بازدید 15053
پیمانه اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی: اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن از فردا آغاز می‌شود/ مرکز آمار: تورم قیمت مسکن شهر تهران در مهرماه افزایش یافت/ رئیس سازمان بورس: مردم حق دارند نگران باشند/ وزیر اقتصاد در جلسه بورسی ۶ صبح چه گفت؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس صعودی شد، قیمت دلار در دهمین روز آبان چقدر شد؟ دلخوش: بازار ارز از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کنترل شود، عقبگرد جدید نفت در پی برداشت چین از ذخایر سوخت، آلمانی‌ها برای پرکردن باک خودرو به کشور‌های همسایه می‌روند و افزایش ملایم طلا در بازار جهانی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۸۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 01 November 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص بورس صعودی شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، قیمت دلار در دهمین روز آبان چقدر شد؟، دلخوش: بازار ارز از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کنترل شود، عقبگرد جدید نفت در پی برداشت چین از ذخایر سوخت، آلمانی‌ها برای پرکردن باک خودرو به کشور‌های همسایه می‌روند و افزایش ملایم طلا در بازار جهانی را در بر دارد.

شاخص بورس صعودی شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش بیش از ۳۵ هزار واحدی به یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۹۰ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این پیمانه؛ نماگر کل بورس با افزایش ۲۰۶۴۰ واحدی همراه شده است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۵۳۱ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۲ درصد معادل ۲۸۳ هزار و ۱۹ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۹۳۰ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت امروز ۹ آبان ۱۴۰۰ | ادامه روند افت ارزش سهام عدالت

وزیر اقتصاد در جلسه بورسی ۶ صبح چه گفت؟

جلسه بورسی سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد امروز ۱۰ آبان ساعت ۶ صبح در دفتر ایشان با جمعی از دست اندرکاران بورسی برگزار شد. وزیر اقتصاد در این جلسه گفت: شواهد قطعی نشان می دهد بازار سرمایه در بلندمدت بیشترین بازدهی را در مقایسه با بازارهای رقیب داشته است و نگاه ما به بازار حرفه ای و بلندمدت است. وی افزود: البته با نگاه به کوتاه مدت هم اطلاعات سودآوری شرکت ها نشان می دهد چشم انداز روشن است و جای نگرانی برای تصمیم هیجانی نیست. وزیر اقتصاد ادامه داد: وظیفه وزارت اقتصاد و سازمان بورس توسعه ابزارها و نهادها و ایجاد بازاری شفاف و کارا و پیش بینی پذیر است. بازار بدهی مکمل بازار سهام است نه رقیب آن، خالص تامین مالی دولت از اوراق در دو ماه دوره بنده بسیار اندک و ناچیز و در ۴۰ روز اخیر صفر ریال بوده است. وی اظهار داشت: هرچند فضای مجازی پر است از اطلاعات غیردقیق، زین پس هم دولت بیشتر به دنبال جبران کسری بودجه از طریق مولدسازی دارایی و فروش اموال مازاد است. خاندوزی گفت: برنامه ما پیش بینی پذیر کردن اقتصاد و حذف قیمت گذاری های مضر به بازار در صنایع بورسی است و به زودی خبر تغییر نظام قیمت گذاری خودرو توسط وزارت صمت منتشر خواهد شد. /جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید
 

رئیس سازمان بورس: مردم حق دارند نگران باشند

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار صبح امروز با حضور در شبکه سه سیما بیان کرد: مردم حق دارند نگران باشند، عزم دولت برای حمایت از بازار جدی است. جای هیچ نگرانی نیست و شرایط بنیادی خوبی داریم. چند ابهام در بازار داریم که باید برطرف شوند. عشقی ادامه داد: قرمزی بازار از سال قبل و از مرداد ۹۹ شروع شد و در تابستان امسال یک نوسانی رخ داد، اما امروز شرایط با سال قبل تفاوت دارد و وظیفه ما افشای اطلاعات شرکت‌ها در زمان مناسب و نظارت به شفافیت معاملات است.

وی همچنین درباره سودآوری شرکت ها افزود: شرکت‌ها در شش ماهه اول نسبت به سال قبل سودآوری مناسبی داشتند. P به E شرکت‌ها پایین آمده و قیمت سهام جذاب است. سودآوری شرکت‌ها صرف طرح و توسعه‌ها می‌شود. این دیدگاه که سود میدهند و سود باید گرفته شود درست نیست. طرح‌های توسعه بسیاری وجود دارد که زمینه ثبات بازار سرمایه را فراهم خواهد کرد. سعی کردیم با صندوق‌های بازارگردانی و افزایش فعالیت آن‌ها از بازار حمایت کنیم، این صندوق‌ها خودشان تمایل به انجام خرید دارند. رئیس سازمان بورس در خصوص تامین مالی دولت از بازار سرمایه گفت: بحث‌هایی که بازار را تحت تاثیر قرار داده، انتشار اوراق در بازار سرمایه است. ما به اندازه کشش بازار سرمایه اوراق منتشر می کنیم. در ۴۰ روز گذشته ما هیچ انتشار اوراقی در بازار سرمایه نداشتیم. کسری بودجه دولت از بازار سرمایه تامین نمی شود، ابزار‌های دیگری در بانک مرکزی، سیستم بانکی و بیمه وجود دارند و بحث مولد سازی دارایی‌های دولت مطرح است که بخشی از کسری بودجه دولت از آنجا تامین می‌شود. /جزئیات بیشتر + فیلم

وزیر راه و شهرسازی: اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن از فردا آغاز می‌شود

رستم قاسمی صبح امروز در چهارمین همایش ملی پدافند شهری اظهار کرد: در آخرین جلسه‌ای که دیروز با رئیس بانک مرکزی داشتیم قرار شد امروز به همه بانک‌های کشور تسهیلات نهضت ملی مسکن ابلاغ شود. و همه بانک‌ها مکلف به تخصیص ۲۰ درصد سهم تسهیلات کشور معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در سال به بخش مسکن شده‌اند. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این موضوع قانون است و چنانچه بانکی این تکلیف را اجرا نکرد، ۲۰ درصد جریمه مالیاتی می‌شود. بانک‌ها موظفند این تخصیص سهم را اجرا کنند.

وی یادآور شد: سهم هر استان و همچنین سقف تعداد واحدها در هر شهرستان مشخص شده است؛ این تسهیلات ابلاغ شده و سازندگان می‌توانند از فردا صبح که کار عملیاتی-اجرایی را آغاز می‌کنند، اولین بخش این تسهیلات را درخواست کنند. این تسهیلات در چند مرحله پرداخت می‌شود. قاسمی تصریح کرد: این تسهیلات یارانه‌ای بوده و جزو تعهدات ماست؛ زمین‌ها هم به صورت ۹۹ ساله در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد که به نوعی رایگان است که از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ۹۰۰ شهر شناسایی زمین صورت گرفته است. به گفته وزیر راه و شهرسازی، اراضی در نظر گرفته شده یا درون شهر است که تغییر کاربری خواهد داشت یا کنار شهر که الحاق به شهر پیدا خواهد کرد. طبق قانون باید زمین‌های دولتی دیگری هم که در شهرها هستند، به این قانون ملحق شود؛ چنانچه اختصاص داده نشود، اداره ثبت بر اساس قانون جهش تولید مسکن، ظرف یک ماه برای انتقال مالکیت به وزارت راه و شهرسازی به صورت یک طرفه اقدام خواهد کرد.

مرکز آمار: تورم قیمت مسکن شهر تهران در مهرماه افزایش یافت

مرکز آمار اعلام کرد منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت ماه جاری، نسبت به عدد شاخص ماه قبل می‌باشد؛ در مهرماه ١۴٠٠ شاخص قیمت مسکن در شهر تهران (بر اساس ماه پایه فروردین ١٣٩۵) به عدد ۷۷۸.۶ رسیده که نسبت به ماه قبل (٧۵٢.۶)، ۳.۵ درصد افزایش داشته است. همچنین تورم ماهانه مهر در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۱.۲- درصد)، ۴.۷ واحد درصد افزایش داشته است. 

قیمت دلار در دهمین روز آبان چقدر شد؟

بر اساس جدیدترین قیمت‌ها از صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، هم اکنون هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی ها، به قیمت ۲۶۱۸۵ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۶۷۱۴ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۸۳ تومان گران‌تر شده است.
 

دلخوش: بازار ارز از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کنترل شود

سیدکاظم دلخوش‌ سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره فعالیت دلالان بازار ارز و نوساناتی که این‌دست از فعالیت ها در قیمت ارز ایجاد می‌کند، گفت: این مسئله موضوع بسیار مهمی است که دولت و دستگاه های نظارتی این حوزه باید پیگیری لازم را نسبت به آن داشته باشند. من معتقدم که آیین نامه های نظارتی و کنترل بازار باید به خوبی اجرایی شود تا ما شاهد فعالیت های ارزی در چارچوب قانون باشیم. نماینده مردم صومعه سرا در مجلس افزود: قانون‌گذار قانونی کامل و جامع تدوین کرده و دست نهادهای نظارتی را برای کنترل بازار ارز و نظارت بر فعالیت های ارزی و اقتصادی باز گذاشته است، بر همین اساس معتقدیم دستگاه های نظارتی متولی این حوزه باید به این حوزه ورود کنند، اما به هرشکل این موضوع باید پیگیری و نقص کار مشخص شود. این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: در صورتی که پس از پیگیری ها مشخص شود نقص کار مربوط به حوزه تقنین و قانون‌گذاری است، می‌توانند این موضوع را مشخص کنند تا ما قانون را اصلاح کنیم، اما در حال حاضر نقصی در قوانین مشاهده نمی‌کنیم و معتقدیم مجریان قانون و دستگاه های نظارتی باید با دقت این موضوع را پیگیری کنند. /ایسنا
 

افزایش ملایم طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند، اندکی افزایش یافت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و هشت سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه ۱.۵ درصد سقوط و به پایین‌ترین قیمت بیش از یک هفته گذشته نزول کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۸۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA اظهار کرد: حتی اگر دلار عقب نشینی کند و قیمت طلا افزایش یابد، سرمایه گذاران طلا برای خرید در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار محتاط خواهند بود. وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز هم پیش بینی کرد: هر اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۷۷۶ دلار را مجددا تست کند و شکسته شدن این سطح ممکن است باعث شود تا سطح ۱۷۶۴ دلار عقب نشینی کند.

عقبگرد جدید نفت در پی برداشت چین از ذخایر سوخت

قیمت نفت روز دوشنبه در پی اقدام چین در برداشت از ذخایر بنزین و دیزل کاهش پیدا کرد. بهای معاملات نفت برنت ۲۹ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۸۳ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز جمعه شش سنت افزایش پیدا کرده بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۳ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز جمعه ۷۶ سنت افزایش داشت. این کاهش در پی بیانیه رسمی کم سابقه چین و اعلام برداشت از ذخایر بنزین و دیزل به منظور افزایش عرضه به بازار و کمک به تثبیت قیمتها در بعضی مناطق روی داد. چیوکی چن، تحلیلگر ارشد شرکت سانوارد تردینگ گفت: عامل کاهش قیمتها، اعلام برداشت از ذخایر سوخت های چین بود که منعکس کننده نیت پکن برای تثبیت قیمتهای نفت مانند قیمتهای زغال سنگ است. همچنین سرمایه گذاران در آستانه نشست اوپک پلاس به سودگیری پرداختند.

آلمانی‌ها برای پرکردن باک خودرو به کشورهای همسایه می‌روند!

راشاتودی: افزایش قیمت سوخت در اروپا باعث شده است تا برخی از شهروندان این قاره برای پر کردن باک خودروهای خود در پاییز جاری به کشورهای همسایه مراجعه کنند. علی‌رغم هزینه این سفرها هر روز تعداد آلمانی‌های بیشتری از مرزهای همسایگان خود به دنبال بنزین ارزان‌تر عبور می‌کنند. قیمت بنزین آلمان به حدود ۲ یورو برای هر لیتر رسیده است. این به معنای این است که پر کردن یک باک بنزین در حال حاضر ۲۰ یورو گران‌تر از همسایگانی نظیر لهستان، اتریش و یا جمهوری چک تمام خواهد شد. نظرسنجی جدید نشان می‌دهد با افزایش قیمت‌ها و تداوم پیش‌بینی‌های ناامیدکننده برای پایین آمدن آنها، آلمانی‌هایی بیشتری مایلند سفرهای طولانی خرید سوخت را انجام دهند. بالا بودن قیمت سوخت در آلمان بحث‌هایی را در بین سیاست‌مداران این کشور برای تغییر در سیاست‌گذاری انرژی به وجود آورده است. در حال حاضر بالا بودن مالیات و تعرفه سوخت باعث شده است افزایش قیمت‌ها تشدید شود. برخی معتقدند باید مالیات و تعرفه سوخت برای پایین آمدن قیمت‌های سوخت و متعاقب آن قیمت سایر کالاها کاهش داده شود اما برخی دیگر معتقدند این اقدام روند تغییر به سوی انرژی‌های پاک را به مخاطره می‌اندازد.

افزایش صادرات ایران به عراق تا 9 میلیارد دلار

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه در ۷ ماهه نخست امسال ارزش صادرات ایران به عراق ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است، افزود: هرچند موضوعات مختلفی در حوزه صادرات به عراق تاثیرگذار است، با توجه به شرایط صادرات در سال جاری، بررسی وضعیت رقبا و قیمت کالا‌های صادراتی، پیش‌بینی می‌شود که صادرات ایران به عراق تا پایان امسال به رقمی حدود ۸ تا ۹ میلیارد دلار افزایش یابد. وی رشد ۴۳ درصدی تجارت خارجی کشور در ۷ ماهه امسال نسبت به سال گذشته را ناشی از بهبود شرایط کرونا در دنیا عنوان کرد و گفت: با بهبود شرایط کرونا در دنیا، همه شاخص‌های تجارت نسبت به سال گذشته تغییر کرده است و بنابراین در ۷ ماهه امسال شاهد رشد تجارت خارجی کشور بودیم. این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بخشی از بهبود شرایط تجاری عزم مسئولان را می‌طلبد، افزود: تلاش شده تا یک مقدار مساله تجارت از حاشیه به متن آورده شود. /فارس
 

از بازار رمزارزها چه خبر؟

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۶۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۹۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.   

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۷ بعد از ظهر به وقت شرقی)

 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۶۰ هزار و ۵۷۵.۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۱۳ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۴۲۳۵.۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۵ درصد افزایش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۵۱۷.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۰۱ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۰۶ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۶- سولانا

قیمت: ۱۹۶.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۷۱ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۱.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۳۶ درصد افزایش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۴۲.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۶۲ درصد کاهش

۹ - شیبا 

قیمت: ۰.۰۰۰۰۶۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۶۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷۸.۶۲ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۲۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۲۶ درصد افزایش

سرمایه‌گذاری بزرگ عربستان برای استخراج لیتیوم و نیکل

به نقل از اویل پرایس: مدیرعامل شرکت دولتی معدن عربستان (معادن) گفت این شرکت در نظر دارد ظرف ۲ دهه آینده سرمایه‌گذاری عظیمی در اکتشاف معادن لیتیوم و نیکل در عربستان سعودی انجام دهد. مدیر عامل شرکت معادن، عبدالعزیز الحربی، در مصاحبه با بلومبرگ گفت: در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده ما مقادیر عظیمی از پول خود را برای اکتشاف این فلزات کلیدی در عربستان سعودی هزینه خواهیم کرد. به این ترتیب بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان بر روی فلزات کلیدی در صنعت باتری حساب ویژه باز کرده است. تقاضای این فلزات با گرایش جهانی به انرژی‌های نو به شکل خیره‌کننده‌ای در حال رشد است.

قیمت لیتیوم امسال با افزایش تقاضا برای تولید باتری‌های با ظرفیت بالا که در خودروهای الکتریکی استفاده می‌شوند، به شدت جهش کرد و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند قیمت لیتیوم در سال‌های آینده فقط رشد کند. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش جدید خود با اشاره به نقش این مواد معدنی کلیدی گفت: برنامه‌های امروز دولت‌ها برای تولید و سرمایه‌گذاری در تولید مواد معدنی مورد استفاده در باتری‌ها بسیار کمتر از مقداری است که برای تحول بخش انرژی لازم است و این ریسک تغییر با تأخیر و یا بسیار گران‌تر این بخش را بالا برده است.

 

 
 
 
 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
این وزیر مسکن با این طرح همه را بدبخت میکنه. مردم واقعا کاری به این طرحها نداشته باشید الان قیمت مسکن در کف قیمت است و فروشندگان منعطف. واقعا اگر نیاز به خانه دارید سریع خرید کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
کف؟؟؟
منظورت از مردم کیه واقعاً؟
اون مردمی که من می بینم توی تورم هزینه های روزمره شون گیر افتادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
اتفاقا بنظر من اگر این طرح بدرستی اجرا بشه می تونه باعث تحول در مسکن و حباب آنرا خالی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
احتمالا خودت فروشنده ای
نهضت ملی مسکن!!! فقط شعار های دهان پر‌کن
با جهش مسکن تقاضا کمترمیشه و قیمت کمتر قم چرا نمیسازید قم قم قم
فقط ارز دیجیتال
افزایش قیمت کاذب مسکن کار عبثی است که توسط مافیای مسکن انجام میشه و نه مردم! در نهایت زمان فروش باید این قیمتهای کاذب شکسته شده و به زیر قیمت ارزش واقعی مسکن فروخته شود.
توقع فروش با قیمتهای کاذب توهمی کاملاً بی جا و عبث است در حالیکه قیمت تمام شده ساخت مسکن حداکثر متری یک میلیون تومان است و بنابه برآورد کارشناسان طرفدار گرانی مسکن متوسط ساخت متری 2.5 میلیون تومان! بنابراین قیمتهای کاذب توهمی ارائه شده هیچ وقت خریداری نخواهد داشت و بدیهی است هیچ فرد عاقلی حاضر نخواهد شد با چنین قیمتهائی مسکن بخرد!
دادن وام مد نظر وزارت راه یعنی پاک کردن صورت مسئله! بجای حل کردن مسئله گرانی کاذب مسکن! کسی هم این وام را نخواهد گرفت تا با آن مسکن با قیمت کاذب توهمی بخرد!
بهتر است مسئولین مسئله را حل کنند که راه حل ساده ای هم دارد که بارها هم تذکر داده شده! نه اینکه صورت مسئله را پاک کنند و عده ای فرصت طلب سودجو را صاحب سود باد آورده بکنند!
کاملا نقش دولت در بورس ودخالت هاشون مشخصه وقتی بازار سی هزار منفی میشه لیست هزار مثبت نقش دولت کاملا مشخصه
این طرح مسکن جناب وزیر بیشتر به یک شوخی شبیه است

و امکان ندارد که عملی گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
شوخی که چندسال بعد هزینه اش رو با تورم از ملت میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
در یک صورت کاملاً عملی است و آن اینکه بطور گسترده زمین برای ساخت در اختیار متقاضیان مسکن قرار بدهند.
در این صورت مسکن اضافی زیادی هم خواهد بود که دیگر سودجویان هوس سودجوئی نخواهد کرد!
پروانه ساخت برای یک طبقه با پارکینگ 80میلیون هزینه آب و برق موقت20میلیون هزینه خاک برداری 12میلیون هنوز بنا نکردم112میلیون خرج کردم .چطور هزینه ساخت متری یک میلیون حساب کردی بتن متر مکعبی600هزار دستمزد الموتوربندی متری230هزار .خرید میل گرد فوم و تیرچه هم مانده .تا سقف بخوره متری 2.5میلیون تو شهرستان دست میگیره تا تکمیل بشه متری 5 تا5.5هزینه داره
من شش ماه هست که در سن ۵۵ سالگی به کانادا مهاجرت کردم ( وبسیار افسوس میخورم چرازودتر نیامدم) اینجا کمپانی های بزرگ خودروسازی برای فروش اتومبیل هایشان به مردم التماس میکنند و مردم حق انتخاب دلرند تابهترین ومدرنترین ماشین را با کمترین قیمت بخرند من خودم تویوتا کرولا ۲۰۲۱ را خریدم از دم قسط ماهی ۲۸۰ دلار که حتی بااحتساب دلار ازاد کانادا قیمت نقدش کمتر از ۵۰۰ میلیون درمیاد حالا شما این را مقایسه کنید با پژو پارس ۳۳۰ میلیونی و پراید ۱۶۰ میلیونی وطنی !!!
حقیقتا مردم مظلومی هستیم
من بخاطر نیاز به دلار سال ۹۷ ملکمو فروختم و دلار خریدم از اونموقع تابحال قیمت داار دو برابر شده ولی ارزش همان ملک من چهاربرابر شده وهمینطور هم داره میره بالاتر !
لطفا یکی به من بگه در حالیکه قیمت همه چیز هر ساعت داره میره بالا چرا قیمت دلار مدتهاست ثابت مونده ؟؟؟
و دوم اینکه قیمت ملک تاکی قراره همینطور افزایشی باشه ؟!!!
تا زمانی که شاخص بورس که بصورت مصنوعی بالا نگه داشته شده به جایگاه واقعی خود نرسد دولت همیشه درگیر حمایت از بورس خواهد بود و باید منابع لازم جهت حمایت از بورس را از بیت المال بپردازد
فروش 99 ساله و 50 ساله مسکن می تونه به عنوان یکی از آیتم های خرید و فروش مسکن بین مردم جا بیفته البته اگر قانون آن تصویب و به محضرها ارائه بشه و همون خرید های 50 ساله و 99 ساله می تونه بین مردم هم خرید و فروش بشه و با کاهش سال های آن قیمت آنها هم کم بشه و این نوع خرید و فروش می تونه جذاب و مشکل مسکن در ایران را حل و از حالت سرمایه ای خارج کنه
هر کس این طرح مسکن را طراحی کرده بسیار هوشمندانه عمل کرده و امیدوارم با نظارت درست در اجرای آن باعث تحول بی سابقه در مسکن بشه و حتی در تهران به جای ساخت مسکن در اطراف شهر این طرح در داخل شهر و در زمین های دولتی نه 99 ساله بلکه 50 و 60 ساله بصورت اصولی و معماری شیک اجرا بشه
این طرح مسکن جناب وزیر بیشتر به یک شوخی شبیه است

و امکان ندارد که عملی گردد
خدا را شکر که متوجه شده وزیر مسکن است نه نفت،
تا وقتی با همه دنیا دعوا داریم، در کار سایر کشورها دخالت می کنیم، تحریم هستیم، سرمایه گذار خارجی نمی آید، تکنولوژی ها نو نمی شود، فساد اداری و رانت هست، شایسته سالاری نیست..... وضع بهتر نمی شود... لقمه را دور دهان نچرخانید!!!
به صرف دادن تسهیلات مشکل حل نمی شود باید برنامه ریزی نظارت بر اجرا و ...همراه با تخصیص وام صورت گیرد وگرنه وام ها با سند سازی در بازار سکه و ارز و حسابهای بانکی وارد شده و روی کاغذ و در اعداد و رقم مسکن ها ساخته خواهد شد نه در واقعیت
آفرین بربن سلمان چون باعث شدعربستان بسرعت پیشرفت کرده وبزودی امارات راپشت سرخواهدگذاشت!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار