بازدید 6893

سازمان جهانی بهداشت واکسن کرونای هندی را تایید کرد

سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد که واکسن کرونای هندی"کواکسین" ساخت شرکت باهارات بیوتک را برای استفاده اضطراری تایید کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۲ 04 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "تارنمای سازمان جهانی بهداشت"، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این واکسن هندی استاندارد‌های این سازمان را دریافت کرده است.
گروه مشاوره فنی که توسط این سازمان تشکیل شده و متشکل از کارشناسان نظارتی از سراسر جهان است، اعلام کرد که "مزایای واکسن بسیار بیشتر از خطرات آن است" بنابراین اجازه استفاده از آن در سراسر جهان بلامانع است.
سازمان جهانی بهداشت افزود: اثربخشی دو دوز از واکسن کوواکسین در برابر هر شدت بیماری کرونا پس از گذشت دو هفته یا بیشتر حدود ۷۸ درصد است.
گروه مشاور استراتژیک سازمان جهانی بهداشت در زمینه ایمن‌سازی نیز این واکسن را بررسی کرده است. این گروه توصیه کرده که کواکسین در دو نوبت در فواصل چهار هفته‌ای تجویز شود و برای تمام گروه‌های سنی بالای ۱۸ سال مناسب است. با این حال داده‌های بررسی شده برای تعیین امن بودن این واکسن در طول بارداری کافی نبوده است.
سازمان جهانی بهداشت تاکنون هفت واکسن کرونا از جمله فایزر، مدرنا، استرازنکا، جانسون اند جانسون، سینوفارم، سینوواک و کواکسین را تایید کرده است.
بر پایه این گزارش، هند در ماه گذشته از مرز یک میلیارد واکسناسیون کرونا عبور کرد. در این کشور میلیون‌ها نفر واکسن کواکسین را تزریق کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی