بازدید 4925
۳
سی‌ان‌ان:

هیچ فشار زمانی برای مذاکرات بر روی ایران نیست

یک دیپلمات اروپایی به سی‌ان‌ان گفت که در حال حاضر هیچ فشار زمانی برای انجام مذاکرات بر روی ایران و هیچ طرف دیگر برجام نیست.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱ 29 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این دیپمات اروپایی با اشاره به زمان ادامه مذاکرات در وین برای بازگشت آمریکا به برجام یادآور شد: باید این احساس ایجاد شود که انجام مذاکرات مقداری فوری است و به نظر من این اولین اقدامی است که باید انجام دهیم.

این دیپلمات اروپایی گفت که تمایل تهران برای از سرگیری مذاکرات راه حل نیست بلکه یک گام مهم رو به جلو است. درحالیکه ایران بار‌ها تاکید کرده که با مشخص کردن تیم هسته‌ای خود به مذاکرات در وین باز خواهد گشت، این دیپلمات و دیگران مدعی هستند که این حرکت تاکتیک ایران برای تاخیر در بازگشت به مذاکرات وین است.

به گفته این منبع آگاه، اکنون مباحثه گسترده‌ای درباره افزایش فشار بر ایران وجود دارد.

همچنین منابع آگاه در واشنگتن به سی‌ان‌ان گفتند که یک گفتمان مداوم در دولت بایدن درباره اینکه چطور و چقدر فشار بر ایران وارد شود، وجود دارد.

با اینحال که ایران همواره به تعهدات خود در قبال برجام پایبند بوده و ایالات متحده به صورت یکجانبه توافق هسته‌ای را ترک کرده است، این منابع گفتند که واشنگتن و متحدانش به علت شکست در رسیدن به توافق اکنون تمایل بیشتری برای اعمال اقدامات با هزینه بیشتری بر ایران دارند اگر تهران به اقدامات ناسازگار با برجام ادامه دهد.

این منابع در حالیکه به جزئیات این هزینه‌های اشاره نکردند، یک شخص آگاه از مذاکرات درون دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا گفت که بایدن در مورد گزینه‌های بالقوه در جریان دیدار‌های حاشیه نشست گروه ۲۰ با متحدان خود صحبت می‌کند و این هزینه‌ها می‌تواند درحالیکه مذاکرات در دست انجام است، اعمال شود.

یک مقام آمریکایی آگاه از مذاکرات وین با اینکه ایران به صورت صریح برای بازگشت به مذاکرات در اواخر ماه نوامبر اعلام آمادگی کرده، ضمن ادعای اینکه اعلام عمومی ایران در این مورد "خوشبینی زیادی به ما نمی‌دهد" افزود که تا کنون شواهد اندکی وجود دارد از اینکه تیم ایران در صدد عمل گرایی و حل مسائل باقی مانده باشد.

آمریکا موضع دوگانه‌ای را در برابر از سرگیری مذاکرات در وین اتخاذ کرده است. از سویی مدعی می‌شود که ایران تمایلی برای بازگشت به میز مذاکره ندارد و از سوی دیگر نسبت به اعلام صریح تهران در مورد ادامه گفتگو‌ها در اتریش بدبین است.

واشنگتن از طرفی اعتراف می‌کند که در حال انجام مذاکرات هم از اقدامات هزینه زا علیه ایران دست بر نمی‌دارد و سیاست فشار حداکثر دولت پیشین آمریکا را ادامه می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
كى ميخواهيد ياد بگيريد اگر يك قدم كوتاه بياييد انها ده قدم جلو ميايند و تنها رَآه سر دونادونى انان است.
دارن زبان یاد می گیرن دیپلماتامون البته فارسی یکم زمان می بره ....عجله نکنید لطفا
دقیقا ؟فقط فشار روی ملت بدبخت است نه کسان دیگر ؟...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار