بازدید 37194
آخرین تحولات خاورمیانه

بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره برنامه هسته‌ای ایران/ روایت خبرنگار آمریکایی از بن بست آمریکا در مذاکرات وین/ انتشار اولین تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از نیروگاه اتمی اسرائیل/ حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن

بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره برنامه هسته‌ای ایران، روایت خبرنگار آمریکایی از بن بست آمریکا در مذاکرات وین، انتشار اولین تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از نیروگاه اتمی اسرائیل، حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن و تاسف میقاتی از تصمیم عربستان برای اخراج سفیر لبنان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷ 30 October 2021

بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره برنامه هسته ای ایران/ روایت خبرنگار آمریکایی از بن بست آمریکا در مذاکرات وین/ انتشار اولین تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از نیروگاه اتمی اسرائیل/ حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره برنامه هسته‌ای ایران، روایت خبرنگار آمریکایی از بن بست آمریکا در مذاکرات وین، انتشار اولین تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از نیروگاه اتمی اسرائیل، حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن و تاسف میقاتی از تصمیم عربستان برای اخراج سفیر لبنان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره برنامه هسته ای ایران

روسای جمهور آمریکا و فرانسه در بخشی از بیانیه مشترک خود، پس از دیدار دو طرف در رم ایتالیا، با اشاره به برنامه هسته ای ایران مدعی شدند که ایران نباید به سلاح هسته ای دست یابد.

به گزارش الجزیره، روسای جمهور آمریکا و فرانسه پس از دیدار جمعه شب خود در رم ایتالیا، بیانیه مشترکی را صادر کردند.

در بخشی از این بیانیه که از سوی کاخ الیزه منتشر گردیده، به برنامه هسته ای ایران اشاره شده و با طرح ادعاهای واهی، آمده است: بایدن و ماکرون درباره ضرورت تضمین عدم توسعه سلاح هسته ای توسط ایران یا دستیابی به آن توافق دارند.

در همین حال کاخ الیزه با تشریح محورهای مورد بحث در دیدار ماکرون و بایدن اعلام کرد که دو طرف بر عزم خود برای تقویت همکاری های دوجانبه در راستای صلح و امنیت جهانی تاکید کردند.

گفتنی است در حالی که کشورهای غربی مدعی هستند ایران در پی دستیابی به سلاح هسته ای است، تهران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است.

در بیانیه مشترک روسای جمهور آمریکا و فرانسه همچنین بر حمایت از اصلاحات در لبنان تاکید شده است.

بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره برنامه هسته ای ایران/ روایت خبرنگار آمریکایی از بن بست آمریکا در مذاکرات وین/ انتشار اولین تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از نیروگاه اتمی اسرائیل/ حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن

دو طرف در عین حال بر اهمیت کنفرانس پاریس درباره لیبی ـ که قرار است ۱۲ نوامبر و در آستانه انتخابات ملی این کشور در تاریخ ۱۲ دسامبر برگزار شود ـ تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین به ضرورت تایید حاکمیت و استقلال عراق و تضمین اینکه این کشور به هیچ وجه بار دیگر پناهگاه گروه های تندرو و تروریستی نشود، اشاره شده است.

روایت خبرنگار آمریکایی از بن بست آمریکا در مذاکرات وین

خبرنگار وال استریت ژورنال به مواضع آمریکا در مذاکرات وین که منجر به توقف این مذاکرات شد و نیز اخذ ضمانت از سوی ایران پرداخت.

لارنس نورمن خبرنگار ارشد وال استریت ژورنال در حساب کاربری خود در توییتر مدعی شد، از آنجا که ایرانی ها حاضر به مذاکره مستقیم با آمریکا نیستند، وقوع سوء تفاهم در مورد مواضع و انتظارات غیر قابل پیشگیری می شود.

خبرنگار وال‌استریت ‌ژورنال نوشت، موضع محوری آمریکا کاملا روشن است. برجام سندی است که روی آن توافق شده و هیچ ضمانتی داده نشده که طرفی هرگز از آن خارج نشود. این، یک توافق سیاسی با تعهدات سیاسی بوده است. اگر ایران می‌خواهد توافق را تغییر دهد، آمریکا هم خواسته‌های خود را دارد.

این خبرنگار آمریکایی اذعان کرد، مساله روشن بود، در واقع، علنی اعلام شد ضمانت دائمی منتفی است. هیچ رئیس‌ جمهوری آمریکا، اختیار ملزم کردن دولت آینده را به معاهده ای غیرالزام‌آور که از تایید کامل سنا برخوردار نیست، ندارد.

وی ادعا کرد دولت بایدن این را هم به صراحت بیان کرد که هرگونه ضمانت حقوقی، فراتر از توافقی خواهد بود که بر سر آن اجماع حاصل شده است.

این خبرنگار آمریکایی مدعی شد با این حال، آنها کاملا تمایل داشتند در داخل متن، تعهد سیاسی خودشان را به اجرای توافق و پایبندی به آن به وضوح و صراحت قید کنند.

خبرنگار وال استریت ژورنال ادامه داد آنها نمی خواستند برای بازگشت به برجام تلاش زیادی کنند و به دلایل کوچک دوباره از آن خارج شوند.

بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره برنامه هسته ای ایران/ روایت خبرنگار آمریکایی از بن بست آمریکا در مذاکرات وین/ انتشار اولین تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از نیروگاه اتمی اسرائیل/ حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن

وی تصریح کرد که منابع غربی کاملا می دانند خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ اخذ ضمانت از سوی ایران را کاملا منطقی کرد؛ شاید این فاصله ای است که نمی توان آن را پر کرد.

این خبرنگار آمریکایی سپس مدعی شد، روش محک زدن آن از طریق مذاکرات است؛ به صورت ایده‌آل، مذاکره مستقیم، در حالی که کاظم غریب آبادی نماینده وقت ایران نزد سازمان‌های بین المللی مرداد ماه امسال گفت: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که آماده‌اند به تعهدات خود تحت تفاهم هسته‌ای برگردند و تحریم‌های مغایر با آن را بردارند،‌ اما رفتار آنان در مذاکرات این را ثابت نمی‌کند.

وی با ذکر مصادیقی گفت: حاضر به ارائه‌ تضمین در مورد عدم تکرار رفتارهای مشابه دولت قبل در قبال تفاهم هسته‌ای نشدند؛ حتی حاضر نشدند دوره‌ی زمانی معقولی را هم برای تداوم کار شرکت‌هایی که با ایران وارد تجارت و کار اقتصادی می‌شوند، در نظر بگیرند که تا در صورت بروز هر مشکلی برای تفاهم احتمالی، کار خود را بدون دغدغه از تحریم‌های فراسرزمینی آمریکایی به پایان برسانند.

پس از روی کار آمدن دولت دموکرات بایدن در ژانویه ۲۰۲۱، دیپلمات‌های ارشد گروه 1+4 ، ایران و اتحادیه اروپا از فروردین تا خرداد ماه گذشته، شش دور در پایتخت اتریش گردهم آمدند تا درباره احیای مفاد برجام گفت‌وگو کنند.

این مذاکرات از تیرماه گذشته به دلیل تداوم بدعهدی های آمریکا درباره لغو تحریم ها و ندادن تضمین درباره نقض دوباره برجام، همزمان با تغییر دولت در ایران متوقف شد و آمریکا و اتحادیه اروپا در حالی که یکی ناقض برجام و دیگری بدعهد در عمل به تعهداتش بوده، اصرار به ازسرگیری این مذاکرات و حضور دولت جدید ایران داشته اند.

دولت دموکرات بایدن که از منتقدان خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا از برجام است و به رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین، تاکنون اقدامی جدی برای بازگشت به تعهداتش انجام نداده، همچنان می گوید به مسیر دیپلماسی با ایران معتقد است.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی، نام چهار فرد و دو شرکت در شهرهای اصفهان و قم و نیز یک نفتکش عمانی با پرچم لیبریا را به فهرست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در واکنش به اقدام اخیر خزانه داری آمریکا در تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی کشورمان، ضمن محکوم کردن و مردود دانستن این اقدام، گفت: اعمال تحریم های جدید نشان دهنده رفتار کاملا متناقض کاخ سفید است.

سعید خطیب زاده افزود: دولتی که از قصد بازگشت به برجام سخن می گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می دهد، این پیام را ارسال می کند که واقعا قابل اعتماد نیست.

وی اظهار داشت: دولتهای مختلف در این کشور نشان داده‌اند که تا چه میزان ناتوان از درک واقعیت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند. این گونه اقدامات آمریکا در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت ترامپ و تحریم های غیرقانونی و ظالمانه این کشور است و همانطور که تاکنون این سیاست هیچ یک از اهداف آمریکا را محقق نکرده است باز هم دستاوردی برای این کشور جز ناکامی ‌های جدیدی نخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این فشارها و تحریم ها خللی در عزم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و آرامش مردم سرافراز کشور ایجاد نخواهد کرد. تهران مسیر توسعه پایدار اقتصادی را با قدرت ادامه می دهد.

انتشار اولین تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از نیروگاه اتمی اسرائیل

منابع عبری‌زبان، روز جمعه، برای اولین بار تصاویری از «دیمونا» نیروگاه اتمی رژیم صهیونیستی در جنوب شرق اراضی اشغالی فلسطین و همچنین چند پایگاه نظامی این رژیم را منتشر کردند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، امروز، با استفاده از سرویس جدید یک شرکت آمریکایی، از زوایای مختلف هفت تصویر با وضوح بالا از نیروگاه اتمی دیمونا و چند پایگاه نظامی و هوایی رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

روز گذشته، شرکت «مپ‌باکس» مستقر در واشنگتن و سان‌فرانسیسکو اعلام کرد که از روز ۲۶ اکتبر، دسترسی مشترکان خدمات این شرکت به تصاویر واضح از تمام مناطق فلسطین اشغالی امکان‌پذیر خواهد بود.

بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره برنامه هسته ای ایران/ روایت خبرنگار آمریکایی از بن بست آمریکا در مذاکرات وین/ انتشار اولین تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از نیروگاه اتمی اسرائیل/ حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن

به رغم آنکه رژیم صهیونیستی سال‌ها سعی داشت با فشار بر شرکت‌های ارائه‌دهنده تصاویر ماهواره‌ای از انتشار عکس‌های بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی ممانعت کند، یک شرکت آمریکایی، روز گذشته، از ارائه تصاویر با جزئیات بالا از این پهنه جغرافیایی خبر داد.

پیش از این، متمم قانونی «کایل-بینگامان»، شرکت‌های آمریکایی را از ارائه تصاویر با وضوح بیشتر از ۲ متر در هر پیکسل از این منطقه منع کرده بود؛ اما این قانون در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد و محدودیت جدید ۴۰ سانتی‌متر تعیین شد.

«امنون هراری» رئیس برنامه فضای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با یدیعوت آحارانوت در این خصوص گفت، فکر نمی‌کند مشورت قبلی با اسرائیل در خصوص اجرایی شدن حکم فدرال آمریکا صورت گرفته باشد. این مساله منجر به شناسایی پایگاه‌ها و تأسیسات اتمی اسرائیل با دقت و وضوح بالا شده است.

بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره برنامه هسته ای ایران/ روایت خبرنگار آمریکایی از بن بست آمریکا در مذاکرات وین/ انتشار اولین تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از نیروگاه اتمی اسرائیل/ حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن

این روزنامه صهیونیستی در ادامه اضافه کرد که تل‌آویو بسیار نگران است که گروه‌هایی همچون حزب‌الله و حماس از این تصاویر برای حمله به این مواضع استفاده کنند.

در بیانیه این شرکت آمده بود: «ما اکنون جزئیات نقشه‌ها و تصاویر اسرائیل و فلسطین را چهار برابر کردیم. این تصویربرداری جدید، تصاویری با بالاترین وضوح موجود برای برنامه‌ریزی پیاده‌روی، بررسی تحویل گرفتن کالاها، یا پیمایش بین شهرها را به مشتریان ما ارائه می‌دهد.»

این شرکت آمریکایی روز گذشته همچنین ابراز داشت:‌ «وضوح بهبود یافته [تصاویر از فلسطین اشغالی]، جزئیات بیشتری را برای ساختمان‌ها، جاده‌ها و شرایط طبیعی ارائه می‌دهد. ماهیت جدید نقشه‌ها نمای کنونی جدیدتری را با استفاده از تصاویری که در تابستان ۲۰۲۱ جمع آوری شده ارائه می‌دهد. ترکیب این تصاویر با زمین یک چشم انداز سه‌بعدی منحصر به فرد را با جزئیات عالی ارائه می‌دهد.»

مپ‌باکس، شرکت آمریکایی ارائه‌دهنده نقشه‌های آنلاین سفارشی برای وب‌سایت ها و برنامه‌های مختلفی است که از سال ۲۰۱۰، در پاسخ به گزینه‌های محدود ارائه شده توسط شرکت‌های تصویربرداری ماهواره‌ای مانند «گوگل مپس»، به سرعت جایگاه نقشه‌های سفارشی را گسترش داد.

حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن

سلسله تجاوزات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد. سعودی‌ها امروز نیز مناطق مسکونی در نقاط مختلف یمن را هدف حملات خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های عربستان سعودی مناطق مسکونی در استان صنعاء را بمباران کردند. به دنبال این حملات، چندین انفجار پایتخت یمن را به لرزه درآورد. این درحالی است که در صعده نیز حملات مشابهی صورت گرفت.

بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره برنامه هسته ای ایران/ روایت خبرنگار آمریکایی از بن بست آمریکا در مذاکرات وین/ انتشار اولین تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از نیروگاه اتمی اسرائیل/ حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن

منابع یمنی اعلام کردند که منطقه «منبه» واقع در صعده هدف بیشترین حملات توسط جنگنده‌های سعودی قرار گرفتند. در بسیاری از این حملات، مناطق مسکونی توسط جنگنده‌های سعودی بمباران شدند.

این در حالی است که پیشتر منابع یمنی اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ بار آتش بس در الحدیده را نقض کرده است. نقض آتش بس الحدیده در حالی است که سازمان ملل نسبت به این مسأله سکوت پیشه کرده است.

تاسف میقاتی از تصمیم عربستان برای اخراج سفیر لبنان

نخست وزیر لبنان نسبت به تصمیم عربستان مبنی بر فراخوان سفیر خود از بیروت و ضرب الاجل ۴۸ ساعته به سفیر لبنان برای ترک ریاض ابراز تاسف کرد.

به گزارش شبکه خبری المنار، نجیب میقاتی گفت: ما همواره مخالف خود را با هر گونه توهین به عربستان سعودی اعلام داشته و در بیانیه شورای وزیران تاکید کردیم که تلاش برای احیای روابط تاریخی میان لبنان و برادران عرب آن، جزو اولویت هایمان است.

وی افزود: ما همچنین بر تمایل خود نسبت به تقویت روابط میان لبنان و کشورهای شورای همکاری تاکید کرده ایم.

میقاتی گفت: ما دو روز پیش نیز اعلام کردیم که اظهارات جورج قرداحی که قبل از تصدی پست وزارت اعلام کرده است، نظر دولت نیست. ما همچنین بر روابط میان لبنان و کشورهای شورای همکاری تاکید و ابراز امیدواری کردیم که روابط لبنان و عربستان به ویژه روابط لبنان و کشورهای عربی استحکام خود را بازیابد.

عصر جمعه عربستان در اعتراض به اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که گفته بود تجاوز به یمن یک جنگ بیهوده است، سفیر خود را از بیروت فراخواند.

بیانیه مشترک بایدن و ماکرون درباره برنامه هسته ای ایران/ روایت خبرنگار آمریکایی از بن بست آمریکا در مذاکرات وین/ انتشار اولین تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا از نیروگاه اتمی اسرائیل/ حملات گسترده جنگنده‌های سعودی به یمن

تنش‌ میان عربستان و لبنان در حالی است که اخیرا نقل قولی از «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره تجاوز ائتلاف سعودی به یمن در رسانه ها منتشر شد.

قرداحی دوشنبه شب در برنامه "برلمان شعب" (پارلمان ملت) شبکه تلویزیونی الجزیره جنگ به راه افتاده توسط کشورهای ائتلاف عربی -آمریکایی به سرکردگی عربستان و امارات علیه یمن را محکوم کرد.

وی یادآور شد: حوثی ها در یمن در حال دفاع از خود در برابر "اقدامات تجاوزکارانه عربستان و امارات" هستند.

در پی این اظهارات عربستان، کویت، بحرین و امارات متحده عربی سفرای بیروت را احضار کردند.

رسانه های لبنان پس از انتشار این مصاحبه گفتند، به دنبال اظهارات قرداحی در مورد جنگ یمن، بحران سیاسی جدیدی در افق میان لبنان و عربستان نمایان شده است.

در همین رابطه شبکه تلویزیونی "ام تی وی" به نقل از منابع سعودی که نامشان را ذکر نکرد، اعلام کرد: به دلیل اظهارات قرداحی، ما هم اکنون با یک بحران شدید سیاسی روبه رو هستیم. 

"شربل وهبه" نیز در ماه می گذشته به عنوان وزیر خارجه وقت لبنان به دنبال اظهاراتش که برخی صحبت هایش را علیه عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و توهین آمیز تلقی کردند، از کار برکنار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳۵
بر اساس این گزارش، جنگنده‌های عربستان سعودی مناطق مسکونی در استان صنعاء را بمباران کردند !!!

عجیبه که توی رسانه های ایران عربستان همیشه مناطق مسکونی رو هدف قرار میده و حتی یک نفر نظامی حوثی رو نمیکشه ! از طرف مقابل حوثی ها همیشه حملاتشون دقیق به نظامیان هست و حتی یک غیر نظامی رو نمیکشن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
تو حرف های دوستای خودتو باور کن
ناشناس
| - |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
رزمندگان حوثی 50 هزار نفر بیشتر نیستند اگر آنطور که شما به عنوان طرفدار سعودی ها میفرمایید ظرف 7 سال حوثی ها را زده بودند دیگر کسی از حوثی ها زنده نمانده بود
مجيد گودرزي- فعال سياسي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
هدف مذاكرات فريز همه جانبه ي كشور است. كه همه ي ما در6 سال گذشته شاهد آن بوديم.
هدف از مذاكرات گشايش در روابط ايران با جهان نيست.
خطر معاهدات از جنگ بدتر است. برجام يك باتلاق بود كه ظريف و روحاني به غربيها هديه دادند. خارج شدن و ماندن در برجام هر دو خسارت بار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
رسانه های ایران هیچ وقت درست و موثق خبر نمی نویسند
مهدی
| Germany |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
این تابناک خبر که نامیده تحلیل می‌کنند
این در حالی است که……در ادعایی واهی…..و….. برادر من خبری بگو ما خودمون شعور داریم ..نمی خواد توضیح بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
عجیب نیست
تفاوت اسلام علوی با اسلام بکری و عمری. اسلام علوی همون اسلام ناب محمدیه و اسلام بکری و عمری همون اسلام اموی و وهابی
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
موشک جواب موشک. این یک اصل مورد پذیرش جامعه جهانی است. کافیست دوتا موشک بزنید به ریاض همه چیز تموم میشه
رحیم
| Switzerland |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
من آرزویم است که ایران به عربستان سعودی حمله کند وقسم می خورم که خودم وزن فرزندانم هم که آلمانی هستند همه یارای ایارن خواهند شد.
مرگ بر روسیه
مرگ بر روسیه
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
ستون پنجم دشمن ایران .... داره مسیر مبارزه با دشمن ایران را به سمت روسیه منحرف می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
و چین و چین و چین
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
رفیق چقدر گرفتی این جمله تکراری را مرتب بنویسی؟؟معلومه یه جات سوخته که آتش نشانی هم نتونسته خاموشش کنه
حالا با این عکس سایت اتمی اسراییل چکار میکنیم ؟

در گوگل جستجو کنید به راحتی قابل دسترس بود و هست !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
هیچی اونا سوار هواپیما شدند و اومدند نیروگاه اتمی در دست ساخت عراق رو زدند و رفتند این گوی این هم میدان اگه می تونی تو هم برو نیروگاه اونا رو بزن
خیلی خوبه، تلویحا سلاح هسته ای ایران رو پذیرفتند
سلام: مذاکره و توافق مجدد با غرب و امریکا( اگر ایران خواستار لغو قطعی و همیشگی همه انواع تحریم ها نشود وآمریکاهمه انواع برچسب های تحریم علیه ایران را بطور دائمی لغو نکند)براساس عبرت ها و تجربه های تلخ تاریخی، محاسبات متقن وغیرقابل خدشه ذیل موجب حراج دادن مولفه های قدرت ، زیانبار برای اقتصاد،باج خواهی و زیاده خواهی دشمن، آب در هاون کوبیدن و باعث ممانعت ازپیشرفت کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغوکامل تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی مانده وتحریم اساساً وسیله و ابزاری است برای اینکه از ایران درهمه زمینه ها ی چهار گانه ازجمله درموضوعات هسته ای،حضورمنطقه ای،موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را درهمه علوم به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- آمریکا اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و با عمل نکردن به آن ،ایران چند باره رکب خورده و بازگشت کامل کشور به برجام یعنی پس ازطی هزینه سنگین راه اندازی غنی سازی 60درصدی نابودی آن دستگاه ها وممنوعیت توسعه و تحقیقات هسته ای و عقب گرد وعقب ماندگی نسبت به کشورهای دارای علوم و فنون پیشرفته هسته ای.
3- عبرت های تاریخی معاصرمثل اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او،اعتمادو مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب ،یافتن تمام نقشه های نظامی وغیر نظامی آن و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمرقذافی توسط امریکا و اروپا ،اعتماد صدام جنایتکاربه بازرسان سازمان ملل و یافتن تمام نقشه های نظامی و غیر نظامی عراق ودادن اطلاعات آن به امریکا و پس از آن جنگ راحت امریکا و متحدانش علیه صدام و شکست او. مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی وعدم آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلیق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشوراروپایی وعدم اجرای تعهد توسط آن سه کشوراروپایی و آمریکا.ومعاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
4- اساس، انگیزه و داستان وضع تحریم ها ازطرف دشمن به طمع فشارهمه جانبه برملت و دولت از طریق گشودن باب مذاکره بوده و انگیزه و هدف نهایی مذاکره هم از طرف غرب راهی برای به حراج دادن مولفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری و زیاده خواهی ،جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشورو مردم ودر ادامه تغییر رفتار نظام و در نهایت تقییر رژیم و تجزیه کشور و اجرای طرح خاورمیانه جدید یعنی تجزیه کشورهای منطقه واز بین بردن قدرت کشور ها و غارت منابع آن است.
5- غرب صرفاً با تله وحیله مذاکره می تواند اهرم های حیاتی قدرت را با نیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند ممنوعیت صد نوع فناوری هسته ای در برجام وموارد ذکر شده بند های این موارد.
6- با عنایت به اینکه انرژی هسته ای در بسیاری از حوزه ها و طیف وسیعی از صنایع کاربرد علمی و صنعتی دارد ازجمله انرژی های تجدید پذیر، تولید برق هسته ای، تولید باصرفه پیشران ها و باطری های اتمی برای کشتی ها،شیرین کردن پاک آب های خلیج فارس و انتقال آن به فلات خشک ایران و در پی آن ایجاد رونق کشاورزی و صنعتی ، کاربرد انرژی هسته ای در علوم پزشکی و رادیو دارو کاربرد بسیار در حوزه های کشاورزی ،صنعتی و ... مذاکره با غرب باعث محدویت و عدم صنعتی سازی در اکثر این حوزه ها گردیده و موجب زیان آشکار و محدودیت گسترده برای توسعه و پیشرفت کشور می گردد.
7- به لحاظ عدم لغو کامل همه تحریم ها از طرف غرب و با بدعهدی احتمالی امریکا و اروپا پس از مدتی برگشت دوباره تحریم ها،اقتصاد و معیشت مردم به لحاظ وابستگی به تحریم ها و شرطی شدن در مقابل آن بسیار ضربه پذیر وآسیب زا می شود.
8- درصورت بازگشت به برجام وعضویت در آن از طرف آمریکا، به هر بهانه ای دوباره می تواند از مکانیزم ماشه یا همان اسنب بک استفاده کرده وتحریم ها را ازطریق قطعنامه های شورای امنیت به بکباره برگرداندوایران را ذیل بند 7 منشور ملل متحد ببرد.
9- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا ساختار کلی وپایه اصلی تحریم ها همچنان حفظ شده وآمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و آنرا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی و یا بیشتر آن بابرچسب های چهار گانه هسته ای ، موشکی ،حضور منطقه ای ایران و حقوق بشراست.اگرغرب و امریکا یک موضوع از تحریم یعنی هسته ای را بردارند سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم ها کاملاً بی خاصیت و دروغ بوده وایران در گرداب،تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره برای باج دادن فاجعه بارسایراهرم های قدرت یکی پس از دیگری قرار می گیرد.
10- خدای نخواسته در صورت مذاکره موشکی و مذاکره حضور منطقه ای ایران برای کمک به محور مقاومت جهت جنگ با داعش و ترروریست و در صورت امتیاز دادن این موضوع و در پی آن به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ای کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب خودغارت کرده یا داعش و سایرگروهای تروریستی خون آشام را به جان،مال و ناموس ملت بیاندازند.
11- در صورت عدم لغو تحریم ایسا ( ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی درایران) وتحریم یوترن( گردش مالی آزاد ایران از طریق دلار باجهان) که متاسفانه هیچکدام در برجام توسط تیم منفعل مذاکره کننده قبلی ایرانی آقایان ظریف و عراقچی، از امریکا درخواست لغو نشده است .برداشتن تحریم ها بدون لغو این دو بی معنی، همراه با فریب ،مضحک و بی خاصیت است .
12- با تکیه بر توانمندی های و ظرفیت های عظیم داخلی اثرو نقش تحریم هارا باید بی خاصیت وخنثی کرده و ازبین برد و امریکا را از حربه تحریم و سپس مذاکره مایوس کرداز جمله راهکارها:ایجاد فشار به اروپا ازطریق آزاد کردن مزر ها و انتقال سیل مهاجرین به اروپا،استفاده درهمه حوزه های علمی،فنآوری و تولیدی ازجوانان نخبه ، شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهای برترصنعتی،استفاده از قرار گاه سازندگی و شرکت مپنا به عنوان تجربه موفق وراهگشای خنثی سازی تحریم ها، ،جذب سرمایه عظیم ایرانیان مقیم خارج ،برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس وعدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی و کنترل تورم تک رقمی ،ممنوعیت قطعی هرگونه تعطیلی واحد ها وشرکت هایی تولیدی از طرف بانک ها،اعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ، تک نرخی کردن ارز وحذف قطعی ارز 4200 تومانی که این ارز رانت زا و فساد آفرین بوده و بدلیل عدم رقابت پذیری باعث نابودی تولید داخلی می شود،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، برنامه ریزی مدون علاوه بر خود کفایی دارای اهداف صادراتی برای تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی ، تدوین برنامه چهار ساله آبخیزداری و آبخوان داری برای تولید بیش از 400میلیون تن کالاهای کشاورزی)،شناسایی آموزش و نصب رایزن کارامد و امین اقتصادی حداقل به تعداد 100نفردرکشورهای همسایه ،همسو و غیر همسوبرای جهش صادرات ،برنامه ریزی صادرات به همسایگان ازمیزان2درصد کنونی به 20 درصد طی برنامه 4 ساله یعنی رسیدن به حدود 200میلیارد دلارصادرات به 15 کشورهمسایه، با توجه به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای و بازار 3میلیارد نفری در کشور های عضو این سازمان هدف گذاری4 ساله برای جهش صادرات از 11 میلیارددلار کنونی به کشورهای عضواین سازمان به حدود50 میلیارد دلار صادرات ،حمایت همه جانبه از تولید داخل با کیفی سازی وبا وضع تعرفه باز دارنده کالاهای خارجی مبازره هدفمند با قاچاق و فساد، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، ممنوعیت وقطع همیشگی فروش نفت خام وتبدیل آن به مواد پتروشیمی در صنایع با محوریت صادرات محصولات آن به همسایگان، اخذ مالیات عادلانه از ثروتمندان و عایدی سرمایه، خانه خالی و ماشین های لوکس واخذ مالیات از گردش حساب های بانکی ،تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن از طریق کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای ذی نفع، داخلی سازی با کیفیت خودرو با پلتفرم پیشرفته کاملا ایرانی و بومی، داخلی سازی با کیفیت و صادرات محورلوازم خانگی و لوازم ساختمانی ،استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای جهادی در تمام این مراحل برنامه ریزی پیشرفت و توسعه کشوروعدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی بیگانه عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد و معیشت مردم شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها باید حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت.در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت بی تدبیر، شیفته و تشنه مذاکره با آمریکاوغربگرای روحانی، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری فزاینده، جهش عجیب و غیر عادی قیمت ارز، ریزش غیر طبیعی بورس و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
از جایی کپی کردی؟؟؟

یا واقعا دو ساعت نشستی تایپ کردی داداش؟؟؟

خیالت راحت هیچ کس نظرت رو نمی خونه!!! و اهمیت هم نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
با احترام به شخص شما

ولی کلا مطالبت چرت و پرت بود، معلومه حقوق بگیر دولتی
ناشناس
| France |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
خدا شفات بده ! برو‌ عمو!
کشورهای های اروپا بخصوص فرانسه و انگلیس، آلمان شهرستان های آمریکا هستند و هیچ اختیاری از خود ندارند و تمام این مذاکرات ۴ + ۱ و یا ۵ +۱ تتها برای رسید رزیم تروریستی امریکا به اهدافش است. آنها هیچ علاقه ای به مذاکره ندارند و تنها برای تبلیغات سیاست خارجی خود استفاده می کنند و اصلا نمی خواهند که ایران اسلامی که خاری به چشم های آنها شده آرامش بگیرد و یا اقتصادش بهتر شود. معهذا اگر آمریکا واقعا خواستار یک توافقنامه بین غرب و ایران بود در این دوران سخت کرونایی و اقتصادی جهان و نه تنها ایران هرگز دوباره در ایام مذاکرات ۴+۱ ۴ نفر از تجار ایرانی و کشتی علنی و ... را تحریم نمی کرد، این را هرکسی می داند که اگر نیت آنها خیر بود حتما درهای اطمینان سازی را باز می کرند تا ایران و ملت ایارن اسلامی به مذاکره تن دهند.
بهترین کار و بهانه برای ایران این است که بگوید چون آمریکا تحریم های جدیدعلیه ایران تصویب کرده است ما با هیچکس مذاکره نمی کنیم. مطمین باشید وقتی ایارن دندان های تیز خودرا نشان دهد انها به عقب برخواهند گشت!
باید بمب اتم بسازیم و یکبار برای همیشه به این بازی پایان بدیم.
در مرحله ای نیستیم که دست ها را بالا بیاریم و بگیم اشتباه کردیم و تمام!
این موش و گربه بازی خسته کننده شده و با ساخت بمب توسط ایران همه چیز حل میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
بازی منم که ۶ ساعت تو بیمارستان نشستم یه تست ساده بدم ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
چرا با ساخت بمب توسط کره شمالی همه چی تموم نشد پس؟
اربابش آمریکا زوگویی از طریق زور اسلحه
عربستان هم زورگویی از طریق زور ثروت
اما این زورگویی ها ابدی نیست
می‌شه توضیح بدید اورانیوم ۶۰٪ چه کاربرد غیرنظامی برای ایران داره؟
امریکا در بن بست قرار گرفته ولی نمیدونم چرا این مردم ایران هستند که گرفتار تورم وحشتناک و بی کاری و فقر شدن
برجام مصوب شورای امنیت به اتفاق ارا است۔ مصوبات شورای امنیت لازم الاجرا است۔کشورهائی که مصوبات شورای امنیت را اجرا نکنند شورا میتواند انها را به نوعی تنبیه وبه اجرا ملزم کند۔البته امریکا حق وتو دارد واین یکی از نقًض های اساسی شورای امنیت است که صاحبان حق وتو ووابستگان انها را مجاز به نقًض قطعنامه های شورای امنیت ویا عدم تصویب توسط حق وتو میکند۔شورای امنیت بی اعتباریش بانقض مصوبات ان توسط دارندگان حق وتورچه مسلم بود کاملا مشخص شد۔
در مورد چیزی که هیچی ازش نمیدونی حرف نزن! فکر کردی فیلم‌ سینمایی است مگه؟؟؟
بایدن و ماکرون در مورد افغانستان هم افاضاتی داشتند ولی دیدیم که چگونه از آنجا فرار کردند. اگر ایران تصمیم بگیرد به سلاح هسته ای دست یابد، بایدن، مکرون و بزرگتر از آنها هم هیچ کاری نمیتوانند بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
چند سال دیگه می فهمی علت
به اصطلاح فرار آمریکا از افغانستان چه بوده
ملت ایران نون شب میخواهند نه بمب اتم
بن بست آمریکا؟!!! یا بن بست ما!؟
سوخت راکتور امیر اباد که خود امریکائی ها به ایران داده بودند ۹۰ درصد بود۔بعد از انقلاب بعلت عدم تحویل سوخت به ایران توسط دیگران ایران مجبور به تعویض سوخت به ۲۰ درصد باانجام تغییراتی شد۔۔سوخت های برخی راکتورها برای مقاصد خاص غیر نظامی ۶۰ درصد است۔
مطرح کردن بن بست و تضمین تنها برای نرم کردن مواضع طرفداران جناح راست است تا بگویند ما با اقتدار وارد مذاکرات میشویم و الا حتی روسیه هم اعلام کرد هیچگونه بن بستی در دور پیشین مذاکرات وجود نداشته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی