کانسلیم، راهکاری برای خروج از ضرر در بورس

یکی از راه‌های برون رفت از وضعیت موجود بازار بورس ایران، ارتقاء دانش معامله گری فعالین بازار بورس بر اساس تجربیات مکتوب به جا مانده از بزرگان جهانی این عرصه است. یکی از این تجربیات مکتوب، الگوی کانسلیم آقای ویلیام اونیل است که طی بررسی سهام شرکت‌های آمریکایی در بیش از ۴۰ سال به یک راهبرد و روش عملی در سرمایه‌گذاری رسیده است .
کد خبر: ۱۰۸۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 03 November 2021
کانسلیم، راهکاری برای خروج از ضرر در بورس

به گزارش بورس تابناک، آگوست ۱۹۸۲ تا آگوست ۱۹۸۷ ، بازار بورس ایالات متحده آمریکا با رشد حیرت انگیز ۲۵۰ درصدی مواجه گردید. صندوق‌های بازنشستگی از سود زیادی برخوردار شدند ولی فقط طی یک روز در اکتبر ۱۹۸۷، بازار بورس آمریکا  ۲۴ درصد افت کرد، در واقع عقلانیت و واقعیت خود را نشان داد، این ماهیت بازار سهام است.

جدای از مباحث اقتصاد کلان و عوامل بنیادی تاثیر گذار بر بازار سرمایه، باید نگاه دقیقی به عملکرد کنشگران و فعالین این بازار داشته باشیم. زیرا بررسی رفتار سهامداران به عنوان اجزاء بازار در مواجهه با بازار از اهمیت بسیاری برخوردار است. فعالینی که با افزایش حس طمع و خوشبینی و اعتماد فزاینده، سبب فشار خریدهای افراطی بر بازار شده و زمانی که این احساسات جای خود را به یأس و ناامیدی و بی اعتمادی به بازار می‌دهد، بدون داشتن قاعده‌ی درست سرمایه گذاری از بازار خارج شده و سرمایه‌ای را که عمری با زحمت فراوان بدست آورده‌اند، به خاطر ورود ناآگاهانه به عرصه‌ی یک بازار بدون ساختار (به لحاظ ماهوی)، از دست می‌دهند. در چنین شرایطی است که افرادی که از تجربیات معامله گری خود درس گرفته و آنها را اصلاح می‌کنند، می‌توانند امید به جبران ضررهای خود داشته باشند.

به نظر نگارنده یکی از راه‌های برون رفت از وضعیت موجود بازار بورس ایران، ارتقاء دانش معامله گری فعالین بازار بورس بر اساس تجربیات مکتوب به جا مانده از بزرگان جهانی این عرصه است. یکی از این تجربیات مکتوب، الگوی کانسلیم آقای ویلیام اونیل است که طی بررسی سهام شرکت‌های آمریکایی در بیش از ۴۰ سال به یک راهبرد و روش عملی در سرمایه‌گذاری رسیده است.

وی با ایجاد یک الگوی کامل به تمامی سوالاتی که ممکن است برای یک معامله گر ایجاد شود، پاسخ می‌دهد. سوالاتی از قبیل، چه سهمی را بخرم؟ در چه قیمتی وارد سهام شوم؟ کی وارد بازار شوم و جهت بازار را چگونه تشخیص دهم؟ کی سهامم را بفروشم؟ و سوالاتی از این دست.

شاید بارزترین ویژگی  کانسلیم در نحوه‌ی اصلاح پرتفوهای زیان‌ده باشد . ارایه‌ی راهکارهایی که می‌تواند ریل‌گذاری نحوه‌ی معامله‌گری را عوض کرده و مسیر به سمت پرتگاه شما را تغییر داده و راه درست را در پیش پایتان قرار دهد .

لازمه‌ی سودآوری در بازار بورس، داشتن یک سیستم معاملاتی مشخص مبتنی بر شناخت خود و محیط بازار است. اگرچه برخی از الگوهای موجود در بازار که مبتنی بر خرید به اصطلاح کف قیمتی می‌باشد ولی شاید بتوان گفت که سیستم معاملاتی مبتنی بر کانسلیم که یکی از بهترین و بی نقص ترین قواعد سرمایه گذاری در بازار بورس است، خرید در سطوح بالایی قیمت را پیشنهاد می دهد، روشی که تمام چهارچوب‌های ذهنی رایج سرمایه‌گذاری را در هم می‌شکند .

اصلاح باورهای غلط که منجر به ایجاد یک بینش درست می‌گردد و با اعمال آن راهکارها در کنار عوامل روانشناختی فردی ، سبب آرامش معامله گران گردیده و در نهایت منجر به سود‌آوری ایشان می شود.

امید است که سهام داران خرد از تجربیات تلخ گذشته‌ی خود ، درس گرفته و با اصلاح تفکر و شیوه‌ی معامله‌گری خود بتوانند روز های سود آور توام با آرامش را تجربه نمایند.

ثبت نام در وبینار شکار فرصت‌های ورود به بورس به سبک کانسلیم

کانسلیم، راهکاری برای خروج از ضرر در بورس

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی