی دلیل و الکی روزانه ۵ درصدی خیلی وقته که تمام شده و دیگرهم تکرار نخواهدشد
بورس هفته اینده و ماه اینده هیچ اتفاق خواصی پدید نخواهد امد کسانی که که از بورس رفتند اشهد بورس را خواندن و کسانی که هنوز نرفتند اشهد خودشان را بخوانند.
فقط،هرروز خبر میزارن آقای کارشناس گفته چه می‌شود آخه پیشنهاد دادن یا نظر کارشناسان که دردی دوا نمیکنه همین برنامه فروش سهام که گذاشتن افرادی مثل من سی درصد اول فروش زدیم توچندمرحله یه میلیون دادن هنوز بلاتکلیف مانده امروز وفردا وگفتن کارت بانکی وگفتن وام خرید کالا وگفتن وام به سهام دار دوسال گذشته ویک حرف عمل نکردن بورسی که دوساله این عاقبتش بوده آنکه سرمایه گذار باشه حتمن نمیدونه که از پولش چطور استفاده کنه که وارد بورس میشه
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی