بازدید 4420
نخست وزیر هند در اجلاس گلاسکو؛

هند‌۵۰‌درصد‌از‌انرژی‌خود‌را‌از‌منابع‌تجدید‌پذیر‌تامین‌خواهد‌کرد

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز دوشنبه در اظهارات خود در اجلاس آب هوایی سازمان ملل (کاپ۲۶) در گلاسکو اعلام کرد هند تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۵۰ درصد از نیاز خود به انرژی را از منابع تجدید پذیر انرژی تامین خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹ 01 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "خبرگزاری‌ای ان آی"، نخست وزیر هند در سخنرانی اصلی خود در اجلاس کاپ ۲۶ در گلاسکو گفت: ما به جای مصرف بی‌رویه نیاز به استفاده آگاهانه و سنجیده داریم.

وی افزود: تا سال ۲۰۳۰ هند بیش از ۵۰ درصد از نیاز خود به انرژی را از منابع تجدید پذیر انرژی تامین خواهد کرد.

مودی با تعریف دستورکار آب و هوایی این کشور به پنج نکته اشاره کرد و گفت: ظرفیت انرژی غیر فسیلی هند تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰۰ گیگاوات خواهد رسید. هند تا سال ۲۰۳۰ تولید گاز‌های گلخانه‌ای خود را یک میلیارد تن کاهش خواهد داد و سهم کربن در اقتصاد خود را تا سال ۲۰۳۰ به کمتر از ۴۵ درصد کاهش خواهد داد و تا سال ۲۰۷۰ هند به هدف توقف کامل تولید گاز‌های گلخانه‌ای دست خواهد یافت.

نارندرا مودی با اشاره به سهم هند در تولید گاز‌های گلخانه‌ای در جهان گفت: اگرچه هندوستان ۱۷ درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است، اما سهم آن در تولید گاز‌های گلخانه‌ای جهان ۵ درصد است.

وی با اشاره به شبکه ریل آهن هند که بزرگ‌ترین شبکه ریلی در جهان محسوب می‌شود گفت: تا سال ۲۰۳۰ تولید گاز‌های گلخانه‌ای در شبکه ریلی هند به صفر خواهد رسید.

نخست وزیر هند همچنین از کشور‌های توسعه یافته خواست بودجه مورد نیاز برای کنترل تغییرات اقلیمی را هرچه زودتر تامین کنند و مدعی شد هند تنها کشوری در توافق اقلیمی پاریس است که به تعهدات خود عمل کرده است.

نارندرا مودی همچنین در برنامه "اقدام و همبستگی دهه حیاتی" به ریاست بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس گفت: کشور‌های درحال توسعه با بی‌عدالتی مواجه شده‌اند، زیرا آن‌ها بیشترین تاثیر را از تغییرات اقلیمی گرفته‌اند.

نخست وزیر هند گفت: در بحث جهانی آب و هوا، به سازگاری در مقایسه با کاهش (تولید آلاینده‌ها) توجه کمتری شده است.

مودی در ادامه اظهارات خود به تاثیر سوء تغییرات اقلیمی از جمله تغییر الگو‌های کاشت و افزایش موارد سیل اشاره کرده و گفت: کشور‌های درحال توسعه با بی‌عدالتی مواجه شده‌اند، زیرا این کشور‌ها بیشترین تاثیر را از تغییرات اقلیمی گرفته‌اند.

وی افزود: تغیرات اقلیمی یک چالش بزرگ برای کشاورزان در هند و سایر کشور‌های درحال توسعه است. به دلیل افزایش بارندگی‌های غیر فصلی، سیل و سایر حوادث طبیعی، محصولات ک کشاورزی نابود می‌شوند.

نخست وزیر هند اعلام کرد که جهان باید سازگاری را به بخش اصلی سیاست‌های توسعه‌ای و طرح‌های آب و هوایی تبدیل کند.

وی با اشاره به اجرایی کردن طرح‌های آب و هوایی و بهداشتی در هند خاطرنشان کرد: بسیاری از جوامع سنتی دارای دانش زندگی هماهنگ با طبیعت هستند. برای انتقال این دانش به نسل‌های بعدی، این روش زندگی باید در دروس مدارس گنجانده شود. محافظت از روش زندگی متناسب با شرایط محلی نیز می‌تواند بخش مهمی از سازگاری باشد.

سران کشور‌های جهان در کنار کارشناسان و فعالان زیست محیطی از صبح امروز (دوشنبه) در شهر گلاسکو گردهم آمده‌اند تا در چارچوب بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) درباره ادامه حیات موافقتنامه زیست محیطی ۲۰۱۵ پاریس که در آن کشور‌ها متعهد به کاهش دمای هوا شده‌اند بحث و تبادل نظر کنند.

پیمان پاریس پیمان جهانی مربوط به آب و هوا و گرم شدن کره­ زمین است که متعاقب کنفرانس ۲۰۱۵ پاریس راجع به تغییرات آب و هوایی ذیل «کنوانسیون چتری (کادر) ملل متحد پیرامون تغییرات آب و هوایی ۱۹۹۲» به تصویب رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار