بازدید 9418
۹
کیوسک بین الملل تابناک

بازتاب گسترده اعلام ازسرگیری مذاکرات وین در رسانه‌ های جهان/ استقبال چین از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای/ تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای در سازمان ملل/ دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان ۱۴ کشور

بازتاب گسترده اعلام ازسرگیری مذاکرات وین در رسانه‌ های جهان،استقبال چین از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای، تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای در سازمان ملل، دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان ۱۴ کشور و تهدید ترکیه برای خرید جنگنده از روسیه از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸ 28 October 2021

بازتاب گسترده اعلام ازسرگیری مذاکرات وین در رسانه‌ های جهان/ استقبال چین از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای/ تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای در سازمان ملل/ دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان ۱۴ کشور

کیوسک بین الملل تابناک: بازتاب گسترده اعلام ازسرگیری مذاکرات وین در رسانه‌ های جهان،استقبال چین از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای، تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای در سازمان ملل، دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان ۱۴ کشور و تهدید ترکیه برای خرید جنگنده از روسیه از مهم ترین خبرها و رویدادهای بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بازتاب گسترده اعلام ازسرگیری مذاکرات وین در رسانه‌ های جهان

اظهارات دیروز (چهارشنبه) «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بروکسل درباره ازسرگیری مذاکرات در وین تا پیش از پایان ماه نوامبر، بازتاب گسترده ای در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در بسیاری از رسانه‌های جهان داشت.

 رسانه‌های غربی - عربی هم سو با سیاست‌های آمریکا بدون اشاره به تعلل طرف‌های اروپایی در اجرای تعهدات برجامی و اینکه کدام طرف‌ها باید برای اجرای دقیق این توافق و لغو تحریم‌های ظالمانه اقدام کنند، فاز جدیدی از تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه‌انداخته و ادعا کردند که معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران حاضر به دیدار و گفت‌ وگو با نمایندگان سه کشور اروپایی عضو برجام نشده است؛ ادعایی که بلافاصله از سوی منابع آگاه و سپس توسط وزیر امور خارجه تکذیب شد.

«صدای بیروت» در وبسایت خود با ارائه گزارشی به اظهارات علی باقری در رابطه با ازسرگیری مذاکرات وین پرداخت و تیتر «مانور تهران در مذاکرات هسته‌ای» را برای گزارش خود انتخاب کرد.

شبکه «الجزیره» هم در وبسایت خود در گزارشی نوشت: «مذاکرات وین - که از طریق میانجیگری انجام می‌شود – پیشرفت چندانی قبل از انتخاب رئیس جمهور جدید ایران نداشت و پس از انتخاب دکتر رئیسی هم متوقف شد و در چهار ماه گذشته به حالت تعلیق درآمد. اکنون اختلافات بر سر میزان اعمال محدودیت‌های برنامه هسته ای ایران و نوع تحریم‌های آمریکا است که باید علیه تهران برداشته شود».

بازتاب گسترده اعلام ازسرگیری مذاکرات وین در رسانه‌ های جهان/ استقبال چین از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای/ تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای در سازمان ملل/ دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان ۱۴ کشور

شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» نیز در وبسایت خود با انتشار مطلبی در این باره گزارش داد: «مذاکره کننده ارشد ایران از بازگشت به مذاکرات تا پایان نوامبر خبر داد؛ نشانه‌های مثبت بسیاری از اروپا و ایران در مورد بازگشت مذاکرات هسته‌ای در وین وجود دارد».

دیشب خبرگزاری «رویترز عربی» هم از قول یک دیپلمات فرانسوی نوشت که «معاون وزیر خارجه ایران دعوت مقام‌های فرانسه، بریتانیا و آلمان، سه عضو اروپایی توافق برجام، را برای ملاقات در بروکسل رد کرده است. این در حالی است که به گفته دیپلمات فرانسوی، مقام‌های سه کشور یاد شده اعلام آمادگی کرده بودند تا با علی باقری کنی پیش از ترک بروکسل دیدار کنند».

رویترز عربی به نقل از این منبع دیپلماتیک فرانسوی نوشت: «فرانسه، انگلیس و آلمان از امتناع علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایرانی از دیدار با نمایندگان خود در اروپا ابراز تاسف می‌کنند».

وبسایت «رادیو فردا» هم در این زمینه گزارشی منتشر کرد و نوشت: «تاکنون شش دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام با حضور ایران، روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان و چین و مشارکت غیر مستقیم آمریکا در وین پایتخت اتریش برگزار شده است، اما به دنبال پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری، این مذاکرات به درخواست ایران متوقف شده است».

«رادیو فرانسه» با انتشار مطلبی در رابطه با اعلام از سرگرفتن مذاکرات پیش از پایان ماه نوامبر نوشت: «هر چند علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاریخ دقیقی برای مذاکرات ارائه نکرد، اما اعلام زمان تقریبی از سرگرفتن آنها، گشاینده چشم اندازی در برابر طرفین دیگر برجام است».

در ادامه گزارش رادیو فرانسه ادعا شده که ازسرگیری مذاکرات وین هنگامی صورت می‌گیرد که طرفین دیگر برجام و از جمله چین و روسیه نیز نسبت به تاخیر ایران در این زمینه ابراز ناخرسندی می‌کردند! رادیو فرانسه افزود: «تهران طی هفته‌های اخیر با بکار بردن عبارت "مذاکرات نتیجه محور" لغو تحریم‌ها را نتیجه مذاکرات می‌داند».

شبکه خبری «یورو نیوز» ضمن بازتاب درخواست مقامات آمریکایی از ایران پس از تأکید ایران بر ازسرگیری مذاکرات وین نوشت: «آمریکا روز چهارشنبه از ایران خواست که در دور بعدی مذاکرات هسته‌ای «حسن نیت» خود را نشان دهد».

شبکه آلمانی «دوویچه‌وله» در گزارش خود صرفا به ترجمه خبرهای مربوط به ازسرگیری مذاکرات وین پرداخت و نوشت: «علی باقری کنی معاون وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که مذاکرات احیای برجام، پیش از پایان نوامبر شروع و تاریخ دقیق آن به زودی مشخص می‌شود. جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این سخنان گفته است: منتظر تایید اتحادیه اروپا در این زمینه خواهیم ماند. مذاکرات وین باید روی نکات باقیمانده در پایان دور ششم متمرکز شوند. آمریکا هم‌چنان به ادامه مسیر دیپلماسی در رسیدگی به برنامه هسته‌ای ایران متعهد است».

«علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب در راس هیاتی دیپلماتیک وارد بروکسل شد تا مذاکراتی را که با "انریکه مورا" هماهنگ کننده جلسات کمیسیون مشترک برجام، در تهران آغاز کرده بود به سرانجام برساند.

او پیش از سفرش گفته بود که به دنبال مذاکرات نتیجه‌محور است، اما باید مشخص شود که «آیا طرف‌های مقابل از آمادگی واقعی برای انجام تعهدات خود، از جمله فراخواندن یک ناقض غیرعضو به ترک خط مشی‌ها و میراث مخرب گذشته برخوردارند؟»

وی عنوان کرد که ادامه سیاست شکست‌خورده فشار حداکثری نمی‌تواند موانع پیش روی «مذاکرات برای لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه» را بردارد، بلکه بر پیچیدگی‌های فراوان مذاکرات خواهد افزود.

استقبال چین از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: پکن از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات وین قبل از پایان نوامبر استقبال و از دعوت ایران برای سفر رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی قدردانی می کند.

 وانگ ون بین روز پنجشنبه در کنفرانس خبری در پکن با بیان اینکه از هر دو طرف برای حل اختلافات از طریق گفت و گو حمایت می کند افزود: این در راستای منافع مشترک جامعه بین المللی است که برجام را هر چه سریعتر به مسیر اصلی بازگرداند و صلح و ثبات منطقه را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: پیشرفت های مهمی در شش دور قبلی مذاکرات در مورد ازسرگیری برجام که در نیمه اول سال جاری برگزار شد، حاصل شده است.

بازتاب گسترده اعلام ازسرگیری مذاکرات وین در رسانه‌ های جهان/ استقبال چین از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای/ تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای در سازمان ملل/ دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان ۱۴ کشور

به گفته وی همه طرف‌ها باید تلاش‌های جدیدی را برای پیشرفت‌ در مذاکرات بر اساس اصل عینیت و عدالت انجام دهند. ایالات متحده باید سیاست اشتباه خود مبنی بر «فشار حداکثری» بر ایران را به طور کامل اصلاح کند و ایران باید بر این اساس پایبندی کامل خود به برجام را از سر بگیرد. سایر طرف ها نیز باید فضای مساعدی را برای دستیابی به اهداف فوق ایجاد کنند.

این مقام چینی ادامه داد: چین در ارتباط نزدیک با طرف های مربوطه باقی خواهد ماند، در مذاکرات مشارکت سازنده ای خواهد داشت، قاطعانه از برجام حمایت خواهد کرد و برای حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران تلاش خواهد کرد در عین حال، ما قاطعانه از حقوق و منافع مشروع خود محافظت خواهیم کرد.

تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای در سازمان ملل

قطعنامه دوسالانه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران با عنوان «پیگیری اجرای تعهدات توافق شده در کنفرانس‌های بازنگری دولت‌های عضو ان.پی. تی در سال‌های ۱۹۹۵، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰» با حمایت اکثریت اعضای سازمان ملل به تصویب رسید.

این قطعنامه از کشورهای هسته‌ای عضو معاهده ان.پی.تی می‌خواهد به اقدامات لازم جهت اجرای تعهداتشان مبنی بر انهدام کامل زرادخانه تسلیحات اتمی خود بر اساس اصول شفافیت، برگشت‌ناپذیری و نظارت بین‌المللی سرعت ببخشند.

بر اساس پیمان منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای، کشورهای هسته‌ای متعهد شده‌اند تمام تسلیحات اتمی خود را منهدم کنند. به علاوه، آنها از نظر حقوقی موظف‌ هستند نه تنها از هرگونه اقدام برای ساخت سلاح هسته‌ای خودداری کنند، بلکه باید از انتقال اینگونه سلاح‌ها به دیگر کشورها، استقرار آنها در خارج از خاک خویش و همکاری با دیگر دولت‌ها برای ساخت سلاح اتمی نیز بپرهیزند.

دولت‌های هسته‌ای پس از دهه‌ها عدم پایبندی به این تعهدات حقوقی مصرح خود، در قالب اسناد نهایی کنفرانس‌های بازنگری پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در سال‌های ۱۹۹۵، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ میلادی مجدداً متعهد شده‌اند گام‌های عملی مؤثری را برای امحای سلاح‌های هسته‌ای بردارند.

در بخشی از این قطعنامه پیشنهادی ایران بر اجرای تصمیم کنفرانس بازنگری معاهده ان.پی.تی در سال ۱۹۹۵ در خصوص ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای نیز تأکید شده است. این تصمیم خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به ان.پی.تی و پذیرش نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تأسیسات هسته‌ای آن رژیم است.

بازتاب گسترده اعلام ازسرگیری مذاکرات وین در رسانه‌ های جهان/ استقبال چین از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای/ تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای در سازمان ملل/ دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان ۱۴ کشور

در قطعنامه پیشنهادی ایران همچنین بر ضرورت ارائه تضمین‌های امنیتی به کشورهای غیرهسته‌ای مبنی بر عدم به کارگیری و یا تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه آنها تأکید شده است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی، کشورهای عضو اتحادیه اروپایی و چند هم‌پیمان عمدتاً غربی آمریکا بر خلاف تعهد صریح برای خلع سلاح هسته‌ای به این قطع نامه رای منفی دادند.

«حیدرعلی بلوجی» نماینده دائم ایران در نشست امسال کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌المللی سازمان ملل، با اشاره به روند مسابقه جدید تسلیحات هسته‌ای و روند نوسازی این سلاح‌ها، از آنها به عنوان روندهای هشدار دهنده یاد کرده و خواستار خاتمه دادن به اینگونه اقدامات شد.

قرار است این قطعنامه حدود یک ماه دیگر به صحن مجمع عمومی سازمان ملل ارائه و در آنجا به صورت نهایی به تصویب برسد.

دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان ۱۴ کشور

وزیر خارجه دولت طالبان، در دیدار با نمایندگان ۱۴ کشور در دوحه، پایتخت قطر از آنان خواست به آمریکا فشار وارد کنند تا ذخایر پول نقد افغانستان را آزاد و تحریم‌ها علیه طالبان را لغو کند.

به گزارش ایندیپندنت، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای، گفته است که نمایندگان ۱۴ کشور عمدتاً اروپایی در این ملاقات حضور داشته‌اند اما از ذکر نام این کشورها اجتناب کرده است.

در این بیانیه آمده است که متقی در این ملاقات در مورد آنچه که «‌حکومت جدید اسلامی، تامین امنیت، روابط با جامعه جهانی و نابودی فساد» خوانده شده به نمایندگان کشورهای خارجی اطلاعاتی داده است. امیرخان متقی در این ملاقات ادعا کرده که افغانستان پس از ۴۰ سال، دارای یک «نظام حاکم» شده است و باید آمریکا و بقیه کشورهای جهان، محدودیت‌ها علیه افغانستان را بردارند.

بازتاب گسترده اعلام ازسرگیری مذاکرات وین در رسانه‌ های جهان/ استقبال چین از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای/ تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای در سازمان ملل/ دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان ۱۴ کشور

متقی همچنین گفته است: حکومت جدید افغانستان با یک حکومت مسئول همه شرایط را برای به رسمیت شناخته شدن عملی نموده است.

در بیانیه طالبان، نامی از اعضای نشست وجود ندارد و در مورد اینکه نمایندگان کشورهای خارجی در پاسخ به امیرخان متقی چه گفته‌اند، چیزی نیامده است. چند ساعت قبل از این نشست، عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان از ملاقات ملا امیرخان متقی با یان مک‌ کری، مسوول ماموریت آمریکا برای افغانستان نیز خبر داده بود. سخنگوی وزارت خارجه طالبان یادآور شد که در این ملاقات در مورد روابط میان آمریکا و افغانستان و پیگیری تعهدات دوجانبه در نشست‌های قبلی صحبت شده است.

تهدید ترکیه برای خرید جنگنده از روسیه

«مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفت، در صورتی که آمریکایی‌ها جنگنده‌های اف-۳۵ که آنکارا سفارش داده تحویل ندهند، ممکن است کشورش به خرید جنگنده‌های پیشرفته روسیه روی آورد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، چاوش‌اوغلو در مصاحبه با «سی‌اِن‌اِن ترک» گفت:‌ «اگر ایالات متحده نخواهد مسئله اف‌-۳۵ را حل کند یا کنگره بخواهد مانع‌تراشی کند، ترکیه گزینه‌های دیگر از جمله خرید سوخو-۳۵ یا سوخو-۵۷ را در نظر خواهد گرفت».

پیش از این، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که مناقشه آنکارا و واشنگتن بر سر جنگنده‌های اف-۳۵ از اولویت‌های دستورکار مذاکرات آتی او با «جو بایدن» همتای آمریکایی در گلاسکو اسکاتلند خواهد بود.

اردوغان همچنین اواخر ماه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران هنگام بازگشت از نیجریه گفت: «ما مبلغ ۱.۴ میلیارد دلار خود را به هر طریقی دریافت می‌کنیم».

«اسمائیل دمیر» رئیس صنایع دفاعی ترکیه نیز پبش‌تر گفته بود، اگر آمریکا از فروش جنگنده اف-۱۶ به این کشور امتناع کند، آنکارا خرید جنگنده روسی سوخو را در نظر خواهد گرفت.

بازتاب گسترده اعلام ازسرگیری مذاکرات وین در رسانه‌ های جهان/ استقبال چین از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای/ تصویب پیشنهاد ایران درباره خلع سلاح هسته‌ای در سازمان ملل/ دیدار وزیر خارجه طالبان با نمایندگان ۱۴ کشور

مناقشه بین آمریکا و ترکیه که منجر به حذف آنکارا از برنامه اف-۳۵ شد، بعد از تصمیم دولت ترکیه برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ ساخت روسیه آغاز شد. در پاسخ، واشنگتن فروش جت‌های اف-۳۵ به ترکیه را به دلیل ادعای افشای اسرار نظامی به روسیه لغو کرد. با این حال ترکیه تاکید کرد که پدافند هوایی روسیه هیچ تهدیدی برای امنیت آمریکا یا ناتو ندارد.

روسیه و ترکیه در دسامبر ۲۰۱۷ قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار برای تحویل چهار باتری اس-۴۰۰ امضا کردند. تحویل تمام اجزای سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه در سال گذشته تکمیل شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۹
مذاکراتی که برای بتن ریزی که غیر قانونی است و سد کند دانش و صنعتی که اتفاقا قانونی هست ننگ آیندگان را به همراه خواهد داشت
کشور در بحران اقتصادی خطرناکی فرو رفته.
داره دیر میشه .
سفره های مردم هر روز خالی تر و کوچکتر از قبل .

بجز طرفداران ساندیس ... بقیه مردم در شرایط سختی زندگی میکنند
واقعا حضور کشورهای انگل صفت از جمله روسیه و سه کشور اروپایی در مذاکرات برجام هیچ ضرورتی ندارد .
در این مورد باید گفت هیات ایرانی هوشمندانه عمل کرده .

امیدواریم همه چیز در مذاکره مستقیم دو کشور ایران و آمریکا بدون حضور انگل ها به نتیجه دلخواه طرفین برسد.
مسئولان ترکیه برای مردم کشورشان
همه کاری می‌کند
با اين تيم مذاكره كننده كه عملا هيچكاره اند و با خط مشي وقت كشي و امروز و فردا كردن همه ميدانند كه توافقي فعلا در كار نيست ، مگر اينكه بعدا بواسطه فشار و تحريمهاي جديد و فلج شدن مابقي امور امتياز بيشتري بدهيم و تحريمهاي كمتري را حذف كنيم ،خوردن پياز و خوردن چوب و دادن پول
ترکیه سال ۲۰۱۷قراردادبست ‌سه سال بعد اس۴۰۰تحویل گرفت ماد۱۰سال منتظران ۳۰۰ماندیم وقتی تحویل دادکه قدیمی شده بودحالابازهم مسئولان میخواهندتسلیحات سفارش بدهندکه آن هم اگربدهدسالهای آینده ‌دوردست خواهدبود!
بازتاب گسترده اعلام ازسرگیری مذاکرات وین در رسانه‌ های جهان/ استقبال چین از اعلام بازگشت ایران به مذاکرات هسته ای:
حالا موقع امتیاز گیری است موقعیت را از دست بدهیم، قاعئله را برای همیشه باخته ایم. باید به غرب فهماند که دیگر بازی برد برد نیست. باید فقط برد ملت ایران باشد یا خروج از ام پی تی.
آیا مذاکره کنندگان ایرانی زبان انگلیسی بلد هستن؟
زبان مذاکره هر کسی بلد نیست!!
شاید کلاس زبان لازم باشه.
مرگ بر تركيه خائن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست