بازدید 53690

هفتم آبان، روز کوروش

مفسرین بزرگی، چون وَهب بن منبّه و محمد بن صائب کَلبی و یوسف بن موسی قطان تصریح کرده‌اند که ذوالقرنین همان سردار صالح تاریخ، کوروش کبیر است.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 29 October 2021

به گزارش «تابناک»، امید جهانشاهی در عصر ایران نوشت: هفتم آبان را روزی می‌دانند که کوروش کبیر بابِل را فتح کرد و اهمیت این فتح در بشکوهی و عظمت این دولت/شهر است که امپراتوری دیرپای بابل بود.

او پیش از آن، هگمتانه و پارت و زرنگ و هرات و خوارزم و باختر و چند دولت/شهر دیگر را فتح کرده بود و با فتح بابِل، سرزمین بزرگی به نام ایران را بنیاد نهاد.

کوروش کبیر آیین و اعتقاد مناطقی که فتح می‌کرد را گرامی می‌داشت و حاکمان و خاندان آن‌ها را قتل عام نمی‌کرد. سه امپراتوری را ساقط کرد: ماد، لیدیا و بابل، اما فرمانروایان آن‌ها یعنی آستیاگ، کرزوس و نبونعید را نکشت، بلکه به تبعید فرستاد و البته ذلیل نکرد بلکه زندگی خوبی برایشان فراهم ساخت. این رفتار در جهان باستان البته بی‌سابقه بود.

شیوهٔ رایج آن دوران این بود که قتل عام و غارت کنند و به اسارت ببرند و کوچ دهند و معابد ویران سازند. مثل آنچه آشوری‌ها در فتح شوش کردند و بابلی‌ها در لشکرکشی‌های چندباره به منطقه سوریه و فلسطین امروزین و کوچاندن یهودیان و دیگران. اما مرام کوروش چنین نبود. او هرگز قومی را کوچ نداد. با فتح بابل، دستور داد جایی تخریب و غارت نشود. خدایان مردم مغلوب را حرمت نهاد. فرمان برابری داد و بردگان را آزادی بخشید، یهودیان نجات یافتند و تبعیدیان که به این ابرشهر کوچانده شده بودند به اورشلیم بازگشتند.

او بزرگ مردی صاحب شوکت بود و یکتاپرستی دادگر. ایرانیان همیشه تاریخ یزدان پرست بوده اند. مفسر معاصر قرآن حضرت آیت الله جوادی آملی هم تایید کرده اند که هیچ وقت «بت پرستی و الحاد در ایران نبوده است».

علامه طباطبایی که در صدق بصیرتش خلاف نیست به تصریح در اثر سترگش «تفسیر المیزان» بر نظر مولانا ابوالکلام آزاد صحه گذاشته که ذوالقرنین بزرگ که در قرآن آمده است همین کوروش کبیر است.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در تفسیر نمونه همین نظر را تایید کرده‌اند و آیت الله معرفت نیز همین نظر را داشته‌اند. همچنین محققین متعددی در هند نیز دلایلی در اثبات آن بیان کرده اند.

پیش از ایشان نیز مفسرین بزرگی، چون وَهب بن منبّه و محمد بن صائب کَلبی و یوسف بن موسی قطان تصریح کرده‌اند که ذوالقرنین همان سردار صالح تاریخ، کوروش کبیر است.


چراکه سلسله نبردهایش با جباران و صفات یادشده از ذوالقرنین در قران کریم با حضرت کوروش مطابقت دارد. هم‌او بود کسی که به درخواست قومی که نزدیک کوه‌های قفقاز می‌زیستند و از هجوم اقوام وحشی و بربر به تنگ آمده بودند، بر تنگه‌ای میان دو کوه سدی از جنس آهن و مس ساخت. آن تنگه امروز تنگه‌ی داریال نام دارد و حوالی شهر تفلیس است و از آن سد که از تکه‌های بزرگ آهن ساخته شده و روی آن مس مذاب ریخته شده بود، هنوز نشانه‌ای هست و با اوصافی که قرآن درباره سد ذوالقرنین بیان کرده است کاملاً تطبیق می‌کند.

«{ذوالقرنین} گفت: آنچه پروردگارم مرا در آن تمکّن و قدرت داده {از مزد شما} بهتر است؛ پس شما مرا با نیرویی یاری دهید {تا} میان شما و آنان سدّی سخت و استوار قرار دهم. برای من قطعه‌های آهن بیاورید {و در شکاف این دو کوه بریزید، پس آوردند و ریختند} تا زمانی که میان آن دو کوه را هم سطح و برابر کرد، گفت: {در کوره ها} بدمید تا وقتی که آن {قطعه‌های آهن} را، چون آتش سرخ کرد. گفت: برایم مس گداخته شده بیاورید تا روی آن بریزم.» (آیات ۹۵ و ۹۶ سوره مبارکه کهف)
همچنین در تفلیس رودخانه‌ای است به نام کورا که برگرفته از نام کورش است و یونانی‌ها این رود را سیروس می‌گفتند که به معنی کوروش است.

ذوالقرنین به معنای صاحب دو «قرن» یا شاخ است و در نقش برجسته هخامنشی دشت مرغاب، کوروش با تاجی بر سر تصویر شده که دو شاخ همانند شاخ‌های قوچ بر آن دیده می‌شود.

به فرموده مفسر شهیر قرآن کریم آنچه این نظریه را تأیید می‌کند اوصاف اخلاقی حضرت کوروش است که یکتاپرستی دادگر و خردمندی اهل مروت بوده است که با ظالمان و یاغیان بر ستیز بوده و بر رعیت شفقت می‌ورزیده است.

اینکه در سوره مبارکۀ کهف، خداوند او را خطاب می‌کند، برخی را بر آن داشته است که او از جمله‌ی پیامبران الهی است و برخی را عقیده بر آن است که به معنای پیامبر بودن او نیست، اما در زمره بندگان صالح خداست. نظر علامه طباطبایی هم همین است: اجمالا اینکه در بیشتر روایات آمده است که ذو القرنین بنده‏اى از بندگان صالح خدا بوده، خدا را دوست مى‌‏داشت، و خدا هم او را دوست مى ‏داشت، او خیرخواه خدا بود، خدا هم در حقش خیرخواهى نمود. (المیزان، جلد ۱۳، ص ۵۱۰)

آری بنیادگذار ایران‌زمین، حضرت کوروش، مرد صالح خداست، یکتاپرستی بامرام، شجاع و بزرگ‌منش که مغرب و مشرق را مسخر خود ساخت.


به راستی که خداوند خواسته بود تا ذوالقرنین صاحب شوکت و ثروت و قدرت باشد و دادگری کند: «ما به او در زمین، قدرت و ثروت دادیم و از هر چیزی {که برای رسیدن به هدف هایش نیازمند به آن بود} وسیله‌ای به او عطا کردیم.» (آیه ۸۴ سوره مبارکه کهف)

چه افتخاری از این بالاتر که این، وصف حضرت کوروش ماست. کسی که فصل تازه‌ای در تاریخ گشوده است. تا پیش از او حکومتی پهناور وجود نداشت. دولت/شهر‌هایی بودند مثل بابل و هگمتانه و هرات و ... که هر کدام فرمانروایی داشتند و حمله می‌کردند و غنیمت می‌بردند و به نفع خود مردمان را کوچ می‌دادند، اما برای اول‌بار در تاریخ با حضرت کوروش بود که همه این دولت/شهر‌های مجزا زیر سیطره یک حکومت بزرگ سامان یافتند. تک‌تک آن فرمانروایان دولت/شهر‌ها همگی به فرمان فرمان‌روای فرمانروایان، کوروش کبیر، درآمدند و این یعنی برای اول‌بار یک حکومت بزرگ سراسری تشکیل شد به نام هخامنشیان. چون کشتار و غارت پایان یافت و دولت/شهر‌ها به دادو ستد پرداختند. به تدریج برای نظم امور نظام دیوانی و حکمرانی ایجاد شد از جمله نظامی برای پرداخت دستمزد، طبقه بندی مشاغل، دادوستد مناطق و مالیات تدوین شدند. اقدامات زیادی در دوران سلسله هخامنشیان انجام شدند. مثالی می‌زنم که به مدیریت آب مربوط باشد که مساله امروز ماست و البته مساله همیشه ایران زمین، و از این رو اول‌بار حفر قنات ابتکار ایرانیان در دوران هخامنشی بود. نمونه‌اش قنات گناباد خراسان که قبلاً به قنات کیخسرو (از پادشاهان هخامنشی) معروف بود، چون حدود ۲۵۰۰ سال پیش به دستور او ساختش آغاز شد و یکی از شاهکار‌های مهندسی و مدیریت آب در جهان به شمار می‌رود. این قنات بیش از ۴۷۰ حلقه چاه دارد و ۳۳ کیلومتر طول که عمق مادر چاه آن ۳۰۰ متر است و ثبت جهانی شده است.


برشمردن ابتکارات سلسله هخامنشیان یا خصال آن مرد صالح خدا مجالی فراخ می‌طلبد، اما کوتاه اینکه بی تردید نام بنیادگذار ایران زمین، پرچم جاوید یکتاپرستی و دادگری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۱۰
تابی جون بهترین نوشته شما در این چند ساله همین تولد ویا فتح کوروش بزرگ می باشد سال 2580 مبارک باشد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
مراقب باشیم دچارافراط وتفریط نشویم .نه مثل برخی ها به صراحت با شخصیتها ومظاهرایران باستان مخالفت کنیم نه دچارافراط شده و خواستارتبدیل همه چیز به نوع باستانیش شویم. الا سال 1400 هجری شمسی است نه 2580.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
چرا در روز هفتم آبان در روزنامه های زمان شاه پهلوی دوم اسمی از روز کوروش نیست؟
از چه زمانی روز کوروش رسم شده؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
اما تو استان فارس این روز رو به عنوان روز ملی تعمیر جاده شیراز پاسارگاد می دانند. هر ساله در این روز این جاده را می بندند و وقتی علت را می پرسی می گن در دست تعمیر هست. هزار تا راه پیمایی و تجمع دولتی در سال داریم ولی یک تجمع مردمی را هم به رسمیت نمی شناسند
چه عجب
سپاس از تابناک به خاطر یادآوری این روز بزرگ
بی شک بزرگترین شخصیت تاریخی ایرانی که در جهان شناخته شده است کورش بزرگ و منش و بینش این پادشاه است .
عجب پس کوروش را و خوبیهاش را منکر نمیشوید... برای ملت ایران عجیبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
رسانه ها همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
تاثیر کم أوردنه !بااین وضع سال دیگه
.کوروش رو اولین بسیجی ایران اعلام می کنند
فرضیه کاملا فاقد هرگونه ارزش علمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
نه اینکه فرضیه ها در باره این همه امامزاده که مثل قارچ در ایران روییده اند فرضیه ها خیلی علمیه شما نگران غیر علمی بودن این یکی شدی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تورک باهوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
یاشاسین مغول و تازی میلتی
مژگان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
چه جالب! نص صریح قرآن شده فاقد ارزش علمی! جالبه واقعا
پاینده ایران
همین چند روز پیش بود که آقای رییسی در تخت جمشید کوروش رو ستمگر تفسیر کرده بود.
در حالیکه بجز یک ایرانی (آنهم رییس جمهور ایران) ، هیچ کس همچین نظری نداده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
اگه سیاست داشتی می گفتی رئیسی اگر کوروش زورگو بود اونو قبول نداشت میرفت کنار مقبره اش .
چه عجب
حضرت کورش؟انگار هوس کردین تابناک بسته بشه؟
درود ب شرف جناب جهانشاهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
ایشالا با همون کوروش محشور میشه
درود به روان اهورایی کوروش بزرگ فخر ایران زمین و جهان
در بین کوههای قفقاز در جمهوری داغستان روسیه روستایی به نام کوروش وجود دارد که در بین دو کوه به نام شاه داغ(کوه شاه) و دژیک دژیک(مرتبط با دژ؟)واقع شده است،همچنین رودی در جنوب قفقاز بنام کورا(تلفظ نام کوروش در حالت فاعلی مانند داریوش و دارا)جاری بوده که به دریای کاسپین می ریزد،در منابع یونانی مانند استرابو از این رود با نام رود کوروش یاد شده است
از طرف دیگر در کوههای قفقاز جهت عبور از شمال قفقاز و ورود به جنوب آن صرفا دو تنگه وجود داشته که اولی تنگه دربند(اکنون کهن ترین شهر روسیه بوده که نامی ایرانی داشته و موسس آن ایرانیان می باشند) و دومی نیز دروازه آلان یا در آلان بوده(نامی فارسی و به معنای دروازه قوم آلان )که بعدها با تغییر تلفظ آن به تنگه داریال معروف شده است،همچنین ترکان به این تنگه ها دمیرقاپو یا دروازه آهنی میگفتند.
در قران کریم در سوره کهف (آیات ۸۳ به بعد)به معرفی ذوالقرنین توسط پیامبر اسلام پرداخته شده است :
وَ يَسْئَلُونَكَ عَنْ ذِي الْقَرْنَيْنِ قُلْ سَأَتْلُوا عَلَيْكُمْ مِنْهُ ذِكْراً «سوره کهف آیه83»
و از تو درباره ذوالقرنين مى‌پرسند. بگو: به‌زودى از او يادى بر شما خواهم كرد.
حَتَّىٰ إِذَا بَلَغَ بَيْنَ السَّدَّيْنِ وَجَدَ مِنْ دُونِهِمَا قَوْمًا لَا يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ قَوْلًا
تا به میان دو کوه رسید؛ و در کنار آن دو (کوه) قومی را یافت که هیچ سخنی را نمی فهمیدند
قَالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَىٰ أَنْ تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ سَدًّا
آنان گفتند: ای ذوالقرنین، قومی به نام یأجوج و مأجوج (اجداد مغول و گوگ ترک ها؟)در این سرزمین (پشت این کوه) فساد (و خونریزی و وحشیگری) بسیار می‌کنند، آیا چنانچه ما خرج آن را به عهده گیریم سدی میان ما و آنها می‌بندی؟
آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا سَاوَىٰ بَيْنَ الصَّدَفَيْنِ قَالَ انْفُخُوا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَعَلَهُ نَارًا قَالَ آتُونِي أُفْرِغْ عَلَيْهِ قِطْرًا
برایم قطعات آهن بیاورید. تا چون میان آن دو کوه را برابر ساخت گفت: در آتش بدمید؛ تا چون آهن را بسان آتش بگداخت، گفت: برایم مس گداخته آورید تا بر آن فرو ریزم.....
در این آیات به ساختن سدی آهنین بین دو کوه توسط ذوالقرنین اشاره شده است
از مجموع قراین فوق ازجمله وجود نام های فارسی و ایرانی منطقه،وجود مناطقی بنام یا مرتبط با نام کوروش،با در نظر گرفتن بازمانده سدي که هم اکنون در گذرگاه داریال قفقاز موجود است و شهادت کتب ارمني ـ که اين ناحيه را (بهاک کورائي) و (کابان کورائي) مي گويند ( به معني گذرگاه و يا دره کوروش ) وتطبیق با روایات مورخین و نیز داستان ذوالقرنین در قرآن می شود نتیجه گرفت کوروش همان ذوالقرنین قرآن بوده و می توان به دنبال آثار بیشتری از کوروش در قفقاز بود.
قال رسول الله .. فاوحی الی ملک من ملوک فارس یقال له کورس و کان مومنا ان سر الی بقایا بنی اسراییل حتی تستنقذهم ...
پیامبر اسلام گفت پس خداوند به پادشاهی از پادشاهان پارس به نام کورش که فردی مومن بود وحی کرد که به سوی بازماندگان بنی اسراییل برو و انان را نجات بده ...
محمد بن جریر طبری جامع البیان عن تاویل ای القران تحقیق دکتر عبدالله ترکی قاهره م ج 14 .. صفحه 458 ..
کوروش بزرگ در سروده‌ی دانیال نامه از خواجه بخارایی در سال ۱۶۰۶ میلادی

چو کورش گشت از این هنگامه دلشاد
گرفت آرام اندر شهر بغداد
امیران را نوازش کرد بسیار
بقانونی که گفتند نیست در کار
بشد بخت و سعادت همدم او
مبدل گشت با شادی غم او
بملک فارس دائمی بود دلشاد
هم از وی شد عراق و ملک بغداد
چه در کشور فروغ مهر او تافت
ازین، آن مملکت زیب دگر یافت
نبودش پیشه‌ای در شهر جز داد
بدی از عدل او بحر و بر آباد
بتخت خسروی منزل گرفتی
زمان بخت و ملک کام دل گرفتی
چنان در وادی عشرت فتادی
که جامش یاد از جمشید دادی
ز بزمش مردمان بودند دلشاد
از او این مملکت شد عشرت آباد
در کتاب تاریخ دبستان و راههنمایی به ما یاد میدادند که شاهان هخامنشی زورگو و ظالم بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
شما دیگر مطالب درسی تان را همینجوری یادت مونده؟
برو
پدر ایران زمین روزت مبارک
عجب ، گفته ها همش استناد کرده به قرآن ، بعد چشم دیدن عربها رو نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
همینو بگو واسه اثبات حرفشون (مثلا) از قرآن سند میارن
بعد از نتیجه حرفشون بر علیه دین و قرآن برداشت میکنن
نظر رییسی که غیر از این بود!!!!!!!!!!!!
درود بر کوروش کبیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
ننگ وشرم بر دشمنان ایران زمین وکوروش بزرگ
چه زیبا سخنی در باب این بزرگ مرد ایران زمین
زنده باد شاه شاهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
داداش بیدار شو
خیلی وقته مرده
چه مقاله خوبی.
روز کوروش کبیر مبارک
والا ما جز فحاشی به قومیت ها و فحاشی به دین و مذهب مردم چیزی از این مسلکت ندیدیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
مسلک
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
چه عجب یکی حرف حقیقت زد. در این روز میبینم که راحت شعارهای نژادپرستانه میدن و خنده دار اینه طرفدارن این مسلک میگویند ما حقوق بشر را آوردیم! ای خدا چقدر خنده دار ولی این بازار نژادپرستی مثل چیزهای دیگر پایدار نخواهد ماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
مردم عادی همه با هم راحت زندگی میکنند اگر فحاشی هم میشود از سوی حکومتیان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
تو که اونطور در این قسمت نوشتی "والا"،اگر منظورت از واژه "مسلکت"،مسلکه،و اگر منظورت اینه که دوستداران کوروش اون مسلکو دارن،اینو بدون که دوستداران کوروش بسیاری وجود دارن که به قومیت ها توهین نمیکنن و به دین و مذهب مردم ایران هم توهین نمیکنند،و دوستداران کوروش هم از قومیت های مختلفی هستن،اما عده ای از پانترکان هم به شدت سعی می کنند دوستداران کوروش رو از یک قومیت معرفی کنند،و اونهارو دشمنان قومیت های دیگه در ایران معرفی کنند.چرا این نظرت به جز در بین یک عده از ترک زبانان آذربایجانی (عده ایشون)در بین قومیت های دیگه در اون حد رایج نیست؟چرا؟تو اهل کجایی؟تو نظرت در مورد پانترکیسم چیه؟تو نظرت در مورد توهین های نژاد پرستانه عده ای از پانترکان چیه؟به دروغ اینو هم نگو که هر توهین نژاد پرستانه از پانترکان عکس العمله،و سعی نکن با اون دروغ رفتار نژاد پرستانه عده ای از پانترکانو ماستمالی کنی.و ناشناس ۲۳:۲۳!تو که اونطور به اشتباه در این قسمت نظر دادی،و اونطور به اشتباه نوشتی "چه عجب یکی حرف حقیقت زد"،و اونطور نوشتی "خنده داره"و "ای خدا چقدر خنده داره"،منظورت از واژه های "شعارهای نژاد پرستانه"دقیقا چیه و ربطش به همه دوستداران کوروش دقیقا چیه؟تو نظرت در مورد شعارهای نژاد پرستانه عده ای از پانترکان و توهینای عده ایشون به کوروش و یک سری از قومیت ها و ایران چیه؟تو نظرت در مورد پانترکیسم چیه؟طرز جواب دادنت به این سوال شاید بتونه هدف و نیت واقعیت از نوشتن این پاسخ غیر منطقیت در این قسمتو تا حدی مشخص کنه
والا هزار منبع معتبر گفتن ذوالقرنین اسکندر مقدونیه. شما در گوگل بزنید اسکندر ذوالقرنین تا مقاله جامع ویکی پدیاش با سند و منبع بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
شما همونا هستید که معتقد بودید ذولقرنین چنگیزه
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
والا هزار منبع معتبر چرند گفت. اسکندر یک جانی بود مثل چنگیز خان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
اسکندر ذوالقرنین رو شنیده بودیم اما کوروش تازه تاسیس رو خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
منابع گوگل را ول کن اگر منبع معتبر تاریخی داری بنویس و جواب بشنو چون خود اروپایی ها هم نوشتند بر اساس شواهد و قراین کوروش ذوالقرنین است از جمله جهت های جنگها که اول به مغرب بوده در صورتی که اسکندر جنگهای همگی به مشرق بوده و ...
باید به درگذشتگان بی احترامی نکرد واگرکاربدی هم کرده اند چون نیستند جوابگو باشند انهارا بخدایشان واگذاشت .اما جهانیان به کورش احترام میگذارند .واورا ستود وخدارا با افریدن این بزرگ سپاس گفت خدایا درود که نیکان را افریدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
با این استدلال که نباید پشت مرده حرف زد بین تاریخدانان
بحث بالای در گرفته و خواسته اند کسی درمورد کوروش صحبت نکند ولش کنید بنده خدا نیست دیگه.
خدا رحمت کنه کورش کبیر بنیان گذار ایران را امیدوارم قدرشناسس باشیم
خداوندا اوبوهت ایران را به آن دوران برسان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
لطفا دقت کنید
در مورد پهلوی ها قضاوت نکنید.
درود بر كورش پدر ايران زمين و پيامبر ايرانيان و آريائيها .
تشکر از بزرگداشت شما از جناب کوروش ولی ایه مربوطه بسیار مبهم هست و با یک واقعه تاریخی جور نیست و بیشتر یک افسانس برای تمجید از کوروش از گفته های هردود گزنفون ابوالکلام ازاد و وزیر ارشاد عنبر سادات مستفید شوید
زنده باد
یاد تمام کسانی که در راه سر بلندی و افتخار این کشور از جان خود گذشتند یا به هر جهت به بقا و عظمت ان کمک کردند مانند شاهان بزرگ هخامنشیان به خصوص کوروش بزرگ اولین شاهنشاه ایران گرامی باد
درود بر کوروش کبیر
در ایران زمان حال که وضعیت خرابه و از طرفی چون حال معمار آینده هس پس با این حال ناخوش امیدی به آینده ندارند لذا سعی میکنند در گذشته سیر کنند و چیزی را علم کرده و .....

از طرفی دیگر نیز مثل داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حساب است را باید در نظر گرفت
چون تمامی ملل دنیا در طول تاریخ زمانهایی در اوج و قدرت بودند و زمانهایی هم در پستی و ذلت و خواری
و دلیلی نداری تاریخ گذشته رو جعل و بزرگنمایی کرد و به آن افتخار کرد .
ملاک حال فعلی هست
نه فرهنگی هست و نه تمدنی نه بهداشتی هست و نه درستی و نه ایمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
تاریخ اعراب و اسلام که سراسر بزرگنمایی است اشکالی ندارد ولی بزرگنمایی تاریخ ایران که حقیقتی محض است اشکال دارد؟
چه مرام و انسانیتی داشت... از هر دین و مسلکی برتر و والاتر بود... به معنی واقعی کلمه انسان بود...
کوروش بزرگ پدر ایران زمین و بزرگترین امپراطور تاریخ هست و خواهد ماند ...♥️♥️
کورش بزرگ شاه شاهان ابر مرد تاریخ ایران شاهیکه راستگویی وانسان دوستیش برای همیشه بر سر زبانهاست روحش شاد ویادش گرامی باد
یک همچین شخصیتی متعلق به ماست و ما در حقش اینطور کم لطفی و بی احترامی میکنیم. همانطور که خیلی ها نتوانستند یاد و نام حسین بن علی را از یادها ببرند، عده دیگری هم نخواهند توانست یاد و نام مفاخر این سرزمین را پاک کنند
ذوالقرنین نامیدن کوروش از نژادپرستان فارس در قالب تحریف آشکار از قرآن. خدا آخر عاقبت ما را به خیر کند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
مشکل شما چیه
از چنگیز بدتر داشتیم ولی مغولستان به نامش به خودش می بالد
آنوقت ما ایرانی ها باید اسطوره هامون رو کنار بگذاریم چون امثال شمایی بهشون برنخوره؟
کجای دنیا ملتی اینقدر با گذشته اش دشمنی می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
نژاد پرست شما هستید
فارس اسم دیگر ایران است قوم خاصی به نام فارس نداریم
ضمنا کسی شمارا مجبور نکرده خودتان را به مغول و دشت اورخون منسوب کنید کوروش افتخار ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
این واژه نژاد پرستان فارس ابداع ترکهایی است که به خاک ایران چشم دوخته اند والا زبان فارسی فرزند همه زبانهای .همان اقوام ایرانی از لر تا کرد و ترک و بلوچ است و چیزی به اسم قوم فارس وجود ندارد.و استان فارس سرزمین اقوام لر و ترک قشقایی و دیگر اقوام است..
پس چرا درباره اش توی صدا و سیمای میلی مطالب مثبت نمیگن؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
چند سال قبل از تلویزیون پخش شده بود که یک تندیس از کوروش ساخته بودند و چفیه ای هم دور گردنش انداخته بودند و همگی به آن می خندیدند.
بسیار متن جالب و درستی بود ولی افسوس که برخی از مسئولین و بدتر از همه برخی از مردم ایران زمین ارزش و قدر چنین اسطوره ای را نمیدانند
پس چرا در تقويم رسمي نامي از او نيست ؟
چرا توهين به ايشان از سوي قضات و دادستان مستوجب حد نيست؟
چرا زيارت مزار ايشان همچون امامزاده ها آزاد نيست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
دیگه همین مونده برای توهین به کوروش برای مردم زندان ببرن و مردم هم برن حرم کوروش زیارت !!!! خدا این ملت جهان سومی عقب افتاده رو از جهل رها کنه!
عالی بودمرسی
زنده باد ایران و ایرانی
خدایا این کشور را از شر دشمنان، خشکسالی و فقر و دروغ مصون بدار
جانم فدای ایران.زنده باد کوروش بزرگ
توهم کجا ثبت شده هفتم آبان روز کوروش بعد کجا زولقرین به نام کوروش ثبت شده هست کی گفته کدام سند تاریخی چقدر توهم اگر این حرف شما حقیقت داشته باشد همین کوروش بزرگترین خیانت به بشریت را کرد با آزادی یهودیان اون زمان دوازده قبیله بودن یهودیان که یازده تاس را امپراطوری کبیر بابل از بین برد فقط یک قبیله را به گفته شما کوروش نجات داد وهمون قبیله شده بلای جان بشریت شما چرا سخنان دوشمن این کشور اسرائیل را به زبان میارید چرا اختلاف قومیتی ایجاد میکنی مگه نمیدونی جامعه الان شرایط کشش این را نداره یا نمیدونی و یا میدونی این کار را انجام میدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
حداقل توهممان داخلی است نه مال عربها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
آقا مشکل تواینه که عربی وگرنه کورش افتخار ایرانی هاست حتی مغول راهم تندیسش راساختن نمیدونم مشکل شما باکورش چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
یواش یواش انقد تند نرو لشکر شرقی اوفن
کوروش بزرگ همیشه در قلب منی افتخار ایرانی
درود بر کورش بزرگ یا بهتر حضرت کورش
قرن‌ها پیش ایران چقدر بزرگ و والابود
امروز چقدر خفیف و زابل گشته کشور ثروتمند با دولتمردان نالایق ....
سلام... چرا در تقویم ملی ایران هفتم آبان را به نام کوروش نام گذاری نمیکنند... شخصیت به این عظمت
تابي جان دو سئوال
١- چرا مقاله بهراين خوبي ، كه هرز چند گاهي مياري ،در صفحه اصلي نگذاشتي
٢-چرا نظرسنجي رو منتشر نكردي ، واصلا موضوع چيه كه اينومقاله رو نوشتي !!??
کوروش پدر ماست .ایران وطن ماست .هرودوت می گوید .ایرانیان کوروش راپدر خودمی دانستند .
درود برشما.کتیبه بیستون خلاف حرف شما را میگویید
بسیار عالی... هفتم آبان خجسته و همایون
#نه_به_توهم_آریایی_پنداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
#زرشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
نه به توهم پانتورکیسم کور و نئوعثمانیسم عردوغانیسم احمقانه
درود برکوروش بزرگ بنیانگذار امپراطوری پارس و منشور حقوق بشر. تاریخ دنیا در برابر این ابر مرد ایرانی سر تعظیم فرود آورده .....
پاینده ایران و ملت بزرگ ایران
بدون شک بزرگ ترین و سریع ترین انسان تاریخ بودند
خدا
کورش
وطن
کسی نمی تواند کوروش را از این ملت بگیرد مطمئن باشید عظمت و ابهت ایران قبل از اسلام حقیقتی است غیر قابل انکار
احسنت
بله در کتاب آسمانی نام ی طاغوت اومده در بزرگترین شاهنامه ی فردوسی که فقط از شاهان اسم برده در کتابش اسمی ازکوروش نیس نه فردوسی بلکه تمام شعرای پارسی از او اسم نبرده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
کوروش در شاهنامه نیامده به همان دلیل که مهرداد و تیرداد و هوخشتره و ...نیامده اما این دلیل بر نبودشان نیست

1_ طبری،تاریخ طبری،جلد اول، ص 386.407، و..... «کیرش»
2_ابوریحان بیرونی،آثارالباقیه،ج اول،ص 130،152. «کورش»
3_ بلعمی،تکلمه و.ترجمه تاریخ طبری،ج اول،ص 648،677،656. «کیرش» «کورش» «کورش احشویرش»
4_ مسعودی،مروج الذهب،ص 99. «کورس»
5_حمزه اصفهانی،تاریخ سنی و ملوک الارض، ص 32 «کیرس»
6_ يعقوبی، تاریخ یعقوبی، ج1 ،ص 101. «کورس»
7_ ابن خلدون،اخبار فی الایام العرب،ج2،ص 108، «کورش و کیرش»
8_ ابن عبری،تاریخ مختصر الدول، ص 36 «کورش فارسی»
9_ ابن.مسکویه،تجارب الامم، ص 81_80. «کورش»
10_ ابن بلخی،فارسنامه، ص 53. «کیرش»
11_ بیضاوی،نظام تواریخ،ص 23. «کیرس».
12_ ابن اثیر ،تاریخ الکامل،ج اول ،ص 115 و .... «کیرش»
13_ حمدالله مستوفی،نزهت القلوب،ص 17 «کوشک»
14_ حمدالله مستوفی،تاریخ گزیده،ص 98. «کوروش»
15_ خواند میر ،تاریخ حبیب السیر،ج1، ص 199،136. «کورش».
16_ میر خواند،روضه الصفا،ج1، ،ص 87. «کورش»17_ زرکوب شیرازی،شیرازنامه،ص 67، «کورش »18عبدالطیف قزوینی، لب التواریخ، ص 41 «کورش»19_ سراج،طبقات ناصری،ج1، ص 41 «کیروش»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
بیسواد انقد دروغ نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
دلیل نبودن اسم کوروش و دیگرشاهان هخامنشی درشاهنامه
پس از فروپاشی هخامنشیان حکومت به دست بیگانگان سلوکی افتاد و حساب و دیوان به خط یونانی درآمد و پس از نزدیک به صد سال از حکومت سلوکیان خط میخی کنار رفت و با روی کار امدن پارتیان هم خط یونانی توسط پادشاهان اشکانی مورد استفاده بود اواخر حکومت اشکانیان در عهد بلاش یکم اشک سی ام تازه خط بیگانه سلوکی کم کم کنار رفته و خط آرامی و پهلوی اشکانی جای ان را گرفت...
پس با این حساب حدود شش الی هفت قرن بعد از فروپاشی هخامنشیان (تا ساسانیان) دیگر نام شاهان هخامنشی و خط میخی از یاد رفتند و به ساسانیان نرسید این نام ها و ساسانیان را یارای خواندن خطوط میخی بجا مانده نبود و با دور گرفتن خط یونانی و ارامی و پهلوی در ایران دیگر کسی توان خواندن خط میخی هخامنشی در دل کوهها رانداشت تا به نام کوروش و داریوش و هخامنشیان پی ببرد.
تا اینکه همین دهه های گذشته خطوط میخی رمزگشایی شد و نام داریوش و کوروش و خشایارشا پدیدار شد.

«تاریخ۷۰۰۰ساله ایران»
قدیما ایرانیها قشنگتر لباس می پوشیدن !!!
ایکاش مسولین این نوشته ها را باور داشتند. هرچند باور دارند ولی خود را بخواب زده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
شما که باور داری چقدر زندگیت رفتارت شبیه اون بزرگ مرد هست.
جانم کوروش جانم ایران
درود برشما که چنین مقاله زیبای نوشتید. روز بزرگداشت کوروش کبیر گرامی باد
اگر روش کوروش کبیر سرلوحا زندگی همه حاکمان دتیا باشد دشمنانشان را نکشند وانها را هدایت کنتد وبرای رسیدن به قدرت رحم وشفقت داشته باشتد دنیا گلستان میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
یهودی ها توی کتابشون کوروش منجی میدونند
اونوقت بیشعوری مثلا نتانیاهو صهیونیست میگه ایرانیها از ۲۵۰۰ سال پیش دشمن اسراییلی
زادروز بنیان گذار اولین سلسله منظم جهانی وکه درلوح بیادگارش بهمه مردوم ازهردیندقومی اذادی عطانموده وبهترین سیستم زمان را درسلسله کارهای اداری بنا گذاشت درود برروان پاش
مدتهاست که نظریه ابوالکلام آزاد و مرحوم طباطبایی و دیگر موافقان رد شده است.
لطفاً به کتاب «ذوالقرنین همچنان ناشناخته» مراجعه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
پروفسور ناصر پورپیرار لابد ردش کرده!!!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
به نظر من بزرگی کوروش هیچ ارتباطی با ذوالقرنین بودن او ندارد. منابع تاریخی مستقل از منش این بزرگمرد روایت کرده اند
چرا در آذربایجان روز تولد بابک را اگر بگیرند برای دولت مشکل هست که قبول کنند و آن اشخاص را پانترکیسم می خوانند و فارسها روز کوروش را که حتی بسیاری از مورخان آن را دروغی بیش نمی دانند می گیرند و دولت هم چیزی نمی گوید .پس این تبعیض نژادی و قومیت گرایی نیست چه طور اینها از آذری ها توقع بیشتری دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
آقای محترم، اول که میان کوروش و بابک زمین تا آسمان تفاوت است، و تنها شباهت آنها این است که هر دو ایرانی هستند، و بابک را گروهی علم کردند که می خواستند از او قهرمانی در جامه ترکی بسازند تا در خدمت ایجاد هویتی دروغین در منطقه باشد. در ضمن آن مورخی که کورش را دروغ می داند کیست؟ لطفا اسم پورپیرار و ایلچی بیگی و قلی اف و اینجور آدمها را نیاورید، اسم چهار دانشمند درست و حسابی را بیاورید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
اخه ملغمه های بیسوادی و بیشعوری
بابک چه ربطی به ترکان داره که شما مصادرش میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
خخخخ.بابک به قامتتون نمیاد شما اگر خودتون را ترک میدانید بزرگداشت برای ترکان بگیرید نه بابک خرمدین مزدکی که به دنبال احیا حکومت ساسانی بود
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
بابک خرمدین هم آریایی بوده نه ترک. تاریخ رو مطالعه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
!!!!!!!!!!!!!!!!!!کدوم مورخان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
بابک درسته که از خطه آذربایجان بود ولی برای رهایی ایران از یوغ خلافای عرب جنگید و یک چهره ملی است که نزد ملت ایران مایه مباهات و افتخار است اگرچه حکومت همواره کوشیده که این مفاخر ایران را در انزوا قرار دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
ناشناس 22:52 لطفا به مفاخر ایران که یکی از آنها بابک است توهین نکن .بابک آزاد مرد ایرانی از خطه آذربایجان بود که در راه آزادی ایران از یوغ بردگی خلفای اسلامی جانش را فدا و بدست همان اشرار به شهادت رسید.
باز هم توهمات کورشی ملت رو خر نکنید اگه وجود داشت که فردوسی در شاهنامه باید بیشتر از بقیه از او ستایش میکرد اون حتی اسمش رو نیاورده .خواب دیدین خیر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
در شاهنامه فردوسی از کوروش به عنوان کیخسرو یاد شده است درضمن شاهنامه مگه کتاب تاریخی است که انتظار دارید کل تاریخ توش اومده باشه در شاهنامه از بسیاری دیگر از شخصیت های تاریخی یاده نشده حالا چون فردوسی از انها اسم نبرده یعنی وجود ندارند ؟ درثانی از کوروش بزرگ در بسیاری از کتب تاریخی یونانی ذکر شده مثل کراسوس و گزنفون و مهم تر اینکه کلی لوح و کتیبه گلی و سنگی از کوروش به یادگار مونده که معروف ترینش منشور حقوق بشر هست که در موزه های اروپا خوش میدرخشه و سالانه میلیون ها بازدید کننده داره اری کوروش و تاریخ ایران در قلب هر ایرانی جای دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
بازهم پانترکیسم ثابت کرد ملغمه بیسوادی و بیشعوری است
مگر اسم مادها و هوخشتره و وفرورتیش و مهرداد و تیرداد و بلاش و فرهاد و سورنا و کراسوس و ....در شاهنامه آمده ؟
شاهنامه سه قسمت افسانه اسطوره و تاریخ است وفقط قسمت سوم که شرح دوره ساسانی است تاریخ است
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
فردوسی در مورد کیانیان و شاهان قبل از هخامنشیان شعر سروده لابد چون به اشکانیان و ساسانیان هم اشاره نکرده وجود نداشتند هان؟ کمی مطالعه براتون خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
ادب داشته باش خر خودتی
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
ناشناس 09:50 جمله ات درست است فقط پانفارسیسم را با پان ترکیسم عوض کرده ای! اینکه نام کورش در شاهنامه نیست به این دلیل است که کورش اهمیت زیادی نداشته و پادشاهی بوده مثل صدها پادشاه ظالم و خونریز دیگر.0
پس چرا ميخواستن مقبرشو با لودر صاف كنن؟ اينكه خودش حضرت بوده
درود بر کوردش کبیر
روز کوروش گرامی باد...
ای کاش مسئولین ایران و مردم در این روز میتونستند جشنی در خور و جایگاه حضرت کوروش میگرفتند نه اینکه جاده های منتهی به این مقبره به صورت اتفاقی بسته شود..!!
بسیار عالی
افتخار چین تاریخ ما داریم
زادروز پدر ایران زمین مبارک
پاینده ایران درود بر کوروش بزرگ
از کجا مطمئنی یکتاپرست بود؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
قال رسول الله .. فاوحی الی ملک من ملوک فارس یقال له کورس و کان مومنا ان سر الی بقایا بنی اسراییل حتی تستنقذهم ...

پیامبر اسلام گفت پس خداوند به پادشاهی از پادشاهان پارس به نام کورش که فردی مومن بود وحی کرد که به سوی بازماندگان بنی اسراییل برو و انان را نجات بده ...

محمد بن جریر طبری جامع البیان عن تاویل ای القران تحقیق دکتر عبدالله ترکی قاهره م ج 14 .. صفحه 458 ..
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
آقای خالد !!! هنگامی که اعراب در بت پرستی و جاهلیت بودند ما ایرانیان یکتا پرست بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
# مطالعه کن
درود بر کورش بزرگ
وهب بن منبه از جعال حدیث بوده است.
اگر راست میگویید بگویید کجا وهب بن منبه گفته ذوالقرنین کورش است؟
درود بر کوروش بزرگ
کارتون عالی بود
درود بیکران بر نویسنده این مطلب بسیار عالی،و بر کورش،کبیر
روز پدر ایرانزمین گرامی باد ی عده هرطور شده میخوان کوروش کوچیک کنن ولی زهی خیال باطل
چهل ساله میکوشند نام شاهان هخامنشی رو سرکوب کنند و بر بزرگان عرب افتخار اما نمیتوانند... مردم تاریخ خود رو دوست دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
الان اسم خودت چیه برادر؟
زادروزت گرامی باد پدر سرزمینم
من به عنوان یک ایرانی تمام تلاشمو میکنم به سه اصلی که به یادگار گذاشتی عمل کنم که یعنی پندار نیک گفتار نیک کردار نیک و انسانیت پدر سرزمینم کوروش برای نوادگانت دعا کن اسیر جهل و نادانی نشن و اصالتشون رو از یاد نبرن
خواب دیدی خیر باشه
این اراجیف هیچ جا بیان نشده و ساختگی است
فقط برای جبهه گیری در مقابل اسلام این شخص را علم میکنید در حالیکه واقعیت چیز دیگریست
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
این هیج جایی که میگی یعنی کتابهای ساده تاریخی رو نخوندی؟
سلام دوستان ، بنده به نوبه خودم عاشق تمدن هفت هزارساله ایران هستم ولی چند تا سوال ذهن من را درگیر کرده اول اینکه چرا چشن های ۲۵۰۰ شاهنشاهی ۲۰ الی ۲۴ مهر ۱۳۵۰ انجام شد و نه هفتم آبان دوم اینکه چرا از حدود شصت سال قبل در میان مردان ایرانی کوروش وجود نداشت سو اینکه در شاهنامه فردوسی از چندین پادشاه نام برده شده و چرا از کوروش کبیر اسمی نیاورده چهارم اینکه چرا سران اسرائیل از جمله شیمون پرز و نتانیاهو از کوروش تعریف کرده و گفتند اولین صهیونیسم جهان کوروش کبیر میباشد و اینکه چرا هفتم آبان دقیقا" شده سالروز اشغال فلسطین و تاسیس اسرائیل.
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
تاریخ تمدن ویل دورانت رو بخون به تمام سوالات شما پاسخ داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
سلام چون که این ۷ ابان خوده اسراییلیا گفتن تا مردم زده بشن از دین اسلام اون روز ۷ابان یا ۱۷ ابان فکر کنم این روز بعد ازادی یهودیها یهودیها مردم ایران خون کشیدن یعنی کشنتن امار کشتها هم خیلی هست یه چشنی دارن به نام پوریم که یعنی یه روز بیان همه مردم ایران به ثتل برسونن اونم به خاطر اینکه یک روز میاد که ازیه تعدادی از مردم که زبون شما ها نمی دونن اما میادن شکشتون میدن نابودتون میکنن بعد این میشه یعنی مارو میگن حتی تو قران هم‌فکر کنم اومده که دوبار این اسرائیا فساد میکنن این بارم دست ادم های سمت خودمون نابود میشن از این میترسن میترسن که فقطی اقا ظهور کنه مقاوشون اینا نابود بشه از خیلی چیزهای ما می ترسن از خودمون و امام هامون و اقامون میگن اگر ما بعشون اینا رو بگیم خیلی چیزها دستمون میاد نمیدونم میدونن یا سر شون میزنن به خواب هرکاری کنن که پیروزی در راه حق حق پیروزه نه باطل
اشتباه شده فک کنم
درود خداوند بر پدر ایران زمین کورش کبیر،کور باشد،کور باشد،،آ نکه را عظمت پدر ایرانیان نبیند، زنده است نام و یاد کورش کبیرو زنده خواهد ماند کسی که انسان کامل و واقعی بود،کسی که دلسوز واقعی ایران زمین بود،،
عالی بود.
تشکر از نویسنده ی شجاع ، فهیم و میهن پرست...
روز کورش کبیر گرامی باد
خدا رحم کنه یه چیزی مون نشه شاید هم اب گرون بشه چون قبلا ازاین حرفها نمیزدی تابی
پدرم تعریف می‌کرد، بچه بودیم بزور چادر از سر زنان برمی‌داشتند و بعدها دیدیم بزور چادر بر سر آنها می‌کنند، سیاست یعنی ابن الوقت باشی.
سپاس از تابناک به خاطر یادآوری این روز بزرگ
چه جوری هاست ما برای امام حسین و برای بقيه جشن و عزاداری میکنیم اما برای پدر ایران نمی‌کنیم یسری احمق ها میگن کوروش آدم بدیه یهودیان را آزاد کرده خب امام حسینم حسینم کلی از ایرانی هارو کشت اما از اون قهرمان میسازیم تو قرآنم اسم کوروش اومده پادشاه پارسی مومنو نیکو پس زنده باد ایران زمين
درود بر شما که حقایق کوروش بزرگ و تاریخ و تمدن ایران عزیز بیان کردید
چقدر دروغ میگید این گوروش پرست ها با اسلام و قرآن مخالف هستند. ولی این آیه قرآنی را قبول دارند.عجب!!!!
از چه ندانم این وطن گشته بلا خیز
سردار پیروز من ای کوروش بپا خیز
آری همانگونه همان شیوه دل انگیز
فقط باید گفت استغفرالله از این همه غیبت و تحریف قرآن و کلام خدای بزرگ.....کوروش اگر هم وجود تاریخی داشته، که اصلا هم اسمی از ایشون در کتابهای تاریخ دوران مدرسه زمان حکومت پهلوی نبوده، شاهی مثل شاهان دیگر بوده.....ذوالقرنین پیامبر بوده و پیامبر هیچ زمان با خواهر و مادرش ازدواج نمیکرده....رواج شاه پرستی و بازگشت به ادیان گذشته.....کاش مثل مسیحی ها و یهودی ها کمی غیرت داشتیم به پیامبر ختمی مرتبت و به دین برتر اسلام
پاسخ ها
داود گواری
| United States of America |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
امین . فخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
چرا هل شدی ؟ شما استغفار کن ما به کوروش افتخار میکنیم
ولی کوروش ذوالقرنین نیست نظر علامه طباطبایی هم نیست ،چون چند خصلت ذوالقرنین را دارد،منشور کوروش بند۳۲تا۳۵ کوروش یکتا پرست نبود دو بند را بخونید
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
کمی استراحت براتون خوبه
اززمانی که بقولی این کوروش یهودیان را نجات داد، صهیونیست های جهانی باتبلیغات گسترده خودکوروش را جهانی کردند. فردوسی پس از سی سال رنج بردن فراموش کرد که نامی از این شخص درسروده هایش ببرد.
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
به همون دلیل که شکسپیر نامی از پادشاهان مهم انگلیس در نمایشنامه هاش نیاورده
چرا فردوسی بزرگوارپس از سی سال رنج نامی ازکوروش نبرده؟
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
مگر در قرآن کریم نام 124000 پیامبر آمده؟
آفرین بر کوروش هخامنشی افتخار ایران و جهان
کورش همانند داستانهای دیگر تورات ساخته و پرداخته تعدای خاخام بوده است و عجیب اینکه یهوه را دور میزند و ب مردوک خدای اشور وبابلیها ایمان میاورد و انرا دین رسمی حکومتش اعلام مینماید . داستان و حکایتی بیش نیست .
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
شما کاملا بیسوادی برات متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
احسنت. دقیقا داستانی خیالی مبتنی بر توهم است....
روز کوروش بر همه ی ایرانیان مبارک باد
روزت مبارک ای بزرگ مرد تاریخ
جالبه آمریکاییهاوانگلیسهابرای برده دارهاشون وظالمان وناقضان حقوق بشرشون مجسمه وتاریخ زورچپونی و جعلی میسازن ومارومجبورمیکنن بریم تاریخ جعلی برده دارهاشون بخونیم وبهشون احترام بزاریم ولی به تاریخ وهویت ملی خودمون وبزرگانی چون کوروش بزرگ میرسه حتی توکشورخودمون حق حضوربرسرآرامگاه خشتی وسنگی سادشونداریم وناتوان حتی ازبرگزاری یک مراسم ساده برای مردی که نه برده داربود،نه ظالم بودودوهزاروپونصدسال پیش که آمریکایه کوپه خاک بیشترنبوداولین منشورحقوق بشربه دنیاارائه دادوبرخلاف بقیه سیاستمداران وحاکمان کمربه نابودی مخالفان ودشمنان خودش نبست
اونوقت بنگاه لجن پراکنی پی پی سی عجوزه انگلیس، فلان تجزیه طلب بیشرف میاره وبه بهانه حقوق بشرهرآنچه ازدهن نجسش درمیادبه تاریخ وهویت ملی مامیگه
تأسف،ازماست ک برماست
اگه شاهنامه خونده باشین کورش همون کیخسروست
سلامت باشید
درود بر پدر ایران زمین
درود خدای یکتا بر شاه شاهان
امپراتور بزرگ ایران
شاه خردمند و نیرومند
دادگر و دادرس
تاریخ با شکوه ما
هر ایرانی که منکر این تاریخ شه ریشه ایرانی نداره
یکتا پرست و بزرگ من افتخار میکنم که از نسل کوروش بزرگم
الان هرچی ایران بزرگه واسه کورش مگرنه الان از افغانستان هم بد تر بود
مدارک معتبر زیادی وجود دارد از این کوروش وهخامنشیان خونریزی و غارت های بسیاری کردند الخصوص در اواخر حکومتشان .بعضی ها فقط منابع هردوت رامیکن درحالیکه در بعضی جنگ ها کاملا واضح است که چقدر خونریزی وکشتار انجام داد
درود به شما عزیزان ایرانی ،کوروش وسایربزرگان این سرزمین یادشان گرامی تنها چیزمهم فقط ایرانننننننه
روزت مبارک مرد بزرگ
ما در حال امتداد مسیر تمدنی کوروش کبیر هستیم
سوریه و عراق و لبنان و یمن در گذشته بخشی از قلمرو امپراطوری ما بودن
و انشاالله با درست شدن وضعیت اقتصاد با توجه به تحریم های خانمان سوز آمریکا آذربایجان و بقیه نقاط بر میگردن
یه عده خیلی افراطی شدن
نه اسلام کوروش رو رد میکنه نه کوروش نقطه مقابل اسلام هست نمیدونم چرا امام حسین رو مثال میزنید که پسر علی علیه السلام هست کسی که بیت المال رو هم برای ایرانی ها و هم برای عرب ها تقسیم میکرد و فرق نمیگذاشت اگه ظلمی بوده پادشاهان عرب میکردن و دلیل ارادت ایرانی هابه امامان خوبیشون بوده امام حسین ایرانی ها رو نکشته مطمئنم اگه کوروش هم بود پیرو دین اسلام یا... میشد پس کوروش رو مقابل عقده گشایی هاتون از اسلام قرار ندید هم به کوروش به عنوان ایرانی افتخار میکنم هم به مسلمان بودنم ،
کوروش تو کتاب ها از ابتدایی تا آخر گفتن پادشاهی عادل بوده اگه درس ها رو میخوندین میدین از کوروش بد نگفتن پس حکومت با کوروش مشکلی نداره خودتون جو سازی میکنید
درود بر کورش کبیر که جهان راه برحسب عدالت اداره می کرد و همه شاد بودند وراضی،، فریاد رس مردم بود به خاطر همین مردم ایران و سرتاسر دنیا کوروش کبیر دوست دارند زنده باد کوروش کبیر
فقط یک کلام در رابطه با اظهار فضل اقای رئیسی بگم نبین چی گفت ببین کی گفت
یه سری مردم احمق میگن امام حسن علیه السلام وامام حسین علیه السلام درجنگ باایران حضورداشتن وکلی ایرانی کشتن.درصورتی که برای اثبات این حرف احمقانه هیچ سندومدرکی نیست.ودراون زمان حسنین کودک بودن.بدبختی کشورمااینه که هرسری یه جریانی میادوکلی آدمودرومیکنه وکم کم این جریان ازبین میره ولی عواقبش میمونه.تا۸۰سال پیش هیچ نامی ازکوروش نبودواگربه قول بعضیاکوروش اینقدربرجسته بوده چطورهیچ نامی درشاهنامه ازش نیومده ولی پادشاهانی که شخصیت خیلی کمرنگ تری داشتن درشاهنامه ذکرشدن.کوروش اگروجودداشته یه شاه بوده مثل بقیه ی شاه ها.خیلی ازمردم ساده لوح تاریخ هفت هزارساله ی کشورشونوبه فنامیدن ومیگن کوروش۲۵۰۰سال پیش ایرانوبه وجودآورد.خواهشاجنگ هاوحمله های کوروش به کشورهای دیگه روبخونین.کسایی که میگن گزنفون وچندتاریخ نگاردرزمان کوروش ازصفات نیک کوروش گفتن ازشون خواهش داریم به طورکامل سخنان این مورخان رومطالعه کنن.همین مورخان که ازکوروش تمجیدکردن واونوبهترین دونستن صفات وجنایات خیلی بدی ازکوروش یادکردن مثل حمله ی کوروش به نینوادرروزعیدوبه آتش کشیدن خانه های مردم وکشتن مردم بیگناه.دررابطه بامنشورکوروش هم بگم که این منشورکمتراز۱۰۰سال پیش توسط یه نفرکشف میشه که حرفای ضدونقیضی دررابطه بامکان کشف این منشورمیزنه ودومکان برای پیداکردن اون درنظرمیگیره وجالب اینکه هنوزهیچ آزمایشی روی این منشورانجام نشده تاعمراون ثابت بشه درصورتی که باستانشناسان هرشیءقدیمی که کشف میکنن اولین کاری که انجام میدن باآزمایش قدمت اونومیفهمن.به نظرخودتون یکم مشکوک نیست؟البته تعصب کورکورانه وجاهلانه قدرت تفکرومنطق روازکورش پرستان گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
دلیل نبودن اسم کوروش و دیگرشاهان هخامنشی درشاهنامه
پس از فروپاشی هخامنشیان حکومت به دست بیگانگان سلوکی افتاد و حساب و دیوان به خط یونانی درآمد و پس از نزدیک به صد سال از حکومت سلوکیان خط میخی کنار رفت و با روی کار امدن پارتیان هم خط یونانی توسط پادشاهان اشکانی مورد استفاده بود اواخر حکومت اشکانیان در عهد بلاش یکم اشک سی ام تازه خط بیگانه سلوکی کم کم کنار رفته و خط آرامی و پهلوی اشکانی جای ان را گرفت...
پس با این حساب حدود شش الی هفت قرن بعد از فروپاشی هخامنشیان (تا ساسانیان) دیگر نام شاهان هخامنشی و خط میخی از یاد رفتند و به ساسانیان نرسید این نام ها و ساسانیان را یارای خواندن خطوط میخی بجا مانده نبود و با دور گرفتن خط یونانی و ارامی و پهلوی در ایران دیگر کسی توان خواندن خط میخی هخامنشی در دل کوهها رانداشت تا به نام کوروش و داریوش و هخامنشیان پی ببرد.
تا اینکه همین دهه های گذشته خطوط میخی رمزگشایی شد و نام داریوش و کوروش و خشایارشا پدیدار شد.

«تاریخ۷۰۰۰ساله ایران»
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
بجای بالا و پایین پریدن برو تاریخ تمدن ویل دورانت و تفسیر المیزان علامه طباطبایی و تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی رو بخون و بعد به زندگیت برس
اول اینکه باید بگید کوروش بزرگ تا دهنتون عادت کنه کسایی در اومدن درباره تاریخ ایران و کوروش چرت و پرت گفتید شماها کسی نیستید که بخواید درباره کوروش بزرگ و ایران نظر بدید و اینکه رئیس جمهور جدید خودشو نشون داد روز هفت آبان جاده های پاسارگاد و تخت جمشید بسته میشع
نام ایرانی کوروش و خارجی sirus و ایرانی سیروس همون کوروش است
کوروش کبیر زمانی زمانی به یهودیان کمک کرد و آنها را دست بخت النصر نجات داد که واقعا مظلوم واقع شده بودند. پس کسانی که این حادثه را دستآویز قرار داده و ادعا می کنند که ملت ایران و اسراییل دوست هستن سخت در اشتباهند. وهمچنین کسانی که خود فروخته و مزدور امپریایسم بوده و با پیشرفتهای هسته ای کشور مخالفت می کنند خیلی بیجا می کنند که سنگ مردان بزرگی چون کوروش داریوش اردشیر بابکان و ... به سینه می زنند. زیرا این مردان بزرگ ملی بوده هرگز منافع گشورهای زوزگو را بر منافع کشور عزیزمان ایران ترجیح نمی دادند.
درود بر کوروش کبير
با وجود منشور حقوق بشری و الواح تاریخی بدست آمده ایشان امپراطور عادل و دادگر و قانون مند ایران بودند و نیازی به اثبات وجود ایشان با وجود چنین مدرک محکمی با تفسیر و توضیح نیست. در ضمن شاهنامه فقط برای زنده نگه داشتن زبان پارسی سروده شده و بس و مرجع تاریخی نیست.
اصلا ان ارامگاه نیست تا ارامگاه کورش ساختگی باشد ؟ یک نوع کعبه سنگی اس که موبد موبدان و داریوش کبیر در ان راز و نیاز مینمودند و تا بحال تکه استخوانی هم در انجا یافت نشده است ، با اینهمه تبلیغات دروغ از خودشان شرمنده نمیشوند؟
آنچه از فرد یک انسان خوب و وارسته می سازد، انسانیت و دانش اوست و نه تبار و پیشینه ی نژادی اش! شوربختانه از آنجا که مردم ما نه تولید کننده دانش اند و نه فرهنگ چشم گیری دارند و نه زاینده ی ارزش های درست و منطقی اند و نه حتی امروزه ادبیات و هنر قوی و خاصی دارند، برای فکر نکردن به تمامی این دردها و مصیبت ها، به مسکن نژادپرستی و تاریخ پرستی و آریایی گری روی آورده اند!


هیچ کسی نمی تواند به خاطر نژادش، رنگ پوستش، زبان مادری اش و یا کشوری که در آن متولد شده، از شخص دیگری بالاتر و بهتر باشد؛ برتری انسان نسبت به سایرین به دلیل پیشینه تاریخی و ایل و تبارش یک پندار واپسگرا و متحجرانه است که بایستی شکست نازی ها در جنگ جهانی دوم، نقطه پایان آن می بود اما شوربختانه این پندار مغشوش و مخرب، همچنان در میانِ مردمان ابله دنیا، رایج است.


ما با ملتی رو به رو هستیم که هیچ ندارد، هیچ نیست و تمام هستی اش نیز هیچ شُده! این ملت که ده ها سال است نادیده گرفته شده و می شود و در سطح جهان تَنها مصرف کننده است، از فرط شرمندگی و خجالت و پریشان حالی، به دنبال مسکنی می گردد که این درد جانسوز را تسکین دهد و چه مسکنی بهتر از نژادپرستی و خودبزرگ بینی؟

دردآور است که تمام هَستی مردم ایران در گذشته هزاران سال پیش نیاکان شان خلاصه شده و این ملت به جز افتخار به منشور کوروش و تاریخ امپراتوری بزرگش، چیزی برای ارائه ندارد! جامعه ایرانی همانند فردی در حال غرق شدن است که به آخرین چیزی که روی آب نگاهش داشته، یعنی تاریخ، چنگ زده است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
همئن انسانیتی که بهش اشاره کردید حکم میکنه که به مفاخر کشور خودمون افتخار کنیم با تفکر امثال شما تمام کشورها باید سر تعطیم در مقابل صاحبان تکنولوژی داشته باشند نه هر چیز به جای خویش نیکوست
ناف ما از مههههر او ببریده اند عشق او در جان ما کاریده اند
عشق چون باشیررفت اندر وجود کی توان ازجان مردم واگشود



















نا
الان که روز کوروش شده بهانه ای برای حملات نژادپرستانه شعارهای بسیار زشت علیه بعضی اقوام مخصوصا عربها . اگر فرهنگ کوروش پرستان این باشد مطمنم حتی خود کوروش اگر الان بود هم به این همه گسترش نژادپرستی در ایران اعتراض میکرد. جالبه هرکس هم این نژادپرستی و ترویج نفرت را افشا کند فوری سانسور میشود چه در داخل چه در خارج کشور!! ولی این ترویج نژادپرستی راهی غیر از طرفدارن هیتلر و فجایع آنها نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
فعلا که نفرت پراکنی توی ادبیات ترک ها و عربهاست
روز گرامیداشت کوروش بزرگه که در تمام جهان ستوده شده ببین عرب پرستها و پان ترکها درباره ایرانیان و کوروش بزرگ چه افاضه ها که نکردن
اون هم با خط فارسی و ادبیات فارسی ولی مطلقا خودشون رو ایرانی نمیدونن جای تاسفه
واقعا عجیب نیست که کورش پرستان از کورش به عنوان یک پادشاه عادل که اولین منشور حقوق بشر را نوشته یاد می کنند ولی امروز ایران را متعلق به نژاد آریایی و زبان فارسی می دانند و به بدترین شکل از اعراب و ترکها و... یاد می کنند و ابتدایی ترین حقوق آنها را منکر می شوند!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
شمایید که سر ستیز با کورش وتمدن ایرانی دارید و سرسپرده دشمنان این خاک شدیدیدوگرنه ایران بهشت اقوام است
منشور کورش همان قوانین سومری می باشد که توسط آریا پرستان سرقت و مصادره شده است.
پروفسور زهتابی به نقل از کتاب " تاریخ حقوق " اثر علی پاشا صالح، حقوق شناس مشهور در خصوص اصل و تبار سومریان و قوانین آنها چنین می نویسد.
نزدیک به شش هزار سال قبل در جستجوی زمین های حاصلخیز، قومی به نام سومری از راه قفقاز و شمال غربی ایران به نواحی جنوبی بین النهرین آمدند و در سرزمینی واقع در جنوب مرکزی عراق که سومر نامیده شد و بعد به بابل معروف گردید سکنی گزیدند و به خط میخی روی هزاران الواح گلی قوانین و سرگذشت خود را به زبان سومری نوشتند. الواح مزبور در موزه های بزرگ جهان نگهداری می شود.( زهتابی، تاریخ دیرین ترک های ایران، ترجمه احمدیان سرای، 1381: 31)
سومریان قوانین هفتگانه ای موسوم به قوانین آنا آناشو- آناآتیشو" داشته اند که مشتمل بر قوانین سومری در باره خانواده، مناسبات فرزند خوانده، پدر، مادر، طلاق، کیفر آزار دادن به زنان باردار و... بوده است.
بسیاری از محققین و حقوق دانان مشهور دنیا سومریان را بعنوان نخستینقانونگذاران تندن بشری هم یاد کرده اند. علی پاشا صالح محقق و حقوقدان معروف در این خصوص می نویسد: مجمع القوانین حمورابی پس از ویرانی سومر از روی قوانین قدیم سومریها و عادات و رسوم آنها نوشته شده است و بیشتر مندرجات آن مقتبس از مجموعه ی قوانینی است که دونگی پادشاه اور تدوین کرده بود. پادشاهان دودمان آی سین نیز به تدوین قانون پرداختند. فلذا مجموعه قوانین حمورابی، زاده حمورابی نبوده بلکه در حقیقت گزیده ای از قوقانین سومری بوده است.
به نظر می رسد مهاجمان و متجاوزان و سارقان آریایی تازه به دوران رسیده که 600 سال قبل از میلاد به فلات آن روز ایران آمدند و با وحشیگری تمام اقوام متمدن و بومی ایران را سرکوب و قتل عام کردند همان هایی بودند که آثار مادی و معنوی فرهنگ و تمدن اقوام بومی را به نام خود مصادره دکردند. یکی از این سرقت های فرهنگی هخامنشیان همان قوانین سومریان و ایلامیان می باشد که بعد ها تحت عنوان قانون و منشور حمورابی به دست یاغیان تازه وارد به نام کورش افتاد و با سرقت و مصادره آن به نفع خود امروزه به نام منشور کورش شناخته می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
جنس از موتوری نگرید وگرنه فرعون مصر ام ترک از آب درمیاد
اینهاکه نوشتید درست.اما اگرنظراستادپروفسوروصاحب نظرهمه علوم وفنون عالم ازازل تاابد حاج حسین شریعتمداری مدیرمسؤل روزنامه وزین کیهان رابپرسید قطعا نظردیگری خواهدداشت که درشیشه هیچ عطاری نخواهیدیافت .
دروغ کورش پرستان!!. خود کوروش هم دروغ بود!
اسم کوروش ۳۰ بار واسم پرشیا ۲۵۰ باردر انجیل آمده است. ۱۵۰سال قبل از به دنیا امدنش میلادش وعده داده شده است. چون واقعیت های تاریخی و مذهبی به مذاق خیلی ها خوش نمی آید. آنان با پوستین فلسطین بر دوش کشور را در تنگنای اقتصادی و تهدید جنگ دایم قرار میدهند.
اینایی که نوشتید غرور انگیز است بجز این عبارت
"حضرت کوروش"

که حالم رو بهم زد!!
تفسیر المیزان علامه طباطبایی : ذی القرنین در قرآن همان کوروش می باشد
۷ابان روز آزادی یهود از اسارت بابل هست کورش مزدور یهود سبب قتل عام مردم ماد لیدی و بابل شد و سرانجام به دست ترکان کشته شد اما با آمدنش تمدن های باشکوه خاورمیانه را نابود کرد و جا برای آقایی یهود در منطقه باز شد و این داستانهای دروغ درباره کورش همه ساخته یهود برای فریب ایرانیان است
همچين از کارهای کوروش میگید و مینویسید که انگار 2500 سال پیش کنارش بودید، درست مثل کسانی که میگن وقتی محمد به معراج رفت با خدا چنین و چنان سخن گفت در حالی که به گفته خودشون بعد از آسمان 3 حتی جبرائیل هم گفت من دیگه نمیام خودت برو، حالا این چرندیات رو از کوروش صغير میگید، جمعش کنید این کوروش رو يهوديها برا ایران درست کردن چون اونهارو از دست یونانیها آزاد کرده بود و خودشون رو مدیون میدونستند،
اون فرد یا افرادی که در این قسمت از این گزارش و از کوروش انتقاد کردن،در این قسمت بنویسن اهل کدوم منطقه در ایران و از کدوم قومیتن(البته این به این معنی نیست که هر یک از افراد اون قومیت و اون منطقه الزاما مثل اون افراد فکر میکنن)،اون موقع احتمالا تا حدی مشخص میشه که ریشه اون انتقاد اونا از کوروش و اون توهماتی که عده ایشون در مورد کوروش دارن دقیقا چیه و چرا توهماتشون در مورد کوروش در سطح جهان اکثرا بین عده ای از اون قومیت و از اون منطقه(عده ایشون) رایجه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار