بازدید 12020

ادعای ضد برجامی معاون ترامپ در جمع منافقین

معاون دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در همایشی که از سوی گروهک منافقین در واشنگتن ترتیب داده شده بود، از سیاست دولت جو بایدن در قبال موضوع توافق هسته‌ای و برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸ 29 October 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از نشریه نیوزویک، مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در یک همایش گروهک تروریستی منافقین در واشنگتن، مدعی شد تلاش‌های جو بایدن برای احیای توافق هسته‌ای موجب ترغیب ایران به «خصومت منطقه‌ای بیشتر» از سوی تهران می‌شود.

پنس گفت این که بایدن «پذیرای» توافق هسته‌ای شده، برای آمریکا خطرناک است.

پنس در این همایش ادامه داد: به دنبال قدرت، صلح می‌آید. با وجود پذیرا شدن برجام توسط دولت فعلی آمریکا، تردیدشان در محکوم کردن موشک‌هایی که به سمت متحد گرانقدر ما اسراییل پرتاب می‌شوند، خروج غم‌انگیز و فاجعه‌بار از افغانستان، دشمنان ما ممکن است به ضعف دولت فعلی پی ببرند. ضعف، شر و زیان بر می‌انگیزد.

معاون ترامپ مدعی شد: آنها ممکن است جسارت این را پیدا کنند که جدیت ما را بیازمایند.

نیوزویک حضور پنس در این مراسم و اظهاراتش را فرصتی برای تکرار مواضع افراطی‌اش علیه ایران تلقی کرد.

به گزارش ایسنا، اظهارات پنس در پی این مطرح می‌شود که دولت جو بایدن از زمان روی کار آمدن در آمریکا بازگشت دوجانبه با ایران به توافق هسته‌ای را در دستور کار سیاست خارجی‌اش قرار داده است.

دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد و ضمن بازگداندن تحریم‌های پیشین این کشور، تحریم‌های جدیدی نیز علیه ایران اعمال کرد.

قدرت های جهانی از جمله آمریکا، در ماه‌های گذشته شش دور مذاکرات پیرامون احیای توافق هسته ای در وین را برگزار کردند. این مذاکرات میان ایران و دیگر اعضای کمیسیون مشترک برجام و با حضور آمریکا درمحل مذاکرات برگزار شد. البته ایران و آمریکا مذاکرات مستقیمی نداشتند و تنها از طریق نمایندگان دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات در جریان مواضع یکدیگر قرار می گرفتند.

برگزاری دور هفتم این مذاکرات تا پس از تشکیل دولت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به تاخیر افتاد. زمان دقیق از سرگیری مذاکرات مشخص نیست، اما ایران اخیرا هم‌زمان با برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفته که این مذاکرات می تواند در آینده نزدیک از سر گرفته شود. مقامات ایران همچنین اخیرا مطرح کردند مشغول بررسی نتایج حاصل از شش دور مذاکرات وین هستند و به محض پایات یافتن این بررسی ها، ایران آماده مشارکت در مذاکرات خواهد بود. مذاکرات وین در این راستا پیش می رود که بتواند از طریق اقداماتی هماهنگ شده، موجب بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار