بازدید 3734

آیا AFC مجوز حرفه‌ای داخلی به استقلال و پرسپولیس را می‌پذیرد؟

کد خبر: ۱۰۸۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳ 01 November 2021

بحث عدم صدور مجوز حرفه ای برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا، روز گذشته باعث شد تا تمامی توجهات ورزش کشور به سمت این بحث کشیده شود که در نهایت با ارائه فرصت 3 ماهه به دو تیم جهت حل مشکلات، مجوز حرفه ای دو تیم بزرگ پایتخت صادر شد. 

 

کاظم اولیایی عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها مهمان برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر بود. او درباره صدور مجوز حرفه ای استقلال و پرسپولیس گفت: کمیته بدوی به استناد ماده 58 اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران، به وظیفه خودش درست عمل کرد. 6 باشگاه درخواست صدور مجوز داشتند و تنها سپاهان، گل گهر و فولاد طبق مدارکی که در پنجره کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین کرده بارگذاری کردند، موفق به اخذ مجوز حرفه ای شدند. سه باشگاه تراکتور، استقلال و پرسپولیس مجوز به اخذ نشدند تا مشکلات را برطرف کنند. این بحث کمیته بدوی بود.

 

وی درباره اینکه روز گذشته مجوز صادر شده است یا نه، گفت: آقایان در کمیته تجدیدنظر آمدند مدارکی را ارائه دهند که نمی توانستند این کار را انجام دهند چرا که باید علیه کمیته بدوی مدارکشان را ثابت می کردند. کمیته استیناف برای علاقه مندی فوتبال و شرایط فوتبال کشور، مدت زمانی را به عنوان مهلت به این تیم ها داد. البته باشگاه های استقلال و پرسپولیس چون به ضوابط کنفدراسیون فوتبال آسیا توجه نکرده بودند، را یک میلیارد تومان جریمه کرد. 

اولیایی ادامه داد: ریاست محترم مجمع مهلت زمانی را درخواست کردند. کمیته استیناف نیز 3 ماه فرصت داد تا مجوز محدودی را صادر کند تا آقایان مشکلاتشان را حل کنند چون متعهد شده اند این مشکلات ظرف 3 ماه قابل حل است و کمیته استیناف نیز این را پذیرفت.

 

عضو کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا این مهلت 3 ماهه را قبول نکند، پاسخ داد: طبق آخرین نسخه اساسنامه هایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تمامی کشورها صادر کرده، در ماده 58 آن کمیته صدور مجوز در هر کشوری وجود دارد. به طور مثال، خود کمیته صدور مجوز کشور عربستان تیم های این کشور را حذف کرده است. ممکن است که از سوی AFC راستی آزمایی داشته باشیم، ولی مرجع صدور مجوز کمیته بدوی و تجدیدنظر به عنوان ارکان مستقل هستند. در نهایت صدور مجوز ربطی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد. 

 

وی ادامه داد: ارکان مستقل فدراسیون فوتبال را ریاست معرفی کرده و هیئت رئیسه تأیید می کند و کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را می پذیرد. در واقع این کمیته ها نماینده رئیس فدراسیون فوتبال، هیئت رئیسه و AFC هستند و مستقل عمل می کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل