بازدید 4814

افشای جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی

منابع قانونی کره جنوبی افشا کردند که سازمان جاسوسی آمریکا تا سال گذشته یک دفتر مخفی در این کشور را اداره کرده و با استفاده از آن مشغول جاسوسی از این کشور بوده است.
کد خبر: ۱۰۸۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵ 01 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از "اسپوتنیک"، وجود این دفتر مخفی پس از شکایت سه کارمند کره‌ای از دولت آمریکا به دلیل اخراج غیر قانونی آنها مشخص شد.

این سه کارمند توسط این دفتر استخدام شده بودند. این دفتر تحت برنامه "منبع باز" سازمان سیا بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ فعالیت و در سال ۲۰۲۰ این سه کارمند محلی را اخراج کرده است.

این افراد در دادخواست خود اعلام کرده‌اند اخراج آنها ناعادلانه بوده است زیرا هیچ دلیل موجه و ضروری برای انجام چنین اقدامی وجود نداشته است.

با این حال دادگاه مرکزی منطقه‌ای کره جنوبی این دادخواست را رد و اعلام کرده است اخراج این این افراد یک تصمیم از سوی کشوری مستقل بوده و خارج از حوزه قضایی این دادگاه محسوب می‌شود.

سازمان سیا سال گذشته تمام دفاتر "برنامه منبع باز" خود را تعطیل کرد.

جاسوسی سازمان سیا از کره جنوبی جدیدترین مورد جاسوسی آمریکا از متحدان خود محسوب می‌شود.

در تابستان سال جاری رسانه‌های اروپایی فاش کردند که آمریکا از سرویس مخفی دانمارک برای جاسوسی از سران بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان استفاده کرده است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، خواستار توضیح واشنگتن و کپنهاگ شد و گفت که جاسوسی از متحدان و شرکای اروپایی قابل قبول نیست. کاخ سفید وعده داد که این موضوع را با متحدان خود از طریق کانال‌های امنیت ملی "مناسب" حل خواهد کرد.

افشای جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از سیاستمداران اروپایی برای اولین بار توسط ادوارد اسنودن در سال ۲۰۱۳ انجام شد. اسنودن با انتشار اسنادی اعلام کرده بود که سازمان امنیت ملی آمریکا حتی گوشی‌های همراه رهبران اروپایی را به مدت چند سال شنود کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار