بازدید 4207

مشاور دولت انگلیس: هنوز از بحران کرونا عبور نکرده‌ایم

معاون بالاترین مشاور پزشکی انگلیس تصویر نگرانی‌کننده‌ای از همه‌گیری کرونا در زمستان پیش‌روی این کشور ترسیم کرد و گفت: خیلی از مردم تصور می‌کنند که همه‌گیری کرونا به پایان رسیده است؛ اما من بر این باورم که هنوز ماه‌های دشواری در زمستان پیش‌رو داریم و از این بحران عبور نکرده‌ایم.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ 03 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، جاناتان ون‌تم در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضرورت دریافت واکسن ضد کرونا را برای مهار این ویروس تا قبل اینکه اوضاع تشدید شود، اقداماتی تعیین کننده دانست.

وی تلاش‌ها برای مقابله با این ویروس را به مسابقه فوتبالی تشبیه کرد و گفت که انگلیس در وقت اضافه نیمه نخست قرار دارد. ون‌تم با بیان اینکه هنوز چند ماه دیگر تا پایان همه‌گیری کرونا مانده است، ابراز امیدواری کرد که اوضاع تا بهار سال آینده بهتر شود.

این مقام پزشکی انگلیس با این حال ایام کریسمس را با توجه گردهمایی‌های خانوادگی «مشکل ساز» دانست و بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد. او با بیان اینکه آمار مراجعان کرونایی به بیمارستان‌ها کاهش یافته، اما نسبت به افزایش تلفات ناشی از این ویروس ابراز نگرانی کرد.

زمزمه بازگشت محدودیت‌های کرونایی در انگلیس اخیرا دوباره بالا گرفته است و دولت لندن در یک عقب نشینی آشکار هشدار داده که در صورت شیوع موج جدید کرونا و افزایش فشار‌ها بر مراکز بهداشتی این کشور، برخی از محدودیت‌هایی را که دو ماه پیش رفع کرد دوباره اعمال می‌کند.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس ماه پیش طرح جدید برنامه دولت را درباره مقابله با کرونا در فصل پائیز و زمستان به پارلمان ارائه کرد. او توضیح داد که دولت به عنوان بخشی از «طرح B» ممکن است استفاده از ماسک صورت، دورکاری و گواهی واکسن را اجباری کند.

وزیر بهداشت انگلیس اشاره‌ای به قرنطینه در طرح ۳۰ صفحه‌ای دولت نکرده و گفته است: در صورتی که اوضاع کرونا در کشور وخیم نشود نیازی به تشدید محدودیت‌ها نخواهد بود و «طرح A» که بر تداوم واکسیناسیون و مهار شیوع ویروس نظارت دارد پیگیری می‌شود. جاوید با این حال تصریح کرد که باید نسبت به نوسانات و تغییر اوضاع «هشیار» بود و دولت مسئول وظیفه دارد تا خود را برای هر احتمالی آماده کند.

در شبانه روز گذشته بالغ بر ۴۰ هزار نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند. طی یک هفته گذشته نیز قریب به ۸۰۰ نفر زندگی خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی