بازدید 5233

بازتاب راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در آسوشیتدپرس

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی درباره راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در ایران گزارش داد که هزاران ایرانی در سالروز تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۹۷۹ با حضور در خیابان‌های تهران، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند و پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸ 04 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آسوشیتدپرس نوشت که اگرچه مراسم ۱۳ آبان در سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا برگزار نشد، اما روز پنجشنبه شبکه تلویزیون ایران اعلام کرد که راهپیمایی‌ها در ۸۰۰ شهر ایران برگزار شده است.
این رسانه آمریکایی در بخشی از گزارش خود به سخنرانی سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یوم الله ۱۳ آبان روز ملی استکبار ستیزی که در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، اشاره کرد که ضمن انتقاد از آمریکا به عنوان یک کارخانه تولید کننده دیکتاتور و تجاوز‌های آمریکا در منطقه، گفت: فرزندان این ملت در مقابل هر قدرتی که بخواهد به منافع آن‌ها آسیبی بزند، شجاعانه با صلابت می‌ایستد.
این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش خود به از سرگیری مذاکرات وین اشاره کرد و نوشت که ایران و آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند که مذاکرات برجام در تاریخ ۲۹ نوامبر (۸ آذر) از سر گرفته خواهد شد.
آسوشیتد پرس همچنین در گزارش خود به ماجرای شکست تحقیرآمیز نیروی دریایی آمریکا در دریای عمان اشاره کرد و نوشت که روز چهارشنبه در آستانه چهل و دومین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی، مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک نفتکش با پرچم کشور ویتنام در خلیج عمان توسط جمهوری اسلامی ایران توقیف شده و هم اکنون در بندرعباس است.
از سوی دیگر رسانه‌های ایران گزارش داده اند که آمریکا در یک دزدی دریایی، یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.
همزمان دلاور مردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند. در ادامه نیرو‌های آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیرو‌های جان برکف سپاه ناکام ماندند. نیرو‌های آمریکایی مجددا با امکانات بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.
آسوشیتدپرس همچنین به بخشی از سخنان سرلشکر سلامی در این باره اشاره کرد که گفته است: آمریکایی‌ها در صحنه‌هایی از تروریست‌ها و در صحنه‌هایی دیگر از سارقان بین المللی نفت حمایت می‌کنند. آمریکا تلاش کرد نفت ایران را به سرقت ببرد. ما بر اساس سناریوی دقیق تشخیص دادیم که اگر این کشتی را تصرف کنیم، آن‌ها مداخله می‌کنند و این اتفاق پیش بینی شده بود.

این رسانه آمریکایی در توصیف راهپیمایی‌های امروز در تهران و دیگر شهر‌های ایران در گزارش خود آورده است که مردم ایران با تکان دادن پرچم‌ها و بالا بردن تصاویر سردار (شهید) قاسم سلیمانی فرمانده قدرتمندی که اوایل ژانویه ۲۰۲۰ در حمله پهپادی آمریکا در بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به شهادت رسید، در خیابان‌ها راهپیمایی می‌کردند.
آسوشیتدپرس نوشت که مردم ایران همچنین پرچم بزرگ آمریکا را که در خیابان‌ها بر روی زمین افتاده بود، لگدمال کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار