بازدید 6638
۱

مایکروسافت از اپل سبقت گرفت

افزایش ارزش سهام مایکروسافت در روز چهارشنبه، این شرکت را به کنار زدن اپل به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان نزدیک کرد.
کد خبر: ۱۰۸۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 28 October 2021


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آمار رفینیتیو نشان داد ارزش سهام مایکروسافت تحت تاثیر رشد سه ماهه قوی کسب و کار رایانش ابری آزور ۴.۲ درصد صعود کرد و به رکورد ۳۲۳.۱۷ دلار رسید و ارزش سرمایه بازار این شرکت نرم افزاری را به ۲.۴۲۶ تریلیون دلار رساند که اندکی پایینتر از ارزش بازار ۲.۴۶۱ تریلیون دلاری اپل بود.

ارزش سهام اپل در آستانه انتشار گزارش مالی این شرکت ۰.۳ درصد نزول کرد. سرمایه گذاران به توانایی این شرکت برای تامین تقاضا برای آیفون متمرکز شده اند زیرا بحران زنجیره تامین جهانی تامین قطعات را محدود کرده است.

ارزش سهام مایکروسافت امسال ۴۵ درصد صعود کرده و تقاضا برای خدمات مبتنی بر ابر، عامل تاثیرگذار در رشد فروش این شرکت بوده است. ارزش سهام اپل در سال میلادی جاری ۱۲ درصد رشد کرده است.

ارزش سرمایه بازار اپل در سال ۲۰۱۰ از مایکروسافت پیش افتاد و آیفون اپل را به برجسته ترین شرکت فناوری مصرف کننده جهان تبدیل کرد. این دو شرکت در سالهای اخیر به نوبت عنوان ارزشمندترین شرکت وال استریت را اختیار کرده اند و اپل این عنوان را از اواسط سال ۲۰۲۰ حفظ کرده است.

مایکروسافت در گزارشی که روز سه شنبه منتشر کرد، پیش بینی کرد رونق کسب و کار رایانش ابری کمک خواهد کرد سال مالی جاری را با عملکرد قوی به پایان برساند اما هشدار داد مشکلات زنجیره تامین واحدهای مهمی مانند تولید لپ تاپهای سرفیس و کنسولهای بازی ایکس باکس را تحت تاثیر قرار می دهد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران انتظار دارند درآمد سه ماهه سپتامبر اپل ۳۱ درصد رشد کرده و به ۸۴.۸ میلیارد دلار رسیده باشد و این شرکت درآمد خالص یک دلار و ۲۴ سنت را به ازای هر سهم گزارش کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اینجا ما مسابقه داریم اوناهم مسابقه دارند
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی