بازدید 10967
با ورود آخرین محموله واکسن هلال احمر به کشور

مجموع واکسن وارداتی کرونا از ۱۴۵ میلیون دوز فراتر رفت

مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۱۴۵ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۲۰۶ دوز رسید؛ واکسن‌هایی که بالغ بر ۸۹ درصدشان (نزدیک به ۱۳۰ میلیون دوز از آنها) از نوع سینوفارم است و سهم دیگر واکسن‌ها در آن، کمتر از ۱۶ میلیون دوز است. نکته‌ای کلیدی که شاید بهترین پاسخ برای این پرسش باشد که چگونه واردات واکسن به کشورمان شتاب گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 31 October 2021
تابناک اجتماعی
صبح امروز و با واردات هفتاد و هشتمین محموله واکسن، مجموع واکسن وارداتی کرونا به کشورمان از مرز ۱۴۵ میلیون دوز فراتر رفت.

به گزارش «تابناک»؛ این محموله که شامل ۶ میلیون دوز واکسن سینوفارم است، از پکن به مقصد تهران بارگیری شده و سی و سومین محموله وارده به واسطه جمعیت هلال احمر ایران است. محموله‌ای که به تاکید کریم همتی، رئیس مستعفی این جمعیت، آخرین محموله وارداتی هلال احمر خواهد بود.
 
ورود آخرین محموله واکسن هلال احمر به کشور

بدین ترتیب، مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۱۴۵ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۲۰۶ دوز رسید؛ واکسن‌هایی که بالغ بر ۸۹ درصدشان (نزدیک به ۱۳۰ میلیون دوز از آنها) از نوع سینوفارم است و سهم دیگر واکسن‌ها در آن، کمتر از ۱۶ میلیون دوز است. نکته‌ای کلیدی که شاید بهترین پاسخ برای این پرسش باشد که چگونه واردات واکسن به کشورمان شتاب گرفت.

از جمله نکات قابل توجه دیگر، روند پرشتاب واردات واکسن به کشورمان در ماه‌های اخیر است که در نمودار زیر نیز پیداست؛ وارداتی که در شهریور ماه، جهشی بسیار بزرگ نسبت به ماه‌های قبل تجربه کرده، در مهرماه بار دیگر رشدی بزرگ داشته و رکورد واردات را ثبت کرده و در ماه جاری نیز تا به اینجا رشد نشان می‌دهد.
 
ورود آخرین محموله واکسن هلال احمر به کشور

این در حالی است که با تزریق واکسن به جمعیت بزرگی از هموطنانمان در ماه‌های اخیر، روند واکسیناسیون به میزان محسوسی کند گشته و مقادیر زیادی از واکسن‌های وارداتی دپو شده است؛ دپویی که بالغ بر ۵۰ میلیون دوز تخمین زده می‌شود که اگر واکسن تولید داخل را هم به آن اضافه کنیم، بسیار چشمگیرتر و بزرگتر خواهد بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
خدا قوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
وظیفه ای است که باید زودتر از اینها انجام میشد
کسی از روحانی پرسید چرا واکسن وارد نمی کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
خواستن به اسم ریسی تموم بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
همونجور که کسی از مخبر نپرسید چرا واکسن‌ها را به موقع تحویل نداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
هی میگیم اینقدر ساندیس نخورید برای همینه. جواب این سوال را همه مردم می دانند
سال 1408 ورود ده هزارمین محموله واکسن کرونا به کشور کماکان کامنت های سایت تابناک :

واکسن برکت چی شد چرا درست نکردید مردم رو کشتید.


عقده اینها تمامی نداره انگار !


تا وقتی حرف واکسن داخلی بود میگفتن ما نمیزنیم به درد نمیخوره برید واکسن خارجی بیارید. در اینستاگرام و توییتر هشتگ واکسن_خارجی میزدن. الان که واکسن خارجی میاد میگن واکسن داخلی چی شد

با همین جماعت معلول مغزی شدیم 80 میلیون که وضعون اینه. یک کشور جهان سومی بیچاره که مردمش حتی 5 درصد بازدهی ندارن ولی همیشه مینالن و هرچی بهشون بدی بازم بیشتر میخوان. ایرانی جماعت در تمام طول تاریخ خودش ناراضی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
جالب‌تر از همه اینه که شاکی هستی که چرا بقیه احمقن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
خیلی زیر پوستی آدرس غلط می دی! اصلا حرف طرف مقابلت رو نمی خوای بشنوی... شاید هم می شنوی ولی سفسطه می کنی... اصولا جواب دادن به نکاتی که گفتی بی معنی هست چون خودت هم دقیقا می دونی داری چی کار می کنی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
اصلا تو کی هستی که به خودت اجازه گستاخی وبی ادبی به ملت را می‌دهی متاسفانه این جماعت قلیل همیشه طلبکار این کشور را به خاک سیاه نشانده اند ودست بردار هم نیستند!! فکر می‌کنید دلیل این همه مهاجرت نخبگان این کشور چیست چهار تا آدم مثل این و رفقایشان!! چرا این ملت باید چوب شما ها را بخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
خیلی از آدمهایی که توی این ماهها مردند، می تونستند الان مثل من و شما زنده باشند اگر به بهانه تولید داخل جلوی واردات واکسن گرفته نمیشد. ایرانی جماعت در طول تاریخ زمانی ناراضی بوده که سیاستگذاران جان و مال مردم را نادیده گرفته اند و نادرست سیاست ورزیدند
ناشناس
| Malaysia |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
|۱۳:۴۵درپاسخ به
شما که خودت تنها حرفهای کلی زدی، چطور میگی اینها سفسطه است!!!؟ اگر این حرفهای کلی تو سفسطه نیست، پس چیست...؟
درضمن، الان که میزان تلفات ایران به نسبت جمعیت هم که حساب کنید، از خیلی از این تولیدکنندگان واکسن که واکسن هم زود داشتند، مانند آمریکا و انگلیس، نه تنها بیشتر نیست، که بمراتب کمتر هم هست.
ممکنست استدلال کنید، آنها (بخصوص آمریکا) خودشان واکسن نزدند؛ خب شما چطور تضمین می دهید که تو ایران هم اگر زودتر واکسن می آوردند، مردم بیشتر استقبال می کردند، درحالیکه همین الانش هم که درصد واکسیناسیون از 60 درصد داره بالاتر میره، میزان داوطلب واکسن بشدت کم شده؟
درنهایت اینکه، اگر واقعا قصد خیر دارید، چرا بجای این بحثهای بیهوده، تمام تلاشتان را نمی کنید که الان که واکسن هم به وفور موجوده، مردم را به واکسن زدن تشویق کنید تا با رسیدن به آمار خیلی بالای واکسیناسیون (مانند بالای 90درصد که کشورهای بسیار معدودی توانسته اند که برسند) بطورواقعی تلفات بتواند که کمتر شود؟؟
حالا 4 روز دیگه نیاید بگید 50 میلیون واکسن دپو کردیم به خاطر شرایط نامناسب فاسد شد ! باز ماجرای سرم های گمرک پیش نیاد. شما که شاهکار مدیریت هستید
چه خبر از واردات 20 میلیون دوز واکسن چینی توسط موسسه برکت؟ خوب از اول می گفتند که این واکسن چینی است.
طبق آمار آمریکا 66 درصد دوز اول واکسن را زده اند و ایران 67 درصد مردم واکسن دوز اول را زده اند
روسیه تنها 38 درصد دوز اول را زده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
الان 52-53 میلیون واکسن زده اند از جمعیت 84-85 میلیون یعنی حدود 61-63 درصد. این 67 را از کجا آورده اید؟
کسی پیگیر نشد که این برکت چرا تاکنون نیامده واگر قرار بود منتظر بمانیم تا حالا چند صد هزار نفر دیگر را راهی مرگ کرده بود این آقای مخبر و نمکی و خانم محرز کجا هستند و
کسی از روحانی پرسید چرا واکسن وارد نمی کرد؟
آنموقع‌چین‌خودش بیشتر نیاز داشت و اضافه برای صادرات نداشت، و کلا کمبود واکسن جهانی بود، لذا اینکه روحانی را مقصربدانیم‌منصفانه نیست.
نعداد آسترازنکا سیزده میلیون و دویست هزار عدد وارد شده است.
اینجور که می‌گویند از وقتی مقاله واکسن برکت چاپ‌شده تمامی شرکت‌های دارویی جهان کارشان را تعطیل کرده وبه مطالعه اثر شگرف مخبر و دوستانشان نشسته اند!! و کلا دارو سازی به دو مرحله تقسیم شده قبل از مقاله برکت وبعد از مقاله برکت!!
به قول دوستی میگفت برکت تنها چیزی که نداشت برکت بود!!!!
تا صحبت از واردات واکسن می‌شود یاد برادر عزیزمان می‌افتم که جوانمرگ شد واگر چند ماه زودتر واکسیناسیون صورت گرفته بود و با واردات واکسن به بهانه های واهی و توهم توطئه ومخالفت نمی‌کردند یا به امید تولید واکسن داخلی نمی نشستند الان در بین ما بود
پس تولید داخل چی شد
شما که قرار بود به امریکا واکسن صادر کنید؟
پس تکلیف میلیاردها دلار ی که صرف برکت و نورا و فخرا و پارس و پاستور شد چی میشه؟ کی پاسخگو است؟
جالبه از این کامنتهای ضد ایرانی که باهم هم متناقضند:
از یکطرف می گن واکسنها خوب نیست و فایده ای نداره؛ حتی بعضیشون می گن، اگر این واکسنها را بزنید بیشتر میمیرید....!!!
از طرف دیگر ادعا می کنند که میزان فوتیهایی که داشته ایم، به خاطر ممنوعیت ورود واکسن بوده...
خب ایندوتا که باهم نمی خونه...! یعنی هدفشون اینه که همزمان، هم افسوس گذشته را بخورید و دولت را بیکفایت ببینید (حتی باوجوداینکه همین الانش واکسن هست، داوطلب واکسن کم شده؛ اونوقت چطور می تونستیم مطمئن باشیم که اگر در اواسط تابستان، که هنوز دلتا هم نیامده بود و داستان اینقدر هم خطرناک نشده بود، مردم، استقبال بیشتری از واکسن می کردند!؟!) و هم مردم را دلسرد کنند که همین الان که واکسن زیاده، مردم نروند و واکسن بزنند. یعنی بجای اینکه هم و غمشان الان، تشویق مردم به واکسن زدن باشه، تنها می خوان که از گذشته عصبانی باشید.
واقعیت قضیه اما اینه که همه اینها تاحدود زیادی نسبیه... نه واکسن تنها می تونست جلوی اینهم فوتی را بگیره (کما اینکه خیلی از کشورهایی که واکسن هم داشتند و زدند مانند انگلیس و ترکیه و آمریکا، واکسنهاشون هم فایزر و غیره هم بوده، آخرش هم نتوانسته اند از 60-70 درصد واکسینه شده، پیشتر بروند، و تلفاتشان هم، همین الانشان با همین درصد بیشتر واکسینه شده ها، از ایران بیشتر است) و نه اینکه واکسن، کلا بی تاثیر باشه.
و همینطوراینکه، واکسنها شاید تا حدود 10 برابر جلوی فوتی را بگیرند... اما در شرایطی که مردم یک رعایت متوسطی را می کنند؛ اما اگر در برابر، شما ده برابرهم بیشتر بی احتیاطی کنید و در مراکز دربسته با کروناییها برای مدت طولانی دمخور باشید، انگار (مثلا، تقریبا) اثرشان خنثی می شود.
البته من نمی توانم بگویم که ممنوعیت واردات واکسن، و بدون توجه به رعایت پروتکلها و کنترلها روی رفت و آمدها، هیچ تاثیری روی تلفات نداشته، اما اثرش خیلی کمتر از آنچیزیست که تصور می شود؛ و خیلی مهمتر اینکه، باید مردم را الان تشویق کنیم، که همه این واکسنهای واردشده را بروند و بزنند.
ایکاش دیگه بیشتر از این واکسن واردنکنند (مگر برای بعضی واکسنها که نیاز به دز دومشان است)، و اول صبرکنند ببینند که مردم همه اینها را می زنند یا نه.
بعلاوه، اینطورکه الان بوش می آید، میزان واکسیناسیون ما، حالا حالاها، حداکثر از حدود 60-70 درصد بیشتر نمی شود (یعنی چیزی مانند ترکیه و آمریکا و انگلیس؛ که همین الانش هم، میزان فوتیهایشان بیشتر از ایران است).
با این مقدار کم داوطلب واکسن، بجای ذخیره کردن واکسن تا اینکه تاریخ انقضایش تمام شود و بعد بریزندشان دور، همین تولیدات کم واکسن داخلی، زیاد هم خواهدآمد و دیگر چه نیازی به واردات.
از ماه قبل هم معلوم بود این برنامه های تولید واکسن بیفایده است (البته من دیگر فکر نمی کردم، اینقدر هم دیگر سریع، تعداد داوطلبان واکسن کم شود!). حتی معلوم نبود که اگر این واکسنها در تابستان هم وارد می شد، بازهم استقبال از واکسن، چندان بهتر از این بود و بهتر از اینها هم می تونست جلوی تلفات را بگیرد.
کلا واردات واکسن، اونقدرها هم مهم نبود، مهم اینه که مردم تا نفر آخر، استقبال کنند و بروند و واکسنها را بزنند.
سلام واکسن زدم و اولین چیزی ک ب ذهنم رسید ک چ عزیزایی از دست رفتن ناراحت شدم یادشون گرامی دوستون داشتیم ما و دارن از دست می رن همچنان ملت ،، لطفا واکسن بزنین مردم و ماسک بزنین و دورهمی نگیرین و در آخر مرسی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار