بازدید 7331

قیمت خودرو آزاد نمی‌شود

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه به دنبال آزادسازی قیمت خودرو نیستیم، گفت: خودروساز نباید با زیان تولید کند از این رو روند کنونی قیمت گذاری به هیچ عنوان نمی تواند تداوم یابد.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰ 30 October 2021

به گزارش «تابناک»، سهیل معمارباشی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت، اظهار کرد: اینکه چه نهادی قیمت گذاری کند خیلی مهم نیست بلکه مهم این است که خودروساز با زیان تولید نکند؛ کسب و کاری که با زیان تولید کند رو به اضمحلال می‌رود و صنعت خودروی کشور طی ۳ سال گذشته رو به اضمحلال رفته است.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: بحث ما همواره این بوده که قیمت گذاری محصولات خودروسازان به نحوی باشد که پوشش دهنده هزینه‌های منطقی و معقول صنعت خودرو باشد.

وی ادامه داد: این موضوع در پروژه اصلاح ساختار قیمت در زنجیره ارزش هم در دست پیگیری است؛ البته تمرکز فقط در صنعت خودرو نیست بلکه بر زنجیره همچون قطعه و … نیز است.

معمارباشی گفت: حتماً باید فرایندهای تولید خودروسازان بازطراحی و روابط خودروساز با قطعه ساز بررسی و اصلاح شود به نحوی که قیمت تمام شده اعلامی برای خودرو، یک قیمت منطقی و قابل پذیرش برای مصرف کننده و نهادهای نظارتی باشد.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت افزود: اینکه شورای رقابت این کار را کند یا هر نهاد دیگری، بستگی به تصمیم نهادهای بالادستی دارد. ولی هدف کامل مشخص است و آن اینکه به طور کلی روند کنونی به هیچ عنوان نمی‌تواند ادامه داشته باشد.

به دنبال آزادسازی قیمت خودرو نیستیم

معمارباشی در مورد اینکه آیا این مباحث مقدمه‌ای جهت آزادسازی قیمت خودرو است، توضیح داد: آزادسازی قیمت این است که قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود؛ ما به هیچ وجه به دنبال آزادسازی قیمت خودرو و رفتن به حاشیه بازار نیستیم.

وی گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در صورت اجرای کامل پکیج اصلاح صنعت خودرو همچون اصلاح ساختار قیمت، اصلاح ساختار مدیریتی - مالی، توسعه صادرات صنعت خودرو و … ما مطمئن هستیم که می‌توانیم به افزایش تولید، افزایش عرضه خودرو به بازار، کاهش کسری‌ها در تولید خودروهای ناقص، اصلاح فرایند تولید و روابط خودروساز با قطعه ساز کمک کنیم و در نهایت وضعیت بازار را سامان دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۹
الان واسه این لگن های فرسوده منت می گذارد!؟ هیچ مخالفتی با آزاد سازی قیمت خودرو (همه خودروها، چه خارجی چه ایرانی) نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
یک کمیته حقیقت یاب بی طرف اگر بررسی کند به خوبی مشخص می شود که این زیان اعلامی از پایه دروغی بیش نیست اکثر شرکتهای خودروساز با ایجاد شرکتهای قطعه ساز صوری ، قطعات تولید انها را با چند برابر قیمت واقعی فاکتور می کنند(قیمت های غیر واقعی) و پایه های این فریب را می سازند و این باعث می شود اولا سود بالای کسب کنند که هنوز به اندازه سود راضی نشده اند و ثانیا مالیات کمی پرداخت می کنند
ملت ايران چقدر بدبخت شدند كه دغدغه شان شده قيمت خودرو روزي كه همين خودرو ساز ان براي فروش اين ارابه ها به مردم التماس مي كردند الان براي ملت شاخ شدن وخريدن يكي از اين ارابه هاي مرگ شده اروزيشان خدا لعنت كند كساني را كه مردم را به بدبختي وهلاكت كشاندن وباروح وروان ملت دارن بازي مي كنند
البته مردم را هم بیشتر می توانیم بچاپیم
مگه الان قیمتها دولتیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
قيمت دستوري معادل نصف قيمت تمام شده، بدتر از قيمت دولتي است!
خودرو محلی برای رانت و آخور چرب عده زیادی است که پشت تولید خودرو داخلی سنگر گرفتهاند . چه پر رو هستند اونهایی که دم از زیان میزنند . الته وقتی از محل گاری پراید صدها ارگان مشغول چریدن باشند میشه همین .... راهش ازاد سازی واردات و همراه با حمایت از تولید کننده واقعی است . نه دلالانی که سفارش قطعات را به چینی ها دادند .... و مابالتفاوت ارز را کوفت میکنند ... دلقک بازی دیگه کافیست
دند مصرف کننده نرم باید تمامی هزینه های سربار و اضافی و همچنین ضرر و زیانهای خودرو سازهای داخلی را پرداخت نموده و سوار بر خودروهای بی کیفیت با تکنولوژی 20 سال پیش با مصرف بنزین بالا شود.
همه چیز آزاد میشود جز اینترنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
كجا اينترنت آزاد است كه اينجا باشد؟
پول این ملت پا برهنه را در خودرو سازی ها میسوزانید تا این صنعت ورشکسته را که کاری جز تولید زباله و فروش آن به مردم ندارد را حفظ کنید
قبل از آزادسازی قیمت خودرو ابتدا باید وارادت خوردهای خارجی آزاد شود .
چرا جلوي واردات خودرو را گرفته ايد اگر بايد از خودرو ساز حمايتنت كنيد چرا جلوي واردات ساير اقلام نظير پوشاك - لوازم صوتي و تصويري - لوزام منزل - لاستيك خودرو- و غيره را نمي گيرند آيا واقعاً توليد كننده نداريم !
به خدا با تولید داخلی مردم را بیچاره کردید . این خودرو سازی مثل بچه 200 کیلویی تنبل می باشد که فقط پول مردم را به ان تزریق میکنید . خودرو سازی که بعد از 55 سال هنوز نمیتواند چیزی تولید کند و اگه یک روز قطعه بی کیفیت چینی از خارج وارد نشود تعطیل میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
خودروساز قطعه ساز نيست آقا نادر و اتفاقا مشكل خودروساز هم الان همين است كه قطعه را بايد آزاد خريداري كند ولي خودرو را بايد با قيمت دستوري و حدود 50درصد پائينتر از قيمت تمام شده بفروشد.
قیمت خودرو را آزادکنید ولی واردات راهم ازاد کنید حتی با مالیاتی سنگین. اینکه عده ای بگویند واردات باید کلا ممنوع باشد ومردم ایران فقط حق دارند چندنوع ارابه راکه درایران به آنها ماشین گفته میشود بخرند جزگردن کلفتی و زورگویی ونشانگر قدرت فوق العاده مافیای خودرو نیست.
خودروساز ایرانی یه بچه لوس هست که ماشین از رده خارج لگن داره میده بهمون پرشیا میده با قیمت هیوندای اکسنت طلبکارمون هم هست باید نازش هم بکشیم بابا چهل ساله خون مردم کردین تو شیشه کی میخواین از این بچه بازی ها دست بردارید
خودروی 15میلیونی شده 150میلیون هنوز میگویند خودروساز نباید ضرر کند خودروساز ما هزاران شرکت تو در تو زیان ده دارد مردم نباید تاوان انرا پس بدهند واردات را ازاد کنید قیمت خودرو را هم همینطور ببینیم خورو ساز چکار میکند
اف بر شما
شما وزیر مملکتین یا وکیل وصی سازندگان ارابه های مرگ
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی